Annons:
Etikettsingel
Läst 2174 ggr
Mulligkille33
7/8/14, 11:08 AM

Varför e jag ensam?

Något jag hatar är ensamheten. Jag saknar verkligen att ha en kärleksfull flickvän vid min sida…. Jag är kanske för ful för att någon skall älska mig, jag är bra kraftig.

Jag hatar ensamheten, har varit singel nu i 3 år. Saknar verkligen tvåsamheten.

Annons:
Zolah
7/8/14, 11:24 AM
#1

Ofta handlar det mer om att man förlorar självförtroendet och sitt själv värde - och det skrämmer bort en del folk. det låter säkert som en vanlig sak som alla säger men ' ge inte upp!'.

Visst om man är större så brukar det vara svårt att göra ett bra första intryck, jag vet om det själv. Men det spelar egentligen ingen roll om man behåller kontakten, för inga förhållanden varar om det endast handlar om utsidan på en människa. Varken som vän eller som en flickvän/pojkvän.

Så ge inte upp, testa nya saker, ta möjligheten att träffa många olika människor. Alla  blommor växer inte på samma ställe liksom, man får söka runt lite :)

Lycka till!

[Nappiz]
7/8/14, 8:54 PM
#2

Sluta upp med det där snackat! Lite hull på kroppen är alltid bra! Så länge man inte är så stor att det blir till en allvarlig hälsorisk så spelar det ingen roll. Ha lite självförtroende! Dessutom fruntimmer som bara bryr sig om utseende är inget att ha iallafall ;)

Tänk positivt istället och tänk på dina bra egenskaper :)

Gur4m1
7/8/14, 10:01 PM
#3

Skall erkänna att ja, jag skulle själv inte börja dejta en man som är så stor att han inte orkar göra någonting (eller kanske inte klarar av att vara nära mig sexuellt). Som andra tagit upp är självförtroendet och självänslan däremot det absolut viktigaste. Att sitta och tycka synd om sig själv- se sig som "så snäll och en bra person, som borde förtjäna en partner"  hjälper dig inte alls.

Om du tror att din kroppsstorlek är _en del_ av problemet (för det är inte hela, jag lovar, finns inget tråkigare än killar osm går upp 100% i att se snygga ut med sin träning, kost och …bara prat om utseende och hur de uttrycker rädsla inför att bli tjocka igen.*gäsp*

….då är mitt tips; gör något åt det. Såvida du inte äter medicin så borde det inte finnas någon speciell orsak till att du MÅSTE vara en knubbig kille, eller?

Att träna och bli mindre, kommer säkert göra sin del i din jakt på bättre självförtroende, du kommer att orka mer med tiden och kläder kommer att sitta bättre på dig. Du kommer att känna dig mer sexig på utsidan, och får därmed även störrec hans att visa vad din insida går för också :)

Så…

Om din lägntan efter tvåsamhet verkligen är så stor, kanske se över vad du kan göra åt din situation? :D Du duger säkert som du är, menefterosm du själv säger att din vikt kan vara en bidragande orsak så har du ju en hint på var du kan börja.

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

IceTee
7/8/14, 10:11 PM
#4

Känner igen mig! Men jag lovar att tjejer inte bara bryr sig om din kropp! Jag träffade en kille med tatueringar och en massa muskler. Men oj vad fort jag tröttnade! Aldrig kunde man sitta och äta godis/glass/chips! Har du testat dejtingsiter? Träffade min nuvarande på nätet! 🙂

Medarbetare på Skor iFokus

obstitant
7/9/14, 10:44 AM
#5

Instämmer med föregående, och jag tror inte det i första hand beror på din storlek, även om det säkert (om vi ska vara ärliga) gör det svårare att få den där snabba ytliga kontakten när någon spanar in en på håll. Men det är långt ifrån alla som är så ytliga. Och ja, det är mer sannolikt att det är din självkänsla som spökar.

Visst är det så att man ska vara sig själv och hitta någon som älskar en som man är, men om det är så att man har svårt att hitta någon som finner en attraktiv kan det ändå vara läge att fundera på om man kan ändra på något i sig själv. Din vikt kanske verkar vara det uppenbara, men det är faktiskt inte där jag skulle börja om jag var du. Fundera istället över hur du är som person. Hur är du när du träffar andra? Är du trevlig och rolig att prata med? Börja med att bli bättre på att träffa och prata med nya människor generellt, inte i första hand för att hitta en partner. Om du börjar prata med en tjej och hon sen inte är intresserad på det sättet, se det inte som ett misslyckande utan som ett möte med värde i sig.

En sak som är rätt avtändande, som jag inte vet om du är i riskzonen för eller inte, är (lite som #3 är inne på) killar som enligt sig själva är "för snälla" och därför inte får någon partner trots att de "förtjänar" det. En partner är inte en belöning för gott beteende, och det finns inget som heter "för snäll". De flesta som beskriver sig som "för snälla" har blandat ihop snäll med feg, mesig och konflikträdd. Vilket inte alls är sexigt. Särskilt inte i kombination med en känsla av att vara berättigad till andra människors kroppar och känslor enbart pga att man inte är direkt elak. Fundera på om du kanske gör det här misstaget, gör du det så behöver du såklart inte ta åt dig.

pyromanen
7/10/14, 6:17 PM
#6

Är du rolig att umgås med ? Trivs folk i ditt sällskap? Bra på att prata om sånt som är viktigt? Har du intressen du brinner för, saker du älskar att göra? Vad får man ut av att umgås med dig?

Annons:
IceTee
7/23/14, 8:16 PM
#7

hur har det gått? 🙂

Medarbetare på Skor iFokus

Tommyishome
8/25/14, 2:55 AM
#8

Är helt ny här. men jag tror de är helt okej att hålla med nappiz. bra tal där!

Sarah
8/25/14, 10:24 AM
#9

Gissar att du är ensam pga bristen på självförtroende, att du lyfter fram det som du anser vara dina dåliga sidor. Det är inte attraktivt och får människor att dra sig undan. Titta runt dig, titta på hur människor som är i par ser ut, de ser ut hursomhelst! De är korta, långa, smala , tjocka, "vackra" och "fula". Det finns inget utseende som hindrar en relation, men det finns inställningar som gör att folk backar.

[Devya]
8/26/14, 10:08 AM
#10

Jag var tillsammans med en kille som vägde 130kg och jag var väldigt attraherad av honom. Det handlar inte alltid om siffrorna på vågen. Sen då jag fick reda på att han var otrogen så blev jag allt mindre attraherad av honom.

Tant Grön
8/26/14, 2:04 PM
#11

Jag vet många smala som varit ensamma längre än du. Min erfarenhet är att dom killar som lätt hittar tjejer är dom som vågar visa intresse. Hoppas du hittar någon.

[luneri]
8/27/14, 12:40 PM
#12

Försök kom ut bland folk och träffa nytt folk. Det ökar chanserna att träffa någon jättemycket! 

Jag vet att när man är runt 30 så är det inte som när man var yngre då man träffade nytt folk genom vänner hela tiden. Nu har kanske  de flesta i ens umgängeskrets kanske stadgat sina relationer och det innebär oftast att man inte träffar så mycket nytt folk längre, om jag går efter egna erfarenheter dvs. 

Men försök kom på något som gör att du kommer ut bland folk och gör roliga sociala aktiviteter där du också njuter av stunden. För när du har roligt och njuter av tillfället kan jag lova att du upplevs betydligt mer attraktiv charmig av andra oavsett utseende. Människor dras till folk som är bekväma i sig själv och man vill därför umgås med den typen av människor. De ser "att här är någon som ser ut att trivas med sig själv, och honom kan jag ha roligt med" Tjejer gillar självsäkra killar (egen åsikt), och jag tror det är bäst för en själv att arbeta på sin självkänsla om det är den som påverkar dig, dels för att du ska må bra, men också att du hittar en partner som uppskattar dig för den du är. Tjejer bryr sig kanske mycket om utseendet men i slutändan är det personkemin som avgör så fundera vad  du har för andra kvaliteer som kan finnas hos dig och som folk uppskattar? Alla bryr sig inte om hur snygg kropp man har, men vissa gör det, men då kanske inte ni är rätt för varandra helt enkelt. 

Jag tittar själv på utseendet, men när jag är ute bland folk är det oftast inte den där "stereotypiske" utseendet jag faller för. Jag tycker helt enkelt inte den typen av person är särskilt intressant kanske för att jag får en känsla av att det inte finns  något gemensamt mellan den killen och mig om jag nu inte lärt känna honom och det visar sig att han har precis den personligheten jag gillar och visar sig vara tvärtemot vad jag trodde. Det är oftast charmen och hurdan personen är som jag faller för vilket också gör dem snyggare utåt sätt när jag lärt känna dem, men jag har som jag antar de flesta har, en referensram vad man gillar hos det motsatta/samma könet och som man ser som attraktivt. Det kan vara precis vad som helst egentligen och väldigt olika hos alla människor, så jag tror inte man bör hänga upp sig på utseendet enbart. Visa vem du är, och var inte blyg, och gå ut och ha roligt! :)

Upp till toppen
Annons: