Annons:
Etikettjobbet
Läst 2470 ggr
[mr_mac]
5/24/14, 7:03 AM

orolig:(

Jag har varit anställd på ett större företag i lite mera än ett år med hjälp av lb. lb sträcker sig års viss. Min oro för möte med handläggare om några månader gör min arbesituation nästan omöjlig.kan inte fokusera ordentligt sen har en oerhörd värme slagit på här i Skåne och de hjäper inte nått vidare ihäller! Sen till råga på allt så byter företaget l system och då börjar vissa faktorer där krångla med… alla vänliga själar jag jobbar med säger jag ej skall belasta mig att de kommer att ordna sig! Men jag menar jag är ensam om lb där och jag kommer kanske förlora mitt jobb pga de…

vad skall jag göra…jag har drömmar men de går ej att uppfylla med denna ovisshet:( tänk om jag varit normal…ja tänk om de varit så då hade jag idag suttit på soc bidrag o a kassa eller bott och jobbat där jag ej velat pga lagen säger så:(

snälla nå hjälp mig klarar snart inte detta något mera!

Förväntar mig inget svar på detta…menar vem pallar läsa nå så pass drygt som detta lixom…men de svaga hoppet finns alltid kvar så

Annons:
GråttNyttHår
5/24/14, 7:50 AM
#1

Ja svar kan du ju få om du kan förklara vad LB är eller om det är IB. Aldrig hört om det förr. Men verkar vara för folk som har funktionsnedsättning. För det första så kan du knappast få sparken för ett system som inte ens du har hand om eller ansvar för som krånglar. Sen vet jag inte vad du menar med att gå på soc och vara normal. Menar du att jag som normal inte kan flytta vart jag vill, inte jobba med det jag vill för att lagen säger så? Ja, du… ska du känna samma alltid? Att du för varje förlängning ska oroa dig? Känns som onödigt då du inte kan jobba som du ska.

Den enda som kan ändra dig är du.

[mr_mac]
5/24/14, 8:09 AM
#2

Lb= lönebidrag jag vet att jag ej kommer få kicken pga att systemet bytte de kommer lätt gå att lösa i kommande vecka! Men den kontakt jag haft med min handläggare har ju ej varit den bästa jag som privat person försöker ju nå folk på de tider jag har möjlighet till inte mitt fel att personen jag kontaktar väljer ha sin jobb lur på dygnet om. Men de lär jag får ta skiten för på mötet som kommer längre fram:(

vi lägger ned denna diskusionen nu jag kommer ingen värt med de de som sker de sker jag vet hur jag lättast tar mig ur om de ej passar mig och den vägen kommer jag isf att gå!

Gur4m1
5/24/14, 10:13 AM
#3

#2 sitter du och pratar om självmord? :/

Du bör söka stöd. Det här handlar inte om att vara "normal" eller inte. Som en bild som spreds på min fbsida här om dagen som sa ungefär: "ALLa har sina fighter som de utkämpar men de är osynliga för dig". Dvs du ser på migoch tänker "åh om ajg ändå fick va "normal" som henne. För jag är normal jag har dförvisso ADHD men jag har ingen CP-skada eller annan funktionshinder eller någon fysisk skada eller sjukdom.

Men jag ser på en annan kvinna och tänker ""aah om jag ändå var normal och slapp socialbidrag och ADHD.."

Den kvinnan har kanske även stora, fina bröst som jag tycker är orättvist att hon fick men inte jag ;) Själv tänker hon "åh..om jag ändå ahf tmindre bröst som bruden där borta, det kostar 40k för mig att operera mina bröst till midnre för de sabbar min rygg, jag har alltid ont, jag kna aldrig jobba heltid, jag orkar inte mer!".

Men du fattar…

ALLA, har sina problem och saker de oroar sig över. Det har inget att göra med om man är normal eller inte, vad nu normal är. Du får LB och har ett jobb med kollegor som verkar bry sig om dig, jag har fått leva på soc och inte göra ett skit i flera år.

Idag har jag ett jobb, men jag fick börja med att ha nystartsjobb via AF. Samma oro där: kommer de att behålla mig när perioden är slut och de inte längre får bidrag för mig? :) allt man kan göra är att hoppas och göra sitt bästa för att visa att man hör hemma i företaget.

Snacka inte om självmord, inte över ne sånhär skitsak, rent ut sagt. Tappar du jobbet- då söker du nya jobb. ta dagen som den kommer. Det viktiga för sådana här dagar är att man tar tillvara påd agarna som är bra! Ögonblicken som är bra :) En vacker morgon, en gd doft, en smakupplevelse, ett leende eller vänligt ord, eller mål man uppnått. Jag har 9 av 10 gångerna motgångar, men det är den där 10:e gången när det klaffar som får mig att fortsätta vidare. För jag vill uppleva det igen.

Så om du menar allvar med självmord (hur ska man annars tolka ditt dramatiska avslut?) så uppmanar jag DIG att söka hjälp hos en kurator eller prata med någon närstående. Säg det bara rakt ut; Att du faktiskt har det väldigt tung tjust nu, att det känns otroligt motigt och jobbigt. Du kommer att få stöd och hjälp, det svåra är oftast att be om den. Om du bara skrev så för att du ville vara dramatisk, så uppmanar jag dig att tänka dig för mer innan du skriver sådant. Det är allvarliga saker!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

GråttNyttHår
5/24/14, 12:17 PM
#4

#2 okej, du har lönebridrag. Ja men då har du en sak mindre att oroa dig för när du vet att du inte kan förlora jobbet för att ett system krånglar. Har du ringt sent på natten eller vad? Till chefen eller vem pratar vi om? Varför jag frågar saker om vad du menar är för att du är luddig i ditt inlägg med vad du menar och behöver hjälp med eller funderar på. Tycker det är ganska dramatiskt av dig att säga att du ska kasta in handduken. Sen vill jag säga att på din presentation så påstår du att du jobbat inom detta i nio år. Vad skulle då förändras?

Den enda som kan ändra dig är du.

Gur4m1
5/24/14, 12:53 PM
#5

#4 Onödigt att oroa sig ja, men oro fungerar inte alltid så hos människor att logik (inte att ens egen iallafall) och rationellt tänkand elugnr en. Det är skönt att få uttrycka sin oro och kanske rent av få andra synvinklar, så jag hoppas TS fått hjälp att känna sig lite tryggare i sin situation av våra svar :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[mr_mac]
5/24/14, 8:06 PM
#6

4 jag har varit på olika ställen men varit tot 9 i branschen

Annons:
GråttNyttHår
5/24/14, 10:14 PM
#7

#6 okej. Men du har haft ändå konstant jobb sedan skolan? Men vad har du gjort emot chefen eller handläggaren?

Den enda som kan ändra dig är du.

[marcusjohnson]
5/25/14, 12:02 PM
#8

Jag har också lönebidrag! 

Hur länge har du varit anställd? En uppfattning som finns bland de som har lönebidrag är att deras anställning gäller bara så länge arbetsförmedlingen beviljar lönebidrag.
Detta är FEL! Du har samma rättigheter som en "vanlig" anställd. De kan inte avskeda dig om de inte får nytt beviljat lönebidrag. De kan heller inte avskeda dig och anställa en ny, med eller utan lönebidrag!

Är du med i facket? Har du pratat med lönebidragshandläggaren på Arbetsförmedlingen? Prata med dessa om du känner oro!

//Marcus

Upp till toppen
Annons: