Annons:
Etikettsex
Läst 2436 ggr
VeroJ
2014-06-19 19:55

Erfarenhet av p-dator?

Efter över tio år med p-piller och p-stavar med diverse biverkningar känner jag att det får vara nog. Alternativet jag kikat på (och blev extremt glad över att höra talas om!) är temperaturbaserad p-dator, alltså Pearly eller Lady-Comp. Min barnmorska avrådde dock p-dator p.g.a min ålder (25 år) med hänvisning till att jag i och med min "ungdom" är för fertil. Jag skulle gärna vilja höra andras erfarenheter av just temperaturbaserad p-dator (Persona är alltså inte aktuellt): - hur gamla är ni som använder Pearly eller Lady-Comp? Hur gamla var ni när ni började? - problem som ni stött på med användandet? - några oönskade graviditeter trots korrekt användning? - hur många gröna och röda dagar får ni, på ett ungefär, varje månad? - hur lång tid efter att ni började använda den tog det innan den började ge ett rimligt antal gröna dagar? - annat som kan vara bra att veta? Dela med er av erfarenhet och visdom! Jag vet liksom inte vem jag ska lita på längre när informationen om dessa datorer är minst sagt jättedålig.

Annons:
annainorrland
2014-06-19 20:08
#1

- hur gamla är ni som använder Pearly eller Lady-Comp? Hur gamla var ni när ni började? är 37 nu, var 31 då jag började använda lady comp
- problem som ni stött på med användandet? Nej inte stött på några problem alls
- några oönskade graviditeter trots korrekt användning? Nej trots att jag använt bara den som preventivmedel över 6 år
- hur många gröna och röda dagar får ni, på ett ungefär, varje månad? Jag får 4-7 röda dagar, resten gröna någon enstaka gul ibland men långt ifrån varje månad
- hur lång tid efter att ni började använda den tog det innan den började ge ett rimligt antal gröna dagar? Från tredje månaden har den funkat perfekt men jag har också väldigt regelbunden mens
- annat som kan vara bra att veta? Du bör ha regelbunden mens för att den ska vara tillförlitlig som enda preventivmedel

Honestyisdead
2014-06-19 20:24
#2

Ställ gärna fråga inne på kvinna också. Vet att det finns medlemmar med denna dator där.

VeroJ
2014-06-19 20:29
#3

Tack så mycket för svar och för förslag!

mollyt
2014-06-22 16:48
#4

Jag svarade inne på kvinna i fokus men lämnar ett fotspår här om det kommer upp annat intressant :) Men jag är också jättenöjd med min LadyComp 🙂

Sweelin
2014-06-24 18:16
#5

- hur gamla är ni som använder Pearly eller Lady-Comp? Hur gamla var ni när ni började?  
Jag är 21 år och började för snart 3 månader sedan. Använder Lady-Comp.

- problem som ni stött på med användandet? 
Att om man råkar sätta på/stänga av själva mätningen men inte mäter, så kan man inte slå igång den efteråt.

- några oönskade graviditeter trots korrekt användning? 
Nej

- hur många gröna och röda dagar får ni, på ett ungefär, varje månad? 
Så otroligt olika då den är ny. Men hälften röda och hälften gröna, inte så mycket gula.

- hur lång tid efter att ni började använda den tog det innan den började ge ett rimligt antal gröna dagar? 
Eftersom min menscykel krånglade en månad helt plötsligt så har den inte riktigt "litat" på mig ännu.

- annat som kan vara bra att veta?
Jag är mycket nöjd över den 😃

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Upp till toppen
Annons: