Annons:
Etikettförhållande
Läst 4113 ggr
HUMAN0ID
2014-06-30 01:28

Krångligt efter att jag gjorde slut

Hej. Jag och min pojkvän hade varit tillsammans nästan precis ett år innan jag tillslut bestämde mig för att det fick vara slut. Länge hade vi bråkat och det funkade bara helt enkelt inte. 

Efter att jag gjort slut var jag knappt ledsen, bara ibland, men jag hade så länge varit ledsen i förhållandet att det inte var så farligt när det väl var gjort. Nu tycker jag att det är det bästa jag gjort, men helt enkelt har det inte varit efteråt..

Han älskade mig väldigt, väldigt mycket. För honom var och är det skitjobbigt att jag gjorde slut. Enligt mig älskade han nog min lite "för mycket", det slutade med att han nästan struntade i sina kompisar och bara var med dom så fort jag inte kunde träffa honom. När jag inte kunde träffa han blev han lite småsur verkade det som, men han sa att han bara blev "ledsen" eftersom han saknade mig.

Hursomhelst, vi fortsatte vara "vänner" efter att vi gjort slut. Inte vänner på det sättet, utan mer att vi inte var ovänner och vi kunde fortfarande skriva till varandra om det var något. Jag skrev nästan aldrig någonting, för jag ville helst lixom slippa prata med mitt ex. Jag nämde det för honom flera gånger på ett snällt sätt men det blev bara värre och värre. Varje dag smsade han flera gånger, helt vanligt, nästan på samma sätt som när vi var tillsammans, förutom en massa hjärtan och "älskar dig". Han skrev ständigt om hur mycket han saknade mig och hur mycket jag betydde för honom osv. Detta blev ju självklart väldigt jobbigt för mig och jag försökte förklara det för honom, och han förstog men det var som om han ändå inte kunde sluta.

Det blev lite bättre efter någon månad, men sen säger han att tjejen han börjat prata med som han är lite intresserad av och eventuellt skulle träffa, att han pratar om mig jättemycket med henne, alltså om hur han saknar mig osv. Så jag tror ni alla förstår hur det slutade emellan dom 2. Nu vet jag inte om dom fortfarande pratar, men tänk er själva, jag hade inte velat att någon kille jag var lite på g med snackar om hur mycket han saknar och älskar sitt ex.

Nu för någon vecka sedan fick jag nog och skrev till honom lite mer bestämt att han faktiskt får sluta skriva till mig hela tiden och förklarade varför. Han hade tidigare blockat mig överallt, men senare när vi pratade sa han att det var för att han inte klarade av att se mig för att han blev så ledsen. Han ångrade sig och tyckte själv det var omoget. Men nu efter jag sa till honom har han gjort det igen. Det roliga är att han fortfarande är vän/följer min mamma, mina 2 syskon och hennes kille, och gillar deras bilder/statusar. Idag av någon konstig anledning började vi skriva på kik, och jag ville bara få veta vad han håller på med. Nu efteråt fattar jag inte varför jag ens skrev med honom. Men han har lixom skrivit med min bästa vän om mig (inga dåliga saker) och så. Dock har hon självklart pratat med mig om det innan. Nu sa han att han blockade mig för att hindra sig själv från att fortsätta skriva med mig för att han vet att det var det jag ville.

Nu vill han träffas och bara prata igenom allt. Det värsta är att jag tror att han innerst inne fortfarande tror att det kan bli något mellan oss igen. Jag blir så trött på detta och vill bara att vi ska skita i varandra egentligen. Om jag går förbi honom, visst kan man säga hej och lixom fråga hur det går osv, men jag vill inte att han ska skriva till mig 24/7, men vet inte vad jag ska göra..


Annons:
Sugar Mist
2014-06-30 02:35
#1

Skriv bara att ni inte borde höras vid förrens han har släppt dig. Var själv ett sånt där crazy ex(med alla anledning, du han fortsatte hålla igång mig med sina känsloconfessions) och det bästa du kan göra är att _inte_ höra av dig till honom förrens han släppt dig, om det ens kommer hända.

-

solus
2014-06-30 03:07
#2

Om du stör dig så mycket på honom så skriv inte alls till han och avsluta er vänskap?

http://solus.blogg.se/ 

_Fisken
2014-06-30 06:57
#3

Ha ingen kontakt alls med honom. Svara inte. Hälsa inte. Ignorera. Då förstår han läget efter ett tag.

erspers
2014-07-02 11:04
#4

Skriv en sista gång till honom att du inte vill ha kontakt med honom mera o sen att du ignorerar allt som har med honom att göra efter det.. då borde han ju fatta hur det ligger till kan man tycka

S

HUMAN0ID
2014-07-03 11:01
#5

Tack för svaren allihop! Precis som ni alla har skrivit, så är nog det bästa att verkligen bara sluta med allting. Tror det blir bäst så.


Upp till toppen
Annons: