Annons:
Etikettfamilj
Läst 796 ggr
DiamondIce
2014-06-12 03:05

Orolig för lillasyster

Tidigare idag kom min lillasyster in till mig och sa att "Nu är det något fel på internet igen, kan hjälpa mig ordna det?" Så jag satt mig med hennes laptop och försökte lista ut vad som var felet, och efter ett tag blev hon uttråkad och gick där ifrån. 

Efter nån timme så trodde jag att jag fixat problemet, och öppnade Chrome för att kolla om det funkade. Hon har startsidan mest besökta sidor (eller vad det nu heter), vilket jag inte visste, det var absolut inte min mening att snoka! Men när jag öppnade den så var det första jag såg att hennes mest besökta sida var bris?!

Jag blir ju så klart jätteorolig, tänk om min syster inte mår bra?? Och nu vet jag inte hur jag ska handskas med det här, om hon inte mår bra vill jag självklart hjälpa henne, men jag vet inte hur jag ska prata med henne om det?

(Jag var inte säker på vilken grupp den här tråden skulle in i, flytta gärna om jag lagt den fel?)

Annons:
catcult
2014-06-12 03:50
#1

Jag tycker inte att du behöver ta upp det med henne. Du kan försöka vara extra uppmärksam och omtänksam i fortsättningen, känner du av att hon är nedstämd eller extra tvär kan du t. ex. fråga henne vad som är fel och om det finns något du kan göra för henne.

Jag vet inte hur gammal din syster är men antar att hon är någonstans mellan 11-15 år och skulle våga påstå att näst intill alla i den åldern känner sig nedstämda i varierande grad och gärna blåser upp små problem till enorma proportioner.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Aleya
2014-06-12 06:23
#2

Hon kanske försöker hjälpa någon annan. Det är väl bara att du annars gör som #1 föreslog.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

DiamondIce
2014-06-12 21:15
#3

#1 Jo dfet är just den åldern, det är därför jag har tänkt att det nog har med åldern att göra när hon bettet sig märklig… Men jag är mycket tillsammans med henne och har inte märkt att hon skulle vara nerstämd? Hon kan pendla mellan hyper och tvärarg på en sekund, men ledsen eller nedstämd har inte varit med?

#2 Även om jag gärna vill tro det så känns det inte riktigt som något hon skulle göra, om hon vill hjälpa någon så brukar vi få höra om det här hemma, oavsett om det är allvarligt eller inte

Upp till toppen
Annons: