Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 889 ggr
lillajag-igen
2014-06-26 15:52

svartsjuk kille

Kan börja med att säga att jag vart tvungen att skaffa detta nya nick här nu för annars läser min kille det jag skriver och det blir bråkigt är jag rädd.

Jag bor ihop med min kille  sedan ett par år drygt och allt har funkat bra mellan oss. Han har inte visat svartsjuka tecken förut,  det kom tvärt för ett tag sen. 

Han har vetat hela vår tid att jag haft konto här på iFokus, skriver en del trådar och läser mycket osv och han har aldrig brytt sig.

Det var för ett tag sen då jag  nämnde för min kille/sambo att jag läst igenom "SÖKER DU VÄNNER"-tråden och jag även skrev ett eget inlägg där där jag söker vänner. Jag har inte många vänner. Jag har ett par kompisar som jag träffar ibland och så har jag jmina arbetskollegor men de är inte riktigt några jag trivs så bra med utanför jobbet.

i alla fall så blev han jätteupprörd. Han jämförde mitt vänsökningsinlägg med  en kontaktannons och att "vem som helst" kunde ju svara. Han sa att det inte var naturligt att söka aktivt nya kontakter på nätet när man är sambo. Att man såklart ska ha kvar befintliga vänner  och träffa dem så ofta man vill men "inte lägga ut ansökningar på nätet" Det var för singlar sa han.

Han sa en massa typ "jaha så om 3-4 olika killar svarar dig ska du då ge ut ditt nr till totala främlingar och börja sms- a och ringa dem på kvällarna?"

Han undrar en massa  varför jag inte redan skaffat mig de vänner jag vill ha medan jag var singel.

Jag blir förvirrad och undrar om han har rätt.

Är det fel av mig att skriva i väntråden och söka vänner när jag är sambo?

Skulle ni bli upprörd eller svartsjuk på er partner om hen skrev på nätet för att träffa nya vänner?

Annons:
Saffran0Spice
2014-06-26 15:57
#1

''Han undrar en massa  varför jag inte redan skaffat mig de vänner jag vill ha medan jag var singel.''

Ursäkta språket - men vilken j*vla idiotisk sak att säga!
Du har all rätt i världen att skriva i vilket forum du vill och skaffa nya vänner när du vill - det har han inte med att göra.

Du har definitivt inte gjort fel här - din sambo däremot bör söka professionell hjälp för sitt kontrollbehov, att säga sånt till den man lever med är inte sunt varken för er eller eran relation.

Hoppas verkligen du hittar massa vänner! ❤️
PM:a mig om du vill ha en till att chatta med ^^

[silkesnosen]
2014-06-26 15:58
#2

Tycker att det där låter helt irrationellt..du söker ju en vän inte en ny pojkvän. Han verkar otrygg, har du frågat honom hur det kommer sig?

Fialialej
2014-06-26 16:12
#3

Har det hänt nåt annat som kan ha gett honom dålig självkänsla? Han kanske har nån vän som vart med om otrohet nyligen som påverkat honom, han kanske inte känner sig bra/rolig/snygg nog åt dig och är orolig för att du ska hitta nån bättre, har ni kul ihop? Är ert förhållande bra i övrigt? Såna saker hade jag funderat kring om jag vart du. Och även konfronterat honom och sagt som det är - du vill ha nya vänner och det borde han stötta istället för att ifrågasätta dina motiv.

"På natten är alla katter svarta"

Upp till toppen
Annons: