Annons:
Etikettfamilj
Läst 1129 ggr
Dexterr
7/3/14, 2:48 PM

Hans kusiner

Jag har funderat massor på detta nu och känner att jag måste skriva av mig. 

Jag och sambon har vart tillsammans i 4 år och jag har väldigt bra och fin kontakt med hans familj och hans systrars pojkvänner. Hans mormor,morfar,farfar,farmor o ingifta från de skilda har jag också väldigt bra kontakt med. Dom visar verkligen hur mycket dom tycker om mig och jag tycker det är helt underbart! 
Men för kanske 2 år sedan så fyllde sambons farfar år, och vi blev bjudna dit på kalas. Vi går in och står en bra bit från dörren och då kommer sambons kusiner in. De hälsar på min sambo o kramar han, jag säger hej men får inget tillbaka. De liksom kollade inte ens på mig. Jag förstod ingenting. Varför ignorera dom mig när jag stod precis intill min sambo? 
Jag tänkte faktiskt inte så mycket mer på det senare då vi nästan aldrig träffar dom. 
Ganska så nyligen så blev sambons syster tillsammans med en ny kille, de har kanske vart tillsammans 1år. Vi blev bjudna på en familjemiddag hos hans farmor och dom var där. Detta är första gången dom träffars systerns pojkvän, de pratar lite med han, lite snabbt sådär. Fortfarande hälsade dom inte på mig men på ALLA andra som stod där, de liksom hoppade över mig. När dom sen skulle åka hem så kramar dom hejdå till alla, inklusive systerns pojkvän, men hoppar över mig. Kollar inte ens på mig. 
Tycker själv att det är så dålig stil för jag hälsar alltid på dom men får inget tillbaka. Jag fattar inte vad jag gjort för att få dom att ogilla mig så mycket. Och även om de ogillar mig så behöver dom inte visa det på det sättet. Tycker de är så jobbigt att hans kusiner ogillar mig så starkt att de inte ens vill hälsa på mig. Jag vet inte om någon annan har märkt det förutom min sambo som själv säger att han inte vill träffa dom mer pga deras sätt att behandla mig. 

Behövde verkligen skriva av mig, har hållt inne detta länge nu. Finns inget värre än när ens sambos kusiner ogillar en. Även om vi nästan aldrig träffar dom så är det svårt att inte tänka på det.. 
Vi har blivit bjudna på kalas nästa helg o är helt säker på att dom kommer vara där, men funderar på att avböja o säga att jag fått förhinder eller något.

Annons:
Praefatio
7/3/14, 2:59 PM
#1

Har du pratat med din sambo om det? Känns som att det är hans ansvar att prata med kusinerna. Sådär får man ju inte bete sig.

Honestyisdead
7/3/14, 3:05 PM
#2

Det finns idioter över allt.

Tycker du ska strunta i det och ignorera tillbaka.

JazzBass
7/3/14, 4:10 PM
#3

Gå på kalaset, men ignorera dem tillbaka. Be sambon din göra detsamma. Folk som inte vill hälsa på en är inte värd ens hälsning tillbaka. Eller. En bättre idé är nog att hälsa tydligt och ljudligt genom att gå fram till dem och skaka hand och se dem glatt i ögonen. Lite "teater" kanske funkar som ögonöppnare.

Om man t.ex. är lite blyg av sig är det lätt hänt att folk missar att man finns där. Det har jag tillräckligt med erfarenhet av.  Vissa är karismatiska typer som allas blickar dras till när de kommer in i rummet, andra är spikraka motsatsen. Inget större fel med det, men om man vill tror jag att man kan jobba på sin utstrålning. Säger inte att du är en sån som jag som gör väldigt lite väsen av sig, men jag får lite den känslan. Det handlar knappast om att din sambos kusiner ogillar dig, men jag förstår att det är lätt att tolka deras agerande på det viset.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Halvdansken
7/3/14, 6:23 PM
#4

Hade också tagit upp det med din sambo. Det är hans släktingar, hans ansvar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Dexterr
7/3/14, 6:47 PM
#5

#3 Är absolut inte blyg utan väldigt framåt. Inte så överdrivet att jag alltid hörs över rummet. Men jag samtalar med alla och sitter inte bara tyst. Så blyg är jag inte.

Jag har pratat med min sambo o jag sa att jag inte ville gå nästa helg. Han fråga såklart varför, och jag förklarade för han.  Vi kom överrens om att jag ska gå ändå. Jag ska hälsa på dom och ignorerar dom mig IGEN så kommer min sambo ingripa. Såg att han blev ganska irriterad när jag tog upp det, inte på mig för jag känner så utan på dom. 
Han berättade även att dom inte gillade deras brors flickvän heller o de har barn ihop och när dom hälsar på sin bror så hälsar dom inte på flickvännen utan bara går förbi. Även mamman gör så :S Brodern vill inte ha kontakt med om längre då han fått reda på att systrarna o mamman snackar skit om hans flickvän bakom ryggen på dom. Fruktansvärt dålig stil. 
Vill bara ha ett hej tillbaka, behöver inte direkt bli bästa vän med dom.. I mina ögon är det respektlöst.

Praefatio
7/3/14, 7:16 PM
#6

#5 Jisses, vilka respektlösa människor 🤔 Skönt att du fick så fin respons från din kille i alla fall, du ska se att de blir jättegenerade när han tar upp det med dem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: