Annons:
Etikettförhållande
Läst 2811 ggr
Random789
2014-05-16 21:59

hur ska jag göra...

hej är 13 och är ihop med en 17 åring. vi har varit ihop i 2 månader och jag har inte träffat honom på riktigt. vi möttes 2011 i internet. men jag vill inte va ihop med honom och vill inte såra honom. har kontakt med honom i kik och hur ska jag göra? är det bäst att radera kik men hur skulle ni göra? tack för svar!

Annons:
Fridaaaa
2014-05-16 22:02
#1

Säga som det är, det är det bästa.
Det är tufft att göra slut men bästa är att vara ärlig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

obstitant
2014-05-16 22:03
#2

Det schysstaste är alltid att tala om att man inte vill vara ihop med någon längre, och inte bara dra sig undan och sluta svara. Detta även om ni inte har träffats IRL. Vissa kommer nu att säga att det inte är ett riktigt förhållande, men skit i det, vissa regler är lika bra att lära sig från början, och det är bra att öva på jobbiga saker som att göra slut, för det kommer garanterat att hända fler gånger.

Skicka ett privat meddelande och säg att du inte vill vara ihop med honom men att du önskar honom allt gott, eller whatever. Och tja, ibland blir andra ledsna när man gör slut, men det är ingen anledning att låta bli.

Hur skulle du själv vilja att någon sa om den gjorde slut med dig?

[silkesnosen]
2014-05-17 08:38
#3

Som vuxen fick jag ont i magen, du ska inte vara i kontakt eller tillsammans med en så mycket äldre kille. Du skriver tydligt och klart att du inte vill vara tillsammans mer och inte vill ha någon kontakt och sedan blockerar du honom om han inte respekterar det. Sedan behöver du själv försöka att ta vara på dig själv lite bättre i framtiden. 

Jag svarar utifrån de erfarenheter jag har av förhållanden i tonåren bland mina elever.

[Elry]
2014-05-17 12:18
#4

Tala om alla anledningar för honom till att du inte vill vara ihop med honom, och om han inte kan ändra helt på alla de sakerna (vilket han förmodligen inte kan), så gör du slut bara och då vet han varför också och slipper undra över det. Och om han inte lyssnar eller tar det så dåligt så ni inte kan vara vänner heller så är det bara att blockera honom. Bara radera och sluta prata med någon man känt i över tre år utan att säga något eller förklara varför vore ju betydligt mer sårande.

fladdy
2014-05-18 01:19
#5

Du träffade honom alltså när du var 10 och han var 14, usssch

aaaaaaaaaaaangelina

Nelley
2014-05-18 03:51
#6

#5 Så om du hade börjat skriva med en tioåring, hade det varit "usch" då? Tex genom att du skrivit kik på instagram

Annons:
Fridaaaa
2014-05-18 08:04
#7

#5 Vad spelar det för roll? De älskar varandra, är ett par, och hållt ihop i 2 år. Är det ålderskillnaden du tycker är "usch" eller vad tycker du är "usch"?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pyromanen
2014-05-18 08:22
#8

Du behöver inte alls ge några anledningar och förklaringar. Det räcker med att du inte vill fortsätta. Tydligt och vänligt och kort och sen spärre eller på annat sätt se till att han inte kan kontakta dig. Att vara otydlig, lämna kvar föhoppningar, älta allt möjligt i många rader gör det bara värre.

Gur4m1
2014-05-18 10:50
#9

Att ge en kort anlending och förklaring vore det snälla, och kanske även förhindra att han tar vidare kontakt med dig. Finns inget värre än att inte veta _varför_ någon helt pltösligt blockar/bryter kontakten. Däremot behöver du inte diskutera om det, eller försvara varför du väljer att göra slut. Säg bara vad du känner- för det beror ju på dina känlsor och vad du vill. Det är okej att göra slut.

Som #8 skriver så ska du inte skriva saker för att vara snäll, eller för att "linda in" det onda. Rakt på sak: "Jag gillade dig men nu har de känslorna tagit slut och jag vill inte längre vara tillsammans med dig, jag kommer därför att ta bort dig från kik, var snäll, respekera detta, kontakta mig inte mer".

Inte "Du är så jättefin men jag är inte kär i dig mer, jag behöver mer tid, jag hoppas du hittar en jättefin tjej för du är så fin och underbar, du förtjnar det bästa…Jag önskar att det kunde vara vi men det går inte" -Det är fint sagt men allt han läser är "Hon tycker att jag är fin och underbar och vill att jag väntar/ kämpar för henne".

Lycka till, han klarar sig och det gör du med.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

fladdy
2014-05-18 15:22
#10

#6 Hade inte ens börjat skriva med en 10 åring om det inte va något som hen ville ha hjälp med. Att en 17 åring har ett förhållande med en 13 åring tycker jag är sjukt, men det är olika, beronde på hur mogen man är. Jag skulle dock som 14åring inte inleda ett förhållande med en 12 åring, dvs lika gammal som min bror, som inte är spec utvecklad än.

#7 Ja, jag tycker åldersskillanden är usch, nog med det.

Ta åt dig av det #9 skrev! :)

aaaaaaaaaaaangelina

Fridaaaa
2014-05-18 15:25
#11

#10 "Nog med det", vad är det för attityd bara för att man ställde en enkel fråga?
4 år är inte så mycket. Finns flera faktorer man får kolla på än åldern.
Sedan hur du skulle göra eller inte göra, är ju upp till dig men anser att det var lite som ett "påhopp" eller vad man ska säga mot TS för hennes val.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fladdy
2014-05-18 15:32
#12

#11 "Nog med det" skrev jag för att jag inte tänker tjafsa om det här i hennes tråd, det kan vi lika gärna diskutera om i pm.

Iom att det inte var riktat till dig så bryr jag mig ej om DU anser det vara ett påhopp mot ts. Det var inte det jag ville förmedla och jag hoppas att ts förstår det.

Ta det via pm om du vill :)

aaaaaaaaaaaangelina

Fridaaaa
2014-05-18 15:36
#13

#12 Tjafsa? Har inte tjafsat om någonting.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
fladdy
2014-05-18 15:37
#14

#13 Taaaaaaaa deeeeeeee viaaaaaaaaaaa pmmmmmmmmm

aaaaaaaaaaaangelina

Fridaaaa
2014-05-18 15:41
#15

#14 Har inget mer att säga, så behövs inte. Du behöver inte överdriva.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[silkesnosen]
2014-05-18 16:49
#16

#11 Det är en enorm åldersskillnad i den åldern. Det är ganska märkligt dessutom att en äldre kille skriver med en så mycket yngre tjej. Tio år och fjorton…nästan en hel livstid..

Fridaaaa
2014-05-18 16:51
#17

#16 Enorm tycker jag är att ta i. Och man ska inte stirra sig blind enbart på åldern, TS kan ju vara väldigt mogen för sin ålder eller tvärtom med killen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

SegerSims
2014-05-18 18:23
#18

Varför tjafsa om ålder? ¤ år är inget när man är vuxen men när man är så unga som dom är så är det lite märkligt. 

Men TS Vill ju höra hor hon ska göra när hon gör slut, vilket är en bra idé.

TS var bara så ärlig du kan mot honom och säga att du inte vill längre. Alla förtjänar en förklaring hur gammal man än är.

SegerSims
2014-05-18 18:25
#19

Forästen om ni läser första inlägget ordentligt så har dom varit ett par i 2 månader och känt varandra i 3 år.

spidey
2014-05-21 15:54
#20

TS är minderårig. En 13åring är inte en lämplig partner för en 17åring, punkt slut. Det händer ändå, visst, men det är inte okej. En 13åring är ett barn.

TS, jag tycker det är okej att radera kik. Du kan ju skriva att du inte vill ha ett förhållande… Eller vad som helst.

Annons:
Upp till toppen
Annons: