Annons:
Etikettallmänt
Läst 1239 ggr
[Missya]
2014-05-30 11:48

Jaha?!

Fick kontakt för lite mer än en vecka sedan med en kille på nätet. Visade sig att vi bodde i samma stad. Vi pratade om en fika och när dagen väl kom så fick han förhinder. Är ju sådant som händer ibland! Iaf så skrev han till mig igen och då under dagen när han jobbade. När jag häromdagen skrev till honom så svarade han inte. Jaha, tänkte jag bara då och tänkte att han hör väl av sig sen när han har tid. Var ju ganska tidigt på dagen. Detta var i början av veckan och inte hört ett ord.
Bara för detta så känner man sig lite dum och osäker.
Vad gör jag nu? Vänta och se vad som händer?
Tråkigt är det iaf om han drog sig ur innan vi ens hann träffas!

Brukar ju ha den oturen att får jag intresse för någon så är inte han det eller så är han det till en början men sedan efter ett tag så försvinner han utav olika anledningar och då står man där som en fåne och undrar vad det var som hände. Speciellt då om man inte får en förklaring och personen bara slutar höra av sig eller svara!

Annons:
Honestyisdead
2014-05-30 12:38
#1

Du struntar i honom. Han visar ju väldigt tydligt att han inte är intresserad.

[Yllhilda]
2014-05-30 12:39
#2

Otur har jag mycket svårt att tro på. Däremot kan attraktionen av fel män(för dig) eller ett för obalanserat känsloliv bidra en hel del. 

När det handlar om dejtande via nät, sms eller på annat sätt "opersonligt" sätt kan det lätt hända att saker rinner ut i sanden utan att man riktigt förstår varför.

Vad letar du för typ av kille?

citytjejen
2014-05-30 15:43
#3

Det där är inte ovanligt att den andre säger att den vill ses och sen blir det inte så, speciellt inte på nätet där man är mer anonym än irl. Bara att ignorera tycker jag!

/Christina

[Missya]
2014-05-30 23:53
#4

#2 Jag är inte så kräsen hur killen jag söker ser ut. Viktigare är personlighet och gemensamma intressen. Men man måste ju känna attraktion till killen och vissa killar man pratar med känner man ju direkt att man inte har så mycket gemensamt med. De flesta killar som jag pratat med och träffat har man inte känt någon attraktion till fast de själva varit intresserade utav mig. Sen har vi de som man varit intresserad utav men de ej utav mig när vi väl har träffats. Sista kategorin har varit att vi båda har varit intresserade utav varandra även efter att ha träffats irl, men då har de efter ett tag gått från att ha hört av sig var dag mm till att bara försvinna utan ett ord. Verkar nästan som att om jag inte ska vara ensam att jag borde välja någon som jag inte känner attraktion för men de för mig! Men det skulle ju inte fungera i längden och man vill ju inte vara ihop med någon bara för att ha någon, bara för att just han vill ha mig när jag själv innerst inne inte känner detsamma.

Gur4m1
2014-05-31 08:28
#5

#4 förstår att du blir frustrerad men…det låter som att du ahr väldigt brottom och får desperata tankar. Du gör inte fel som väntar på att hitta "han" som DU vill ha. Kärlek är invecklade grejer, just för att det egentligne är helt fantastiskt att man faktiskt kan träffa någon….som man gillar, och samma "kemi" uppstår hos den personen! :D Det är fanimej närapå magiskt.

Så självklart är vägen dit inte spikrak för alla. Du gör inte fel i att rata män du inte känner dig attraherad av. Däremot, om du vågar, kan du fråga varför den här killen inte ville fortsätta med dig, vad som skrämde bort honom eller så?

Varför han tyckte att ni inte passade trots att du upplevde motsatsen.
Du ska såklart inte anpassa dig efter hans svar, men det kan skapa en självkännedom. Om de tär "du var lite för klängig" eller ""du var ganska otrevlig" men det inte alls stämmer med din egen bild av dig själv så kanske du ska se över det beteendet, om många säger så om dig. Men knappast för att EN kille upplevde dig så och därför valde att lämna det.

Jag vill inte vara otrevlig men många killar upplevde att jag var för pushig :P Vilket jag inte alls vill förändra! ;) Då hittar jag hellre en kille som kan ta mig som den jag är. Men det gjorde ju att jag ändå kanske lugnade ner mig lite, lite och försökte se mig själv utifrån. För jag vill vara trevlig och upplevas som så trevlig som jag själv upplever mig som.

Men ja, jag tycker du ska försöka hitta mer tålamod och inte ge upp hoppet om att finna mannen där kemin stämmer, för er båda. När man nätdejtar är det alldeles för enkelt att "kasta bort" folk. Så det behöver inte vara fel på dig, det är mer att de söker något ÄNNU bättre, och så fortsätter de tills de…inser att det alltid finns "mer" runt hörnet som man jagar efter om man aldrig tillåter sig att stanna. Eller helt enkelt att de inte var redo för en relation, de ville bara kolla vem du var.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Yllhilda]
2014-05-31 08:37
#6

#4 Söker du en seriös partner eller en lustfylld romans? Viktigt är att du tar reda på vad du egentligen vill och hur du vill ha det, annars kommer du kanske gå igenom dussintals killar utan att hitta någon som passar.

Annons:
Gur4m1
2014-05-31 08:40
#7

Fast måste man välja? Varför skulle man inte kunna finna en man som man känner lust för, och ha en seriös relation med denne?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Missya]
2014-05-31 12:09
#8

Är inte direkt desperat. Klänger inte på dem och är inte så på, då jag inte gillar när någon är så mot mig. Jag är inte den som frågar direkt om att ses utan väntar hellre lite. Men frågar killen och jag känner att varför inte, speciellt då om man bor såpass nära så säger jag ju inte nej. Det behöver ju inte betyda nåt och jag är heller inte den som har bråttom att bli ihop med någon. Hade jag inte brytt mig om attraktion så hade jag ibland kunnat välja och vraka mellan de som varit intresserade utav mig, men det är ju inte rätt mot vare sig de eller en själv om man egentligen bara känner vänskapliga känslor.

[Missya]
2014-05-31 12:15
#9

Om han nu ändrade sig ang. att ses och därför drog till med att han inte kunde så kunde han ju helt enkelt struntat i att höra av sig dagen efter och verka intresserad. Ingen mening med det kan jag tycka!

[Yllhilda]
2014-05-31 14:21
#10

#7 Visst går det bra att prova nya saker, jag har bara fått uppfattningen till att ts är lite vilsen i sitt sökande. Då kan det ju vara bra att ta reda på det man behöver så man kanske inte hinner få en fastetsad bild av att ingen vill ha en fast man bara letat efter fel personer. 🙂 Fast någon orealistisk fantasibild är givetvis inte heller så konstruktivt.

#9 Hör han av sig så gör han. Om han kommer slingrande för sent och du har funnit en ny intressent så är det hans förlust, inte din. 😎

Gur4m1
2014-05-31 15:36
#11

#9 ibland är det helt enkelt så att något annat dök upp. Om han t.ex dejtade fler samtidigt och någon "hann före" dig ;) Har varit med om det själv- vekrligne klickat med en man men när det slutligen kom till kritan att bli tillsammans så kläckte han ur sig att…han gillade mig såååå mycket men hade tyvärr hookad upp med en annan tjej bara dagen innan och de var tydligen ett par och han ville inte föra mig bakom ljuset, men han var sååå betuttad ig mig men nu hade han gjort sitt val (vi hookade iofs 5 år senare, I win!). De tär vad jag tänker när han kontaktade dig och visade intresse, det eller svårigheter att säga vad han egentligen kände.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Missya]
2014-05-31 15:52
#12

Trist för mig att fastna för någon som av någon anledning sen väljer att gå vidare på annat håll. Mer ok om man märker det ganska snabbt men mindre kul om man haft kontakt och träffats veckor tom några månader. Inget kul längre att slösa tid på nåt som sen inte blir nåt utav!

Gur4m1
2014-05-31 15:58
#13

:) Jag dejtade en kille och vi blev tillsammans. vi möttes på en dejtingsida online och vi chattade i några månader innan vi sågs. Visade sig att han dejtat en annan tjej innan mig (innan vi träffades, men under tiden vi pratade på nätet). Men hon hade faktiskt valt bort honom till slut (jag hade inte känt några vibbar, hade bara känt att han var väldigt investerad i mig/oss och att han ville träffas). Det kändes sådär när jag fick veta det (om hon inte skippat honom så hade jag aldrig fått träffa honom osv), efter att vi kilat stadigt en stund. Men de tär sånt man inte vet när man dejtar.

Det är trist. Nu får du ta nya tag.

Man har som ingen försäkring eller så, an kan bara försöka tills fisken sitter ordentligt på kroken :P 

Se det inte som slöseri på tid, men kanske du inte ska lägga "alla ägg i en korg" och "slösa" månader på en person över nätet. Se till att träffas lite snabbare? Så det är bortgjort. Sen kan man gå vidare eller så visar det sig att där finns kemi.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[Devya]
2014-05-31 16:25
#14

Men det handlar ju bara om någon vecka så det är inget att haka upp sig på. Det kan hända att han fick intresse för någon annan som redan var i hans bekantskapskrets osv.

Då jag ännu var singel så snackade jag med olika killar. Vissa träffade jag och andra träffade jag inte. Det var en kille som jag snackade med i lite över en månad och vi pratade om att träffas men sen så beslöt jag och en annan kille (som jag hade haft att göra med tidigare) att försöka så jag bara avregistrerade mig från sidan och stack helt enkelt. Det kanske låter lite ruttet gjort att jag inte ens gav en förklaring till honom om varför jag lämnade sidan men jag hade aldrig träffat honom tidigare och jag kände inte att jag behövde förklara något. Det är en dejtingsida och jag brukade snacka med 20 olika killar under en månad.

Upp till toppen
Annons: