Annons:
Etikettsex
Läst 4325 ggr
lotsofbooks
5/27/14, 4:00 PM

Vi kan inte sluta!

Hej allihop!

Först och främst; Ja, otrohet är en riktigt feg och usel handling. Det vet jag redan. Check! 👍

Jag har satt mig själv i riktigt otrevlig sits, minst sagt. Fick lite hjälp att hamna där, men mycket är mitt eget fel. Kan inte kalla det för kärleksproblem riktigt (åtminstonde inte för egen del), utan detta är av mer fysiska proportioner. Behöver lite tips, råd och kanske en eller två som kan erbjuda sig att banka lite vett i mig.

Det finns en kille, under fyra års tid så var vi KK. Ett arrangemang som fungerade bra för oss båda. Det var inte riktigt ett booty-call helt och hållet, utan vi umgicks som par gör. Bio, festivaler, hålla händer, vara hemma hos föräldrar på middag, mm… Så det var sex OCH det emotionella umgänget. Men inte varje dag, utan bara när vi "behövde" det. Vi fyllde på kvoten liktsom. Så ingen press att ringa varandra, ses varje dag, ta förhållandet till nästa steg och vi kunde fortfarande dejta andra. Vi uppmuntrade till och med varandra till att dejta andra, och gav varandra tips och råd.

Sen träffade jag en annan. Vi dejtade och blev tillsammans, men det höll bara tre månader. När jag blev singel igen så hade han också träffat någon annan. Detta var för kanske två års sen, och dom är fortfarande tillsammans. Hon och jag är bekanta, vi har en del gemensamma vänner, och har på så sätt träffats ett flertal gånger. Henne hejjar jag på när vi möts på gatan, och vi utbyter ofta några artighetsfraser.

För ett tag sen så flyttade dom dit jag bor, något kvarter bort. Jag delar lägenhet med en kompis och en kväll i veckan så jobbar hon sent, och samma veckodag så jobbar han nattpass. Nu har det blivit såhär illa att han åker till jobbet, men stannar hos mig på vägen och vi har sex. Detta har blivit en rutin. Sexet är SÅ bra, vi har alltid fungerat bra ihop i sängen, ingen av oss har fungerat så bra med någon annan. Min rumskompis vet om detta, det har väl pågått veckosvis i lite över ett halvår nu.

Jag kommer inte komma med klyschan "hans flickvän förstår honom inte som jag gör". För det gör jag inte. Han kan vara rätt knepig ibland, men hon förstår sig på honom. Därav att vi aldrig var tillsammans, vi är båda knepiga själar som är oense om allt än vad som sker i sänghalmen. Jag varken vill eller kan vara tillsammans med honom. Jag vill kanske dock bli KK igen… Om han är singel såklart.

Ska man tro honom så har dom inget sex alls, bråkar konstant och bor i princip bara ihop av ekonomiska skäl. Vilket låter konstigt då dom båda har bra fasta jobb. Jag tror honom dock inte. Jag vet att han har väldigt speciella känslor för henne. Det är nog bara något han säger för att känna sig mindre skyldig eller så. Det är dock fullt möjligt att han inte känner sig sexuellt tillfredsställd med henne.
 
Efter sitt arbetspass så brukar han träna på arbetsplatsens gym och duscha där, förutom det så har vi vidtagit försiktighetsåtgärder för att inte bli påkomna. Risken känns minimal, men det känns ändå inte som en fråga om vi åker fast, utan när. Eftersom vi har gemensamma vänner, så skulle det vara katastrofalt om vi blev påkomna. Framförallt för mig, eftersom jag har fått uppfattningen att det är den "andra kvinnan" som får all skit, medan en partner tillslut blir förlåten.

Så, vad ska jag göra? Sluta vore uppenbart, men jag kan inte sluta. Vi. kan. bara. inte. Jag gör inte fel, det är inte jag som är otrogen. Eller jo, helt utan skuld är jag ju inte… Jag kanske bara har en naiv inställning till otrohet eftersom jag aldrig har drabbats själv? Sluta tvärt går inte. Tänker inte heller ställa kravet "hon eller mig", eftersom jag inte vill vara tillsammans med honom. Och vi "förtjänar" inte varandra, som en kanske kan tycka…

Jag är i desperat behov av lite råd.

Annons:
[Tuulikki]
5/27/14, 4:06 PM
#1

Alltså.. fy fan vad svinigt. Stackars tjej! Jag har inget annat svar än att antingen får han göra slut med henne och fortsätta med dig, alternativt lägga ner allt med dig och fortsätta med henne. Egentligen borde han inte "få" vara med henne så som han håller på.

Tycker inte att det finns någon annan lösning än att de gör slut egentligen, han verkar ju inte vara kär i henne om han är otrogen regelbundet. Han förtjänar inte sin tjej i alla fall, han verkar ju inte ens ha dåligt samvete. Sånt här gör mig så arg, så nu kanske jag inte tänker logiskt alls och går på hårt mot dig TS, men AARHG vad sur jag blir!😡

Tjeja
5/27/14, 4:13 PM
#2

Nu har du luftat ur dig… bra!

Vet dock inte vad jag ska säga.. själv är jag polyamorös och har känslomässiga kärleksrelationer med fler personer samtidigt… vilket många ses som otrohet, trots att alla berörda parter vet om det osv.. bla bla bal.. nog om mig.

Tillbaka till dig…

tja.. jag vet inte vad jag ska säga… visst det är fult att ni går bakom ryggen på hans partner, oavsett hur deras relation ser ut i övrigt, de är ju ändå tillsammans.

Hur man slutar har jag inte heller något bra svar på. men kanske är det bättre om det får komma upp i ljuset och bli avslöjat och man får ta resten av tillvaron utifrån verkligheten. Hans partner förtjänar ju i alla fall få möjligheten att välja sitt liv utifrån att hon vet hur verkligheten ser ut.

Och tja.. du har ju på sätt och vis ändå valt att försätta dig i den situation du är i.. även om du själv upplever dig "maktlös" inför er attraktion. Men du får nog helt enkelt stå ut med att ta smällen.

För jo, du är lika skyldig som han, du vet ju att han är upptagen och du t o m känner hans partner och går avsiktligt bakom ryggen på henne.

Fult.. .som du ju redan vet…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sjöstjärna
5/27/14, 4:15 PM
#3

Nej, ingen kul situation alls. Egentligen är jag lite allergisk mot uttryck som "det går inte" eller "jag kan inte" eftersom jag tycker det är att göra det väldigt lätt för sig att säga så. Självklart kan ni, men ni vill inte. 

Men nu har du valt att se dig som oförmögen att själv avbryta relationen och då föreslår jag att du berättar för flickvännen och frågar om hon kan tänka sig att acceptera att ni fortsätter att träffas så länge det inte påverkar deras gemensamma liv. Jag är medveten om att det kan upplevas som en provocerande fråga, men konstigare saker har hänt. Om det ligger ett uns av sanning i det han säger, att deras sexliv in fungerar så kanske hon till och med skulle vara intresserad av att hitta en älskare för egen räkning och alla blir glada och nöjda.

Skulle flickvännen bli topp tunnor rasande så får du helt enkelt ta det, men då har du i alla fall fått hjälp att avsluta relationen och du har gjort "det rätta" genom att i slutänden vara ärlig och kan hoppas på ett något bättre bemötande från omgivningen.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Tjeja
5/27/14, 4:17 PM
#4

Jättebra resonerat av #3 Sjöstjärna tycker jag!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Yllhilda]
5/27/14, 4:26 PM
#5

I och med att du skrivit det här tror jag du redan är på väg att backa ur situationen. 

Om det är du som gör fel är en tolkningsfråga. Nej, det är inte du som bedrar din partner, men samtidigt anser du ju inte att det är försvarbart att vara den som drar nytta av en annans otrogne partner. 

Om han exempelvis stal pengar av sin mamma för att köpa dig kläder, om han smet från jobbet tidigare och lät sin kollega städa upp för att vara med dig.. du lider ju inte av det, men drar nytta av att andra blir bedragna.

molam
5/27/14, 4:30 PM
#6

Låter som ett Sex beroende TS vilket är mycket Fel! Hans Tjej förtjänar att Veta du måste STÅ UPP emot Dina Känslor Tvinga ner dom och Antingen säga till hans tjej vad ni håller på med Eller Sluta TVÄRT självklart förtjänar Tjejen att veta även fast Ni slutar När man kanske kan resonera så att "Det är inte DU som är otrogen, Det är HAN" MEn du borde Egentligen känna lika mycket skuld OM inte mer, det är Din kompis det handlar om.

Min mamma har upp fostrat mig att inte säga nått om hag inte har nåt snällt att säga så därför SLutar jag här.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Dumpuck
5/27/14, 4:35 PM
#7

Håller med #4 gällande #3´s inlägg!

En annan sak gällande om du gör fel eller inte, som #5 säger så är det en tolkningsfråga. Det är ju trots allt inte du som är otrogen mot din partner, men du är fullt medveten om att denna kille har en relation och detta gör att du (i mina ögon) är näst intill lika mycket "skurk" som han är.

Du är ju medveten om hans flickvän, det hade varit en helt annan sak om du inte alls visste om att han hade flickvän. Men som nuläget är så gör du det, vilket gör att det du gör också är riktigt dåligt. Du visar ingen respekt eller hänsyn till hans flickvän.

Det är i alla fall hur jag ser på saken.

Gia91an
5/27/14, 5:16 PM
#8

Jag kan väl tycka att det beror på hur mycket samvete du har. Jag hade inte haft något problem att fortsätta om jag var i din sits, DU är inte otrogen. Okej att andra kan tycka att man har en skuld i det hela eller ej, det kanske man har, vad vet jag liksom, men jag hade ändå fortsatt. Inte min flickvän, inte mitt problem. Men jag skulle däremot inte sätta mig i hans sits, att ha partner och hålla på med någon annan samtidigt. 

Sen vet jag att jag är ganska extrem med saker. så ja.

elinnile0
5/27/14, 5:23 PM
#9

Illa gjort enligt mig. Både av killen OCH av dig. Du vet ju att han är upptagen. För han har väl inte ett öppet förhållande? Isåfall hade ni inte behövt  smyga så. 

Du är inte ens kär i honom vad jag förstår Sluta då ha sex med honom tills han ev är singel. Du kan hitta en annan kk.

lotsofbooks
5/27/14, 6:52 PM
#10

Ja, jag vill börja backa ur innan det spårar ur. Eller spårar ur mer, rättare sagt. Jag behövde skriva av mig för att få ventilera mig, och få hjälp med lösningar. Kanske erkänna för mig själv att jag behöver hjälp med det här.

Självklart är det fult gjort av mig, jag hävdar mig inte vara helt oskyldig. Flickvännen är ingen vän till mig, vi är bara vagt bekanta. Inte för att det spelar någon större roll, men jag ville bara betona det igen.

Nu kommer jag att låta som en genomrutten person, och säga att nej, jag har inga samvetskval.. Jag har väl inga egentliga problem att fortsätta. Men jag ser om mitt eget hus, för så egostisk är jag. Jag är rädd för de konsekvenser jag kan drabbas av.

Sexberoende och sexmissbrukare är ganska tunga ord, och jag vill bara stryka under att det är något som ingen av oss är. Det är dock svårt att bara tvärt sluta. Det är lätt att bli rökfri och gå ner i vikt också, om det bara är till att låta bli. Men det är ju så gott med en cigg till kaffet och godis framför tv:n. Åter igen, vi är inte vare sig beronde eller missbrukare, jag ger bara lite perspektiv. Vi vill helt enkelt ha sex, kalla det drift om man vill. Men vi är inte mer än människor.

Att skaffa en annan KK är inte så lätt som det låter, faktiskt. Jag har haft några olika partners, alla med varierande erfarenhet. Med dom har det känns meningslöst och tråkigt. Överskattat helt enkelt. Jobbar inom förskolan, så träffar få män och går sällan (läs aldrig) ut på krogen, trots att jag bor centralt. Är dessutom blyg, och inte direkt vacker. Och det är inte självömkan, bara fakta. Visst kan man registrera sig på någon sajt, men nej tack. Jag vill inte träffa en ny person för att ha sex, utan för att bli vänner och ta det därifrån. Det är inte lätt att träffa någon, även om det bara är sex så krävs attraktion först. Både psykiskt och fysiskt. Jag är lika obekväm varje ny gång.

Jag hade kunnat "dela" på honom, men det är nog också uteslutet. Det är inte ens värt risken att fråga, gissar jag.

Slutligen så vill jag ha råd om hur jag ska avsluta det egentligen, vad jag säga och hur jag ska låta bli. jag kanske helt enkelt behöver dejtingtips. Vad vet jag? Att jag bär skuld och är en dålig människa utan samvete, det vet jag. Så kasta inte tomater på mig, utan kasta lite tips och råd istället 🙂

elinnile0
5/27/14, 7:05 PM
#11

#10.Fråga hur han vill själv? Vill han fortsätta spela dubbelspel i all oändlighet? Fråga om han inte vill leva med en partner han kan vara ärlig mot och slipper smyga inför? Beroende på vad han svarar och hur du själv känner får du svara utifrån det.

Du kan bara säga rätt och slätt att det känns fel att fortsätta träffa honom när hans partner är ovetande och förmodligen inte okej med situationen.

pyromanen
5/27/14, 7:28 PM
#12

Vad säger hans samvete?

GråttNyttHår
5/27/14, 7:28 PM
#13

#10 hur skulle du må om du var hon och du fick reda på att din kille var otrogen? Du låter ung och oerfaren, möjligen att du har svårt att binda dig. Du borde kanske inte dejta, utan hitta grunden till varför du kan helt kallt säga att du inte bryr dih. Sen är det vanligare att dom som är otrogen en gång gör om det i andra förhållanden. Fråga dig om du vill vara i denna cirkeln.

Den enda som kan ändra dig är du.

Annons:
[Yllhilda]
5/27/14, 8:28 PM
#14

#10 Eftersom det inte är hållbart i längden, vad skulle du vilja ha istället? En fast kille? En ny kk? Vara fri och ledig utan att vara beroende av någon?

mayolica
5/27/14, 9:10 PM
#15

Du ska inte behöva ta ansvar för hans relation tillsammans med tjejen. Det är upp till honom(eller han och tjejen tillsammans) att fundera över hur han/dom ska göra med sina relationer?  Förstår att det är en väldigt jobbig situationen att vara i,hoppas ni hittar en lösning🌺

~ mayolica ~

Gia91an
5/27/14, 9:31 PM
#16

13# Varför är det relevant om hon skulle hamna i samma situation med omvända roller?n Det spelar väl ingen roll? Hon har redan skrivit att hon inte har några problem med det, utan bara vill "skydda sig själv". Tycker då snarare att ditt råd att sluta dejta var gammalt och förlegat. Alla är inte likadana i kärlek! 

TS. Jag kan tycka, att ibland är sex bara sex. No biggie liksom.

MsSofieG
5/27/14, 9:54 PM
#17

Jag kanske låter grov men jag känner ändå att jag vill säga det.

Vill du ligga med honom så gör det för all del men då får du vara beredd på konsekvenserna som (nästan alltid) kommer att bita dig stenhårt. Var beredd på att folk tar avstånd från dig när det kommer ut, var beredd på att förlora vänner, var beredd på att både få en ärkefiende och att ditt rykte går långt före dig, var beredd på blickar när folk hör dig presentera dig och var beredd på att folk sannerligen kommer konfrontera dig. 

Alla dina handlingar har konsekvenser, sen kan du själv välja om de ska vara dåliga eller bra.

fulifuli
5/27/14, 10:04 PM
#18

Som många andra i den här tråden redan har svarat så är (det enligt min mening) han som bär huvudansvaret. Han är i en relation och är därför otrogen, han gör det största felet och inte du. Men jag anar så har även du lite samvete för detta och känner du att det bästa är att dra sig ur så gör det annars ska jag nog hålla med Gia91an, sex är sex, no biggie men inget är utan konsekvenser precis som #17 nämner.

PrincessMelpomene
5/27/14, 10:09 PM
#19

Kan hålla med #16. Ibland är sex bara sex. Jag kan erkänna att jag varit otrogen mot en partner en gång. Det var något som verkligen åt upp mig innifrån och jag hade det. Inte för att jag mådde dåligt över att jag hade sex med någon annan, för det är inget i hela världen jag ångrar. Men för att jag, trots allt, kände att han inte förtjänade någon som bedrog honom.

Så jag berättade för honom och han förlät mig. Dock var det inget som kunde få mig att sluta ha sex med den andra kille. Det var något speciellt med honom. Aldrig har jag känt mig så…..dragen till en annan människa innan. Både fysiskt och psykiskt. Och på grund av tidigare problem i den relationen så gjorde jag slut. Idag är jag fortfarande tillsammans med "den andra mannen". Ironiskt nog. 

Jag kan tycka ärlighet är något man måste ha i en relation. Jag visste själv att min relation med min partner funkade inte längre och jag drevs till en annan och att jag gick så långt utan att egentligen avslutat min tidigare relationen är förstås ruttet. Men jag har själv fått "uppleva" det. 

Egentligen vet jag inte om TS ska ta ansvar för någon annans relation. Är det inte hans ansvar att ha ett dåligt samvete och veta vad han ska göra? Varför ska du stå till skuld för detta, visst han kan inte vara otrogen på egen hand utan du är en medbrottsling. Men är inte det hans eget val att komma till dig? 

Vet inte vad för tips och råd jag kan ge. Man känner nog själv som människa hur man vill hantera det. Känner du att det inte fungerar längre eller att du inte vill; försök ditt allra bästa med att avsluta det. Om inte: fortsätt.

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

_Fisken
5/27/14, 10:45 PM
#20

Stjäl TS någon annans dildo? Är det häleri? TS vet ju att organet "tillhör" någon annan. Eller är det egentligen mannen som är den verkligen skurken som inte kan säga till flickvännen hemma att "jag kan inte vara med dig för du tillfredsställer mig inte tillräckligt sexuellt".  Eller är mannen ifråga redan i en separationsprocess och har inte tagit steget fullt ut än? Bara frågor och inga svar.
Jag accepterar dock inte mannens beteende. Man gör inte så som han gör. Han är en äresvin som gör så upprepade gånger. Varje gång de ligger så går den andra flickvännen hemma och blir bedragen av sin partner. Det är inte schysst.

Annons:
obstitant
5/28/14, 10:50 AM
#21

1. Man kan inte alltid styra över sina känslor, men man kan styra över sitt beteende.

2. Det är självklart killen som är den som gör fel här, och det är han som måste välja hur han ska bete sig i och utanför sin relation. Men jag hade personligen blivit rätt avtänd av någon som var kapabel att bete sig på det sättet.

IdaT
5/28/14, 2:56 PM
#22

Varför är dina känslor (som dessutom inte är så stora, eftersom du beskriver killen som ett ligg) mer värda än hans flickväns? Du skriver att du inte gör fel eftersom det inte är du som är i ett förhållande. Jag håller inte med, du gör fel eftersom du väljer att inte respektera löftet som givits. Visst, det är inte du som lovat något, men du hjälper den som har lovat trohet att vara otrogen.
Ponera att du inte skulle ha sex med honom. Tror du att han då skulle vara trogen sin partner? Om svaret på den frågan är ja eller kanske, då tycker jag att du faktiskt har ett ansvar i detta.

Jag tycker också att det är lite lustigt att du försöker få det till att ni inte har ett beroende genom att jämföra er svårighet att sluta ha sex med varandra med en nikotinberoendes svårighet att sluta röka eller en sockerberoendes svårighet att sluta äta godis.

Jag tror att det bästa är att helt enkelt bryta, att motstå impulsen att kontakta honom, sakna honom och sedan gå vidare med ditt liv. Hantera det som ett uppbrott från en pojkvän. Man mår dåligt ett tag, men man kommer över det. Vi styr inte våra känslor eller lustar, men vi styr våra handlingar.
Slutligen en retorisk fråga, som snurrar i mitt huvud när jag tänker på er situation. Styr våra handlingar vilka vi är, eller styr vilka vi är våra handlingar?

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Gur4m1
5/28/14, 3:41 PM
#23

JAg tycker du bara ska sluta. Sätt dig in i hennes sits. Elelr har ud aldrig blivit bedragen kanske? :)

Du har inget ansvar gentemot henne, dvs HON kan inte bli arg (eller mer arg på dig än på honom!) men du är absolut en del av den här soppan och du gör valet att vara med en upptagen kille. Ganska sunket och du luftar dina käsnlor, ber om råd…men du säger att du inte vill eller kan sluta.

Men såhär är det, ni måste sluta- du drog upp bra orsaker själv:

1. Det är itne om utan när…

2. Gemensamma vänner

3. Ja…du kommer att då din del av skitkakan when the shit hits thefan. och du kommer att må ruttet när du inser vad du "gjort" mot en annan kvinna. Det är han som gör det och man borde förväntasig mer från men du är en del av det. Hela situationen_ Du är med en man som har sin sambo bara något kvarter bort.  Skulle det stå mellan dig och sambon, så skulle han välja henne.

Och du vill inte ha honom, bara hans kuk. Så…

Sista alternativet jag kna komma på är att göra hoom uppmärksam på att ni kanske ska bli kk igen, att han ska dumpa tjejen och bli fri att vara med flera samtidigt…då det verkar tnda honom.

Mitt ex var otrogen mot mig. Vi hade det enligt mig, jävligt bra. Vi hade sex minst 4-5 gånge ri veckan, BRA sex, jag älskade honom, vi var bästa vänner, kunde prata och skojja om _allt_

Ändå satt han där och gnällde för en tjej som han sen satte på, hur han aldrig fick ta på mig, hur jag inte var som hon, att han aldrig fick ha sex. :P

Så ja, jag vågar slå vad om min hatt att han ljuger angående relationen med sin sambo, ni har hållt på i ett halvår nu.

Jag säger däremot itne att du är ett hjärtlöst monster som förtjänar att stenas eller något sådant!  ^_^ Men fundera på din roll i det hela. Eller är det kanske så att du anser att du har lite"rätt till honom" trots allt, efterosm han faktiskt var din först? :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Forest]
5/28/14, 11:42 PM
#24

Killar verkar mer fly än ta tag i dom problemen dom har hemma. Jag klandrar inte dig det är han som ska ta tag i sina problem som han har skaffat att fly till dig för trösta sitt sexbehov löser knappast det som sker hemma.

Gur4m1
5/29/14, 10:27 AM
#25

Behöver itne ens handla om bristande sexbehov. Det är bara mer spännande, eller som en man sa: "what is the diffrence between my wife and the new lover? THe lover is..NEW!".

Det ger en vissbekräftelse och krydda att vara med någon ny, någon utan krav, och samtidigt kan faktiskt relationen hemmavid bli bättre av vad jag hört. Älskarinnan blir en ventil.

Att män är otrogna för att de inte får sex är oftast ren, skär lögn. Däremot kanske de inte får sex precis så ofta eller så som DE vill ha det… men de kan väl jobba för det också? Menja, män söker oftast sexuell bekräftelse (läs oftast, inte alltid) och Kvinnor söker oftare känslomässig bekräftelse (som också slutar i sex såklart). Men i slutet handlar det oftast om spänning och bekräftelse. I en relation som varat t.ex 2 år som verkar så pass seriöst som de verkar ha det med villa och volvo, kanske prat eller önskan om barn? Jobb, vardagen…

Att halva befolkningne är otrogna någon gång förvånar mig inte alls, och vem vet, om Ts sagt nej hade han kanske gått till någon annan? Men nej, jag tror hon gör det enkelt för honom, och relationen med älskarinnan (TS) gör även hans riktiga förhållande mer uthärdligt men han borde verkligen ta tag i sina problem med sin "fru" istället för att doppa sina problem i TS.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Forest]
5/29/14, 9:57 PM
#26

25 kan knappast säga att ts o denna KK är en nyhet för varandra mer att dom har bra sex, dessutom kravlös sex.

Gur4m1
5/30/14, 9:45 AM
#27

#26 Ts och hennes kk hade något år med uppehåll, han har varit med sin sambo i 2 år om jag läst rätt och de har haft affären i 6 månader ungefär. "nyhetens behag". Det är ändå en annan maträtt än det som bjuds på menyn där hemma.

Den där relationen handlar ju inte om känslor utan om sex, men jag tror TS känner mer än bara sex för den här killen…om man läser trådstarten. Kändes lite förvirrande. Hon känns "safe" för honom, hon är någon som inte kräver en relation från honom. Hade hon tjatat om att de ska bli ett par tror jag inte att affären fortgått….eller någonsin återupptagits igen.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[waves]
5/30/14, 10:34 PM
#28

Det är inte svårare än att sluta, även om det kan låta tufft. Man kan välja hur man vill uppföra sig och det går att sluta, dvs om man själv vill och inte använder ursäkter för att det låter bättre för sig själv. Man har alltid ett val.

Killen är ju uppenbarligen en hemsk partner, tror han att han skulle lösa sitt sexliv genom att vara otrogen?

Du kommer kunna ta dig ur detta. Förklara bara hur du känner och ha inget mer sex när ni inte är singlar båda två.

Tycker i alla fall det är bra att du insett att det bästa vore att avsluta detta.

Kan bara säga hur jag själv tror att jag skulle ha känt mig, som en "medbrottsling". Jag skulle inte ha hjärta att göra så mot en annan människa och jag ser det som mitt val och min uppgift att sköta mig själv och skada andra så lite som möjligt.
Visst är det killen som har den stora skulden gentemot sin tjej, samtidigt är du fullt medveten om allt och då känner jag att bådas skuld är stor.

milow
5/31/14, 10:28 AM
#29

I min värld ligger man inte med folk som man vet har en partner. Jag och min syster har haft många diskussioner om detta ämne, då hon har liknande tankar som dig. Håller med #28 i att jag försöker leva mitt liv och skada så få människor som möjligt, och då är det ingen förlust att välja bort människor som jag vet har flick/pojkvänner. Jag hoppas att du försöker ta tag i detta och slutar träffa honom och att detta kommer fram till flickvännen så hon får en chans att välja om hon vill stanna hos honom eller inte. Usch. :(

[Ellenme]
5/31/14, 1:37 PM
#30

Personligen skulle jag aldrig ligga/hålla på med en upptagen man.. behandla andra så som man själv vill bli behandlad.

Vet folk som dock haft sexrelation med upptagna människor, jag kan inte säga åt dom vad dom ska göra utan bara råda. Jag brukar då säga ''Du gör som du vill, men var beredd på konsekvenserna av din handling… men det du gör är inte snällt dock!''

Man gör vad man vill med sitt liv, så enkelt är det ju. Och oftast kan människor inte stoppa en annan människas handling direkt.. en människa har en egen vilja som är svår att rubba. Men med varje handling i livet medföljer konsekvenser, bra eller dåliga.

Och vill man sluta med nåt, så gör man bara det. Vill man inte sluta så gör man inte det. Enklare än så är det inte. Har man en stark vilja så är det enkelt, har man en svagare vilja är det svårare.

[Yllhilda]
5/31/14, 2:01 PM
#31

Vad säger TS då?

GråttNyttHår
6/1/14, 4:52 PM
#32

#16 hon vill skydda sig själv ja. Men jag funderar mer vad hon skulle tycka om samma sak hände henne. Din åsikt var det inte jag frågade efter.

Den enda som kan ändra dig är du.

Underbarn
6/4/14, 7:17 PM
#33

Jag har blivit bedragen två gånger, första gången engångshändelse. Allt bröts sen. Andra gången med en annan tjej vid tre tillfällen. Usch det är inte snällt. Jag blev mer fly förbannad än ledsen. På både tjejen och framförallt på min kille! Båda tjejerna (ena singel andra "pojkvän" i dålig relation) känner mig, vi är inte vänner men bekanta. Har många gemensamma vänner och ena jobbade jag med ibland. Den ena hatar jag på grund av hon inte tycker hon gjort något fel. Andra bryr jag mig inte om/tycker varken illa eller bra om henne, efter ett år nu. Men hon har erkänt sitt misstag och bett om förlåtelse. Men inte någon jag vill vara vän med. Du gör såklart fel men ändå inte lika mycket fel som killen. Tjejen blir säkert såklart besviken på dig och killen när det kommer ut, men frågan är mer hat på dig (lättare att hata en bekant än den man älskar) eller om hon förstår sveket från pojkvännen.

Honestyisdead
6/5/14, 2:09 AM
#34

Du känner henne.  Punkt.

Du är fullt medveten om att du gör något fel.  Punkt.

Tänk dig in i hennes sits. Punkt.

Annons:
Gia91an
6/5/14, 2:55 AM
#35

34#

Och. Punkt

Och. Punkt¨

Och. Punkt.

Varför spelar det någon roll om TS inte har dåligt samvete?

Gur4m1
6/5/14, 5:24 AM
#36

#35 det är sametet som gör skillnad om man gör en sån här sak eller inte. Svider, jag vet, men så är det. En dle har mer smavete när det kommer till djur än till medmänniskor. Hört om Kvinnor som är den andra kvinnan till personer de känner, umgås med- utan något dåligt samvete. Det är jävligt märkligt anser jag själv. Hur kan man vara delaktig i att en person, som man vet vem det är- blir bedragen av sin man? Då är jag ganska liberal i otrohetsfrågan, tycker absolut att man ska få en andra chans osv. Men affärer, det har jag svårt för- och jag har svårt för hela biten att den andra kvinnan/mannen oftast går ifrån det helt fläckfri. Som den andra är man högst delaktiv i saken och om man har en relation med "offret" (+ att man själv ofta är ett offer för lögner)så gör det saker rätt hemsk och man har visst ett "ansvar".

"sex är bara sex" does not apply på otrohet. Det är grejen med otrohet. Men jag förstår att många lätt bara råkar "glömma" sitt samvete om de vill ha mannen mer än de bryr sig om människor iallmänhet. Nu kan ju Ts inte sätta sig in i offrets situation, eftersom hon själv inte verkar gå att bedra, då hon inte fäster sig vid folk?

Så jag förväntar mig egetnligen inget annat än "åh jag vet att jag gör dåligt men jag orkar inte göra något åt det, för egentligen bryr jag mig inte ett skit men jag försöker vara trevlig nog att iaf låtsas bry mig om att jag gör fel"-snacket.

TS verkar anse sig göra fel så varför skulle inte vi kunna göra det?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
6/5/14, 12:04 PM
#37

35 Det spelar roll eftersom det handlar om en annan människa. 

Att du eventuellt sakna empati och förmåga att tänka på att andras liv kan förstöras, det fförändrar som tur är inte att somliga faktiskt har det och därför avråder från otrohet.

[Regnfru]
6/5/14, 12:14 PM
#38

Bryt bara rakt av, ni verkar inte alls må bra av den relationen ni har.

Upp till toppen
Annons: