Annons:
Etikettförhållande
Läst 1638 ggr
akittehmonster
6/8/14, 5:05 PM

Gråter

Jag och min pojkvän har varit ihop lite mer än 2 månader, men vi har känt varandra i 2 år. Vi älskar varandra och har distans förhållande men ses så mycket vi bara kan. Men varje gång jag ska skiljas från honom, även om det bara är över 2 dagar så börjar jag gråta. 

Jag är en person som ALDRIG gråter, inte ens på begravningar. Hatar att gråta inför folk. Men med honom så kan bara tårarna inte låta bli att falla. Jag tycker det är pinsamt och vet inte vad jag ska göra. 

Tips?

Annons:
Zamizen
6/8/14, 5:12 PM
#1

varför skulle det vara pinsamt? Det är ju ett bevis på att du verkligen älskar honom, han tycker förmodligen det är gulligt! Skulle jag tyckt iallafall 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

akittehmonster
6/8/14, 5:15 PM
#2

#1 Jo men varför gråter jag? Asså, jag vet ju själv att jag ser han om 2 dagar. Är det psm? eller refelx aktigt? 

och kommer han inte tycka att det blir jobbigt tillslut?

Zamizen
6/8/14, 5:18 PM
#3

Jag personligen tror att du gör det av en "reflex", du älskar han ju så mycket så du kan inte behärska alla känslor så därför börjar du gråta

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Sjöstjärna
6/8/14, 5:18 PM
#4

Vad du ska göra åt det? Sluta tycka det är pinsamt och acceptera att du ahr starka känslor för honom.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Lakeside
6/8/14, 5:18 PM
#5

Det kanske är så nytt att du är rädd att förlora honom eller att känslorna helt enkelt är så starka att du vill vara med honom hela tiden. Du är ju nykär, jag tror det kommer lägga sig med tiden.

akittehmonster
6/8/14, 5:21 PM
#6

#3 jo det låter rimligt, tack så mycket för svaret ❤️
#4 Inte van vid det…första gången det händer mig 
#5 Jo är väl lite rädd då och då, men han säger själv att han älskar mig och att jag är det bästa i hans liv så den rädslan försvinner liksom. Och hoppas att det försvinner med tiden (gråtandet)

Annons:
Gur4m1
6/8/14, 6:28 PM
#7

På en begravning är man oftast bland mycke folk, med din pojkvän så är det du och han som betyder något och är fokus- det är nog därför. Skulle inte säga att gråt (bara) är tecken på kärlek, utan att det är ett tecken på att du känner dig trygg med honom, så du är bekväm att gråta i hans sälskap och det är också fint. En del har helt enkelt lättare att gråta i vissa känslotillstånd. Det är större risk att se mig i lycko/glädjetårar när jag blir rörd än av att jag är ledsen.

Men inför min pojkvän kan jag gråta över allt möjligt, jag litar ju på honom. Vi visar alla våra sidor till varandra. Så sluta känna att det är pinsamt när han helt enkelt får se en sida av dig som inte många andra får :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

akittehmonster
6/8/14, 8:54 PM
#8

#7 tack, det där hjälpte mig mycket!! :)

Upp till toppen
Annons: