Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 3766 ggr
Asexuell
6/16/14, 3:12 PM

Asexuell + polysexuell bra kombo?

Har skrivit trådar förut om mina svårigheter att hitta en matchande partner sexuellt. Jag är ju då asexuell - alltid saknat sexlust. Har haft ett antal förhållanden som spruckit just av den anledningen. Han är inte nöjd att vara utan sex i längden och jag är inte nöjd att ställa upp på sex i längden.

Så för ett tag sen bytte jag taktik. Jag bestämde mig att jag inte nödvändigtvis måste ha ett monogamt förhållande.  Jag sa direkt till de jag dejtade att jag istället ville ha ett öppet förhållande men att jag själv inte är intresserad av sex.

Det blev lite lättare att få napp helt klart. Jag har träffat en kille nu i en månad som är polysexuell säger han (men det är väl samma som öppet förhållande antar jag?) Han säger att han bara blir kär i en men har sex med flera. Och efter att vi nu träffats ganska ofta i flera veckor säger han att han är kär i mig, och jag har ju känslor för honom också. Han är ödmjuk och omtänksam och lätt att prata med. Vi håller handen när vi är ute och går, myser i soffan till film osv.

Allt borde vara bra, det är bara min osäkerhet som spökar.

Han är ju i allra högsta grad en sexuell person. Är det inte väldigt konstigt då om han är kär i mig att han ändå är ok med att aldrig ha sex med mig?

Jag menar, även den som har öppet förhållande eller är polysexuell har väl sex med sin partner också? Även om de träffar andra. Och då tänker jag ibland att han kanske ser mig bara som en kompis.  (jag vet att det här var ju vad jag önskade så jag klagar inte på att han inte har sex med mig)

Jag känner också litegrann att risken finns att han blir kär i nån av de andra han har sex med? (Jag vet inte alls hur många de är och jag vill  nog inte veta heller) Jag hör ju från vänner och andra håll också personer som lätt blir kära när de har sex med någon.

Det här blev väl en rörig tråd, men är det nån som har synpunkter får ni gärna skriva och säga vad ni anser.

Annons:
Arthedain85
6/16/14, 3:43 PM
#1

Jag tycker det låter som du har hittat det perfekta upplägget för din läggning! :) Du skriver ju också att han sa att han bara blir kär i en men har sex med flera och då han nu är kär i dig så är väl allt prima?

Om du ändå känner att det här med en polygam pojkvän kanske inte var en så bra idé så är det nog bäst du säger det till honom snarast innan hans känslor gror ännu djupare.

Men det enda jag kan tänka mig som kan funka bättre skulle väl vara om du hittade någon med samma läggning som du själv.

Asexuell
6/16/14, 3:49 PM
#2

#1 ja precis, men en annan som också är asexuell verkar extremt svårt att finna. Jag har ju letat i 10 år (haft kortare monogama förhållanden till och från som tagit slut) Men det är bara det att det gnager en oroskänsla inom mig. Jag vill inte bli lämnad igen. Ja han säger att han bara blir kär i en åt gången men det hindrar ju inte att han byter ut mig för att han kanske hittar nån där ALLT funkar, även sexet.

Men jag vill verkligen inte göra slut Han är en så fin person

Arthedain85
6/16/14, 4:05 PM
#3

Är lite förvirrad… Det låter nästan som att du är svartsjuk på de andra tjejerna för att dom ger han det som du inte känner att din läggning tillåter dig. Har jag fel?

Har ni pratat något om vad ni är? Alltså "status" eller vad man ska kalla det. Annars kanske det kan ge dig lite trygghet att veta att han har sex med flera men det är du som är hans flickvän/fästmö/fru/sambo eller vad det nu kan vara. :)

Honestyisdead
6/16/14, 4:14 PM
#4

2 Den risken finns i alla förhållanden.  Att ens partner kärar ner sig i någon annan.

Asexuell
6/16/14, 4:39 PM
#5

#3 Lite är väl svartsjuka ja. Det är klart att jag hade önskat att jag helt kunnat göra honom tillfredsställd och nöjd vilket är omöjligt. Det har jag försökt med i så många relationer tidigare. Ja vi har pratat om status och vi är ihop men bor ju inte tillsammans ännu det är för tidigt.

#4 ja förhållanden kan alltid ta slut av olika anledningar men det känns som det är något större risk för mig med min annorlunda läggning. Jag tänker mig att en person som gillar sex kanske ändå i längden tröttnar när den som man älskar aldrig vill ha sex med en. Visst - han får ju ha sex med andra, men det sägs ju att sex med den man älskar är såå mycket bättre sex. Och därför är jag lite rädd att han ändå tillslut önskar att leva med en partner som också vill ha sex med honom.

DenSomUndrarMycket
6/17/14, 11:17 PM
#6

#3 Utan att säga att jag vet hur Asexuell menar, så får jag uppfattningen av att Asexuell är "rädd" att partner har större risk att hitta en annan partner då sex är en viktig grej för många. Även om Asexuell och partnern älskar varandra så är Asexuell rädd för att Han ska hitta än som är som Hen och vill ha sex.
Har jag fel?

#5 Jag förstår din tankegång. För åtta eller nio månader sedan hittade jag min livs kärlek. Det visade sig att Hen misstänkte att Hen var asexuell då Hen endast hade negativa tankar om sex. Vilket resulterade i att Hen inte ville ha sex.

Det resulterade i att jag undrade om det var mig hon inte tyckte om, vilket Hen hela tiden påpekade att det inte var fallet. Ja, jag tyckte det var väldigt jobbigt att Hen inte ville ha sex och det satte relationen på prov. Men eftersom min kärlek för Hen var så stor så var sexet bara en bagatell och något jag kunde leva utan. Då jag var kär i människan och inte sökte en KK, utan en partner att dela mitt liv med.

Så kan förstå att du kan vara rädd att det att du är asexuell kan förstöra eran relation, men tro mig, älskar han dig så som du älskar honom, så kommer han stanna kvar. Gör han inte det så är det av den enkla anledningen att han inte var kär nog, eller blev kär i en annan.

Sexet ska inte styra eran, eller någons, relation. Det är kärleken som ska styra relationen, inget annat.

/DSUM

Crazy people don´t know they are crazy
I know I am crazy therefore I am not crazy.
Isn´t that crazy?

Annons:
Gur4m1
6/18/14, 11:01 AM
#7

#6 nu är det ju så att sex är en stark drift, som många behöver för att må bra. Så nej, kärlek räcker inte alltid, så det är bra att TS är realistisk och söker sätt att lösa kring det faktum att det inte är normen att vara asexuell, normen är att man vill ha sex. Därför är det svårt/minskar urvalet enormt för en asexuell person i sitt sökande. för även om man hittar en annan asexuell så kanske man inte "klickar". Men det jag reagerade över är att TS inte vill veta något om det, men av vad jag läst och förstått av andra som har polyrelationer- så är det just att man pratar och är öppna med varandra, så ingen ska må dåligt eller känna som i TS fall, rädslan att man inte räcker, att bli övergiven igen.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Asexuell
6/18/14, 1:05 PM
#8

#6 ditt första stycke stämmer bra ja.

#7 "Men det jag reagerade över är att TS inte vill veta något om det, men av vad jag läst och förstått av andra som har polyrelationer- så är det just att man pratar och är öppna med varandra, så ingen ska må dåligt eller känna som i TS fall, rädslan att man inte räcker, att bli övergiven igen".

Ja precis, det vanliga verkar vara att man prata och är öppen mot partnern, och han vill inte dölja något för mig heller men det är mer jag som bett om att få slippa veta pga att jag vet inte om jag skulle klara av att höra vem eller vilka han kan tänkas ligga med. Jag skulle få en klump i magen varje gång jag fick höra att nu träffade han brunetten cissi 25 smal och vältränad, och gången efter kanske det är blonda sara, den snygga trevliga tjejen som jag brukar heja på på ica.

Nej usch jag orkar verkligen inte höra

Jag är ju verkligen ingen "polymänniska" egentligen men precis som #7 säger så är det svårt att först och främst ens hitta en asexuell partner och sedan att det finns nån kemi också. Man kan ju inte ta vem som helst bara den råkar ha samma läggning som _en själv
_

Sarah
6/18/14, 2:05 PM
#9

Jag tycker att det verkar vara en jättebra lösning. Förstår att det känns jobbigt för dig iom att det egentligen är en nödlösning för att ha kvar ett förhållande. Men, nu är det ju som det är och då verkar det ju perfekt att ha en kille som verkligen kan skilja på sex och kärlek.

Upp till toppen
Annons: