Annons:
Etikettvänskap
Läst 1547 ggr
skotty
2014-07-04 18:15

Avsluta vänskapen?

En av mina närmaste vänner, A, har barn med en kille, B.

Förra sommaren mördade B sin jämnåriga släkting, C. Det hade varit slut mellan A och B i flera år, och A var såklart jättearg på B, mest för deras barns skull. Barnet fråga ofta efter B och A visste inte vad hon skulle svara. Hon gick ner i en depression och mådde riktigt dåligt. Jag gick med henne på C's begravning som stöd och A pratade bara ont om B, grät och kände skuld för det han gjort. 

Men nu har jag sett i någon vecka att hon skrivit kärleksförklaringar till B på facebook, så idag skrev jag till henne. Och hon bekräftade vad jag trodde, hon är tillsammans med honom igen. Jag skrev bara "okej" typ, visste inte riktigt vad jag skulle säga. Jag är så arg och besviken på henne, främst för C's familjs skull. Hon var "bästa vän" med C's syster, såg att hon tagit bort henne på facebook nu så man kan ju bara anta hur arg och besviken hon är. A sa till mig att det är synd om hennes barn, att de båda saknar honom och att det är SYND att B sitter inne. SYND?! Det är synd om C som bara fick bli 20 år, som ALDRIG kommer få se sin son växa upp. Det är synd om C's syskon, flickvän och son. Om jag fick bestämma skulle B aldrig komma ut!

Jag vill nog säga upp kontakten med henne och ta bort henne som vän på facebook, men jag vet inte hur. Ska jag bara ta bort henne? Eller ska jag förklara varför? Jag vill helst ge henne en förklaring men vet inte vad jag ska skriva.

B är en psykopat. Två liv har han tagit med sina händer och det är ingen jag vill ha i min närhet. Synd detta då jag verkligen bryr mig om min kompis, men han verkar ha henne i ett fast grepp då de varit tillsammans till och från sedan tidigare tonåren.. Har försökt att få henne vakna upp hela tiden men hon har ju valt nu tycker jag.

Annons:
Niklas
2014-07-04 18:22
#1

Kan du inte förklara det så som här? Jag tycker att det var ganska tydligt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Outlawly]
2014-07-05 08:22
#2

Skriv till henne hur du känner och tänker. Säg att du gillar henne men tycker inte om hennes val, du är rädd för din egen och hennes skull. Du tänker nu säga upp din kontakt med henne om hon senare skulle ändra sig eller kontakta dig får hon förklara.

Upp till toppen
Annons: