Annons:
Etikettallmänt
Läst 1215 ggr
Honestyisdead
6/17/14, 12:00 PM

Midsommar

Då är det snart midsommar. Ska ni hitta på något speciellt?

Annons:
Afturelding
6/17/14, 12:08 PM
#1

Min bror fyller år på midsommarafton, så vi ska ta oss ner till mina föräldrar. Vi ska väl äta färskpotatis och de andra ska äta sill, och så födelsedagstårta.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

fruktgumman
6/17/14, 12:12 PM
#2

Grilla i stugan med vänner. Det blir lekar och lite av varje.

[rumelle]
6/17/14, 12:37 PM
#3

Vi ska hem till mina föräldrar och grilla lite. Mamma är slutkörd pga jobbet och orkar inte med så mycket och jag känner också bara för att ta det lugnt. Så det ska bli riktigt trevligt.
Vi sparar festandet till nästa helg. Då blir det bröllop.

Portie
6/17/14, 12:41 PM
#4

Blir nog till att sitta ensam antar jag.

[Russinflarn]
6/17/14, 12:44 PM
#5

Kommer bli jag och hunden. Jobb dagen innan, jobb dagen efter, bortresta föräldrar, vänner i andra städer, så… Jag hade nästan hellre jobbat. Tar nog med mig vovven på långpromenad. Brukar inte fira midsommar så mycket men hade gärna omgett mig med några fina vänner/familjen.

Evilina
6/17/14, 1:04 PM
#6

Ska för första gången på väldigt länge faktiskt göra något på midsommar. Ska iväg till en kompis på fest (jag som annars är väldigt osäker med mycket folk) så det ska bli intressant att se hur det funkar x)

Annons:
Scorpio97
6/17/14, 1:15 PM
#7

På fredag blir det grillning. Mina båda bröder kommer också, så vi blir allihopa för en gångs skull. På lördagen blir det en tur till morfar, vilket är tradition.


//Jessie

coqui
6/17/14, 1:21 PM
#8

Har ingenting planerat mer än att jag hade tänkt att åka på upptäcktsfärd med min hund och ska även skjutsa och hämta folk, vad det blir sen får vi se.

oh-la
6/17/14, 2:02 PM
#9

vi har inte riktigt bestämt oss än. antingen blir vi bara hemma med valpen, eller så åker vi till Göteborg och firar med släkten.

nottheonly
6/17/14, 2:45 PM
#10

Jag ska jobba 7-14 på midsommarafton sen på eftermiddag/kvällen så ska jag iväg med en vän och hennes familj 🙂 sen jobbar jag lördag&söndag.

teezan
6/17/14, 7:33 PM
#11

vi är ett gäng som drar ner till min ena syster i karlskrona. vi hoppas på bra väder, även om det inte verkar så nu, så vi förhoppningsvis  kan grilla vid stranden och bada i havet fredag eller lördag :) annars kommer vi äta traditionell midsommarmiddag, leka olika lekar & umgås. vovsingen följer också med, så blir lite promenader också :)

[Tuulikki]
6/17/14, 7:47 PM
#12

Sitta hemma själv med hunden..😢

molam
6/17/14, 7:54 PM
#13

JAg fyller 20 så Vi ska tyvärr fira mig v-v och eftersom jag blir 20 Blir det antagligen en Dum fest v-v

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Honestyisdead
6/17/14, 8:18 PM
#14

13 Vad innebär v-v?

Gur4m1
6/17/14, 8:27 PM
#15

Blivit hembjuden hos en väninna med min pojkvän, och några andra. så blir buden på mat, ska dricka vin och ha det trevligt. Någon dans runt midsommarstång blir det nog inte, men det ska bli kul att bli lite bortskämd med god mat och gott sällskap ^_^ Sen ska jag njuuuuuta av att ha en extra lång helg.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Tuulikki]
6/17/14, 8:38 PM
#16

#14 tror det är någon form av smiley, men #13 får rätta mig om jag har fel :P

molam
6/17/14, 8:39 PM
#17

#14 och #16 det är en typ missnöjd smiley :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

ChristineL
6/17/14, 9:20 PM
#18

Jag ska jobba. Utöver det har vi ett par alternativ, åka och se på traditionellt midsommarfirande, grilla med vänner i slottskogen eller sitta hemma med sill och potatis :P Vi får se vad det blir.

citytjejen
6/17/14, 10:20 PM
#19

Vi ska vara hemma på midsommar, det kommer hem två kompisar till oss då och vi ska äta middag och umgås, och det i bästa fall på uteplatsen! Hoppas på fint väder! Det känns lagom då min pappa nyligen gått bort, inga stora utsvävningar i år🙂

/Christina

Jojaton
6/17/14, 10:24 PM
#20

Jag och ett gäng kompisar ska grilla, äta jordgubbar och dricka öl, och på lördag blir det eventuellt utgång :)

Johanna - Instagram

Annons:
Honestyisdead
6/17/14, 10:26 PM
#21

Vi skulle egentligen till husvagnen och fiska och grilla, men vädret ser ut att bli dåligt.  Så om väderrapporten inte ändras blir det kanske hem till svärfar och träffa sambons syster för första gången trots att vi varit ett par över två och ett halvt år ;) men bara om vi får skjuts dit och hem. En timme bort och vi vill kunna unna oss nån öl.

Blir det inget av det ska ett gäng träffas och grilla.

[SophD]
6/17/14, 10:31 PM
#22

Hem till min pojkvän. Dricka lite gott, spela lite fotboll :)

Fizzy
6/18/14, 5:10 AM
#23

Hmm åka till min sambos mormor och morfar tror jag. Djävulskt god sill dom får tag i och slippa stan lite och hälsa på kossorna!

May the Gerbils be with you :3

_Fisken
6/18/14, 7:10 AM
#24

Vi får väl se. Det är helt ok för mig och ta det lugnt som en vanlig helgdag. Skulle önska det ärligt talat. Så jäkla kul är det inte att se majstångsresning. Kultur i all ära men har man sett det en massa år och dessutom bor i ett kulturmecca med knätofsar så räcker det.

jagga-ewe
6/18/14, 8:49 AM
#25

Börjar midsommarafton med dubbel-lektion på MC. *längtar*

Sedan lunch hos min mor, ca 5 mil hemifrån. På kvällen o resten av helgen ska vi ha en lite vovve hemma, på försök. Så det blir en lugn o sansad helg, helt nyktert. Lilla vovven har haft ett taskigt liv tidigare och är rädd för folk som luktar alkohol.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

soundtrack
6/18/14, 9:17 AM
#26

Jag och sambon gör en repris från förra året och ska fira med ett par kompisar. Inleder med lite sill-lunch och sen blir det grill på kvällen och allmänt samkväm där emellan :) lagom lugnt och sansat och trevligt :)

[Thiah]
6/18/14, 12:51 PM
#27

Sambons syster fyller 30 så vi ska dit en snabbis. Men det blir bara några timmar sen åker vi hem och myser. Jobbigt att vara på en stor fest på landet mes förkyld 2 månaders bebis…

Annons:
[Ellenme]
6/19/14, 6:50 AM
#28

Jag ska arbeta på fredag, sambon arbetar till kvällen så det blir nog lugnt för oss faktiskt! Inget speciellt med andra ord 🙂

Galopptjejen_98
6/19/14, 1:03 PM
#29

Kommer bara ta det lugnt :) Kommer ha pojkvännen här från torsdag till fredag så lite mys blir det iallafall 🙂

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Inaarah
6/19/14, 11:36 PM
#30

På dagen ska jag äta lite midsommarlunch med familj och släkt, och sedan möter jag upp några tjejkompisar för lite grillning och jordgubbsätande. Efter det kommer förmodligen några av killarna till oss för lite förfest och kubbspel innan vi drar oss mot en lokalfest. Känns som det blir helt perfekt - lite traditionsenligt med mat och släkt på dagen och festligheter på kvällen. :)

_Fisken
6/19/14, 11:44 PM
#31

Det blev sill-lunch med nubbe hos en kompis ialla fall. Det blir bra det. Sen skulle vi inte lyssna på fiolmusiken utanför. Vi skulle spela Spotify!

Maria
6/20/14, 7:49 AM
#32

Min bror och svägerska kommer och ligger över. Vi har firat midsommar ihop i snart 30 år😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ChristineL
6/20/14, 8:50 AM
#33

Det blir att vi håller oss på hemmaplan sen när jag kommer från jobbet. Dottern ska få smaka sill för första gången, ska bli jäkligt kul att se hennes min :D

mayolica
6/20/14, 9:55 AM
#34

Inget särskillt planerat. Det blir väl att gå ner till stan och titta lite om vädret är ok.🤔  Det brukar komma ganska mycket midsommarfirare hit och ofta trevlig stämning🙂

~ mayolica ~

Annons:
Gimbergsson
6/20/14, 11:54 AM
#35

Jag jobbar kväll, men ska nog åka vidare till min mormor och morfar, där resten av familjen hänger idag, direkt efteråt för en bit nattmat och kramar. Sedan är nog dagen slut :)

Honestyisdead
6/20/14, 11:55 AM
#36

Hoppas att alla får en trevlig midsommar :)

mayolica
6/20/14, 12:57 PM
#37

# 36  Detsamma 🌺

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: