Annons:
Etikettkänslor
Läst 5414 ggr
Novelia
6/11/14, 4:24 PM

Ett tråkigt liv.

Jag har som ett fall just nu. Jag brukar oftast vara glad, lyckligast i världen och positiv. Men ibland får jag dippar och just nu har jag en sådan. 

Jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv. Dom flesta runt omkring utbildar sig eller har precis blivit klara. Jag vill utbilda mig, dels för att det verkar så kul då man träffar nya människor och har ett liv. (?) Jag vet inte alls vad jag vill plugga eller bli i framtiden och det är anledningen till att jag inte pluggar. 

Vänner, jag har några vänner som jag träffar väldigt sällan. Ingen särsilt nära utan sådana jag gått i skolan med eller så. Vi hörs av och träffas någon gång ibland men inte mer än så. Just nu har jag ingen vän jag kan ringa för att bara prata om jag känner för det. Ingen bästa vän. 

Jag trivs bara halvt på mitt jobb. Och längtar därifrån, mest till en bättre lön. Bor i en halvtråkig håla utanför stockholm.

Jag har en underbar pojkvän och en underbar hund samt väntar valp. Valpen har jag en del planer för och det håller mig motiverad.

Jag känner mig låst i mitt liv. Jag litar inte på mina beslut och tiden bara går. Jag vet inte vad jag vill, enda jag känner är att något saknas. Mitt liv är tråkigt. Jag själv har blivit tråkig och går bara runt och slösar tid.

Är det vanligt att känna såhär? Vad ska jag göra? Hur får jag tillbaka motivationen? Är det okej att vara ensam? …  För jag känner mig oerhört ensam och tråkig.

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Praefatio
6/11/14, 4:58 PM
#1

Det är okej att vara ensam, då länge det är okej för dig. Jag vet precis hur det känns att stå och stampa, att inte komma någon vart och att inte känna att man utvecklas. Människan är oerhört känslig för att stanna i sin utveckling, vi vill hela tiden framåt!

Jag tycker spontant, när jag läser din text, att du ska siktat på att plugga. Nu är det ju för sent för att söka till universitetet så det är ju en långsiktig plan, men börja fundera redan nu på vad du skulle tycka var kul att plugga. Varför inte beställa tid hos en studievägledare?

Jag kom ur min "dvala" just genom att börja plugga. Att hamna i ett nytt sammanhang med intresserade, passionerade människor är verkligen ett riktigt lyft! De intellektuellt och socialt stimulerande timmarna i skolan gör att man kan njuta av de där timmarna då man är hemma och kanske inte gör så mycket.

Novelia
6/11/14, 6:40 PM
#2

Jag håller på att plugga så att jag får högre poäng. Det är på distans eftersom att jag jobbar samtidigt. Tanken är att jag under tiden ska försöka lista ut vad jag vill göra, och kanske plugga senare när jag pluggar upp betygen. Det är bara så himla svårt att komma på, jag vet ju inte alls vad jag vill.

I have no sympathy for people without empathy

Lakeside
6/11/14, 7:26 PM
#3

Det är jobbigt att känna sig låst. Lyssna på dig själv och vad du vill, det är det viktigaste. Kom också ihåg att det är lätt att tro att andra människor har sådant perfekt liv för att det är det man blir matad med på fb t.ex. Personligen har jag slutat följa 90% av mina fb vänner och ser endast nyhetsflöden från sidor jag är intresserad av när jag loggar in för att jag är så trött på "titta på mig, vilket perfekt liv jag har" status uppdateringar. Jag säger inte att allt har att göra med fb men vi lever i ett samhälle där man ska vara glad och lycklig hela tiden med många och nära vänner, familj, pengar och ett aktivt liv och detta ska man visa utåt, passar man inte in i den bilder är det lätt att känna sig utanför. Jag tror många går igenom perioder som du gör nu, där det känns som man inte har någon vän att vända sig till och allmänt vantrivs med sin situation, jag hade en riktigt tuff sådan för ungefär ett år sedan. 

Kom ihåg att det är just nu som det kan vända. Det låter mer som att du behöver en omstart :). Plugga kan jag också starkt rekommendera, det är mycket givande eller börja med någon ny aktivitet. Fundera över vad du länge tänkt på att du velat göra som inte blivit av. Strunta i vad andra tycker och följ ditt hjärta :). Kram!

Praefatio
6/11/14, 7:32 PM
#4

#3 Ja, FB kan man behöva hålla sig ifrån… Bloggar är dock ännu värre för mig. De har jag satt totalförbud på (för mig själv, alltså) i perioder, eftersom man lätt får intrycket att alla andras liv är så jäkla spännande, intressanta och händelserika i just bloggar.

Upp till toppen
Annons: