Annons:
Etikettkänslor
Läst 863 ggr
coqui
2014-06-21 15:12

Blir det dejt eller förhållande?

Är intresserad utav en person som jag tror med största sannolikhet faktiskt kommer leda till känslor som senare leder till kärlek.
Den här personen är intresserad och gillar mig och vi har även känt varandra under en längre tid men då enbart som vänner.  

Men frågan är om jag exempelvis skulle få känslor för honom och även vilja kyssa honom. Är det dumt av mig då i och med att jag lovat mig själv och även sagt till honom att jag inte vill gå in i ett förhållande på ett tag? 

Skulle det automatiskt bli ett förhållande om två personer som tycker om varandra pussas? Eller kan man fortfarande räkna det som att dejta? Sex vill jag däremot vänta med tills förhållande.

Annons:
Challa86
2014-06-21 15:16
#1

Om man dejtar har man väl en slags relation? 
Om man är vänner och kysser varandra blir det väl mer "strula"? Eller? 
Jag är inte sådär insatt i olika relationstermer tbh.

challameow.wordpress.com 

Honestyisdead
2014-06-21 15:23
#2

Ja det är dumt att kyssa någon om man sagt att man inte vill börja något.

[Rhodugune]
2014-06-21 15:24
#3

Det beror helt på vad de inblandande tycker, går inte att säga.

Det ända du kan göra är att prata med honom, för vissa handlar mys och sex inte om kärlek och ibland gör det det, så de kan ha det med vem som helst de är attraherad av, behöver inte leda till att man får en romaniskt relation, finns inga "regler" runt detta.

Kan ta mig själv som exempel, min kille och jag var först friends with a spark, som vi valde att kalla det.
Vi var just då inte intresserade av en relation och de visste vi eftersom vi pratade öppet om det.
Att vi var attraherade av varandra och allt mys och sånt handlade om det, inte att det var ett tecken på att vi var kära, det var vi helt på det klara med.

Så han är den ände som kan svara på om han känner att ni är tillsammans om ni blir fysiska, om han är öppen för att vara det utan att se er som romantiskt involverade eller inte.

coqui
2014-06-21 15:35
#4

Challa86- Alltså jag skulle heller inte kalla det vi ''har'' är enbart vänskap. Båda är intresserade av varandra så vi kan väl kanske prata om mer än vad kanske enbart vänner gör. 
Just nu vet jag inte vad jag ska kalla det haha :s

Hera- Jo det kan jag hålla med om, men alltså om jag får känslor för honom och vill kyssa honom är det ändå dumt fast jag kanske då om någon månad är redo för ett förhållande med honom?

Rhodugune- Vi har pratat mycket om det men han tycker verkligen om mig och jag har nyligen gått ur ett jobbigt och långt förhållande men kände redan sedan flera månader att mina känslor försvann för mitt ex. Ska fundera lite :)

Honestyisdead
2014-06-21 15:47
#5

4 Kyss inte honom.om du inte är redo för ett förhållande. 

Låter märkligt att du skriver att du kanske en månad senare är redo. Vad gör dig oredo nu?

coqui
2014-06-21 16:20
#6

Hera- Det som gör mig oredo är att jag har väldigt mycket runt om kring mig som jag vill ordna upp med mig själv, bland annat att styrka min självkänsla och bli mer självständig.

Även att jag för någon vecka sedan gick ut ett långt förhållande så det känns lite desperat att gå raka in i ett nytt direkt..
> Kan gärna ta andras åsikter av det här <

Annons:
PrincessMelpomene
2014-06-21 18:54
#7

Jag kan tycka att om man tycker om någon ska man inte låta något hindra än. Man ska inte tänka på vad andra tycker eller tänka på saker som att det skulle vara desperat att slänga sig över en ny osv. 

Sedan det där med att vara oredo för ett förhållande har jag svårt att förstå. Jag tror inte man någonsin är redo isig. Det är som att man alltid kan planera ett graviditet och ett barn i flera år men när du väl får barnet så betyder inte det att du är 100% redo. Det kommer alltid finnas saker man inte har en aning om och känner sig osäker på.

Det bästa i sådana situationer är att följa sitt hjärta och egentligen sluta tänka och grubbla så mycket. Gillar du killen och han gillar dig, grattis. 

Själv hade jag ett jobbigt förhållande med mitt ex, som jag var tillsammans med i över ett år. Jag hade även en väldigt god vän (idag min kille) som stöttade mig och fanns där för mig. Men han hjälpte mig även inse saker vilket ledde till att jag tog beslutet att göra slut med mitt ex för att själv bli lycklig. Dock hade jag inga direkta tankar på att hitta någon ny utan ville bli självständig och känna att jag kunde stå på mina egna ben. Men min vän och jag hade länge haft en väldigt stor attraktion till varandra. Så det slutade bara på ett sätt och jag ångrar inget idag. 

Man kan inte planera livet osv. Man får leva det. Så följ dina känslor istället för ditt vett, skulle jag vilja säga. Sluta tänk på vad andra tycker och följ ditt hjärta. Gör det som gör dig lycklig.

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

coqui
2014-06-21 20:25
#8

PrincessMelpomene- Tack! Men samtidigt är jag lite rädd också. Jag har haft väldigt många förhållanden, alltså förhållande på förhållande av den anledning att jag alltid varit rädd för att vara ensam. Tänk om det är de jag håller på med nu? Att jag bara är rädd att vara ensam? 

Men samtidigt vet jag inte, jag tycker om honom väldigt mycket och är väldigt intresserad utav honom. Jag har berättat för honom att jag haft väldigt många förhållanden (är endast 20 år) för honom men han brydde sig inte direkt om det.

Vet inte riktigt vad jag ska göra och vad det egentligen är jag själv har för tanke bakom det hela :s

Honestyisdead
2014-06-21 20:32
#9

Låt tiden visa. Finns ingen anledning att stressa in i nytt.  Prova vara ensam.

coqui
2014-06-21 20:38
#10

Hera- Det har du nog helt rätt i. Men om jag träffar honom är det ändå att pröva att vara ensam eller blir det som att dejta? För det känns ändå som att vi har någonting på G, men jag vill inte som du säger rusa in i någonting..

Honestyisdead
2014-06-21 20:43
#11

10 Träffas ni är det inte att vara ensam.

coqui
2014-06-21 20:45
#12

Hera- Hmm då känns det lite jobbigt faktiskt.. Han är lastbilschafför och kommer hem var 2a vecka eller längre så det är inte så ofta vi kan ses :/ Saknar honom jättemycket så det skulle nog bli väldigt svårt..

Honestyisdead
2014-06-21 20:48
#13

12 Du måste lära dig att vara ensam. Det kommer göra dig gott att märka att du inte behöver hoppa från partner till partner.

Annons:
Upp till toppen
Annons: