Annons:
Etikettförhållande
Läst 16557 ggr
mgstrom
2014-07-13 14:45

Badoo - ljuger han?

Jag har ett förhållande med en kille sedan ca 3 månader. Vi träffades på Badoo, och när vi bestämde oss för att fortsätta träffas gick jag ur. Märkte att han inte gjorde det, men han sa att han skulle. Av någon anledning kollade jag upp det för någon vecka sedan, och märkte att han varit aktiv, samt fått utmärkelse för Trevligast under veckan bl a. Jag tyckte inte det var ok, och han sa förlåt samt påstod att han raderade kontot. 

Igår kände jag mig väldigt osäker på honom pga av olika anledningar och kollade åter upp Badoo. Det visade sig att profilen var kvar… fastän han uttryckligen sa att han tog bort den. Han hade fått utmärkelser som Mest aktiv, Flest matchningar, trevligast mm denna vecka. Han påstår själv att han inte varit inne, utan att han loggas in på telefonen. 

Allt i hela kroppen säger åt mig att inte lita på det han säger, men för att inte döma honom utan att vara säker så undrar jag om man verkligen kan få utmärkelse för Mest aktiv och Flest matchningar om man själv inte varit inne och faktiskt pratat, klickat igenom Encounters mm. Han vänder nu allt till att jag förstorar och målar upp saker. 

Hoppas någon vet!

Annons:
redstaryena
2014-07-13 14:54
#1

Ingen här vet. Svaret vet du nog redan. Har man fått alla dom utmärkelser, kan han inte ha raderat sitt konto.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Åsa S
2014-07-13 14:58
#2

Låter som han är beroende av dejtingsiter och inte redo än satsa bara på 1 person. Enligt mina  erfarenheter av dejtingsiter så brukar det just inte bli något längre förhållande med de som inte lägger ner sina siter och satsar på 1 person i taget. Det finns de som alltid hoppas på nån bättre och snyggare partner så därför hänger de kvar. Min gissning är att de aldrig hittar nån för något längre förhållande.

Tjeja
2014-07-13 15:04
#3

Visst ljuger han!

Men sedan är frågan om hur rätt det är att begära att man ska ge upp allt innan man varit tillsammans ett tag och känner att detta verkligen är en relation man vill satsa på.

Jag träffade min sambo sedan 6 år tillbaka på en dejtingsite. Jag tog inte bort profilen där ifrån förrän vi hade bestämt oss för att flytta ihop. Däremot var jag ju förstås inte aktiv efter att vi bestämt oss för att vara tillsammans.

Men jag fortsatte att vara aktiv även efter att vi börjat träffas fram tills vi båda bestämt oss för att satsa och tro på att "nu är det vi".

För vad som helst kan hända medan man lär känna varandra. Däremot skulle jag reagera på hans oärlighet, samtidigt som om jag vore han skulle reagerat på att du begärde att han raderar ett konto innan ni kommit till den punkten att ni båda känner er trygga i relationen och vill satsa på riktigt.

Men det är mina preferenser, alla är vi olika. 

Ärligthet och öppen kommunikation där man är öppen för varandras känslor och tankar kring saker, även när de inte alltid överrensstämer med ens egna preferenser från början, är ju grundläggande för att bygga en relation.

I mina öron spontant enbart utifrån det lilla du skrivit ovan (mer än så vet ju inte jag) skulle jag inte lägga mer energi alls på den relationen då ni verkar ha helt olika preferenser samt att han inte är ärlig och bemöter dig sanningsenligt om hur han faktiskt tänker och känner.

Att han dessutom är aktiv talar ju helt klart för att han inte känner att du är så intressant att han spontant tappar intresset för de andra och andra möjligheter.

Så länge en person känner att det fortfarande "kanske finns något ännu bättre" där ute så är man inte redo att ingå någon långsiktig relation med den man har mött. Undermedvetet kommer man ju bara spana efter något ännu bättre då och relationen kommer aldrig att hålla. 

Släpp den grabben och gå vidare till någon som fastar så mycket för dig att han spontant tappar intresset för att leta vidare!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

mgstrom
2014-07-13 15:07
#4

Jo, för mig känns det ganska uppenbart egentligen, och något som det inte finns nåt tvivel om  är ju att han inte raderat sin profil. Undrade mer om det gick att få utmärkelserna han fått om han inte varit aktiv… Men jo, jag vet nog svaret redan… 

Han har givit mig så stora ord och jag tror nog han menar det. Men han verkar inte kunna släppa att ha andra dörrar öppna. Jag vill egentligen inte döma utan att han får säga sitt. Men jag bad honom komma till mig igår, efter han ställt in våra planer som vi hade för dagen och kring nio på kvällen sa han att han skulle komma senare, sedan hörde han inte av sig… Och jag hoppas det är så att han skäms och faktiskt inte vågar konfrontera mig och att det är därför han inte ens hört av sig… Jag är bara livrädd för att dra slutsatser utan att fått diskutera saken öga mot öga. Även om det nog är relativt solklart hur det ligger till.

mgstrom
2014-07-13 15:10
#5

Tack för svaren! 

Jo Tjeja, vi har helt olika preferenser. Det är bara det att han säger att det känns som att han hittat rätt, säger att han älskar mig (redan). Och gör sedan så där. Så även om han tycker att det är hans rätt att ha kontot kvar och vara aktiv, så är det inte ok att ljuga. Och det är det jag inte kan acceptera. Jag kommer att släppa honom!

[silkesnosen]
2014-07-13 16:03
#6

Släpp killen! Du har rätt att sätta gränser för vad du mår bra av! Han verkar ju inte vara att lita på… Om han står för det han säger så skulle han ju iaf inte vara aktiv och trevligast….sedan kan man ju vara inloggad på mobilen, men riktigt så fungerar det ju inte.

Annons:
Honestyisdead
2014-07-13 17:09
#7

Usch. Förstår inte varför man ljuger om något sådant.

Han verkar inte vara något för dig!

Malin688
2014-07-13 21:16
#8

Du får enbart utmärkelsen om du förtjänat den, alltså är han aktiv och kollar runt. Räcker inte bara att bli inloggad från mobilen. .

Blandad kompott är en bra kompott :)

mgstrom
2014-07-13 21:55
#9

Tack för svaret! Kände att det självklart måste vara så, men ville gärna få det bekräftat :-)

[SophD]
2014-07-13 22:03
#10

Tycker han verkar väldigt omogen och inte redo att ha ett förhållande.

mgstrom
2014-07-13 23:35
#11

Jag fick det här till svar av honom nu: (känns det rimligt? Han har ju fått utmärkelser för flest matchningar, mest aktiv, trevligast osv)

Jag tog bort min vanliga användare,och när jag tog bort min profil,så gick jag in på appen på mobilen så stod de att man kunde logga in via facebook,så jag testade det och då fick jag en ny användare. Då ser det ut som att jag har helt nya bilder & nu när man är inloggad via facebook så kan man inte radera sin profil via appen,utan man måste göra de via hemsida ifrån datorn står de,men jag har inte hittat de,ska kolla.på de nu ikv! Så när man är inloggad via facebook så kommer de upp notiser att de händer saker hela tiden,och då har jag tryck på dom,därför står de att jag varit inloggad. Men jag har absolut inte varit inne på badoo & skrivit eller gjort någonting! Så är det,därför står de att jag varit inne! Och jag har inte skrivit med någon eller kollat någonting, har bara kollat notiserna.som kommit upp!

Honestyisdead
2014-07-13 23:44
#12

Låter konstigt att han kunde ta bort sin förra genom hemsidan och nu hittar han det inte.

Tjeja
2014-07-13 23:48
#13

man blir inte trevligast och får utmärkelser för den sakens skull… då skulle alla som använder FB vara trevligast och aktivast osv där..

..är det rimligt?…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Xristina
2014-07-14 01:37
#14

Nu vet jag inte exakt hur Badoo funkar, men jag har tidigare jobbat hos ett nätdejtingföretag, och jag vet att de medvetet gör det så svårt som möjligt att ta bort sin användare. Det kan vara som han säger. Det du kan göra är väl att testa vad han säger själv.

Honestyisdead
2014-07-14 01:40
#15

#14 Det förklarar dock inte att han fått utmärkelser som man får som aktiv.

Om det nu var som han säger kunde han ju berättat detta för ts eftersom han sagt att det skulle bort. Det logiska då är att berätta att det inte gick.

Och varför gick han in på appen? Varför testade han gå in genom facebook om han nu inte skulle använda det mdr?

[LadyK]
2014-07-14 01:44
#16

Jusa Badoo är enligt egen erfarenhet omöjlig… Jag har raderat min profil si så där 100 ggr eller något sedan jag träffade min man för fyra år sedan. Men trots det går det att hitta min profil!!!! Samt att jag får mail från dem titt som tätt, klickar i länken "avsluta prenumeration" varje gång men de kommer ändå. Har även mailat till dem och de har lovat att ta bort alla mina uppgifter, vilket inte hjälpt ett dugg. :( Har nästan samma erfarenhet av Zoosk.

Xristina
2014-07-14 01:49
#17

#15 Nej, det förklarar absolut inte hans övriga beteende, det var bara en inflikning att just den delen kan vara sann.

Jag skulle själv inte lita på den här killen, då det finns alldeles för många delar som helt enkelt inte stämmer. Även om han inte vet hur han ska ta bort appen, så har han ju möjligheten att helt enkelt inte använda den.

[silkesnosen]
2014-07-14 04:52
#18

Jag har avslutat baddokonton ett flertal gånger och det har aldrig varit ett problem och du blir inte mest aktiv genom att bara vara inloggad. Jag har aldrig varit inloggad genom FB, vilket man gör för att verka seriös och det var en helt onödig manöver av honom. Han går ju bara in i appens inställningar och avslutar…och det är även mkt enkelt på nätet. Annars får väl du erbjuda dig att hjälpa honom ;)

mgstrom
2014-07-14 06:23
#19

Tack för alla svar! Han ska komma hit till mig idag och det blir intressant att höra vad han säger om detta. Som någon föreslog har jag funderat på att testa själv för att se om han talar sanning. Hans utmärkelser kommer sig ju inte av att han klickat in på notifieringar han fått via fb som han själv påstår. Vet att det nog kanske inte är ok att efterfråga men tanken slog mig att om han inte varit inne och inte skrivit med någon så borde han kunna logga in när han kommer hit och visa det för mig…

Honestyisdead
2014-07-14 07:58
#20

19 Tyvärr kan man radera sina konversationer.

Då är frågan varför han klickat på notisarna?  och jag har väldigt svårt att se att man blir trevöigast för veckan av att bara läsa.

Och faktum om att han höll detta hemligt för dig kvarstår. Att han "inte lyckas" få bort kontot och att han klickar på notiserna. En ärlig person som sagt att man raderat och som refan åkt dit för det en gång hadr talat om att den misslyckats och hade inte fått aktivitetsutmärkelser.

Annons:
mgstrom
2014-07-14 13:46
#21

En sak till som känns mycket märklig. Hans föräldrar har det lite knackigt just nu, och han känner att han vill ställa upp. 

I lördags hade vi bestämt att vi skulle umgås och vi skulle grilla på kvällen. Kring ett skriver han att han är med sin pappa. Säger att vi ska ses på kvällen. Jag sa att vi ju bestämt att grilla och han svarade att han inte visste hur det skulle bli. Sedan sköt han på det timme för timme. Sa att han åt middag med pappa, var och kollade nåt jobb (svart…) och skulle fika hos nån kompis till pappan. Att han inte visste när de skulle vara klara. Som han behöver vara barnvakt åt pappan… Jag upptäckte det här med Badoo så jag sa att om han ville förklara och rädda oss så skulle han komma hit. kl nio på kvällen sa han ok. Men hörde inte av sig mer och kom inte…

Igår, söndag hörde han inte av sig alls. När jag ringde vid fem skrev han att han åt middag med mamma och därför inte kunde svara. Jag ringde några timmar senare och han svarade inte då heller, skrev att han fikade med mamma och syrran… och att han skulle ringa när han åkte därifrån. Men det blev inte att han kom hit då heller. 

För det första tycker jag det är sjukt dålig stil att inte komma när man bestämt, även om man är med sin pappa. För det andra är det konstigt att inte svara OM man är med sin mamma eller pappa. Och för det tredje så är det sjukt konstigt att inte vilja komma till mig och  försöka förklara, för vår skull, utan istället skjuta upp det. Så jag kan inte låta bli att undra vad han gjort i helgen… Det värsta är att han säger att han vill vara med mig, det är på riktigt, osv…

Åsa S
2014-07-14 16:23
#22

Låter mera som han vill hålla dig kvar medans han testar någon annan först, vill man verkligen se någon så brukar man göra allt för att kunna ses då brukar man ställa in en massa annat.

mgstrom
2014-07-14 16:45
#23

Ja, jag tänker att det borde vara så! Speciellt när vi är i ett krisläge, då borde han ju vilja försöka reparera istället för att utebli… I ett sånt läge tror ju jag att hans föräldrar har full förståelse om han åker därifrån. Det är därför jag blir tveksam till om han verkligen var med sina föräldrar. Men det får jag nog aldrig veta!

redstaryena
2014-07-14 17:00
#24

Han spelar ett spel som är fult och oärligt. Ibland behöver man inte se allt med egna ögon eller ta personen på bar gärning. Detta hade räckt alldeles utmärkt för mig. Jag  hade bett honom promenera vidare. Det verkar som om han själv inte bryr sig om att bli trodd..inte speciellt mycket i alla fall.  Tror att det snarare är du som väldigt gärna vill hitta förklaringarna. Försök (även om det är svårt) att bara gå ett annat håll. Va glad att han bara hunnit slösa 3 månader, och inte 3 år. Jag tror på karma jag. Han får sitt en vacker dag. Medans du har större lycka.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[Devya]
2014-07-15 23:31
#25

Lita på din magkänsla. Jag har varit med om liknande saker i mitt tidigare förhållande. Det visade sig att min magkänsla var alltid rätt men jag ville dock tro på hans lögner för jag tyckte om honom. Det blir bara värre ju längre du drar ut på det hela.

[fleppo75]
2014-07-16 00:02
#26

Dumpa honom! Låter som han vill roa sig med andra tjejer än dig. Du är värd något bättre än han!!

Gurky
2014-07-16 20:20
#27

Hur kan du ens tänka tanken på att ha kvar en sån person? Är för mig fullständigt otänkbart. Av hans beteende att döma så är hans konto det minsta bekymret. Skaffa lite självrespekt och inse att det bara är att gå vidare.

Annons:
mgstrom
2014-07-17 09:32
#28

Det är lite som Devya säger, och jag har varit med om så många besvikelser så jag nästan vill stänga ute allt sånt och ignorera… Men det ska jag såklart inte! 

En sak han sa när vi nyss börjat träffas var att han inte kommer att ändra status till I förhållande på fb. Vilket för mig ter sig lite märkligt, men jag tänkte inte mer på det då. Men i ett sånt här läge, om han menar vad han säger, om att han hittat rätt osv, så borde det ju inte finnas några tvivel om att ändra om det är viktigt för mig. Eller vad tycker ni? Vissa tycker det är fullständigt oviktigt med statusen på fb, men kan man ställa det som "krav"? Och vad säger det eg om han vägrar? Om han hittat rätt med mig, borde han inte vara stolt över det då och kunna visa det för alla sina 600 "vänner"…?

[Devya]
2014-07-17 13:32
#29

#28 Har du inte ditt svar redan?

Mitt ex sa också att han inte ville sätta ut på fb att han var i ett förhållande. Han hittade på en massa ursäkter.  Sen visade det sig att han hade ett förhållande med någon annan samtidigt som han försökte bli ihop med sitt ex plus att han var medlem på en dejtingsida…

Nej, gör dig av med honom. Varför vill han inte ändra sin status? Vilken dum orsak har han till det här?

Sarah
2014-07-22 18:41
#30

Har han "singel" som förhållandestatus? Förstår om man inte vill ha ngt alls, men om det ska stå singel hade jag inte blivit glad… Låter som att du borde hitta en bättre kille.

IceTee
2014-07-23 20:27
#31

jag tycker i alla fall att det inte är mer än rätt att ta bort sin profil om du bett om det. Och profilen försvinner. Min pojkvän bad mig att ta bort min när vi träffades, så jag gjorde det, och vad jag vet är jag borta nu. Får i alla fall inga mejl, inga notiser, nada!

Hitta någon som förtjänar dig!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: