Annons:
Etikettkänslor
Läst 1246 ggr
coqui
7/3/14, 8:34 PM

Tänker på ett ex ofta men vill inte

Ja är på G med en kille, och jag tycker verkligen, verkligen om honom! 
Men en sak som oroar mig är att jag tänker på ett ex till och från, han är ungefär 10 år äldre än mig och det enda jag i princip minns är att han hämtade och skjutsade mig när vi skulle träffas och sedan minns jag sexet och inte så mycket mer än att vi hade det ganska mysigt tillsammans. 
Vi var inte tillsammans så länge utan ungefär 1-2 månader (minns inte riktigt).
Hur som helst så skrev jag till honom under tiden jag var tillsammans med mitt nu ex som det tog slut med för ett tag sedan, men skrev ingenting /förbjudet/ om man säger så. Men däremot onanerade jag till en bild av honom och kunde inte låta bli att säga det till mitt ex och jag förstår fortfarande inte varför jag gjorde det, hör dessvärre till något av alla mina tvångsbeteenden/tankar.. 

Nu är jag jätteorolig om varför jag tänker på mitt ex (han som är 10 år äldre), jag saknar honom inte ens och jag vill verkligen INTE tänka på honom!! Önskar bara att det kunde försvinna! Kan påpeka att jag var tillsammans med honom för ungefär 2 år sedan eller mer.. Hjälp!?

Annons:
Mops1
7/4/14, 8:11 PM
#1

OM du tillåter dig att tänka på honom så kommer det att inte vara så laddat för dig så småningom tror jag.

obstitant
7/5/14, 11:20 AM
#2

Du nämner att du har problem med tvångstankar/beteenden? Att det ploppar upp tankar på exet som du inte vill ha kanske är en del av det?

Hursomhelst, strunta i det. Låt tankarna komma och gå. Det är bara tankar. Det som spelar någon roll är vad du gör.

Du kanske ska ta bort kontakten med honom helt och hållet om den inte känns riktigt sund?

Upp till toppen
Annons: