Annons:
Etikettallmänt
Läst 2579 ggr
thessanh
7/8/14, 12:05 PM

facebook

Jag är ganska ny på hur det funkar på facebook. Men jag undrar om jag går in på någons facebooksida, kan den personen sedan se att jag varit där? Och likadant kan jag se vilka som besökt min fb-sida?

Annons:
Fridaaaa
7/8/14, 12:05 PM
#1

Nej man kan inte se vilka som har besökt ens sida på facebook.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thessanh
7/8/14, 12:07 PM
#2

aha okej tack

sisela
7/8/14, 4:45 PM
#3

Och om du ser en länk där det står "klicka här så får du veta vem som sett din profil" så klicka inte på den. Det är troligtvis lurendrejeri eller virus.

pyromanen
7/8/14, 6:27 PM
#4

Därimot kan hen vars sida du besökt få upp dig som kompisförslsg/ personer du kanske känner" fast ni inte har gemensamma vänner. Upptäckte det när jag fick min fasters man som förslag på kompis. Han hade inga fb- vänner utan hade gjort sig en användare bara för att snoka ( och varit så korkat att använda sitt riktiga namn så jag direkt visste det var hsn)

[silkesnosen]
7/9/14, 5:24 AM
#5

#4 Oops och jag som använder FB som ett sätt att se om personer är det de utger sig för att vara hahhahh

Gur4m1
7/9/14, 8:53 AM
#6

äh..vad gör det att de ser at tman besökt deras sida. Att säga att folk"snokar" somnågot fult, menar….man ÄR på facebook. Vill man inte ha ovälkomna gäster som ska se något perosnligt så kan man ställa in det på sin facebook så bara vänner eller vänners vänner kan se profilen och innehåll, som t.ex bilder.

Klart folk snokar, tror ingen av oss är "bättre än så" :P Har man satt upp sig på FB tycke rjag itne det är märkligt alls att folk, både bekanta och främlingar spanar på ens profil av en eller annan anledning- såklart, nyfikenhet. Jag har spanat in många från mina arbetsplatser på fb ^_^

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Fridaaaa
7/9/14, 9:47 AM
#7

#4 Aldrig hänt mig 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
7/9/14, 10:50 AM
#8

7 Vad har aldrig hänt dig?

Fridaaaa
7/9/14, 12:01 PM
#9

#8 det som #4 skrev. Att man kan få kompisförslag på såna som besökt min fb-sida.  Jag har enbart fått från på personer som mina vänner föreslagit åt mig eller personer med gemensamma vänner 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
7/9/14, 12:04 PM
#10

9 aha. Ja jag har nog bara fått sådana som jag har gemensamma vänner med.

mayolica
7/9/14, 1:32 PM
#11

 #4 Jag förstår inte vad du menar med att han gjort en fb "bara för att "snoka" och varit "så korkad" och använt sitt riktiga namn?   Han har gjort en fb och utger sej för att vara den han är, vad är problemet ?   Varför bryr du dej om  han har några fb vänner ?   och vadå  för att "snoka"

~ mayolica ~

_Fisken
7/9/14, 3:38 PM
#12

Jo, det finns en annonseringsföretag (tror jag det var) eller nåt som kan visa upp för dig vem som har varit in på din linje. Du begär det alltså = klickar på nåt som någon ovan sade. Då läggs det upp på din tidslinje vem som varit in o kollat.

Om du vill vara anonym så skaffa en till Facebook ID. Kalla dig "Snö Vit" eller nåt.

pyromanen
7/9/14, 3:43 PM
#13

#11 jag menat att han är inte på facebook för att interagera med andra människor ( nätverka, dela med sig av tyckande, tänkande, upplevelse, kommentera sin vänners statusar p.v) därför har han inte addat några vänner pga krånglig familjekonflikt har personen ingen kontakt med våran del av släkten och råker man träffa han på stan så tittar han demonstrativt bort. Däremot är han jävligt nyfiken och gjorde tydligen en facebookprofil i sitt eget namn utan att lägga till några vänner ich försökte sen kolla släktingars olika fbsidir. Jag har inställningar så han inte ser mycket när inte han är min fb-vän så det är skitsamma för mig. Men han dök upp som förslag: dehär personer kanske du känner. Fast vi då hade noll gemensamma vänner däeför att han hade noll fbvänner.

Annons:
Inaarah
7/9/14, 8:43 PM
#14

#4: Haha, va, är det så?! Här om dagen kom nämligen en granne till mig upp bland vänförslagen, och jag är ganska noga med att min Facebook är till för kontakt med mina vänner, och helst inga andra. Därför har jag inga gemensamma vänner med denne man (han är pensionär, jag är arton och bor hos mina föräldrar). Så jag undrade hur fasen Facebook visste att han och jag känner till varandra när inget annat "connectade" oss. Det måste med andra ord betyda att han kollat upp mig på fb, utan att lägga till mig som vän? ;?

silverhuldra
7/9/14, 9:44 PM
#15

eller så dök han upp då ni har lagt till samma område/boendeort. eller besökt samma platser.

Mvh. Silverhuldra

Upp till toppen
Annons: