Annons:
Etikettförhållande
Läst 5960 ggr
Mr tony
5/9/14, 8:03 AM

Killen innan mig.:/

Kortfattat… Min tjej låg med en kille en Gng. Dem hade dejtat och hon visste att det inte skulle bli något men på deras fjärde dejt så låg dem en Gng. Hon menar att hon visste att det inte skulle bli något för hon gillade inte honom och att det inte fanns några känslor. Hon bara ville ha sex och nu var det med han för att han var där. Cirka en vecka senare träffades hon och jag för första Gng . Och låg på första dejten. Allt kändes bra… 3-4 månader senare fick jag veta om honom . Känner ej honom men vi har en del bekanta ihop. Jag vet vad han heter hur han ser ut osv… Och jag stör mig enormt mkt och blir även äcklad av att hans kuk varit inne i min tjej… Jag är alltså vad som kallas för retroaktivt sexuellt svartsjuk. Stör mig på att han haft min tjej. Känns som att jag " tar" efter honom… Är rädd för att folk runt omkring kanske skulle kunna tänka att där går han vars tjej låg med Felix … Tycker om min tjej jätte mkt men om jag inte försonas med dessa tankar och släpper dem helt så är det omöjligt att vara med henne. För det är så destruktivt … Hur ska jag tänka? Tänker jag helt fel?

Annons:
Afturelding
5/9/14, 8:16 AM
#1

Vad spelar det för roll vad, eller vem, hon haft i underlivet? Hon har väl tvättat sig efter det? Jag menar, det finns ju inga fysiska rester, det sitter bara i din hjärna. 

Du får helt enkelt tänka bort det och acceptera läget. Och det låter som att du behöver stärka din självkänsla.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

JossanH
5/9/14, 8:20 AM
#2

Du får slå bort det. Det är dig hon valt att vara med, inte honom. Då får tänka att "trots att hon legat med Felix så har hon valt dig att leva med", och var stolt över det istället!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Gronstedt
5/9/14, 8:33 AM
#3

Det är ganska få som lever hela livet med sin första sexpartner. Var du själv oskuld när du gick i säng med tjejen? Om du inte var det, så är ju du precis lika äcklig (det vill säga inte alls).

obstitant
5/9/14, 8:50 AM
#4

Usch. Jag hade en kille en gång som resonerade som du. Det visade sig senare att han var oskuld när vi träffades, det var inte jag. Och han klarade inte av tanken på mina tidigare pojkvänner. Det var korsförhör dagarna i ända, och relationen blev fullständigt sned och destruktiv.

Grejen är att det går inte att ändra på saker som hänt, även om man skulle vilja. Och det kanske är tur, för det skulle vara ganska sjukt att börja gå in och ändra på sina tidigare erfarenheter för att en ny partner inte gillar att tänka på det.

I en sund relation mellan två trygga människor grubblar man inte över vilka andra människors kroppsdelar varit var på den andre. Och jag kan garantera att INGEN i omgivningen går och tänker på att hon varit med någon annan innan, det är helt och hållet i din egen hjärna. Och om du inte kan hantera dina tankar på vad hon gjorde innan hon träffade dig bör du gå och prata med någon.

ru4real
5/9/14, 8:57 AM
#5

Lägg ner!

Det är bara att acceptera att din flickvän har haft ett (sex)liv innan dig. Om du har problem med det så behöver du göra ngt åt det, ta professionell hjälp. 

Du har väl träffat tjejer innan henne? Tror du hon tänker som du? Att din kuk har varit inne i ngn annan? Och tror du hon isf bryr sig? Fokusera på det som är, inte det som har varit.

milow
5/9/14, 9:20 AM
#6

Jag förstår ärligt talat inte ditt problem. Hon låg med någon, innan ni ens hade träffats och du är upprörd över det? Välj att släppa det och fortsätt med henne eller leta vidare efter någon som passar in på dina "kriterier".

Jag förstår inte ens varför du funderar över  "där går han vars tjej låg med Felix". Låt dem tycka vad de vill och var lycklig över att du har tjejen i ditt liv.

Annons:
Mr tony
5/9/14, 9:48 AM
#7

Uppskattar allas svar! Vet inte varför det känns så här… Han i person är jättetrevlig och ville nog mkt mer med henne. Men jag stör mig på att han hade sex med henne… Jag tycker inte han hade något där att göra! Han förtjänade inte att få ha sex med henne.! Känns så jobbigt också att han kan om han vill säga till mig" jag har knullat din tjej"

Gronstedt
5/9/14, 9:53 AM
#8

#7: Skulle du gå runt och säga det till alla som är tillsammans med tjejer du har varit med tidigare?

Du verkar ha en skum bild av Kvinnor och kvinnlig sexualitet när det som stör dig är att någon annan har "haft" din tjej. Är inte det viktiga vad HON gjort och hur HON valt?

obstitant
5/9/14, 9:57 AM
#9

Det finns ett antal Kvinnor som rent faktamässigt skulle kunna säga "jag har knullat din man" till mig. Om någon faktiskt gjorde det skulle jag mest bli förundrad över att han kunnat vara med någon som är så fullständigt störd i huvudet att hon går och säger sånt, eller ens tänker så.

Uppenbarligen tyckte hon att han hade något där att göra på den tiden det begav sig, och förhoppningsvis tycker hon inte att han har det längre.

obstitant
5/9/14, 10:00 AM
#10

En sak till: Om man inte träffar "den rätta" direkt när man är typ 15 är det väldigt osannolikt att man kommer att kunna träffa enbart oskulder hela sitt liv. Ju äldre man blir, desto mer bagage har de man träffar. En del har fött barn med den där ******!

Så för din egen skull är det nog bäst att du hittar ett sätt att leva med det faktum att tjejer är människor som har haft ett liv innan de träffade dig. Och de val de gjorde i det livet har ingenting med dig att göra.

Afturelding
5/9/14, 10:02 AM
#11

#7 Jag blir lite illamående över hur du pratar om din tjej. "Jag tycker inte han hade något där att göra", nehe, men det bestämmer inte du.

Du skriver ju själv att det var hon som ville ha sex och att det av en slump blev denna killen för att han var där just då. Alltså var det hon som ville ha honom där. Hon är ingen erövring direkt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

KitoBonito
5/9/14, 10:12 AM
#12

Det låter lite "äganderätt" över det hela… Obehagligt. Jag förstår din känsla och att du är ovan, men där måste du tänka om.

andersson..
5/9/14, 10:25 AM
#13

Är det det faktum att det är just  "Felix" hon varit med som stör dig? Eller är det generellt att hon haft sex med andra än du som du tycker är jobbigt?

Var du själv oskuld när du träffade denna tjej?

Annons:
Mr tony
5/9/14, 10:42 AM
#14

Jag kan ärligt säga att jag har absolut inget emot det faktum att hon har haft sex innan mig. Bara bättre!:) Men av någon konstig anledning så har jag haft mkt problem med sex i form av Kk . Ons osv ( nu ska vi inte prata om saker jag själv har gjort) … Men jag har lärt mig att inte tänka på det… Men jag stör mig just på Felix. Varför vet jag inte. Kanske för att han var strax innan mig. Kanske för att vi har så många bekanta ihop. Jag vet hur han ser ut. Jag tycker han är ful som stryk och en tönt men ändå fick han ligga med min Fina tjej. Min tjej ljög om honom när vi nyss hade träffats. Och jag vart kär i henne väldigt fort… Men jag visste ju inte riktigt vad jag blev kär i. Jag fick en känsla av att hon genom sex valde mig… Jag kände mig speciell för att hon låg med mig… Men då visste jag inte att hon legat med Någon annan bara sådär en vecka innan… Hon ändrade min syn på sex men delade inte den vision/ uppfattning/ illusion som jag fick…

Mr tony
5/9/14, 10:45 AM
#15

Idag känner jag mig ofta som en i mängden…

Gronstedt
5/9/14, 10:51 AM
#16

#14: "( nu ska vi inte prata om saker jag själv har gjort) … ". Det är väl mycket viktigt att du har det i åtanke innan du börjar sätta dig till doms över andra?

Fundera över vad Felix tycker om dig!

Hon låg med dig för att du var speciell. Felix var speciell på sitt sätt veckan innan.

#15: Varför skulle du vara något annat än en i mängden?

FjantYoda
5/9/14, 11:04 AM
#17

Vet inte hur ni bor, men att ha gemensamma bekanta med sin partners förra sexpartners borde väl inte vara helt omöjligt? En av mina vänner sen lågstadiet som jag fortfarande umgås med har varit med min sambo innan vi blev tillsammans, och iallafall två som min sambo har umgåtts med har varit med mig! Inte så någon gått fram och "haha du vet att jag och ***** låg med varann FÖRE dig!"

Med tanke på att hon inte ville ha han som partner trots att dom hade sex bevisar väl bara att hon inte valde dig pga sex utan för hon såg dig som en trevlig kille som hon ville spendera sin tid och sitt liv med på alla plan på ett annat sätt än bara en killkompis, det borde väl vara bra mycket viktigare än diverse tidigare sexpartners!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

JossanH
5/9/14, 11:22 AM
#18

O herre gud, finns ett antal i vår bekantskapskrets som skulle kunna säga "jag har knullat din sambo" ;) Sådana vi umgås med! Ganska ofta! Det är klart det känns när man är osäker på sig själv, men det ska inte ta överhand! Nu är jag så trygg i vårt förhållande att jag inte bryr mig det minsta. Gamla ex och gamla strul berör mig inte.

Sajtvärd på Iller.ifokus

IdaT
5/9/14, 12:42 PM
#19

Jag ställer mig till skaran som inte förstår problemet. Felix blev bortvald, det blev inte du. Jag tycker att det vore bäst att ta hjälp av någon professionell och försöka reda ut detta tankemönster och varför du har det.
Min sambo har haft sexpartners innan mig, jag har aldrig tänkt att han är "begagnad" på det sätt jag får intrycket av att du tänker om din tjej. Å andra sidan vet jag inte om jag träffat någon av hans tidigare sexpartners, jag vet inte vilka dom är. I sammanhanget är dom oviktiga, han har valt att leva med mig istället för med någon av dom.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Sarah
5/9/14, 12:50 PM
#20

Herregud, du borde söka hjälp för dina svartsjukeproblem. Ja, du tänker åt skogen fel. Om jag inte missminner mig har du och din tjej andra problem pga din svartsjuka. 

Självklart haft vuxna människor haft ett sexliv innan nuvarande relationer, om man inte varit tillsammans sen tonåren. Hur ska du komma ifrån det här resten av ditt liv? Om ni gör slut kommer det vara samma visa i nästa relation. 

Både min kille och jag umgås med folk som den andra haft sex med. So what? Det var då, nu är nu. Jag har iaf tre kompisar/ bekanta som han legat med och han hänger en del med iaf ett av mina ex.

Annons:
Mr tony
5/9/14, 1:16 PM
#21

Jag vet hur han ser ut jag vet hans namn . Kan kolla på bilder på hur han ser ut. Och jag Hatar att den jäveln kan säga jag har knullat …( min tjej) och bara en vecka innan mig! Hur fan ska jag kunna komma ifrån det? Glömma hur han ser ut? Hade min tjej bara sagt som det var första Gng hans namn kom upp, istället för att ha ljugit om honom så hade jag aldrig ens behövt bjuda ut henne för att sedan utveckla känslor och nu minnen…

Mr tony
5/9/14, 1:18 PM
#22

Jag tycker att det var så fel av henne att ljuga om det för mig… Jag känner att jag blev förd bakom ljuset… För hon förstod förmodligen att jag hade inte velat träffa henne igen om jag hade vetat hur läget egentligen gick till…

Gronstedt
5/9/14, 1:23 PM
#23

#21, 22: Nu har du helt ändrat ståndpunkt och säger att problemet är att hon ljög, och det kan man ju förstå. Men hur ljög hon?

Men det är ganska gräsligt att du skriver att du hade valt att inte vara med henne om du vetat om att hon haft någon annan före dig. En mycket otrevlig kvinnosyn, som sagt, och en som du bör arbeta med om du ska kunna ha ett vettigt förhållande.

Jag hoppas du är ärlig mot tjejen med detta, så att hon får chansen att välja att lämna dig.

Sarah
5/9/14, 1:27 PM
#24

Du har inte att göra med vad hon gjorde en vecka innan ni träffades. Hon har inte heller ngn skyldighet att berätta för dig vilka hon har haft sex med innan ni träffades. Och hur många skulle säga till en ny kärlek att "jag knullade den och den förra veckan"? Jag hoppas att din tjej lämnar dig, din syn på Kvinnor och relationer är katastrofal.

andersson..
5/9/14, 1:51 PM
#25

Men på vilket sätt har hon ljugit?

 Har hon påstått att hon inte legat med Felix trots att hon gjort det? 

Eller har hon bara låtit bli att tala om den saken. Isåfall är det inte samma sak som att ljuga. Det är ju inget man är skyldig att berätta när man träffar någon vilka man hade innan. Det är ju historia.

Mr tony
5/9/14, 2:10 PM
#26

Ja alltså . Vi sågs en ons första Gng. Jag gillade henne så frågade om hon träffar någon annan. Hon sa nej. Så jag bjöd ut henne. Vi sågs igen på lördagen . Jag sov över … Vaknade på söndagen av att han Felix skickade ett sms till henne. Typ tja hur har helgen varit… Jag ser det och förstod att det inte vara var en kompis. Hon sa att dem brukade dejta . Jag frågade om dem låg också… För jag lite undrade om hon låg med alla hon dejtade… Och hon ljög då och sa nej… Efter 3-4 mån när jag var dödskär i henne… Så fick jag reda på att jo dem låg med varandra… Där började allt att förstöras, för hon var inte den jag trodde hon var, den jag blev kär i . Jag trodde inte hon var en person som låg med killar bara sådär… Jag trodde jag var speciell , jag trodde hon valde mig, valde att ha sex med mig för att jag var något extra… Hon fick mig att känna mig speciell… Men sedan så visar det sig att hon egentligen släpper in vem som helst… Hur ska man då känna. Hon fick mig att vilja tro att sex betyder något, innan brydde jag mig inte det minsta… Men å andra sidan så har jag aldrig varit såhär kär i någon. Aldrig haft ett stadigt förhållande… Bara träffat jävla idioter till tjejer som lärde mig att aldrig lita på någon …

SegerSims
5/9/14, 2:12 PM
#27

Så som du tänker går inte att tänka. Då skulle du bara kunna bli tillsammans med oskulder. Om din tjej betyder något för dig så får du också acceptera att hon har haft någon innan dig.

Hade min sambo tänkt så hade vi inte kunnat ha den relationen vi har nu. Han är 8 år yngre och var oskuld medans jag hade haft flera före honom samt barn. Man kan inte bara sudda ut det som varit , ingen av er kommer må bra av att du tänker så.

Vill du ha ett bra förhållande så behöver du släppa detta innan du står ensam kvar.

Annons:
Praefatio
5/9/14, 2:13 PM
#28

Med tanke på hur du reagerar så förstår jag fullt ut att hon ljög. Det hade jag också gjort. Eller rättare sagt, hade en kille visat så extremt stort intresse i mitt liv innan han kom in i bilden så hade relationen tagit slut omgående.

Lägg ner. Du äger inte din tjej. Du äger verkligen varken hennes kropp eller hennes liv och du har ingen rätt vad gäller hennes tidigare liv. Hon är en egen person och hon äger sin egen kropp och sina erfarenheter. Du kan inte ta ifrån henne något av det.

Unken kvinnosyn. Minst sagt.

Gronstedt
5/9/14, 2:24 PM
#29

#26: "Där började allt att förstöras, för hon var inte den jag trodde hon var, den jag blev kär i . Jag trodde inte hon var en person som låg med killar bara sådär… " Minst sagt unken kvinnosyn, som sagt. Hon är den du lärt känna under er tid tillsammans, vad hon än gjort innan det. Hon är en förnuftig kvinna som ligger där hon känner för det. Men du sätter näsan i vädret för att hon plötsligt inte är tillräckligt mycket "fin flicka" för dig. Samtidigt vill du ha en tjej med sexvana, för det är "bara bättre", som du skriver i #14.

Låt mig berätta en sak: Myten om en erfarna jungfrun är just en myt.

Mr tony
5/9/14, 2:25 PM
#30

Jag VERKlIGEN uppskattar Allas svar!:) Mer tack!

Praefatio
5/9/14, 2:28 PM
#31

#29 Som vanligt är du klok som en bok.

[Eleya]
5/9/14, 2:29 PM
#32

Om du gillar henne så får du lägga ner tankarna! Om du vill utveckla ert förhållande får du släppa alla dina tankar, för annars kommer inte DU kunna komma någonvart, medan hon kanske förälskar sig djupare i dig. Tycker inte du behöver vara så kinkig, att hon är intresserad av dig är en seger i sig för dig.

Vill du ha en "ren" tjej får du skaffa en oskuld. Tänk om din tjej skulle reagera för alla andra du legat med, hur hemskt skulle inte det vara?

Att killen hon varit med är en bekant är bara tillfällighet och hennes ex har egentligen ingen nuvarande pojkvän med att göra, du har heller inte att göra med hur många hon varit med. Alla har bagage, vare sig man är stolt över det eller inte och sålänge man inte strular runt med exen när man är tillsammans med någon annan kan det inte såra en för det är historia.

Dessutom är hon inte "din" tjej, hon är inget du äger eller kan styra. Hon delar ditt liv och vardag med dig, släpper dig in på själen för att du är intressant och kanske behaglig att vara med. Jobba på att utvecklas som person och öka din självkänsla!

obstitant
5/9/14, 3:56 PM
#33

Så: Hon dejtade en kille som hon inte var så värst engagerad i, men valde ändå att ligga med honom, för att hon hade lust. Sen träffar hon dig, slutar träffa (och ligga med) den andra killen och blir ihop med dig. Det är uppenbarligen något helt annat än med den andra killen, eftersom hon vill ha ett seriöst förhållande med dig och inte med honom.

Ok, hon ljög när du frågade om hon låg med den andra killen (vilket iofs var en rätt tveksam fråga att ställa till att börja med). Det kan finnas en massa skäl till det. Hon hade just träffat dig, hon ville säkert göra ett bra intryck, hon kanske anade att du tänkte precis så som du ger uttryck för här, hon kanske inte tyckte att det spelade någon större roll eller att det var nåt du hade med att göra.

Men tror du att hon ljuger nu? Att hon i själva verket springer runt och ligger med andra och sen ljuger om det? Eller handlade det bara om att du tycker att tjejer som ligger med någon utan att det är deras livs största kärlek är en sämre "sorts" tjej?

Honestyisdead
5/9/14, 4:10 PM
#34

Var du oskuld?

Annons:
Alexandra-S
5/9/14, 4:13 PM
#35

Herregud vilken syn på Kvinnor du har!

Jag hade sex med en kille 2 dagar innan jag träffade min pojkvän för första gången men det har ingenting med min pojkvän att göra. Att jag hade sex med en annan kille ett par dagar innan var inget annat än en slump som lika gärna hade kunnat inträffa 3 veckor eller 3 månader innan jag träffade honom första gången istället. 

När jag läste ditt inlägg så insåg jag att jag aldrig någonsin reflekterat över vilka tjejer ur hans vänskapskrets han har eller inte har legat med, och hjälp vilken skön uppenbarelse det var! 
Det är ingenting som jag har med att göra överhuvudtaget och det enda som betyder något är att det är mig han valt att vara med nu. 

Försök att släppa det här för det är ingenting som kommer tillföra något positivt till er relation! Har du pratat med henne om det här? På en LAGOM nivå, utan att skuldbelägga henne?

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Gur4m1
5/9/14, 4:27 PM
#36

Känn inget agg mot dne där "Felix". Allt det där hände innan hon valde dig.

"Men sedan så visar det sig att hon egentligen släpper in vem som helst… Hur ska man då känna."

Tjejer är precis som killar- kåta, sexuella varelser som har sex för att det är skönt, eller för att vi gillar personen (och det är skönt). Hänger du med? Så bara för att hon "bara" släppte in Felix för att det var skönt- betyder det inte att Det inte var speciellt när ohn "släppte in" dig? Efterosm ni är ett par nu….så är ju du och Felix inte samma grej- uppenbart.

Så sluta nojja om Felix, gemensamma vänner, vilka din tjej har eller inte har legat med. Du är hennes partner, hon är din men ni äger inte varandra. Var rädd om henne.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Mr tony
5/9/14, 6:23 PM
#37

Jag skäms över att hon har legat med Felix. Jag skäms över att folk runt omkring kan kolla på mig och tänka massa saker… Jag skäms över att hon har legat med en sån ful kille. En sån tönt !

[LadyK]
5/9/14, 6:25 PM
#38

Min man och mitt ex, pappan till mina barn =Buksvågrar, he he. Är idag världens vänner… Snarare jag som kan reagera på det ibland när man kommer hem och exet dykt upp med kakor till kaffet när han ändå skulle inom och säga hej till sonen och han inte visste att jag jobbar eller inte var hemma. Tycker det är konstigt att de kan umgås på det sättet men men bara bra för alla inblandade.

Förstår inte hur man skulle kunna vara sur, upprörd på någon för att de haft sex med någon innan man blev ett par.

Maria
5/9/14, 6:34 PM
#39

#37 Det är väl snarare du som ska skämmas som är en sådan ynklig liten kille som inte kan ta att din tjej har haft ett tidigare liv.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Praefatio
5/9/14, 6:36 PM
#40

#37 Du ska ge självaste fan i att skämmas över henne 😡 Du har ingenting, ingenting med att göra vem hon har legat med och dina kommentarer blir bara värre och värre. Fy fasiken vilken vidrig syn på din tjej du har.

Gronstedt
5/9/14, 6:38 PM
#41

#37: Hur kan DU skämmas över något som HON har gjort?

Om du inte har styrka nog att vara glad för din kärlek och strunta i vad andra tycker, så har du kanske inte förtjänat kärleken? Jag hoppas verkligen att du inte tar ut det här på tjejen, utan visar henne den respekt hon förtjänar.

Och allvarligt, är du så viktig att "folk runt omkring" gitter tänka på dig?

Annons:
oh-la
5/9/14, 7:08 PM
#42

#37, vet du vad, då tycker jag att du lämnar henne så hon kan få träffa en riktig kille som inte behandlar sin tjej som en ägodel eller skäms över att hon haft ett liv innan dig. din kvinnosyn är helt vidrig. jag hoppas inte att någon tjej behöver råka ut för dig innan du tar tag i dig själv och dina tankar om hur tjejer ska vara.

mina råd är enkla.

1: lämna tjejen så hon får chansen att skaffa sig en riktig kille.

2: TERAPI. det finns folk som jobbar med att få folk som du att se saker på rätt sätt.

KitoBonito
5/9/14, 7:36 PM
#43

Men GE dig, du inbillar dig en massa!! Var inte så himla osäker! Fortsätter du vara så osäker kommer du inte kunna vara i ett förhållande över huvudtaget och då blir du killen innan nästa kille…

Honestyisdead
5/9/14, 8:00 PM
#44

37 det stinker avundsjuka.  Dags att du tar tag i dig själv.

Clariiz
5/9/14, 8:15 PM
#45

#37; Jag skäms över att det dina åsikter :S Det är skrämmande verkligen. Det är hennes kropp, hennes val. Vad hon valt att göra innan dig har du inte alls med att göra.
Hoppas du kan reda ut dig själv snart eller att hon får chansen att hitta någon som faktiskt är bra för henne :S

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tjeja
5/9/14, 8:35 PM
#46

I min mening låter ditt sätt att tänka helt bakvänt!

Fatta hur mycket bättre än honom du är!!! Du ska ju vara STOLT att andra killar vill ha henne, en ha lyckat TJATA sig till sex med henne efter 4 dejter. Men DIG föll hon för totalt och har valt att vara med!

Du är så mycket bättre! Det är inte Felix som haft henne, han har haft sin changs och han misslyckades!

Det är DU som vann henne! Och du gjorde det genast!!!

Vilken Kille du måste vara! Var stolt istället och glad att hon valde dig, för det betyder att du är så mycket bättre än den där felix! ha ha

Vem hon än må har provat på tidigare… och ju fler hon har haft, ju bättre och högre på listan lär du stå som hon valde!

Tänk om du vore den enda hon varit med? Då skulle hon inte ha en aning om ifall du bar bra eller dålig för henne. Nu vet hon det! Nu vet hon hur bra du är!

Sumpa inte det med dumma bakvända tankar! Var stolt och glad istället för att hon valt dig! Hon den fina tjejen som andra killar vill ha, hon hade kunnat välja någon annan men DU VANN hennes hjärta!!!!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sarah
5/9/14, 8:52 PM
#47

#37 wow, du blir bara värre och värre. Pinsamt! Du ska vara tacksam att din tjej inte lämnat dig ännu. Du borde behandla henne som en gudinna varje minut för att hon står ut med dig. Du förtjänar henne inte. Kom ihåg det, varje dag. Du är den största tönt jag hört på länge.

Mr tony
5/9/14, 9:40 PM
#48

Ja det är jättelätt att tycka att jag är barnslig , osäker töntig vad som… För alla er som skrattar åt mig säger jag bara : Prova mina skor och ni hade förmodligen tagit ert eget liv , det som stoppade mig var faktiskt denna tjej… Och jag skäms inte ett dugg över henne säger ofta saker när jag är arg. Hon har gjort mig till en bättre människa . Och hon är den finaste tjej jag någonsin har träffat.

Annons:
Gur4m1
5/9/14, 11:44 PM
#49

#48 så sluta vara så egocentrerad.  Försök göra det till någonting som handlar om DIG. Det hon gjort före dig handlar inte om dig. Däremot hur du ser på henne nu handlar om dig- och mångah rä kallar di för saker (för det du säger låter å befängt) men jag är glad att du ändå ventilerar dessa saker här- hellre än med henne. För det här är rätt ….destruktivt och är ditt ansvar att lösa.

Felix är inte din bizniz.Du har ingenting otalt med honom. Hon ska inte skämmas över Felix, inte du heller. Det där var innan hon mötte dig. Behandlar du henne inte bra kan hon välja någon annan.

Vi har alla olika "skor" vi går i. Många av oss har tyvärr råkat ut för män med taskig kinnosyn. Något gemensamt för de flesta med dålig kvinnosyn är att de är oförmögna att själva förstå det.

förklara gärna t.ex logiken i att du skriver om alla dessa känslor men samtidigt säger att du älskar henne och hon är den som räddat dig? Förtjänar hon inte bättre än att du tänker såhär runt Kvinnor och relationer?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

tlover
5/10/14, 7:34 AM
#50

Jag bryr mig inte ett dugg vilka min man hade sex med innan vi blev ihop, jag vet blandannat att en tjej han var ihop med (jag vet inte sex eftersom jag inte bryr mig) var en av mina vänner.

Du har aldrig ägt din tjejs kropp och därför har du inget att göra med vilka hon haft sex med.

Du kommer aldrig att äga hennes kropp, så du kommer aldrig att bestämma vem hon har sex med, även om ni är ihop eller gifta eller inte.

Det du kan bestämma är om du vill vara ihop med henne eller inte för ett förhållande är man två om och på samma sätt som att du inte kan bestämma över henne så kan hon inte bestämma över dig så du kan lämna utan att hon vill det tex

(nu säger jag inte att otrohet är ok, skulle min man vara otrogen skulle jag lämna honom men det du pratar om skedde vad jag förstår till och med innan ni träffades så det är inte på nått sätt otrohet)

l'm back

[Rödluvan]1
5/10/14, 9:09 AM
#51

#48 Det tror jag inte att någon hade gjort, tagit våra liv då.

Du borde göra slut med henne så hon kan träffa någon vettig.

Honestyisdead
5/10/14, 10:30 AM
#52

48 Det finns folk som haft det värre än du. Folk som inte tagit sina liv.

Mr tony
5/10/14, 11:40 AM
#53

Jag vill tacka samtliga för deras hjälp och åsikter. Oerhört tacksam. Upp till mig nu att granska mig själv och även mina egna brister… För att i ärlighetens namn är jag ganska rutten:) Tack för mig.

[Devya]
5/10/14, 1:41 PM
#54

#53 Om du är så rutten som du påstår så tycker jag synd om den tjej som är tillsammans med dig.

Stackars tjej. Jag hoppas att hon vaknar till och inser vad det här är för konstig människa. Verkar inte båda gott om ts inte söker professionell hjälp. Det är väldigt oroväckande allt det här.

Kalli
5/10/14, 2:08 PM
#55

#53: Utifrån det du beskriver tror jag inte att du klarar det själv. Om du verkligen vill rädda er relation och må bra behöver du söka hjälp, professionell sådan.

Annons:
viktoria91
5/10/14, 4:07 PM
#56

#37 1800-talet ringde och vill ha sin kvinnosyn tillbaka…

Om hon så har legat med 25 killar på samma grupp i världens orgie så har du inget med det att göra, hon har ett eget liv, innan dig, just nu, och (förhoppningsvis snart) efter dig också.

Har du inte legat med andra? Tänk om hon tycker att dem är fula?

Gronstedt
5/10/14, 4:09 PM
#57

TS, bra att du tar tag i detta för att komma till rätta med dina tankar! Lycka till!

GråttNyttHår
5/10/14, 5:44 PM
#58

Du låter ganska störd i ditt tankesätt. Hur kan du ens låta hela ditt liv kretsa kring detta ligget? Får jag reda på om vem min partner legat med så vill jag veta mer. Tycker det är ganska kul att få veta sådana saker. :) Men som sagt, det är sällan någon inte haft en sexpartner innan man går in i ett förhållande. Du får väl byta land om du nu tycker att det känns obehagligt.

Den enda som kan ändra dig är du.

nickiee
5/11/14, 7:09 PM
#59

hoppas att tjejen  lämnar dej å skaffar sig en bra kille .för du är farlig med tanke på hur du tänker på hennes tid innan ni blev ihop . å sen har du inte svarat alla dom som frågat dej va du oskuld när ni vart ihop .ta å svara på det . eftersom du inte gjort det så va du inte oskuld utan haft sex du med innan då är du precis lika dan som hon .du har en hemsk syn på kvinnor som är farlig …

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Gur4m1
5/11/14, 9:27 PM
#60

JAg tror inte TS är speciellt lockad till att svara eller fortsätta prata med oss om vi kallar honom för störd och hoppas att tjejejnlämnar honom i samma andetag. Killen skriver ju hit för att ventilera och kanske få hjälp och förstå _varför_ det han gör är fel och hur man ska hantera dessa tankemönster.

Håller med om att det är farligt att tänka såhär kring en relation, man skadar bara relationen och den man älskar och det kommer inte att sluta bra- allt för att man inte kan släppa det förflutna som man inte ens var en del av. Det handlar om osäkerhet.

TS så bygg upp din självkänsla och självförtroende, inte genom att trycka ner och se ner på din omgivning utan genom att utveckla dig själv- vilket du gör, anser jag, iomed att du själv insett att du faktiskt har ett problem med det här. Det är ett viktigt steg!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Evisen
5/11/14, 10:16 PM
#61

Den tanken som slår mig (kanske helt irrelevant) är att TS kanske har en annan kultur än vad de som skrivit här har.

I vissa kulturer är det juh tyvärr så att kvinnan blir nedtryckt på en del fronter och ska helst vara oskuld när det är bröllopsnatten.

Men! Det bortförklarar inte alls TS tankesätt och syn på tjejen.

Så Mr Tony, alla har en historia före, med och efter en person. Även du har säkert det. Tjejen har valt att vara med dig och tiden innan er är hennes historia, inte din.

Sen behöver du inte skämmas för tjejens räkning. Känner hon inte någon ånger ska du inte göra det heller. Snarare kan du skämmas över att du känner skam över hennes egna agerande (som vid den tidpunkten du inte har något med att göra).

Så strunta i tiden innan ni blev ihop, visa att du kan strunta i hennes ex och var rädd om tjejen. Och kom ihåg, svartsjuka kan döda ett förhållande.

[silkesnosen]
5/12/14, 6:56 AM
#62

#61 Jag skulle nog vilja hävda att det här är en chockerande vanlig syn på kvinnan även i vår "kultur".

Kvinnan ska vara både erfaren , men även oskuld..en svår nöt att knäcka…

Någonstans får man fråga sig vad som är viktigt. Tjejen och en framtid ihop med henne eller att förstöra allt genom sin egna dåliga självkänsla.

Annons:
Mr tony
5/12/14, 9:46 AM
#63

Jag kom hit för att ventilera och bli lärd hur jag ska tänka… Sedan blev tråden lite för mycket pajkastning. Jag är inte en dålig person, jag var långt ifrån oskuld när jag träffade denna underbara tjej… Och självklart förstod även jag att hon haft ett liv innan mig, jag brydde mig inte det minsta . Sedan kom något som jag inser nu ändrade mig . Jag slutade ta min drog , det som gav mig ett visst utseende som i sig drog till sig tjejer, falska tjejer … Så jag slutade och mitt utseende förändrades något, jag var rädd för att inte duga , så jag blev intresserad av hennes tidigare liv för att jag ville vara bättre än dem andra. Så att hon inte skulle gå tillbaka till dem… Jag har umgåtts mkt med folk från andra kulturer som har en förjävlig kvinnosyn, och jag antar att det smittade av sig. Jag förstår idag mer än jag gjorde igår, och min självkänsla är högre än den var igår. Jag hade glömt att jag tog tjejen med storm, att hon inte velat ha någon annan, att hon har varit perfekt för mig! Jag minns hennes ljuvliga leende jag såg första gången jag träffade henne. Jag skäms och är ledsen för att jag har behandlat henne så som jag sa att jag aldrig skulle göra, så som jag aldrig skulle låta någon annan heller göra. Jag kan inte göra det ogjort. Jag kan bara kämpa för att vinna tillbaka hennes kärlek…

Gronstedt
5/12/14, 9:50 AM
#64

#63: Det är stort av dig både att våga fråga och att våga ändra dig. Tänk dig för och bevara din respekt för både dig själv och andra, så kommer du att kunna hitta fungerande relationer där båda parter får plats!

Mr tony
5/12/14, 9:50 AM
#65

Jag ber er om lärdom och sunda tankesätt . Vill ni bara kasta sten på mig så avstå helst från Att skriva:)

[Karollina]
5/12/14, 10:04 AM
#66

När jag och min man blev tillsammans så började hans ex att ta kontakt med honom och ville ha tillbaka honom.
Mötte henne en dag när jag va ute och handla, hon va där med sina kompisar så hon kände sig väll "tuff" så hon kom fram till mig och sa massa elaka saker, varpå hon sa att "jag har knullat med din pojkvän", mitt svar var då "Vet du vad?, Det har jag också, så du är inte så speciell som du verkar tro". 
Jag va då extremt svartsjuk av  mig, men jag visste att de kunde förstöra vårt förhållande så jag tog tag i problemet. Idag är vi gifta och har barn, och ett till påväg. 

Strunta i denna "Felix", han har nog gått vidare och haft andra tjejer sen dess. Fokusera på dig och din flickvän! I början är man alltid extra svartsjuk men det går över.

[Eleya]
5/12/14, 2:28 PM
#67

Mr tony,

Du är inte rutten eller en dålig människa, bara osäker och missnöjd.
För mig låter du mer som en person med dålig självkänsla, jag har många vänner med det och har själv haft det tills i höstas. Jag är 27 och den personliga utvecklingen fortskrider ännu, men man mår så bra i sitt skinn när du lär känna dig själv.

En person måste själv inse sitt värde och för det måste du arbeta djupare, vilket ni män inte är kända för. Du måste vara bekväm i ditt skinn och kunna stänga ute alla andra och kasta bort omogna tankar. Andras åsikter är inte ditt problem, de ska inte röra dig i ryggen, det är inte deras liv du lever och har de inget bättre att diskutera är ditt liv definitivt mer intressant än deras.

Att du skäms över din tjejs val av ligg är kinkigt, du låter som ett gnälligt barn..inte värst attraktivt. Det är så osexigt att döma någons val av ligg, historia är fortfarande historia och ni har påbörjar ERT kapitel!

Tycker fortfarande att du ska antingen släppa tjejen eller tankarna på exet, för detta kommer inte fungera för dig i längden. Släpper du det inte som en man, kommer detta gnaga hål på din hjärna med tiden och förgifta er relation. Om ni bor i en småstad kan du föreslå att ni flyttar till en större ort, eller slipper tillställningar där du stöter på exet och alla era gemensamma vänner. Du kan avstyra samtal som leds åt hans håll, lägga all din nuvarande tankekraft i er relation och kärlek istället för på din avsmak.

Du måste verkligen skärpa dig om du gillar henne!
Jag hade aldrig stått ut bredvid en man som ser på mig med avsmak och JA DET SYNS TYDLIGT!! Det låter som du går runt och är ett grått åskmoln, missnöjd och olycklig! Det är ingen trygg och lycklig plats att vara på! En äkta flickvän vill inget annat än att göra sin pojkvän lycklig och tillfreds, men du låter svårflörtad! Och om hon betyder något för dig så måste du låta kärleken tala!

GråttNyttHår
5/12/14, 5:09 PM
#68

Vänta… har du tagit anabola eller vad? Jag fattade det som att du tagit något, missuppfattade jag då?

Den enda som kan ändra dig är du.

Mr tony
5/12/14, 6:33 PM
#69

Ja min drog var AAS,

Annons:
Saaara
5/12/14, 8:53 PM
#70

Jag dejtade en kille ett tag som jag blev väldigt kär i. Han hade tidigare vart ihop med en tjej som jag inte tyckte om så mycket. Jag började nästan gilla henne mindre för att han vart ihop med henne… Tyckte precis som du tycker om "Felix". Hon var ful, tjock och konstig. Tanken på att han legat med och älskat henne störde mej jätte mycket! Men det var ju DÅ det. bara att bita ihop och acceptera att det är en fånig sak att störa sej på. Men jag tror jag förstår dej faktiskt! Jag förstår dej precis tror jag! Man kan ju inte hjälpa att man stör sej.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

GråttNyttHår
5/12/14, 9:54 PM
#71

#69 du inser väl att du kan få problem med psyket av det? Om du tar andra droger så sök hjälp. Man blir labil och kan skada andra.

Den enda som kan ändra dig är du.

Tjeja
5/12/14, 10:12 PM
#72

#71 han har ju redan skrivit att han slutat för länge sedan… nu berättar han om vad han gjorde innan han slutade och sedan träffade tjejen han nu är med..

behöver inte mer pajkastning här. Jag tor TS är mycket väl medveten om vad för biverkningar det han tog kan ge…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[rosetten]
5/12/14, 10:24 PM
#73

Vad man än tycker om TS beteende, så är jag mer chockad över hur illa många beter sig i tråden. Klart man ska kunna uttrycka sin åsikt, men många har skrivit väldigt elaka saker.

Gur4m1
5/12/14, 10:41 PM
#74

#72 men det där var väl ändå inte pajkastning, utan en varning för något som är allvarligt. TS framstår som otroligt osäker i tråden, och det är ju oftast problemet med sån här typ av  svartsjuka tankar- att man på något sätt är osäker. Att vara osäker, ha dåligt självöfrtorende, självkänsla osv ses som "fult" men det är inte det folk emnar- utan att "Det där är vad som måstte stärkas för att få bort sådana självdestruktiva tankar och handlingar". Att ta anabola är bara ännu en sak som tyder på just det. Lycka till TS, starkt att du slutat med drogen iallafall :) Jag tror ingen vettig person tycker om dig mindre efter att du slutade ta det!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Eleya]
5/13/14, 2:50 PM
#75

#74 Jag håller med helt och hållet! Det är ett beteende vi poängterar för att han skall få ett bättre liv och Ja, man måste arbeta med sig själv för att övervinna dåliga sidor och växa som person. Det finns säkert många av er som inte tror på det heller, men det är ert problem.

Och att sluta med en drog är ett stort bevis på självaktning och diciplin..tyvärr tar det lååååång tid innan alla ämnen och spår av drogen rensas ur kroppen, därför kan det ge biverkningar långt efter att personen slutat med det, så ha tålamod TS!

GråttNyttHår
5/13/14, 6:05 PM
#76

#72 jag skrev att håller han på med andra substanser så bör han sluta för det gör inte att man mår bra i psyket. Det är nämligen inte ovanligt i denna världen att man är blandmissbrukare. Så det var ett tips, hur du sen tolkar det är inte vidare intressant.

Den enda som kan ändra dig är du.

Annons:
Upp till toppen
Annons: