Annons:
Etikettsvartsjuka
Läst 3456 ggr
kocko
2014-07-15 23:50

kontrollbehov

Jag är så trött på mig själv. Jag träffade en man på internet för 14 år sedan. Redan från början ljög han om att han varit singel i ett år. När jag sedan träffade honom i hans hem efter några månaders nätdejting visade det sig att hans ex precis flyttat ut. Vi inledde i alla fall ett förhållande. Under åren som varit har han gång på gång varit medlem i olika datingsajter. Jag har konfronterat honom och han har bett om ursäkt och menat att det bara var för spänningens skull. När man läser hans profil så är det uppenbart att han söker någon. Periodvis har han varit mycket rädd att lämna sin telefon, han har den till och med sig den på toa. På förekommen anledning då min svartsjuka gjort att jag har ett nästan tvångsmässigt beroende att kolla vilka han ringt och smsat med. Jag kollar även historiken på datorn, fickor och papperskorg. Detta är ju ett sjukligt beteende men jag kan inte sluta. Kanske beror det på att min känsla för att han är oärlig visat sig stämma. Han berättar aldrig om han varit i kontakt med någon kvinna. Nu har jag kommit på honom med att stämma träff med en kvinna på otrohetssajten viktoria milan. Han har träffat henne och i mail berättat vad attraherad han är av henne. Hon vill gärna träffa honom igen för att diskutera hur de ska träffas. Jag blir galen! Jag har konfronterat honom men han glider bara undan. Han har dessutom den dåliga stilen att tycka att vi ska ha sex dagen efter han träffat kvinnan. Det rätta är att lämna honom men jag kan ändå inte sluta att kolla vad han har för sig. Hjälp mig med råd och styrka i detta sjuka kontrollbehov.

Annons:
[Tuulikki]
2014-07-16 00:02
#1

Jag hade klippt bort den människan ut mitt liv helt. På en gång.

Tror att det är vad som funkar. Att inte ha någon kontakt alls.

[silkesnosen]
2014-07-16 05:05
#2

Varför är du kvar i det här förhållandet? Vad ger det här dig`Vad är det du uppenbarligen söker i det här?

Det här kommer alltid att vara vad det varit, så länge han inte har intresse av att förändra sitt beteende. så du väljer just nu det du har.

citytjejen
2014-07-16 10:30
#3

Det där låter inte sunt på något sätt. Lämna honom och gå vidare, för det där kan omöjligt ge dig något. Har ni varit tillsammans i 14 år, och det har varit så här i alla de åren, eller har jag missförstått?

/Christina

Gur4m1
2014-07-16 10:31
#4

Här kan jag bara säga en sak….gör slut!
Har varit i en liknande situation och hela grejen att du känner att du "måste komma på honom" och konfrontera honoom- när du faktiskt redna HAR bevis nog för att…vad? VAD är det du vill få ut av detta jagande?

Han är en lögnare, en FEG lögnare. Självklart gör han inte slut om han inte behöver.

Dumpa honom, flytta…eller vad du nu gör, dumpa dumpa och han kommer kanske att jaga efter även dig en stund men lämna honom!

Han är otrogen mot dig.

Har fömrodligne varit det fler gånger under eran relation, så som du beskriver den.

Vad är det du vill höra från honom som du inte redan vet?

Inse att han ljuger. Där komer du bara få höra att du är för nyfiken, att du är den som inte litar på honom, att du är tokig som tror sådana saker.
Du vet vad du behöver veta: Han är otrogen. Vad ska du göra med det?

Du kan inte stoppa det. Du kan däremot ta det ut ur ditt liv. Genom att lämna honom. Det är den enda kontrollen du har i denna situation och jag tror du skulle må bäst av det.

Att rota i någons mobil och loggar är inte okej, jag tror inte att det ens är lagligt. Sen är det inte nytigt för dig- speciellt då han ljuger och inte står för det han gjort när du upptäcker det. Men du har där, svart på vitt….Så du behöver egentligen aldrig mer prata med honom för du vet vad han sysslar med och att han är en lögnare.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2014-07-16 14:17
#5

Det är inte kontrollbehovet som är problemet.  Det är att du inte lämnat honom som är det!

Sarah
2014-07-16 15:35
#6

Även om jag tycker att kontrollerandet är fel, så håller jag med Hera, det är inte problemet här. Det stora problemet är att du inte värderar dig själv högre och att du stannar hos honom.

Annons:
pyromanen
2014-07-16 16:25
#7

Tänker som Hera och Sara.

kocko
2014-07-16 18:17
#8

Tack för alla peppade inlägg. Ni har faktiskt helt rätt. Det är mig det hänger på! Nu :@ ska jag ta tag i det här.

Gur4m1
2014-07-16 18:26
#9

#8 you can do it! :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2014-07-16 18:54
#10

#8 Be honom dra dit pepparn växer.

Upp till toppen
Annons: