Annons:
Etikettallmänt
Läst 2832 ggr
Honestyisdead
2014-07-13 22:33

Semester

En del har haft, andra har och vissa ska ha semester. 

Vad har, gör eller ska ni göra på er semester?  :)

Annons:
Åsa S
2014-07-13 22:49
#1

Har 3 veckor semester med start imorron måndag + 3 veckor i september. Här blir det resor till sommarstugan, släkten i skövde, lyxkryssning ett dygn till åland, 2v i grekland, konsterter på grönan, sol och bad på hemorten (bor nära en badsjö). Pyssel på odlingslotterna mm.

Honestyisdead
2014-07-13 22:51
#2

#1 Oj vad mycket kul du ska hinna med :)

pyromanen
2014-07-14 07:05
#3

Har högsäsong på jobbet så på somrarna blir det bara småsemester. Innan midsommar var vi en vecka i släktens sommarstuga på Bornholm ( bada i havet, slappa, gå långa promenader, träffa släkten). I början på augusti blir det 4 dagar i Paris där min äldsta dotter sommarjobbar detta året. reser med sonen på 12 och hans kompis. Grabbarna ska i Disneyland och så ska vi kika på Paris. I september äntligen blir det ett par veckors semester. Stugan på Bornhilm igen och European ceramic context bland annat.

Malin688
2014-07-14 11:54
#4

Sista arbetsveckan sen 3 veckor semester! :D Första veckan blir i sommarstugan, 2andra i rättvik på classic car week och sista blir bara hemma o ta det lugnt :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

viktoria91
2014-07-14 16:40
#5

jag har 4 veckor semester om 2 veckor, ska bli så skönt! Vår nya familjemedlem anländer i slutet av juli. 😍

[SophD]
2014-07-14 17:41
#6

Har sommarlov 😉 Har jobbat inom kyrkan i 3 veckor med konfirmander, och slutet av veckan åker jag 2 veckor till Grekland med en kompis och mina föräldrar! 

Sedan är jag hemma 1 vecka och tar det lugnt.. Sedan 1 vecka till Tyskland till släkten

Annons:
_Fisken
2014-07-14 18:17
#7

Jag har en liten kamp att få kalendern obokad under semestern. Då är det semester. Ska dock iväg med fyra barn (de är nu tonåringar) på en Ålandskryssning denna vecka. Ska bli riktigt roligt.

[lolo8453]
2014-07-15 01:19
#8

Har bara två veckor detta året, blir i slutet på augusti. Sparar dagar så jag kan vara hemma 2 månader nästa år då det blir tillökning av en hund i vår lilla familj. Blir en sista minuten resa med sambon. Vet inte vart, bara det är varmt och skönt så blir jag nöjd :)

JossanH
2014-07-15 11:21
#9

Jag ska föda barn. Väntar just nu på att det ska dra igång då jag redan gått över tiden. Senare i sommar ska vi förhoppningsvis hinna med Astrid Lindgrens värld med 2 åringen (och bebis då förstås). Jag är hemmamamma och sambon har semester/föräldraledigt i 3 mån så vi har gott om tid på oss :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
2014-07-15 12:44
#10

Varit i London en sväng, sen på Sicilien, uppe i norrland i sommarstugan och på gotland hos killens föräldrar. På fredag bär det av dit igen, men annars sparar jag en del semester till vintern.

LosGinos
2014-07-15 13:20
#11

Funderar på att strunta i min semester (började i måndags). Gått, ja inte ens två dagar och jag har så förbannat tråkigt så jag får panik! Finns ingen som vill hitta på något, alltså detta är hemsk. Nej, tacka f*n för jobb vettja!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

[WickedAlly]
2014-07-16 12:06
#12

Jag är föräldraledig så jag väntade bara på att maken skulle gå på semester. Men huxflux fick han nytt jobb och därmed ingen semester alls.. Men vi ska försöka åka en sväng med husvagnen över en helg tänkte vi. Bara komma bort lite :-)

Lejonhund
2014-07-17 10:43
#13

Eftersom jag studerar så blir det ju inte mycket semester, man byter av från heltidsstudier till sommarjobb för att ha råd att leva )eller jag hade faktiskt några veckor från terminsslut till sommarjobb då det började sent i juni, men då var jag fattig så jag knappt hade råd med mat eftersom man bara har halvt studiebidrag/lån i maj månad, så blev inte mycket till semester så, mest hemma och komplettera ett projektarbete som läraren inte var nöjd med)

Men men, i alla fall, både jag och pojkvännen (sambo under sommaren tom. Bor ihop för att dela hyran och spara pengar, min lägenhet har jag hyrt ut till en bekant som jobbar här i stan under sommaren) hinner vara lediga typ 1,5 vecka innan skolan börjar igen. Då blir det först några dagar att hälsa på släkt och vänner, och sen bjuder jag (ärvde lite pengar under sommaren, och en del går till denna resa) oss båda på en resa till Kroatien. Vi blir borta en vecka, så det blir nog en perfekt uppladdning inför skolan och höstterminen :)

Annons:
JossanH
2014-07-18 18:11
#14

Hah! Första etappen avklarad. Födde redan samma kväll jag skrev här ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[FridaGenborg]
2014-07-18 22:46
#15

Jag kommer vara helt ledig i cirka 3 veckor, det enda jag kommer göra är att träna hund! :)

Honestyisdead
2014-07-19 02:15
#16

14 Grattis!

Lilolizeit
2014-07-19 04:33
#17

Jag har semester om en vecka. 😃 Då blir det nästan 2 veckor hemma hos familjen på gotland- ut med båten, måla kapell, bada, gå på auktioner och loppisar, umgås med familjen och slappa i en hängmatta. - det vanliga när jag är hemma på ön :) 

Hade 4 veckor i januari, då jag var i etiopien, så jag är glad att jag lyckades få ihop hela 2 veckor. 😊

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Maria
2014-07-19 07:25
#18

Min semester är slut nu denna helgen och vardagen börjar som vanligt på måndag.

Att det redan har gått fyra veckor känns overkligt. Det har gått sååå fort.

Det har varit en lugn semester i alla fall med småutflykter och min man har jobbat på att bygga om vårt lilla "uterum"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

oh-la
2014-07-21 09:56
#19

börjar min andra arbetsvecka efter semestern nu… vi har en liten valp på 14 veckor hemma, så semestern har i princip enbart bestått av valpgöra :P första veckan var vi dock nere med lilla skruttan i Göteborg och hälsade på hemma.

Marvel-lous
2014-07-24 19:30
#20

Tyvärr har jag inga speciella semesterplaner i år då jag är höggravid och killen reser bort en av veckorna (födelsedagsresa med killkompisar) - mitt mål är väl att bara se till att hålla mig kyld i den här hettan. 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: