Annons:
Etikettsex
Läst 692 ggr
[Siffran2]
5/8/14, 10:39 PM

(X) könsjukdom

Visste inte riktigt hur jag skulle skriva detta men sätter ett x i rubriken. :)

Jag har känt en kille sedan vi var små och vi är väldigt bra vänner.

Idag höll vi på och han tog mig mellan benen och jag tog honom mellan benen. Efter det så tog jag med samma hand som jag haft på hans könsorgan, på mitt könsorgan. Han har haft sex med två andra, men vad jag fattar med skydd.

Kan jag ha fått en könsjukdom ändå är då min fråga? Jag har bett honom att gå och kolla sig vilket han ska göra.

Annons:
[silkesnosen]
5/8/14, 10:41 PM
#1

Ja det kan du. Exempelvis kondylom. Det är svårt att undvika alla risker dock.

[Siffran2]
5/8/14, 10:42 PM
#2

#1 Okej så jag bör alltså gå och kolla mig snarast?

Lia
5/8/14, 10:45 PM
#3

#2 Ja, gå till UMO och hör med dem. Sen kan det hända att du måste vänta ett tag innan provtagningen, eftersom det kanske inte hunnits utvecklas än, men det avgör de. Och sen ska ni inte ha sex utan kondom förrän båda fått sina provsvar. (Efter det ska ni såklart också ha kondom om ni inte har annat preventivmedel, men det visste du nog redan).

[silkesnosen]
5/8/14, 10:47 PM
#4

Om du precis har testat dig så kan du nog vänta lite, då jag skulle tro att en del sjukdomar inte går att varken se eller testa för direkt. Har han varit sexuellt aktiv tidigare så r det ju viktigt att han testar sig. Om du inte haft sex tidigare och han inte har någon av de vanligare, så borde det vara hyffsat lugnt.

[Siffran2]
5/8/14, 10:50 PM
#5

#3 Japp, dem har öppen motagning på måndagar bara så då får jag väll gå :)

Usch vad orolig jag blev nu….

Lia
5/8/14, 10:56 PM
#6

#5 Jag skulle inte oroa mig så mycket om jag vore du. Gå bara till mottagningen på måndag och prata med dem så ska du se att det kommer lösa sig! :)

Annons:
[Siffran2]
5/8/14, 10:58 PM
#7

#6 Hoppas det! :) Känns rätt dumt annars, har jag fått en sjukdom på grund av det så är det ju försent. Det är så himla lätt att vara efterklok. :(

Upp till toppen
Annons: