Annons:
Etikettförhållande
Läst 2517 ggr
Castiel.
2014-07-08 23:09

Kan inte slå mig ner

Jo det var ett tag sedan jag skrev på den här sajten, men jag är tillbaka. Ni som läste min gamla tråd vet säkert vad jag har för problem gällande förhållanden, men eftersom det är nya här så kan jag dra den visan en gång till.

Long story short; jag kan inte slå mig ner med någon. Jag tappar intresset hur jävla lätt som helst, och oftast gör partnern inget fel alls. Det är mig det är fel på. Jag blir kär, vi blir tillsammans, vi är ihop i några veckor, sen har jag tröttnat totalt och gör slut. Alla känslor är som bortblåsta på bara några veckor. 

Jag har försökt förklara för folk varför jag gör såhär, men det finns ingen förklaring, jag vet inte ens själv varför jag gör såhär. Är jag inte redo för ett förhållande? Just nu är jag inte ett dugg intresserad av att ha ett förhållande, är inte intresserad av sex överhuvudtaget, vill inte att någon tar på mig. 

Jag är trött på att såra folk, men jag vet inte vad jag ska göra, jag kan inte vara i ett förhållande om jag tappar intresset och jag vet inte VARFÖR jag tappar intresset.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
[silkesnosen]
2014-07-09 05:21
#1

Kanske ska du undvika förhållanden ett tag och ta hand om dig själv. Kanske springer du in i förhållanden alldeles för fort. En attraktion betyder ju inte att man vill spendera livet med den personen. 

Skulle det här återkomma senare så kanske du behöver tala med någon och nysta lite i ditt relationsmönster.

Gur4m1
2014-07-09 08:54
#2

Hur gammal är du? :) 

Och som #1 säger.
Om du är less att såra folk och du dessutom är medveten om ditt mönster så låt bli att gå in i relationer och försök söka hjälp att nysta ut varför du hanterar relationer såhär.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Castiel.
2014-07-09 09:01
#3

Jag ska fylla 21 år i September

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Castiel.
2014-07-09 09:03
#4

#1 grejen är det att jag har aldrig haft ett riktigt förhållande. Jag har aldrig kysst någon, jag har aldrig haft sex, inget av det som folk brukar göra i relationer. Det enda jag har haft är ett förhållande på Internet eftersom jag tycker att det är jobbigt att träffa nya människor och jag tror alltid att folk dömer mig och mitt utseende hela tiden, det är också anledningen till att jag ogillar att träffa nytt folk.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Gur4m1
2014-07-09 09:13
#5

Så egentligne har du bara dejtat folk, som vill träffas irl och då har det tagit slut mellan er? Precis som jag tror att jag skrev i förra tråden- så kanske ditt sätt att hantera en nära relation skulle bli annorlunda om du faktiskt träffar personen. Men det du gör är att fiska efter en relation…

jag anser att man kan påbörja relationer över nätet men det är ändå alltid en distans och lättare att "avsluta" eller distansiera sig för saker som man kanske inte brytt sig lika mycket om "IRL". 

För många är sex och den fysiska närheten en STOR bidragande orsak till kärlekskänslor som håller ihop en relation i längden. Säger inte att sex är allt, jag säger att kärlek, relationer…allt sådant, även är kemi. En del av kemin försvinner när man aldrig träffats.  Även om man är t.ex asexuell så tror jag att känslan av en kram eller att kunna röra den andre är av ganska stor vikt för många. 

Då är mitt råd att istället försöka arbeta med dig själv så att du åtminstonde vågar möta de du finner som intressanta på nätet- även irl, så kan du ju ta det därifrån, om ditt bristande intresse fortsätter. förstår att det här inte kan vara lätt.

Har du ett intresse av fysisk närhet, eller är det just att träffa främlingar första gången som är väldigt avskräckande?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Castiel.
2014-07-09 09:26
#6

En del av mig vill ha fysisk närhet, men en annan del vill inte. Ibland kramas jag hela tiden, ibland vill jag inte att folk rör mig alls. Det går i vågor liksom. Av någon anledning känns det lättare och tryggare att krama en kvinna istället för att krama en man. Ibland har jag perioder att jag attraheras av det manliga könet, men ibland så rent utsagt hatar jag dom för deras syn på Kvinnor. Jag vet att alla män inte är så, men jag har träffat så många sådana på både Internet och IRL, så det är deras fel att jag ibland hatar män och inte vill ha någonting med dom att göra. Dock så finns det ju också Kvinnor som trycker ner andra Kvinnor, men det är oftast män.

Jag har någon form av social fobi, eller social ångest för jag kan verkligen inte vara på offentliga platser där det är mycket folk. Känner mig grymt obekväm i såna situationer, jag måste tänka igenom vad jag ska säga om jag ska gå till affären t ex eller om jag ska gå till banken, posten, you name it och säger jag någonting fel eller glömmer vad jag ska säga så får jag ångest.

Jag äter Sertralin som är för min depression och min ångest, den hjälper bara en viss del, den lilla delen som är kvar måste jag jobba på själv.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Gur4m1
2014-07-09 10:25
#7

Känner samma som dig, eller kände iallafall förut- hat och avsky mot "män" och den orättvisa de är rsak till i världen. Men man får påminna sig om att en man är precis lika mycket en individ som du och jag är. Du verkar ha stött på idioter, och sådana finns det gott om på nätet- dessutom. Jag behöver bara ägna mig åt 5 minuter på flashback så vill jag bomba hela världen (främst den manliga delen- för det verkar vara 99% män som är där och spyr ut sin sexism, förnedring av andra och avskyvärd rasism och cynism) fri från dem. Men de är bara en klick, när allt kommer omkring. Det är mot sådana som vi har lagar och vi inte bara ska ta emot och acceptera skit.

Men du är kanske bisexuell eller?

Men du känner ingen sexuell dragning mot något håll?

Jag visste låååååångt innan jag hade sx första gången, att jag var sexuellt attraherad av just män. Och det är helt okej om det är så att du inte är sexuell, men faktiskt längtar efter närhet - som en kram, eller att bara vara och ha kul med någon.

Du måste inte träffa folk på stan. Om du har syskon eller någon vän, kanske de kan vara os dig när din nya vän hälsar på (för att hindra att du råkar ut för något dåligt från en främling)?

Du bör vara öppen med din situation mot de du vill träffa, så de är människor som vet vad de ger sig in i.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Castiel.
2014-07-09 12:22
#8

Jag är bisexuell eftersom jag kan bli kär i båda könen, men kan bara ha sex med det manliga könet. Mina systrar har alltid försökt para ihop mig med någon, men jag blir så envis. Oftast parar dom ihop mig med folk som jag är väldigt bra vän med och som jag inte har några känslor alls för och hur jag än förklarar för dom att jag ser denne person bara som en god vän och inget annat, det kommer inte hända något mellan oss. 

Finns det inga känslor, då blir det ingenting. Och försvinner mina känslor, ja då blir det ingenting då heller.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

pyromanen
2014-07-09 15:35
#9

Tänker att rubriken på tråden inte passar med innehållet. Det är inte slå dig ner som är ditt problem, det är att möte och lära känna en människa du inte riktigt har vågat eller varit redo för än. Sen kanske jag är gammaldags men jag förstår inte hur man kan kalla det att man varit ihop när man inte någonsin träffats? Mitt tips är att inte " bli ihop" med nån mer förrän du träffat personen i fråga ett antal gångar och ni lärt känna varandra i verkligheten.

Gur4m1
2014-07-09 21:15
#10

Håller med #9.

ÄVen om ajg kna förstå att man kan få känslor över internet utan att ha träffats så skulle jag nog också tycka att man inte riktigt kan kalla det för att man haft en massa relationer…om man aldrig träffat dem. Man har haft en typ av relation som man avslutat men… ja. Man bör kankse försöka träffa den man får känslor för, irl, och se var det leder.

Strunta i dina systrar och säg till dem på skarpen. De vill nog så gärna att du ska hitta någon men som du säger- det skapar bara en avighet hos dig + du är inte attraherad av de som de försöker få ihop dig med.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: