Annons:
Etikettförhållande
Läst 2235 ggr
taggigarosen
2014-06-30 16:20

Finaste kärleksgåvan?

Vilken är den finaste kärleksgåvan du fått av en partner? (Nuvarande eller från ngt ex)

Annons:
Praefatio
2014-06-30 17:10
#1

Oj… Det beror på hur man ser på det. När jag var 17 så fick jag ett samlarobjekt av min dåvarande pojkvän, som kostade flera tusen kronor. Jättemycket pengar för en så ung kille att lägga på sin flickvän. Det var oerhört fint men inte speciellt romantiskt.

Ett annat ex (som var en misshandlande idiot i övrigt) gav mig en gång en bukett helt vanliga mataffärsrosor under sådana speciella omständigheter att det fortfarande gör mig alldeles varm när jag tänker på det. Inte någon "fin kärleksgåva" egentligen, men bland det mest romantiska jag varit med om.

Min nuvarande kille har givit mig många saker, men sällan under några omständigheter så att de känts som "kärleksgåvor". Jag brukar få bestämma och köpa mina presenter själv, med hans pengar, eftersom han själv tycker det är svårt med sånt. Därför är hans kärleksgåvor de han kommer hem med spontant då och då, när det finns massor av omtanke bakom: en kaka av min favoritchoklad när han kommer från jobbet, favoritjuicen när jag ligger hemma och är sjuk, såna grejer. Sånt gör mig fluffig och glad inombords! En annan present jag verkligen minns är en födelsedagspresent jag fick, när han hade köpt en jättefin tröja. Jag hade inte önskat mig den utan han hade verkligen valt ut den själv och var jättenervös för att jag inte skulle tycka om den. Det gjorde jag!

Så jag vet inte, det kanske färgar mig nu att jag älskar min man så oerhört mycket, men jag skulle nog säga att den finaste kärleksgåvan är alla de saker han köpt själv bara för att göra mig glad, oavsett om det är en Marabou-kaka för 20 kr eller en lusekofta för 900 kr.

Honestyisdead
2014-07-01 00:34
#2

Vi var ute och fiskade. Jag var nybörjare och saknade vadarstövlar.

Sambon vadade och hittade en håla med massa fisk. Jag missade med ca en meter på mina kast. Jag nådde inte ut från stranden. 

.  Jag fick inte ett napp! Han fick tjugotal. 

Då gick han in med sitt spö, med fisk på kroken,  och lät mig landa den.

_Fisken
2014-07-01 07:10
#3

Jag fick en liten söt ask med en glasängel som höll i ett rött hjärta. Fick den när jag besökte henne för uppvaktning.

drulleman
2014-07-01 09:52
#4

Vi ger varann mer praktiska saker än romantiska kärleksgåvor. Sticksågen har jag haft mest nytta av.

OlgaMaria
2014-07-01 12:57
#5

När min man och jag nyligen blivit tillsammans var det min födelsedag och han gav mig ett fint guldhalsband och en enklare mobil med abonnemang som han betalade. Med den telefonen kunde vi ringa varann gratis hur mycket som helst. Jag behövde kunna svara i min egen telefon eftersom jag använde den i jobbet också, men nu behövde jag inte oroa mig för missade samtal när jag och han pratade med varann. Väldigt gullig tanke faktiskt. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2014-07-01 13:37
#6

När vi hade flyttat ihop så jobbade min man alldeles i närheten och han hade sömnproblem (sa han) och var borta flera nätter på jobbet eftersom han inte kunde sova.

Jag tyckte det var lite märkligt att han gick till jobbet när han inte kunde sova men OK….

När jag fyllde år så fick jag ett underbart litet sminkbord som han hade snickrat dessa nätter❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Praefatio
2014-07-01 14:10
#7

#6 DET var romantiskt! Jisses :)

Intehärutandär
2014-07-01 14:26
#8

Ett barn? 

Jag gillar de små sakerna och minns dem längst (materiella ting hamnar oftast i en låda o glöms); att han diskar då jag är utmattad. Att han kommer med rosor, då jag minst anar det. Att skjutsa mig i spöregn, krama om mig då jag känner mig utarbetad m.m.

[Tuulikki]
2014-07-01 15:49
#9

Fick ett silverhalsband från Thomas Sabo i studentpresent av pojkvännen. Ett hjärta med hål format som en ängel i mitten. Tanken bakom var att jag pratat om min bästa kompis (som dog när vi var 13) och sagt att hon är min ängel. Jag, som ofta ses som ganska kall, blev väldigt, väldigt rörd.❤️

[FridaGenborg]
2014-07-01 17:47
#10

Kommer aldrig glömma när jag fick blombud hem till dörren med en söt liten lapp utan avsändare, bara en text "Jag tycker om dig" typ. Tog ett tag innan jag förstod att det var min nuvarande sambo, för det var alldeles i början när vi precis träffats.

Niniz
2014-07-01 23:02
#11

#10 Vad gulligt :P Tycker anonyma presenter/kort är såååå fantastiska själv så det skickar jag iväg ibland :P Dock aldrig fått ngt själv.

Annars har jag aldrig fått ngn "kärlekspresent" mer än ros+choklad eller fint kort av min mamma när hon märker att jag haft det tufft i skolan eller behöver uppmuntras. <3

ChristineL
2014-07-01 23:34
#12

Så otroligt löjligt i andras ögon kanske men gesten för mig var jättefin!

Var hemma hos exet och vi skulle äta mat, jag höll på att duka och skulle ta mig ett glas vatten varav han säger:

"Det finns cola i kylen"
"Nä, men jag tar vatten"
"Men det finns cola i kylen"
"Men jag nöjer mig med vatten"

Han går då fram till kylen och öppnar dörren och viftar med händerna

"Jag ville ju att du skulle se den här!"

Då har han köpt en plattång till mig och lagt där för han ville att jag skulle hitta den där. Jag hade en tid pratat om att jag ville ha en plattång och han köpte precis rätt modell. Det var så otroligt gulligt!

Gur4m1
2014-07-02 16:28
#13

När jag och mitt ex höll på att bli ett par, så skickade han (vi bodde sådär 100 mil isär) ett litet paket till mig. Vi hade pratat över nätet i 2-3 år innan vi träffades och blev tillsammans (och senare sambosar) och han kom ihåg min favoritfilm, och hade köpt den på DVD och skickade den. Det gillade jag väldigt mycket.Då har jag fått guldhjärtan, halsband, nallebjörnar och röda rosbucketter från andra ex- men det är "klassiskt romantiska saker- for dummies";)

Känns alldeles extra i hjärtat när det är något litet som någon snappat upp och lagt på minnet och sedan ger/påminner en om det. Aldrig varit så glad över en present och jag tänker fortfarande på det när jag ser den filmen.

Min nuvarande pojkvän gör mer handlingar som är romantiska. Tar hand om och hjälper mig när det behövs. Kan komma mitt i natten och hjälpa mig byta ett cykeldäck, eller handla något gott till mig när jag är sjuk (och då bor vi inte ihop, så han kränger på sig kläder och tar cykeln och trampar över till mig). Han ger mig omtanke som jag hoppas att jag alltid kan minnas.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
fulifuli
2014-07-03 14:36
#14

I början av vårt förhållande, innan vi blev sambos, så bodde vi en bra bit ifrån varandra. Det fanns urusla bussförbindelser och det blev långa resor för mig att åka vilket gjorde att vi sällan träffades. Så min pojkvän införskaffade en billig liten bil till mig bara för att jag skulle kunna komma oftare till honom och kunna stanna några dagar utan att behöva passa busstider för att komma till skolan ❤️ 

utöver det har han överraskat med att ställt blommor på köksbordet på alla hjärtans dag och på födelsedagen innan han åkt till jobbet och som jag upptäckt när jag gått upp senare. :D

jagga-ewe
2014-07-03 15:03
#15

Maken har gjort ett hjärta i smidesstål och innefattat det i silver till ett halssmycke. Det är nog det mest värdefulla smycke jag har. Det är inte så stort, så jag kan förstå hur jäkligt det måste varit att hitta det i ässjan när han smidde det. Inte större än stenkolet, o samma färg när det blivit hett. Finlirsjärnsmide.

En gång när han skulle på kickoff en helg hittade jag massor smålappar lite varstans i huset. En lapp det stod "puss!" på stod i tangentbordet till datorn. På min kudde låg en lapp med "puss&kram", i kylen, på macksmöret, stod det "tycker om dig!" o sånt där. Det var nåt som gjorde mig väldigt glad, för vi hade haft det rätt kämpigt ett tag.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Mona22
2014-07-03 15:15
#16

Det finaste jag fått från min man är honom själv. Just att jag får vara med och dela hans liv är det bästa som hänt mig. Har fått en del fina saker från honom men att bara få ha honom som "sin" är det bästa ❤️

Galopptjejen_98
2014-07-16 22:36
#17

Gud så gulliga presenter och överraskningar alla har fått! ❤️

Jag fyller år två dagar efter alla hjärtans dag och detta var en underbar helg detta hände :) Det var planerat att jag skulle komma hem till mitt ex efter jag hade varit i stallet men min pappa som är lite sträng sa att jag inte fick så då åkte jag till mitt ex dagen efter istället. Min pappa skjutsar upp mig och mitt ex ringer mig och hör att han låter lite andfådd. Han frågar om jag är på väg och jag säger, "ja". Kommer dit och ser att han har tänt ljus, vilket var sååå vackert!

Det luktar nylagad mat och det var så gott! :) Efter maten så tar han min hand och går upp till hans rum. Han säger att jag ska blunda och vänta tills han säger till. Han kommer till mig och tar min hand och går in med mig till rummet.
När jag tittar upp står det små ljus formade till ett hjärta på hans bord och det ligger chokladaskar där också. Det var så romantiskt, börjar smågråta när jag tänker på detta😢Pussade honom och sa tack älskling, jag älskar dig❤️

På kvällen låg vi och kolla på film och hade det mysigt. Fick ligga i hans varma, trygga famn och han pussa mig på pannan flera gånger. Efter filmen var slut så ville jag sova men han höll mig vaken till en stund efter midnatt. Jag var så trött så jag tänkte aldrig på att jag fyllde år. Han sa att han skulle "gå på toa" och jag trodde han gjorde det men en kort stund efteråt kommer han in i rummet igen och sjunger för mig och ger mig en nalle där det står "Tänker på dig". Blev så lycklig och glad inombords och kramade om honom!

Detta var verkligen det underbaraste som har hänt mig men tyvärr så gjorde vi slut en månad efter jag fyllt år. Han har en ny tjej och jag har en ny kille men ibland så tänker jag på honom och saknar han…

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

PrincessMelpomene
2014-07-17 11:47
#18

Mitt ex var en sådan kille som levde på gulliga presenter och man fick mer eller mindre allt som man kan se på tv om. Blombud, choklad, resor, middagar, smycken, gulliga porslins saker osv. Men tyvärr överöste han en med så många presenter så ofta att det plötsligt inte kändes speciellt. Det blev en vana att man alltid fick något. Vilket jag tyckte var synd. Sedan är jag själv inte världens största romantiker utan mer av en praktisk person och livsnjutare.

Men min nuvarande är inte heller så romantisk av sig. Men samtidigt kan jag gilla gullgull i en viss mån. Så han brukar ibland, dock ganska sällan, anstränga sig och faktiskt göra något minnesvärt. Men istället för att bara köpa blommor osv göra han något för mig som jag han vet jag kommer uppskatta. Men så tidigt som igår så fick jag ett paket på posten med ett basketlinne i. Min kille är just nu på ett läger på andra sidan Sverige och på detta lägret hade han beställt ett basketlinne som han visste jag önskade mig. Är gammal basketspelare och alltid önskat mig ett sådant plagg (löjligt kanske). Men så hade han valt att ha mitt favvo nummer på den och allt. 

Eller då jag låg hemma och mådde dåligt pga stressiga tider på jobbet och på skolan och han övertalade mig att ändå komma till jobbet. Väl på jobbet hade han köpt en finare choklad och en te sort han visste att jag tycke om. Plus att han gjort iordning en matlåda till lunch åt mig. 

Priset spelar inte så mycket egentligen. Utan det e dem små gesterna, speciellt då man känner att man behöver något och dem ordnar något litet. Precis som att man överraskar dem med små saker ibland.

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

[Rhodugune]
2014-07-17 11:53
#19

Det bästa jag får av min kille är att han tycker det är värt att lägga det mesta av de pengar han får över varje månad på oss, så vi kan fortsätta att ses.
Han bor i England och var tredje månad ungefär har vi båda sparat ihop tillräckligt för att han ska har råd att komma och hälsa på en vecka.

Så det är det finaste jag får av honom, att han vill satsa på oss och göra rum för mig i sitt liv trots avståndet.

citytjejen
2014-07-17 12:53
#20

Smycken som jag fick när jag fyllde år i våras. Och även andra saker, saker som han gör för mig, t.ex lagar en god middag eller fixar något som han vet att jag verkligen uppskattar!

/Christina

Annons:
[rosetten]
2014-07-17 23:53
#21

Ett silverhalsband, örhängen och ibland lite rosor.
Fast bäst är de gånger han vill göra något speciellt eller roligt med mig. :)

[LadyK]
2014-07-18 00:34
#22

Hans kärlek till mig. ❤️

JossanH
2014-07-18 18:25
#23

En hemmagjord speldosa av metall, formad som ett lite knöligt hjärta, hopsatt i verkstaden när han egentligen skulle mecka bil. Speldosan kom från ett barnsmyckes-skrin och skrinet har han idag skruv i vilket jag tycker är sjukt roligt (ett rosa hjärta med en ballerina i haha).

Sajtvärd på Iller.ifokus

drika
2014-07-19 22:30
#24

Den finaste kärleksgåvan jag fått är när han sa första gången att han älskar mig och alla gånger därefter, det är det finaste jag kan få:)

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: