Annons:
Etikettkänslor
Läst 4950 ggr
[KittKatt]
2014-05-19 10:30

Hur hittar man tillbaka till varanda?

Jag är helt förstörd och tårarna rinner när jag skriver…det har varit dåligt mellan mig och min sambo ett tag. Vi har inte sex, ingen närhet, inga gemensamma intressen och jag har även stående depressioner (har dock inte sökt hjälp), men ja glöden är borta. Han vet inte hur an vill göra nu med allt. Han säger att han ska fundera och vill veta innan han bestämmer sig HUR vi ska kunna lösa detta, annars tänker han gå vidare. Jag älskar honom verkligen och vill göra allt för att få det att funka, men hur gör man?Hur hittar man tillbaka till varandra? Jag tänker spontant att man helt enkelt börjar jobba på de grejjerna som är problemet, att man börjar ge varandra närhet (vilket då oftast kommer leda till sex) och besämmer att man gör något tillsammans i veckorna osv? och att jag söker hjälp förstås…

Annons:
[Älskamig]
2014-05-19 10:36
#1

Finns väl egentligen inget specifikt sätt på hur man egentligen hittar tillbaka till varandra. Tror det är olika beroende på vem man är och hur förhållandet sedan tidigare ser ut… 

Jag och min pojkvän hittade tillbaka till varandra efter att han ville ta en paus. Vi pratade inte på över en vecka oavsett hur mycket jag bönade och bad för honom… Tillslut gav jag upp, och då kom han tillbaka. Så att, det är nog olika.

HenHedning
2014-05-19 14:19
#2

var ifrån varandra ett tag. Skaffa lite perspektiv och "utifrån" syn så blir du mer säker på vad du vill, oavsett var det leder.

Timmorn
2014-05-19 15:01
#3

Jag skulle nog också säga att vara ifrån varandra ger perspektiv. 2012 så var jag och min pojkvän lite trötta på varandra, samma saker gjorde vi hela tiden och gnistan falnade lite. Men jag åkte på tågluff i en månad. Och saknaden gjorde allt så mycket bättre. Vi insåg att ja vi vill fortsätta vara tillsammans. 

Men jag tycker det låter som att ni behöver ta fram en helt vanlig tråkig lista, vad är problemen, och ta ett i taget och diskutera hur ni skulle kunna lösa dem. Exempelvis problem, dina depressioner, lösning söka hjälp. Närhet ha dejtkväll och de på film på fredagar 
Ibland kommer all vardag i vägen och man förlorar varandra. Nu är det dags att bestämma ifall ni verkligen vill fortsätta tillsammans eller om det bara är vanan som gör att ni vill vara tillsammans.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[KittKatt]
2014-05-24 12:17
#4

Det kom tillslut fram att han inte har samma känslor längre som innan…vi ska ta en paus och hitta oss själva igen…jag känner mig helt tom och vet inte vad jag ska göra eller ta vägen nu

GråttNyttHår
2014-05-24 12:20
#5

#4 du får helt rätt och slätt söka hjälp för dina problem. Det är i den änden jag skulle börja.

Den enda som kan ändra dig är du.

Sarah
2014-05-24 13:04
#6

Vi hittade tillbaka till varandra efter ett års uppehåll. När det tog slut var jag helt inne på att aldrig ha med honom att göra igen, men sen kom saknaden. Vi pratade och pratade och pratade och vi insåg att båda hade känslorna kvar. Nu har vi varit tillsammans nästan 8 år och det är 5 år sedan jag gjorde slut. 

Jag lämnade för att det inte gick att få till en plan, inget funkade och han tyckte att om vi bara hänger, har mer sex så kommer allt bli bra, medan jag kände att nej, så funkar det inte, just då ville jag inte hänga med honom och jag ville inte ha sex så det var en dålig lösning. Det hade varit som ett plåster, men inget som löste grundproblemet. Nu har vi istället en gemensam plan hur vi ska gå tillväga och ett mål som vi arbetar mot, men jag kan fortfarande bli frustrerad för att vi lätt hamnar i gamla spår. Då ställer jag till med en scen och sen är vi tillbaka på banan igen :P 

Du borde se till att söka hjälp direkt, idag (eller måndag kanske är lättare) om du har återkommande problem och nu dessutom det här på det… se till att få det gjort. Även om ni inte hittar tillbaka till varandra så behöver du det nu.

Annons:
[KittKatt]
2014-05-24 13:38
#7

Tack för era svar! Även om allt känns hopplöst och jag bara vill dö så gör det ändå någon skillnad att någon skriver något…jag ska till vårdcentralen imorgon för mina problem då jag bokade en tid förra veckan…

Sarah
2014-05-24 13:53
#8

#7 vad bra :) du ska se att det löser sig för dig. Kanske hittar ni inte tillbaka till varandra, men du kommer vara bättre rustad inför din nästa relation, oavsett vem det är med.

[rosetten]
2014-05-24 23:51
#9

Så tråkigt, men nu får du tid till att skämma bort dig själv och ta tag i din depression. Du ska se att det snart vänder, har själv varit i depression/är på bättringsvägen. Kommer tänka på dig och följa tråden. 🌺

[KittKatt]
2015-02-09 18:57
#10

Hej igen! Måste bara meddela att detta var det bästa som någonsin hänt mig. Detta kunde inte vara ett mer rätt beslut som skedde och jag är otroligt tacksam att han tog det då jag aldrig skulle gjort det då han var min enda trygghet då jag mådde otroligt dåligt pga depressioner osv. Jag mår fortfarande dåligt men inte alls pga det som hände. Han har hittat en ny och jag kunde inte bry mig mindre. Jag har haft bland den bästa tiden i mitt liv efter vårt uppbrott och just nu siktar jag bara på att må helt bra själv någon gång förhoppningsvis inom en snar framtid efter rätt hjälp.  Så till alla er därute som är mitt i en separation, allt dåligt för något gott med sig, men man måste själv kämpa för det kommer inte serverat åt dig! :)

Soleda
2015-02-11 02:05
#11

Marta Tikanen  sa en gång så här om sin för längesedan bortgångne man "Jag saknar honom varje dag. Men inte en enda gång har jag velat ha honom tillbaka". De hade ett mycket passionerat och stormigt äktenskap som varade i många år. Hon älskade honom djupt och innerligt.

Jag tänker på detta när jag saknar någon efter det har blivit slut. För jag brukar sakna det bra men vill inte ha tillbaka det dåliga.

Dåliga förhållanden kan göra en sjuk på olika sätt. Man blir inte deprimerad utan anledning.

Bra jobbat KittKatt!🤗

Upp till toppen
Annons: