Annons:
Etikettallmänt
Läst 4115 ggr
rosvia
6/29/14, 10:53 PM

Din drömpartner?

Killar och tjejer, hur önskar ni att eran drömpartner är och ser ut? Eller har ni kanske redan mött denne? 🙂

Annons:
Alexandra-S
6/29/14, 11:00 PM
#1

Jag har mött min😍Han är inte alls "min typ" egentligen men jag kan inte se mig själv med någon annan, han helt perfekt! 

En värmlänning med hus mitt ute i skogen som jägar och tränar/tävlar i sportskytte - ganska oväntat enligt både mig själv och min omgivning 😃

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[Forest]
6/29/14, 11:05 PM
#2

Jag har mött min drömprins eller ska jag säga Kung för han är mer manlig ;) Hur han är det jag letat efter mörkhårig lång o snygg. men det bästa har han i hjärtat omtänksam,snäll,rolig och har humor som passar mig perfekt. ❤️

molam
6/29/14, 11:05 PM
#3

Ansikte, Ett fint ansikte med Höga kindben och en Mjukt spetsig haka
Mun,  Inte jättestor men inte jätte liten heller
Näsa, Liten (Normalstor) och Spetsig
Ögon, så Mörkt bruna att dom nästan ser svarta ut
Hår, Tjockt hår med En mörk grundton som slingas i solen på sommaren
GÄrna lite skägg! xD

Kropp, gärna lite mullig, inget muskelberg och ingen sticka, gärna nått att ta i som inte är sten hårt av muskler eller spetsig av en stick form

Så skulle min Drömkille se ut, men nu är ju jag sån att om min drömkille inte har ett hjärta och är snäll då är han inget att ha,

Jag hatar egentligen konceptet drömkille/-Tjej då det endast är insidan som räknas tycker jag ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

rosvia
6/29/14, 11:25 PM
#4

#3 Jo kan hålla med där om att det är insidan som räknas. Men samtidigt spelar utseendet ändå roll, jag hade personligen nog inte fallit för någon som luktade apa, skelade så mycket som det gick, såg ut som en tändsticka och nästan tappat alla tänder haha 😂
Men faktiskt kan jag tycka att många nu för tiden endast verkar gå på utseende och inte personlighet. Jag är själv _smått_ vältränad men ändå liten, förut trodde jag aldrig att jag ens skulle få intresse för någon som skulle vara överviktig. Men nu har jag till och med gått och börjat kära ner mig i en person som är det och då kan jag säga att hans personlighet även gör honom väldigt, väldigt attraktiv i mina ögon 😊 Mitt ex var extremt vältränad men då gjorde hans personlighet honom oattraktiv i mina ögon.. Så på något sätt hänger det ihop

[Tuulikki]
6/30/14, 12:08 AM
#5

Bredaxlad med sjukt snygga armar och rygg, en bra bit längre än mig men inte alldeles för lång då jag inte ens mäter 160 cm ovanför marken. Nyfiken och spontan med bra humor. Snäll och omtänksam men inte för vek, jag behöver lite motstånd ;P Som orkar med mig när jag är som värst men älskar mig trots all skit jag har i bagaget, och ställer upp för mig så fort jag behöver det. Som backar mig i de allra tuffaste fighterna men även i vardagen. Och som dessutom är så himla fin och helt galet snygg😍

Men det "konstiga" (egentligen inte ett dugg konstigt, är ju kär🤪) är att jag älskar alla hans "dåliga" sidor också. Till exempel att han aldrig någonsin är i tid och rätt ofta glömmer saker jag ber honom ta med eller göra. Visst är det irriterande rätt ofta, men minst lika ofta kan jag le åt det😃

Allt det där har jag i min pojkvän. Som jag nu inser att jag påminner för sällan om att jag älskar honom något så otroligt och är så fruktansvärt kär i❤️

Emmetem
6/30/14, 1:41 AM
#6

Min drömkille är 182 cm lång, mörkt brunt hår, blå/gråa vackra ögon och den mest underbaraste personligheten jag någonsin drömt om!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Annons:
[Rhodugune]
6/30/14, 12:30 PM
#7

Jag kan ärligt säga att jag föll för min kille innan jag sett honom, lärde känna honom online och vi var nära kompisar länge innan vi bryddes oss om hur den andra såg ut..
Vad spelar det för roll hur folk ser ut, om målet är en livslång relation?
Jag tror inte att man kommer se tillbax och tycka att hur snygg den andra var som ung var så himla viktigt, om man har tur så kommer vi bli gamla, grå och rynkiga ihop, så hur stora tuttar och musklerna man hade som ung kommer knappast spela någon roll.

Sen känner jag  att det här med hygien har inget med utseende att göra, klart det inte är fräscht att kyssa någon som inte borstat tänderna på en vecka och vi alla kan lukta pyton av en eller annan orsak, sjukdom eller annat man inte rår för, hoppas att den som gillar mig inte gillar mig mindre för det, snacka om att vara ytlig då.

Sen är jag demisexuell, för mig så betydder det att jag måste ha en djup intim nära relation med en person innan jag känner attraktion, så det där med utseende har inte spelat någon roll större roll för mig, har ingen typ av kille/tjej som jag faller för eller dras till utseendemässiggt, det beror helt på hur vi klickar mentalt om jag känner mig dragen till dem.
Visst kan jag tycka folk är snygga utan att känna dem, men jag känner mig inte dragen till dem eller attraherad.

Hjärnan är helt klart en persons sexigaste kroppsdel. :)

[xMondSy]
6/30/14, 12:54 PM
#8

Jag har redan min! <3 Världens underbaraste kille, hur trevlig som helst, lika barnslig som jag. Men han har även en seriös sida och kan när som komma och överraska mig med blommor eftersom han tycker jag förtjänar det :)

[sessie98]
6/30/14, 7:10 PM
#9

Jag har träffat min drömkille och han är precis tvärt emot det jag tidigare sagt att jag tycker om utseendemässigt men han är perfekt i mina ögon. Han är blond men lite rödlätt, mellan 185-190, ganska bredaxlad, blå-gröna ögon som skimrar när han pratar om det han älskar. Han är rolig, snäll, omtänksam, ambitiös, målmedveten och jag känner mig så trygg bara han är i samma rum. Dock är vi inte tillsammans än, jag vet att han gillar mig men vi har inte hunnit träffas i sommar så mycket än och vill inte vara för på så vi får väl se hur det blir. Har aldrig tyckt om någon så mycket förut

pyromanen
6/30/14, 7:21 PM
#10

Om mina kärleka stod bredvid varandra skulle det vara svårt att hitta någon röd tråd i min smak tror jag :-). Från lika kort som jag till 2 meter lång, från mycket mager till tämlige bastant, från ljusblond med blå ögon till kolsvart hud och bruna ögon. Det måste vara så att något annat än ytan styr för min del :-)

[FridaGenborg]
6/30/14, 7:32 PM
#11

Mörkhårig, lite lätt skäggig (stubb), mellan 180-190 lång, lagomt smal. Har alltid haft en någorlunda bild av min drömkille, och jag fann honom. Han är världens snällaste, vilket är huvudsaken men det är ju ett plus att han är skitsnygg också 😃

[Ellenme]
7/1/14, 8:53 AM
#12

Har redan min drömpartner! ❤️
Har redan blivit sambo och han är allt jag nånsin velat ha!

MsSofieG
7/1/14, 4:29 PM
#13

Min drömpartner har jag redan. Så oväntat men så självklart på samma vis. Har aldrig kännt för en människa som jag känner för honom. Det kommer bli underbart att uppleva livet med honom vid min sida.

Annons:
majaliten
7/1/14, 9:57 PM
#14

En lång 185+ smal man inte spinkig utan smal men manlig. Är inte jätte förtjust i muskler får dock skymta lite (lite löppar aktig) klassis instoppade skjortor kavajer städad still brunt lockigt (helst stora lockar)hår hälst ljusare brunt blå eller grön ögd lite dryg och bästemd men förstås snäll och omtänksam ömsint passionerad mot mig. Bästemd och som kan sin sak . Lätt skägg går bra lite mer är ok han får gärna spara lite och sen raka bort när de blir lite mycket och spara lite igen . Tycker det är så sexigt med skägg ( inget långt bara tätt) och sen rakat han sig wow 😍så snyggt man faller för personen om och om igen ovs och när skägget växer ur 😍

Niniz
7/1/14, 10:56 PM
#15

Åh vilken rolig tråd  :D

Min drömkille är ungefär så här:

-Han ska vara lite längre än mig, men inte så mkt

-Han ska ha vackra ögon ;) (Mina närmsta vänner vet att jag är besatt i ögon :P Det första jag lägger märke till!) Helst blåa eller bruna, men alla färger funkar! Men de ska se "djupa" ut, och gärna ha intressanta detaljerade mönster :D Generellt är jag inte förstjust i ljusblåa ögon, men mörkblåa är otroligt fint <3

-Han ska ha kort hå, men inte för kort. Alltså en ngt längre kill-frisyr typ… Absolut inte långt hår!

-Gärna vara vältränad, men inte övertränad ;)

-INTE SKÄGG :P

-Han måste gilla djur. Och barn. Framför allt mina småsyskon!

-Han ska vara beskyddande (sååå gulligt) Men inte för överbeskyddande

-Han ska vara retsam, men se vart gränsen går

-Vara uppmärksam på hur jag mår, snäll osv

PS. Detta är bara min drömkille. (lägg märke till ordet dröm…. Och jag är duktig på att drömma)I verkligheten är ju utseendet inte alls viktigt…  ;) Personligheten styr!  Jag brukar t.ex aldrig lägga märke till någon pga utseendet, först närjag  lärt känna honom så kan jag upptäcka wow att jag inte såg honom förut :o Skitsnygg ju,  Hur kunde jag inte se det? ;)

Jag trodde jag hade hittat min drömkille…Tills jag fick veta att han hade flickvän. Fortfarande inte över honom, och har gått snart  2 år.  :( Det gör så ont :'( Han var första jag blev kär i.

Llani
8/8/14, 3:00 PM
#16

Har redan min "drömkille" :')
Samma stil som mig, svart långt hår (axellångt) med rött underhår, blå ögon, ca 185cm lång, smal, världens underbaraste personlighet <3

citytjejen
8/8/14, 4:42 PM
#17

Jag är gift med min drömman!Han är rolig, har mycket störd humor, är omtänksam, kan ge svar på tal och är oftast glad. Och så är han lite längre än jag, smal och har långt hår och bruna ögon. Åh❤️

/Christina

[Ztevo]
8/8/14, 9:42 PM
#18

Hon är öppen, varm, ärlig, omtänksam.. lagom skinn på näsan..

Och detta bör även jag vara!

Emshify
8/8/14, 9:57 PM
#19

Personlighet:

  • Snäll, omtänksam, ödmjuk, lite "gentleman" sådär

  • Rolig och nära till skratt, gärna samma humor som jag

  • Lätt att prata med

  • Har en seriös sida så att man kan ha djupa samtal tillsammans

  • Ärlig, spelar inga spel

  • Har ett intresse han verkligen brinner för

Utseende:

  • Minst 1.90, har ingen övre gräns dock 😃

  • Lagom vältränad, inte magrutor och sånt kanske, men gärna muskliga armar!

  • Gärna mellanblond eller mörkblond men mörkbrunt funkar också!

  • Uttrycksfulla ögon

  • Fint leende

Framförallt tycker jag att det är viktigt att ens partner inte är "perfekt". Skulle vara grymt tråkigt med en "perfekt" partner. Jag vill att han ska ha lite annorlunda egenskaper, och det kan vara både utseendemässigt och personlighetsmässigt.

Arthedain85
8/9/14, 8:21 PM
#20

Utseende:

Vackra ögon, gärna blå.

Personlighet:

Ärlig, Ett både emotionellt och tankfullt djup, Äventyrlig, Filosofisk och ha samma knasiga humor som mig… x)

Annons:
Wellcraft
8/9/14, 8:34 PM
#21

Jag har redan min drömpartner.. Oftast känns det så iaf :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Praefatio
8/11/14, 12:00 PM
#22

Jag gifter mig med min drömpartner om en månad! Hans utseende stämde inte överens med min (naiva…) idealbild när vi först träffades men förälskelsen fick honom att bli perfekt i mina ögon ändå och idag, fem år senare, tycker jag att han är snyggare än någonsin. Kan sitta och titta på honom och tänka: "Wow, hur lyckades lilla jag få en så stilig man?" 😃 Det skadar förstås inte att jag sakta men säkert lyckats påverka hans klädstil - från nu metal-tonåringsstil till vuxen, stilren rockstil - eller att han har ett fysiskt tufft arbete som gör honom vältränad och skitsexig.

Personlighetsmässigt är han verkligen min drömpartner. Oerhört snäll och omtänksam, men inte dumsnäll.  Intelligent, kunskapstörstande. Starka åsikter, det går absolut inte att sätta sig på honom. Har integritet. Generös. Feminist och antirasist och alltid redo att ta en utsatt människas parti. Skulle kunna fortsätta listan hur länge som helst men kan bara konstatera att jag helt enkelt är väldigt lyckligt lottad!

Mona22
8/11/14, 12:43 PM
#23

jag har redan min sedan 11 år tillbaka ❤️

Feather
8/11/14, 1:18 PM
#24

T

Nelley
8/11/14, 4:53 PM
#25

Jag är en väldigt sexuell person… så sexig får han gärna vara.😃

Piggelina7
8/11/14, 5:37 PM
#26

Jag är sambo med min drömpartner och han är perfekt

Skogsraah
8/12/14, 1:44 AM
#27

Ja jag måste också ha mött min drömpartner! Väldigt egen, åt ensamvarg-hållet, bra humor, stor motsats till macho, lagar god mat (hatar att laga mat), många åsikter, kan föra långa diskussioner, otroligt smart, musiker, långhårig, metal, sparsam, miljömedveten, underbart fina ögon och mörka drag.

Sedan spelar vi i samma band och det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva med en partner!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: