Annons:
Etikettkänslor
Läst 1642 ggr
[sessie98]
2014-07-04 15:49

Hjälp snälla

Killen jag gillar mer än jag någonsin tyckt om någon annan förut kommer flytta til en annan stad när vi börjar gymnasiet efter sommaren och jag vet inte vad jag ska göra?! Ligger vaken på nätterna för att jag inte vill förlora honom…

Vi har gått i samma klass i två år nu efter att jag bytte skola till åttan då jag blev mobbad i min tidigare skola och flera av mina vänner som även känner honom väldigt bra säger att han beter sig som att han gillar mig också. Min ena kompis som är hans barndomsvän frågade honom hur han kände för mig och han hade svarat att han gillade mig men han visste inte riktigt HUR han kände och att han skulle tänka på det. 

Jag har märkt vissa saker som kan tyda på att han gillar mig men jag har aldrig haft pojkvän och har näst intill varit rädd för killar så jag förstår inte hur någon kan gilla mig och jag liksom knuffar bort tanken att han faktiskt kanske gör det. 

Men problemet är ju att jag verkligen verkligen tycker om honom och kan inte tänka mig ett liv utan honom men så kommer vi ju gå gymnasiet i olika städer… :( 

Jag vill att han ska veta hur jag känner för honom innan sommaren är slut men jag vet inte hur jag ska säga det för jag vill inte vara för på heller. 

Jag har ganska svårt för att prata så skulle vara skönare att skriva det till honom i typ ett meddelande men det känns ändå fel. Jag vet inte vad jag ska göra :'(

Skulle ni tycka att det var konstigt eller "för på" om man helt enkelt bara skrev/sa rakt ut hur jag känner för honom?

Hur ska jag göra?

Annons:
Evisen
2014-07-04 15:53
#1

Varför inte bara säga att du kommer att sakna honom jättemycket för du tycker om honom? Och säga att att du hoppas på att ni kan ha fortsatt kontakt.

Ibland kan det enklaste vara det bästa:).

Mops1
2014-07-04 16:07
#2

Jag har också svårt för att prata direkt.Jag tycker det är bättre att skriva.Skriv det du känner för honom.Att du tycker så himla mycket om honom.Älskar du honom?Skriv då det.Lika bra att få det gjort.Sedan slipper du att grubbla mera på det.Så skulle jag gjort i alla fall.kram från mig.

[sessie98]
2014-07-04 16:46
#3

#1 Jo men det känns lite för lite typ, skulle så lätt kunna tolkas som bara vänner :/ #2 skulle inte säga att jag älskar honom, eller klart att jag vill men att älska någon tar tid antar jag. Men jag tycker om honom otroligt mycket. Jag skulle vilja skriva hur jag känner till honom men är rädd att det skulle bli konstigt mellan oss om han inte gillar mig lika mycket eller att han inte ens skulle vilja träffa mig och då är hela min sommar förstörd…

Mops1
2014-07-04 18:13
#4

Förstår dig..men är det inte lika bra att ta reda på hur det ligger till?Om han inte gillar på samma sätt tillbaka får du gå vidare.Du är ung och det finns så klart många att välja på för dig.Jag vet att det låter" töntigt",men är det inte lugnast för din del att "ta tjuren vid hornen"direkt?Lika bra att veta sanningen.Att leva i oro är jobbigt det också..Säg som du känner!Man måste ibland ta risker i livet.Go for it.GIRLPOWER.

Mops1
2014-07-04 18:18
#5

Jag vill, när jag blir riktigt gammal, tänka tillbaka på mitt liv och komma ihåg alla de gånger då jag följt mitt hjärta.Ibland gör man fel,men vad då?Livet går vidare..Jag vill inte ångra nåt jag inte vågade göra.Ta vara på livet.Kommer han att gå i en stad långt borta från dig? Det går ju både tåg och bussar,men hoppas att ni inte kommer bo alltför långt bort ifrån varandra..Mvh M

[sessie98]
2014-07-04 18:19
#6

#3 Jo jag vill verkligen bara skriva till honom men så fort jag skrivit klart raderar jag allt innan jag hunnit trycka på Skicka. Jag är väl rädd att förlora honom helt, har hellre kvar honom bara som vän än inte alls… Men jag vill ju fortfarande att han ska få veta… Jag är så himla rädd för gymnasiet och jag vill inte förlora den enda människan jag känner mig helt trygg med. Har aldrig känt mig helt helt trygg för en jag träffade honom. Tack så mycket för dina svar förresten! De är riktigt bra!

Annons:
Mops1
2014-07-04 18:23
#7

Ett tips jag kom på nu är:skicka en låt till honom på hans facebook/mobil. Då menar jag en låt med Arvingarna som heter: Bara vara vänner…

Lyssna på den.Texten säger en hel del…

Vet förstås inte om Arvingarna är pinsamma i er ålder:=)    Lyssna på spotify

[sessie98]
2014-07-04 18:25
#8

Han kommer gå i Uppsala och vi bor i Stockholm nu så det är ju inte så jobbigt att åka. Ska lyssna på den!

Mops1
2014-07-04 18:28
#9

Det kan inget ändra på heter låten med Arvingarna. Ge honom den!

Mops1
2014-07-04 18:30
#10

Ni kommer ju att bo nära ändå vad jag förstår.Uppsala Stockholm hur långt är det ifrån varandra??

Jag förstår dig… Kram till dig.

[sessie98]
2014-07-04 18:33
#11

Den var bra! Jag vill verkligen skriva men du tror inte han skulle tycka jag var konstig om jag helt plötsligt bara kom med en "kärleksförklaring" till honom? Vill inte att han ska dra sig undan eller att det ska bli konstigt nästa gång vi ses med flera andra från vår förra klass :/

[sessie98]
2014-07-04 18:33
#12

Den var bra! Jag vill verkligen skriva men du tror inte han skulle tycka jag var konstig om jag helt plötsligt bara kom med en "kärleksförklaring" till honom? Vill inte att han ska dra sig undan eller att det ska bli konstigt nästa gång vi ses med flera andra från vår förra klass :/

Mops1
2014-07-04 18:35
Annons:
Mops1
2014-07-04 18:37
#14

Den risken finns.Det är bara du som kan avgöra om det är värt det.Minns att: TIDEN LÄKER ALLA SÅR:

NIVA med In a misty light är superbra oxå

[sessie98]
2014-07-04 18:42
#15

Uppsala-Stockholm tar kanske lite mer än en timme kommunalt tror jag vilket jag ändå åker varannan vecka för att komma till en speciell häst (som dock är åt andra hållet) men så den restiden är jag van vid. Ska lyssna på den också! Tack så mycket för dina svar!

Mops1
2014-07-04 18:52
#16

Har ni gemensamma intressen?Brukar ni umgås ni två?Om Ja,fråga om vad han gör o om han vill hitta på nåt…Sen tar du din chans ;)

Är det mkt jobbigt om han får veta vad du känner om han inte är säker?Om ni träffas via gemensamma bekanta…det är nog i så fall "bara" jobbigt de första gångerna,sen mattas det av tror jag.

Mops1
2014-07-04 18:54
#17

Följ Ditt hjärta.

[sessie98]
2014-07-04 19:07
#18

Han spelar golf och jag rider men vi förstår varann för vi har samma mål och sen brukar vi tycka om samma saker typ. Aldrig varit med honom helt själv, det har varit i så fall några gånger när resten av klassen varit på något annat ställe eller om vi gått åt samma håll efter skolan och då är det inte alls svårt att prata. Det bara flyter på. Jag vet inte riktigt hur det skulle kännas om han inte är säker, det är ju bättre än att han inte gillar mig så alls men jag vet inte. Är väl mer rädd att han skulle tycka att jag är för på :/

Mops1
2014-07-04 19:13
#19

Du kan också skriva att Du kommer att sakna honom sjukt mycket,därför att han betyder så mycket för dig.Fråga om han vill vara mera än bara vän?

[sessie98]
2014-07-04 19:18
#20

Ska försöka få ihop någonting att skicka iväg. Kanske väntar med att skicka någon vecka så kanske vi hinner ses igen innan jag åker bort ett tag. Jag vet inte, jag skjuter väl upp det bara för att jag inte vågar men någon dag ska jag! Tack så hemskt mycket för dina svar igen!!

Annons:
pyromanen
2014-07-04 19:19
#21

#2 En del kan bli skrämda av ordet "älska". Jag skulle föreslå att vara lite försiktigare först. Kanske snarere nåt i stil med: jag kommer sakna dig nu när vi inte ses på skolan mer. Och kanske föreslå att ni ska träffas. T. Ex " jag skulle vilja åka till det eller det stället vill du följa med ? Eller picnic ?

Mops1
2014-07-04 19:24
#22

Det är så himla svårt sånt här.det tycker jag också och jag är verkligen inte expert:)

Han gillar dig som vän och det är bra..Han ogillar inte alltså.😐Om ni tycker om samma saker…Föreslå att göra nån av de sakerna ihop?..Det är jättesvårt att råda..

Själv skulle jag bara skickat smset med att han betyder så himla mkt för dig …skicka ett hjärta också!   eller:)

Varför är du rädd för gymnasiet?Ni ska ju gå i olika städer..Menar du att du inte vill förlora han som vän och stöd..att du vill ha kvar honom som stöd då du ska börja gymnasiet?…Jag förstår dig i så fall..Hoppas du hittar någon mera vän när du ska börja i gymnasiet..Förresten..min minsta dotter har börjat rida på ridskola.1 år har hon ridit.Hon är så duktig.Galopperar o hoppar 50 ca cm.Jag är stolt.Jag=livrädd på hästryggen,men är med henne jämt i stallet o ska va med i hennes"groom" sen tänkte jag:)))

Jag tror han blir glad över ditt sms i alla fall.Om han gillar golf..Jaa..är han en sansad kille..lugn..med mål o ambitioner.?Är han mogen till sättet?Snäll?Säger han snälla saker..Hjälpsam?han har gjort/sagt något som gör att du känner att han gillar dig ser det ut som.Magkänslan brukar inte ha fel,men var rädd om dig.Jag vill inte att en kille ska leka med dina känslor!!

Mops1
2014-07-04 19:27
#23

Fråga om han vill testa att gå en runda på kul med dig på greenen..Golfa ihop på skoj..vad tror du om det?

Mops1
2014-07-04 19:31
#24

Eller föreslå en fika om ni träffas innan skolan börjar.Det är ju helt ofarligt, eller hur?men jag vet hur det är…..

[sessie98]
2014-07-04 19:38
#25

#21 Det där du föreslog det skrev han på ett papper som vi alla fick på avslutningen och jag skrev liknande på hans. #22 jag är rädd att jag ska bli mobbad igen och att inte ha honom som en påminnelse om att inte alla killar är så hemska typ. Vet inte riktigt själv hur jag tänker… Vad kul att hon rider! Min mamma är fortfarande med mig varje gång och hon älskar att vara i stallet även fast hon inte rider (hon har varit med mig i 10 år nu) och jag tycker det är jättemysigt att ha henne med! Han är väldigt mogen och är verkligen en gentleman (finns inte många sådana i min ålder) och han har hjälpt mig många gånger i skolan och jag hjälper honom. Aldrig hört ett ont ord komma från hans mun. Vi båda två har väldigt höga ambitioner, vi vill bli bäst på det vi gör och vi förstår varandra när andra säger att "ja det är ju bra att ni drömmer i alla fall". Har faktiskt tänkt på att fråga om han kanske vill lära mig lite golf (för jag suger haha, har fått iväg en boll högst 3 ggr). Men återigen så vet jag inte om jag vågar…

Mops1
2014-07-04 19:57
#26

Jag förstår dig.Har själv inte haft det lätt i grundskolan.Gymnasiet gick jag inte,men trivdes kanon på KOMVUX.

Min dotter tycker det är så mysigt med min i stallet också.Jag avancerar så smått.

Jag förstår att han betyder oerhört mkt för dig.Ska ni bli läkare båda 2? ;) (då får ni allt börja undersöka varandra snart :)  Förlåt min sjuuuka humor..

Jaa fråga det ang golf tycker jag..!!

Själv kan du göra som jag gjorde sist..Jag skrev bara ordet   Kram    sen får du se vad hans reaktion blir..

Mops1
2014-07-04 19:59
#27

Jag förstår hur du tänker.Han är ett bra stöd för dig.

Annons:
Mops1
2014-07-04 20:03
#28

Om han är mogen o gentleman har du ingte så mycket att vara rädd för.Kan ni inte vara vänner ändå i så fall?Så himla svårt att råda andra…..Han kan väl fortfarande vara ett stöd för dig även om han inte känner det samma…Det tror jag,då han verkar vara en mogen kille.

[sessie98]
2014-07-04 20:11
#29

Haha nej du behöver inte be om ursäkt för det skämtet, det var ju bra haha! Ska göra det nästa vecka tror jag, när hans läger har slutat! Och om jag vågar såklart. Han har tidigare sagt att han ridit någon gång men att han ramlade av (båda började skratta när han sa det och han såg lite generad ut) men jag har aldrig riktigt spelat golf, bara stått på ett ställe och försökt skjuta iväg bollarna så långt jag kan. Men när jag skriver, kan jag ta med då att eftersom han ridit kanske jag borde testa golf någon gång. Och sen fråga på något sätt om han vill lära mig lite?

[sessie98]
2014-07-04 20:13
#30

#28 Jo jag tror inte han skulle göra en så stor grej av det. Mest jag som skrämmer upp mig själv i mitt huvud :/

Mops1
2014-07-04 20:13
#31

Ja,det är ju jättebra.börja så med golfen.Låter helt perfekt!

[sessie98]
2014-07-04 20:16
#32

#31 Tack så mycket för hjälpen!! Och lycka till med stallet! ;)

Emmetem
2014-07-04 20:37
#33

Det bästa är verkligen att ta det face 2 face! Så hade jag och min pojkvän det och det är väldigt bra! :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[sessie98]
2014-07-04 21:11
#34

#33 Jo det skulle jag ju helst göra men är rädd att jag inte skulle få fram ett ord då :/

Annons:
Angelfish
2014-07-04 21:43
#35

#34 Skriv upp på en lapp det du vill säga och längst upp på lappen skriver du nåt i stil med "ursäkta, men jag får inte fram ett ord för du är så söt så här får du en lapp istället med det jag vill säga". 

Sen är det bara att räcka fram lappen om du inte får fram nåt ord.

[sessie98]
2014-07-04 22:00
#36

#35 Haha ja det var smart! Kanske gör så :)

Arthedain85
2014-07-07 21:26
#37

Det är inte misstagen vi ångrar när vi blir äldre utan chanserna vi inte tog… ;)

[sessie98]
2014-07-07 22:28
#38

#37 true. Skrev och undrade om han ville hitta på något och det ville han men hade fullt upp fram till nästa vecka så då skulle han höra av sig :D Beroende på hur det känns när vi träffas och vad som händer så kanske jag kan berätta lite vad jag känner efter ett tag

Mops1
2014-07-09 21:47
#39

Ti hi.. Låter ju jättetrevligt.Lycka till!

Upp till toppen
Annons: