Annons:
Etikettkriser
Läst 6720 ggr
Förtvivladkvinna
6/5/14, 8:06 AM

Ljugit om min bakgrund

Hej, jag behöver hjälp, råd och stöd. Bakgrundsfakta; jag har under mina snart 30 år haft sex med 37 killar. Några få av dem har varit pojkvänner men de flesta one-night-stands utan någon fortsatt kontakt. Jag har även under ca 1,5 år 2009-2010 rökt marijuana varje dag, jag har även testa kokain 2 gånger. Detta är något jag aldrig skulle göra igen varken, one-night-stans eller några typer av droger. Jag och min pojkvän har träffats i ett år. Någon gång i början av vårt förhållande, så gick vi hem en natt efter att jag varit på en tjejkväll och han träffat sina kompisar. Vi skojade lite om vad vi pratat om, vilket leder till att han frågar; gillar du stora kukar? Jag svarar lite skrattande; ja, det kan väl vara kul men kan också göra lite ont.. Efter detta bröt vårt första gräl ut, vilket resulterade i att vi båda grät och var besvikna. Nu, har vi som sagt träffats i ett år och det enda vi grälar om är mina tidigare sexrelationer och tidigare levene. Jag vet inte hur många gräl det varit men det är många. Han frågar efter fler och mer detaljer. Jag har sagt hur många jag haft sex med, namn på de jag kan, vart de kommer ifrån, vart vi hade sex, hade vi kondom, hur stor kuk hade killen, kom han? Isf vart kom han? Kom jag? Det har varit så mycket frågor och han reagerar så starkt varje gång. Vilket ledde till att när vi pratade om en kille så sa jag för att inte säga ett nytt land ett som jag redan sagt gällande andra killar. Under mitt år då jag bodde utomlands hade jag många one-night-stands. Han har frågat mig om det var någon jag hade sex med mer än 1 gång. På det svarade jag 1. Några månader senare kom det fram att jag ljugit om det då jag när han frågade igen svarade som det var, 3 st. Min pojkvän är så arg på mig för att jag ljög. Han säger att han inte kan förlåta mig. Han säger också att han blir äcklad av hur jag levt. Han säger att han inte kan sluta tänka på alla de andra jag haft sex med. Jag har försökt med allt för att få honom att förstå att jag bara älskar honom och att dessa killar inte spelar någon roll. Han vill nu göra slut med mig för att allt gör för ont. Jag vill inte. Jag älskar honom och vill leva med honom! När vi inte bråkar om det har vi det underbart! Skulle ni se oss hade ni aldrig trott att ett sånt lyckligt par skulle ha sånna här problem! Jag är orolig för min pojkväns mående! Och jag vill att vi ska kunna gå vidare tillsammans utan dessa problem. Men hur? Jag ber om hjälp, råd och stöd!

Annons:
Cahira
6/5/14, 8:13 AM
#1

Berätta för honom att du ljög för du är rädd att förlora honom och att han har något mycket viktigare än de i ditt förflutna hade. Ditt hjärta.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

murmilura
6/5/14, 8:55 AM
#2

Låter som att han snarare har problem att lita på dig, om jag ska vara ärlig. Var själv i ett liknande förhållande för år sedan då pojkvännen sa att det var äckligt om en kvinna hade haft flera sexpartners innan sin nya. Han hade grova tillitsproblem, blev ofta svartsjuk och klarade inte av historier om mitt förflutna utan att bli arg/sur. Däremot ville han inte veta detaljer så som din pojkvän vill, men det kan ju ha med nyfikenhet att göra - eller att din kille helt enkelt vill höra att han är bättre på alla vis än alla andra killarna i sängen.

Allt som allt tror jag att den här snubben du är med behöver jobba på sin tillit till dig och sitt självförtroende!

Denna kommentar har tagits bort.
pyromanen
6/5/14, 9:14 AM
#4

Låter som att han frågat efter mer än han egentligen velat veta. Lite sent nu förstås men en bättre historieberättelse kanske hade varit " när jag var yngre hade jag en period med många ons och dessa fick jag inte massa känslor för. , det var en period i mitt liv, nu har jag lämnat det livet och vill något helt annat" Nu när du vet hur han reagerar så kanske du ska låta bli berätta detsljer och helt enkelt säga att det saknar betydelse för nu och eran relation och tillhör ditt tidigare privatliv.

[Yllhilda]
6/5/14, 9:22 AM
#5

Din pojkvän skulle behöva jobba på sitt självförtroende. I fall av svartsjuka är man ofta pressad att svara ja eller nej av partnern, vilket inte kommer lugna denne utan trigga ännu mer(hans självförtroende blir ju inte bättre av det). Förhållanden är baserade på tillit, så när frågor om ditt tidigare sexliv kommer upp så får du svara att antingen så litar han på dig eller så gör han inte det. Det enda som är relevant för honom är om du har blivit smittad av något, resten av din sexliv-historia angår inte honom. 

Det faktum att han hotar att lämna dig(utan att faktiskt göra det) är egentligen en ganska ful taktik. Genom att du vill att han stannar så känner han sig önskad, men det räcker tyvärr inte. Och det som gör att han är så osäker kan göra att typen av hot blir värre och komma oftare tills det bara är hans osäkerhet som styr hela relationen.

Prata med honom om parterapi. Även om det är han som behöver det kan parterapi vara ingångsporten till att han tar itu med sitt problem, och kanske skaffar egen psykolog tills slut.

Gronstedt
6/5/14, 10:28 AM
#6

TS, din karl verkar inte vara mycket till karl. Om han inte kan uppskatta dig för den du är, så hur ska ni kunna leva tillsammans? Det är ju ditt tidigare liv som har gjort dig till den du är.

Be inte om ursäkt för hur du levt. Det var dumt att ljuga, och det är rimligt att han är arg över det, men att han säger sig känna avsmak för hur du levt är ett enormt varningstecken. Han försöker redan begränsa och förminska dig genom att straffa dig för att du inte uppfyller hans fantasier om "den rena kvinnan" - hur långt kommer han att gå i sina försök att tvinga in dig i sin livslögn?

Annons:
Sarah
6/5/14, 10:40 AM
#7

Men herregud. Han har inte med det att göra! Det där är osunt och han har mycket att jobba med hos sig själv. Antingen tar han dig som du är eller så får han gå. Du blir dessutom ordentligt nedtryckt som känner att du måste ursäkta dig. Tycker att hans beteende är en ordentlig varningsklocka.  

Efter 8 år har jag fortfarande ingen aning om hur många tjejer min kille har legat med. Jag vet ngt spann men inte mer. Jag har haft ungefär samma typ av liv som dig, utom drogerna, och min kille är ungefär lika ointresserad av det som han är av fotboll. Alltså totalt ointresserad.

MjauMu
6/5/14, 10:49 AM
#8

Har din pojkvän inte haft några sexpartners innan ni träffades?

Medda
6/5/14, 1:20 PM
#9

För mig låter det som:

1 Han har dåligt självförtroende

2 Han har tillitsproblem pga av sitt dåliga självförtroende, el/och av tidigare erfarenheter (kan även vara kulturellt beroende på vilken förhållningssätt han har) . 

Detta är något som ligger hos honom och som han måste jobba med, tyvärr  tror jag inte att det är något du kan göra. Det du kan göra är att säga att the past is in the past och där ska det vara punkt slut!

Lycka till 🙂

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

obstitant
6/8/14, 12:08 PM
#10

Fy helvete, jag har också haft en sån där pojkvän en gång som ställde till med korsförhör. Det är inte sunt, och ingenting man ska medverka i! (Lite senkommet råd i ditt fall, men det är ändå bra att betona.) Och då hade jag ändå bara haft få och seriösa förhållanden innan.

Grejen är att det finns inget rätt svar. Han kommer aldrig att komma till en punkt där han känner att han har fått tillräckligt med information och kan nöja sig och släppa det. Och det alldeles bortsett från att han inte har någon som helst rätt att gräva i dina minnen från tiden innan du träffade honom. Att han har svårt att hantera information beror på att han aldrig borde ha haft den till att börja med.

Efter den korsförhörande (och på andra sätt destruktiva) pojkvännen hade jag också en mer "utlevande" period då jag drack för mycket och låg runt, delvis pga just honom faktiskt. Min nuvarande vet om att den perioden har ägt rum, och har inget som helst behov av att få veta några detaljer. Han vet ungefär när och under hur lång tid jag höll på på det sättet och att det var "en hel del", det räcker. 

Du behöver sätta ner foten och vara tydlig med att det är HAN som gör fel och att HAN behöver sluta om inte DU ska lämna honom!

Gur4m1
6/8/14, 3:59 PM
#11

En ska har jag lärt mig, att om en pojkvän böjar ställa frågorom mina tidigare relationer så säger jag helt enkelt att det är min ensak- iaf om det handlar om mitt sexliv. Män som vill vetasådant coh inte kan hantera det- beter sig som svartsjuka småkillar, är faktiskt ingenting att ha. Ni GRÄLAR och HAN får faktiskt DIG att må dåligt och SKÄMMAS över ditt förflutna.

Att vara 30 och ha haft 30+ sexuella partners där majoriteten är ons, är faktiskt inte omänskligt mycket, det är inte äckligt och du har ingen skyldighet att i detalj ge ut information om dina fd älskare. En man som kräver det mår inte bra, är faktiskt..helt ärligt…ingenting att ha.

Du älskar honom, älskar du era bråk? Hur kommer ni förbi detta? Ja de tär något HAN måste reda ut. HAN måse vilja bli hjälpt, HAN måste inte att HAN gör fel och får dig att må uruselt. Du kan faktisktt inte förändra det förflutna, ett förflutet som uppenbart förminskar hans ego eller något, och han får dig att må dåligt över saker du gjort innan han fanns i ditt liv. Det är varken rttvist eller speciellt friskt beteende.

Så sätt helt enkelt ner foten. Så kan du hjälpa honom.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
6/8/14, 6:16 PM
#12

Det där var väldigt märkliga saker att fråga sin partner.  Lika märkligt att du svarat på tex storlekar på andras könsorgan.

Tror ni borde gå i terapi tillsammans om ni ska försöka.

[Devya]
6/9/14, 12:04 AM
#13

#12 Jag håller med.

Jag tycker också delvis att det känns respektlöst mot mitt ex om jag skulle svara på frågor angående hans kön och hur han var i sängen. Jag tycker att lite respekt kan man väl ändå ha för andra människor. Jag skulle bli ledsen om jag fick höra att mitt ex pratade om hur jag var i sängen och hur jag ser ut utan kläder. Jag hoppas att han har lika stor respekt för mig som jag har för honom.

Annons:
Åsa S
6/9/14, 8:43 AM
#14

Låter extremt sjukt att fråga om detaljer, tycker faktiskt det verkar sjukt ens visa intresse om dina tidigare älskare för vad har det med erat förhållande att göra, det borde vara ni som är det viktigaste och nuet inte nån slags historisk tid då ni inte kände varann. Min blivande man har aldrig någonsin visat intresse och ens frågat hur många jag varit med tidigare utan det är vi och nuet som är det som räknas. Jag är heller inte intresserad av att veta nått om hur han och hans tidigare fru hade det i sängen.

Tycker det låter som psykisk misshandel ifall han får dig att känna dig äcklig och mindre värd och u ändå säger du älskar honom. Har själv varit med om sån där subtil psykisk misshandel av en svartsjuk man som försökte få mig att känna mig inte värd nån annan och han körde med liknande saker, jag var äcklig som hade varit med andra män han ville även veta detaljer om ifall de hade större snopp än honom och hur de kändes etc (jag var över 30 vad förväntade han sig, att jag var oskuld?), jag var för smal, för gammal, jag var 8år yngre än honom. Det var inte förren han råkade säga att han älskade dressera Kvinnor till att lyda honom som jag fattade vad han sysslade med. Men det var hela tiden subtila saker som var svårt att ibland se då man var inne i det hela. Det var ett sätt att få mitt självförtroende i botten så att jag skulle stanna hos honom oavsett hur jag blev behandlad. Så jag säger var väldigt försiktig och kom ihåg låt ingen kille trycka ner dig så du känner dig mindre värd eller äcklig. En riktig pojkvän hjälper till att bygga upp självförtroendet och stöttar en i utmaningar som får en att växa som en människa.

Mr tony
6/9/14, 8:34 PM
#15

Herregud! Det lät PRECIS som mig( på ett ungefär) Nu vet jag inte hans situation eller din heller men jag känner igen allt det där! Och jag tror att kan jag ändra mig kan han! Jag vill jättegärna hjälpa till på vilket sätt jag än kan! Känn dig fri att skicka mig ett pm till mig om du känner för det:)

Sevgi
6/9/14, 10:46 PM
#16

GAAH jag blir så arg när jag läser sånt här. Mitt ex var likadant, jag . var äcklig och opålitlig och listan kan göras lång. Jag hade bara legat med 4 pers innan honom och en av dem var heeelt fel. Alltså nej, ändrar han inte på sig kommer du bara må dåligt som fan. Det kommer krossa dig psykiskt.

Mr tony
6/10/14, 8:59 AM
#17

Jag tror mig förstå din kille, som sagt jag har varit väldigt lik till beteende. För inte så himla längesedan alls faktiskt, är fortfarande inte 100% " normal" men har hittat någon form utav balans så jag kan leva med min tjej utan att ta ut mina problem på henne. Dock så tänker jag fortfarande lite mer än jag borde men jag dämpar mina negativa tankar mer och mer:) Kan ju så klart ha fel:) men av min erfarenhet så funderar han och frågar så mycket om dina tidigare för att han är rädd för att du ska ha haft det bättre med någon från förr, att du hellre skulle ha velat vara med dem, att sexet du hade med dem var bättre än med han. Rädsla som slår ut i osäkerhet. Det han Behöver förstå är att av alla andra killar du har varit med och också kan vara med har du valt HAN! Uppenbarligen finns det ingen som har varit bättre än honom för isåfall hade du väl hört av dig till någon annan och också vart med någon annan. Men du gör inte det för att du vill inte det! Utav nästan 40 killar så är han uppenbarligen bäst! Bara för honom att sträcka på sig och erkänna sig själv som en vinnare! Han måste förstå att JA du har haft sex med andra förut, eller kan han ärligt säga att han trodde du var oskuld när ni träffades? Du har haft sex innan ni träffades och du har haft kuk i munnen , sperma i dig osv, det är normalt. Inget han bör gå omkring och tänka på hela tiden men måste ändå erkänna att det är inget konstigt med det hela och därför släppa det! Acceptera att han var inte första mannen på jorden och att andra killar har haft sex med dig i din säng, men det han ska tänka på är att HAN är där nu! Han har petat bort alla andra för han vann dig!

Mr tony
6/10/14, 9:07 AM
#18

Sedan bör han också få in i sin skalle att det är respektlöst att fråga saker om förr som han vet att du inte vill svara på! Så svara inte mera på sex detaljer, det gör honom inget gott att veta detaljer som skapar bilder i hans skalle… Men ljug inte heller om dig själv! Försök inte vara något du kanske inte är för att uppfylla hans kriterier, var den du är! Vill han inte ha det så var det ju uppenbarligen inte dig han ville ha, men förstå mig väldigt rätt: det är hans förlust!

Gur4m1
6/10/14, 5:22 PM
#19

#18 Ett väldigt grafiskt tal, men du har fattat grejen nu **ger ❤️diplom** Bra! Lyca till du och din tjej.

🎈🌈*och en enhörning*

Livet går framåt hela tiden, kan en pojkvän/flickvän inte acceptera att man haft partners innan dem, och båda är vuxna och ingen har lurat i den andre att man var oskuld när man började dejta…så kan man inte 1.börja ställa frågor om det förflutna om man 2. börjar bli arg och ställa krav som om man kunde FÖRÄNDRA det förflutna. 3 för det kan man ju inte. Livet går framåt ----> Som ett litet tåg, som den här missnöjda personen som klagar på dina livsval, när som helst kan hoppa av, precis som han valde att hoppa på.

Lycka till TS. Stå uppför den du är, skäms inte. Inte inför den som påstår sig tycka om och bry sig om dig!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

spidey
6/11/14, 1:46 AM
#20

Åhgud detta är ju the oldest story in the book, samma visa varje gång. Så många av dessa killar som finns därute, det är bara för tragiskt.

Du älskar honom men han beter sig så sanslöst illa mot dig att det bara inte är klokt. Många i tråden spekulerar i vad som kan ligga bakom beteendet och det är såklart viktigt men faktum kvarstår: Han behandlar dig oförsvarligt illa. Killar som håller på med sådana där korsförhör om ens tidigare sexliv, och dömer en för vad man gjorde med andra män innan han ens fanns med i bilden - de ska man göra slut med. Acceptera inte det här. Låt honom gå och hitta sig en oskuld, för du ska inte behöva leva med hans dömande förhör eller böja dig för hans jävla issues.

Skev och vidrig kvinnosyn lider han av. Visst går det att jobba på, men han verkar inte begripa att han beter sig otroligt illa och då ska man gå. 

Han är äcklad av ditt tidigare sexliv? Herregud! Du var singel! Vuxen och singel! VAD finns det att bli äcklad av!? Absolut ingenting, är svaret.

Att du ljög är ingenting i sammanhanget. Det är inte problemet. Han är problemet. Var inte hans dörrmatta. Han har fan inte med att göra vad du gjorde innan ni blev tillsammans och han har verkligen ingen rätt att döma dig för det, herregud.

Annons:
Sarah
6/11/14, 9:34 AM
#21
Henrique
11/14/14, 1:33 AM
#22

Nja alltså det krävs väl två för att få det att fungera. Sedan så är ju respekt en grundsten i en relation. Det är väl alltid svårt att ge råd när det handlar om två partner tycker jag eftersom ett mynt har alltid två sidor så att säga. Nu säger jag inte vem som har rätt eller fel, det handlar om så mycket mer. Men det som hera skrev är väl mest passande om han och du vill. Jag önskar dig lycka till.

Sarah
11/14/14, 9:10 AM
#23

#22 Det enda TS kan gräma sig över i sitt eget beteende är att hon gått med på att berätta. Att hon inte bara sagt ifrån och sagt att han ska skita i hennes tidigare liv, samt att hon stannat och låtit det fortsätta.

Det finns miljoner sådana killar som TS kille, som går runt med ngt jävla hora/madonnakomplex, och de är alla idioter. Vad de inte fattat är det mest grundläggande i en relation. Att man stöttar och bygger upp varandra i en relation. Att man är varandras bästa vänner. Att man gemensamt arbetar för en bra och stark relation. Att man aldrig ska behöva känna sig fel i sin partners ögon. 

Ingen är lycklig i den här typen av relation som TS berättar om, varken han eller hon. Han går runt med tärande svartsjuka och kontrollbehov, hon med en känsla av att inte räcka till.

Upp till toppen
Annons: