Annons:
Etikettförhållande
Läst 7335 ggr
eliinsten
2014-06-26 22:39

Jag är en dålig flickvän?

Hej, jag och min kille har varit tillsammans i 15 månader, vi är även förlovade och bor tillsammans. Vi flyttar till lägenhet nästa vecka för just nu bor vi hos hans mamma i ett hus på landet. Vi har provat allt från att ha separata rum till att dela rum. Just nu har vi separata rum och det får väl gå. Problemet för mig är att jag vill så gärna ha ett förhållande som man umgås mycket i, själva och tillsammans med andra. Vi träffas nästan bara när jag skall ut och röka eller när det är mat, det är någon gång ibland vi kanske åker iväg och gör något men det kan ta lång tid mellan. Jag vill så gärna vara i hans närhet men vill också ge han space som han verkar behöva mycket utav. Han vill ha ett seriöst och moget förhållande men vad innebär egentligen det? Jag ser inget omoget med att mysa ibland, hålla hand ibland om man går på stan? Jag vill ju visa att jag är stolt över honom, jag vill ju känna hans närhet och att jag verkligen är älskad. Det är så små saker som kan ändra hela mitt beteende, jag är väldigt osäker på mig själv så jag kommentarar oftast andra tjejer och att jag är avundsjuk på dom och deras utseende. Jag förstår att han tycker det är jobbigt men jags kan knappt hjälpa det, jag har inte ens kommit över hans förflutna! Jag mår dåligt av att se hans ex och absolut när han pratar med dom. Jag har aldrig haft ett seriöst förhållande innan honom så jag vet inte riktigt att man ens kan vara vän med sina ex, man har ju svikit varandra någon gång annars skulle dom ju fortfarande varit tillsammans, eller? Jag är så oerfaren, omogen och vill bara ha det gulligt ibalnd vilket gör allt jobbigt. Hur blir man en bra flickvän ? Det känns som det mesta jag gör eller säger går honom på nerverna.. är det fel på mig? Eller är det ovanligt att sin pojkvän aldrig vill hålla hand offentligt eller ligga och mysa under en film? Jag mår dåligt av att sitta bredvid honom som ett miffo och se andra par gå tillsammans och skratta, att dom håller handen och har det mysigt.. svara med något tips, jag vet inte längre hur jag skall göra..

Annons:
[Tilde]
2014-06-26 22:47
#1

Vänta… Ni bor ihop men träffas i princip aldrig? What…? Hur går det till?? Jag trodde man flyttade ihop för att man ska få MER tid tillsammans? Min sambo och jag är tillsammans hela tiden när vi båda är hemma. Vi sitter och myser framför en film, spelar spel eller sitter vid varsin dator i samma rum och pratar medan vi pratar med vänner och familj på exempelvis Facebook.

Tycker inte du verkar vara en dålig flickvän… snarare tvärtom om han inte kan visa kärlek? Vad är då meningen med ett förhållande?

redstaryena
2014-06-26 22:52
#2

Du är ingen dålig flickvän alls av det du berättat här. Såklart att man ska vilja vara nära och mysa, umgås, kramas med den personen man kallar för flick/pojkvän. Visst det kan tära på en relation ifall den ena parten är osäker och är avis på allt. Men har man träffats i 15 månader brukar man inte ha tröttnat på varandra på detta sätt. Bli inte ledsen nu, men så brukar relationer se ut i sitt slutskede. Har han ens pratat med dig om detta, med din osäkerhet? Eller hur ni ska göra för att få det bättre? Och skulle ni flytta ihopa om en vecka? Tänk dig i så fall för, för han låter inte seriös för 5 öre.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Gur4m1
2014-06-26 22:57
#3

Låter som ni inte är i synk med varandra. Fast jag förstår på sätt och vis att det lätt blir sådär när man bor hemma hos någon annan. Jag hade t.ex inte velat ha sex med min pojkvän i min svärmors hem i ärlighetens namn.

Men du får väl ta för dig, GOSA med honom när ni ser på film- om han drar sig undan eller säger nej, då tittar du honom i ögonen och frågar varför han inte vill det.

Reagerar däremot på att du erkänner att du är osäker. Du vill visa offenltigt att han är din, du är "stolt " över honom. Han är inte en trofé. Alla är inte bekväm med att vida intima känslor ofentligt, det får du nog acceptera bara.  Du måste förändra dig själv med din osäkerhet, du kan säkert upplevas som lite klängig och negativ utifrån det du ebskriver och du är dessutom medveten om detta. T.ex avund mot andra, hans förflutna, hans  ex osv-.

Min bästa vän är ett ex åt mig. Så sent som igår snackade jag med ett ex jag gjorde slut med för 10 år sedan. Så jo, man kan vara vän med sitt ex, det är ju som sagt RELATIONEN man inte passade som. En kille kan va en urkass pojkvän, men en jättebra vän. Eller vill du dejta alla dina killkompisar?

Men du är inte en dålig flickvän. Att vilja umgås och vara nära killen du är kär i är ju kärleken du känner för honom och positivt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

emma071
2014-06-26 22:58
#4

ta upp det med honom kommunikation säger jag bara!! 
och nej du är ingen dålig flickvän, låter snarare som att han borde jobba på sin "pojkväns roll"

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

redstaryena
2014-06-26 23:05
#5

Om en person får en annan att känna sig överflödig och som om man går den andre parten på nerverna, är det inget bra tecken. Att vara 17 är ganska ungt att bli sambos . När man är 17 år ska det vara "tutti frutti" :-) Menar då inte ligga runt men träffa/dejta olika killar, för att sen veta lite mer vad som gör en lycklig och kanske inte nöja sig med mindre.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Gur4m1
2014-06-27 04:52
#6

#5 fast det där är helt olika. Jag känner par som möttes under högstadiet/gymnasiet som idag lever med villa, barn, gifta och är mycket lyckliga tillsammans, fortfarande efter 10 år. Men ja, det är ungt att bli sambos.

Om man upplever att man går den andre på nerverna, så är det värt att reflektera över. Man ska duga som den man är, men när man är 17 år så finns det ofta mycket kvar att mogna och lära sig, med sig själv.

Jag vill gärna veta vad POJKVÄNSROLLEN är.

Är det samma TJEJROLL som för 15 år sedan gjorde det snudd på omöjligt för en kvinna att bli en brandman, tell me more!

Alla reationer se olika ut- Om ts pojkvän inte har dne där "pojkvännsrollen" alá THe OC, så får hon kanske acceptera det. En del är som sagt inte alls bekväma med att gå runt och hålla handen (Man kan ju uppmuntra honom att göra det när ingen annan ser? I skogen om ni går på promenad eller så?) och om detta är en viktig sak för TS så kanske hon får gå vidare och söka en pojkvän som är heeeelt okej med det, för det finns sådana också.

Men det bästa är alltid att prata- inte anklaga, inte kräva, utan prata och berätta vad som är viktigt och kanske även varför det är viktigt- men det är även viktigt att lyssna! Säger du att hålla hand är viktigt för dig men han säger att det inte är viktigt för honom, är du redo då aatt göra slut för att han "inte älskar mig nog mycket för att gå emot sin egen vilja och håller mig i handen!" ?

Men fortfarande, att man vill saker, är inte att vara en dålig flickvän.Ni båda måste kanske jobba på er osäkerhet. Han t.ex varför han är så dålig på att visa närhet, du för att du har behovet att "visa" andra (att vilja känna sig uppskattad är det inget fel på, så du inte tror att det är vad jag säger!) :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Gronstedt
2014-06-27 14:41
#7

Folk är olika. Jag avskyr att mysa och gosa och lever i ett utmärkt förhållande sedan många år. TS pojkvän kanske är lika dan, och inget fel i det, men det kan vara svårt att passa ihop med någon som vill ha mer sådant  förhållandet.

redstaryena
2014-06-27 15:01
#8

# 7 Jag är i heller inte den gosiga typen eller gillar att visa känslor öppet, men om någon fick mig att känna det som TS beskriver , hade jag inte sett som ett positivt tecken. Jag själv har nog varit på den sidan, och fått den andre personen att känna sig jobbig och klängig. Och då måste man antingen prata om det (ifall man har känslor för personen) eller så avslutar man relationen.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[sofiesderqvist]
2015-04-11 13:48
#9

Har du fortfarande en relation med den här personen?

Rita-S
2015-04-11 15:04
#10

Jag vet detta är en gammal tråd, men villa ändå skriva mina synpunkter. 

Inte alla gillar att mysa, hålla hand och pussas med flick/pojkvänen så alla ser. Någon anser sådan så oerhört privat att detta vill man inte göra. Någon tycker inte om att göra det ens privat heller. Och det är okej. Men nej, det är inte omoget förhållande att hålla hand, pussas och kramas och mysa tillsammans antigen privat eller så alla ser det. Ett moget förhållande är ett förhållande där man kommuniserar sina behov och får de mött eller man ingår kompromisser så båda parter till stor del känner sig nöjd i förhållandet med att ge och få, det är inte ett förhållande där man aldrig "fjortissmyser" för då är det inte ett moget förhållande. jag älskar att "fjortissmysa", och jag är snart 40. 

Men fakta kvarstår att inte alla gillar att hålla på med sådan. Det måste vara okej, men då måste du, TS, och andra som sitter i samma sitsen och läser detta, ta en funderare på om ni kan ha ett skönt förhållande med någon som inte gillar sådan när ni själv gillar det. Om det vore mysigt, visst, men det finns viktigare saker så kan ni nog komma överens med partnern hur ni skall ha ett förhållande som gör att båda parter känner att de får något utav det. 

Tyvärr är det som så att "all you need is love" inte riktig håller i det värkliga livet, det behövs nog lite mer, men jag brukar säga "med kärleken och respekten tillsammans kan man komma över det mästa om man kommuniserar rätt". 

Om du känner att detta med mys och pussar, hålla hand och gulla litet, även ute bland folk, är så viktig att du känner dig mindre värd och avundas alla som får sådan, så att du faktisk mår dåligt när du inte får något sådan, då är det i mina ögon något som är en kärnpunkt i ditt förhållande. Något esensiellt som du faktisk måste ha i ditt förhållande. Det gör inte att killen eller tjejen du är i hop med är en taskmört och en skitstövel som inte gullar och myser, det betyder kanske att du inte berättat direkt nog hur viktigt det är för dig… eller att du kanske är i hop med fel kille/tjej då denna inte har samma behovet eller kanske inte ens gillar sådan. 

Detta är sådan som man då måste fundera på.. "får jag nog från detta förhållandet så det är värd att avstå från myset?"
Svaret på den frågan avgör ju ett fortsatt förhållande. jag anser att om du mår dåligt när du ser andra par gullar, så är svaret "nej".

Jag är med en kille nu som är reserverat med "gulleplutt" så andra ser. Med våra riktig nära vänner pussar och kramar han mig hemsk gärna så alla ser, men ute på stan är han reserverat. Jag är okej med det, för han är inte alls reserverat privat. Jag accepterar att han är privat med sina känslor, för han brukar ju ändå iaf hålla hand med mig om jag tar hans hand. Jag på min sida svarar med att respektera hans reservationer, och på stan kan jag sticka min hand i hans armkrok i stället för hans hand, så det blir mindre intimt. Men min poeng här är: Jag får det jag behöver från detta. Det känns inte som TS gör det här, alls. TS och hennes partner umgås nästan inte, vilket jag tycker är udda. Att man sover i separata sovrum är en sak, vissa trivs så och det är okej, men .. det finns ju inte mycket förhållande som TS behöver i det h*n beskriver i #0 tyvärr.. 

Du är ingen dålig flickvän, ts. Faktisk är du HELT PERFEKT för en kille som vill mysa och kramas presis som du. Det finns högar med killar som älskar att vara kramnalle för en tjej och som gärna stolt visar upp ett förhållande med hålla hand, pussa och gulla, och gärna omgås mycket. Och det viktigaste är: Absolut måste man kompromissa lite när man går in i ett förhållande, det är så det är att bli ett par. Men du skall inte ändra hela din person för att bli en perfekt flickvän!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: