Annons:
Etikettsingel
Läst 7634 ggr
[luneri]
7/26/14, 2:46 PM

Dejting...

Det här med dejting är inte min grej har jag märkt, och jag har lyckats klara mig utan det fram till senaste tiden. Alltså är det rent spel att dejta? kan man inte bara vara som man är? Om man vill höra av sig, kan man inte bara göra det eller måste man vänta x antal dagar först? 

Hursomhelst så måste jag bara skriva av mig. Jag trodde jag hade träffat en bra kille, vi hade mycket gemensamt, samma värderingar och allt var jättebra. Han verkade verkligen intresserad och hörde av sig ofta. Vi gick på två dejter och båda var helt underbara. Fanns liksom inget tvivel på vad han  tyckte… Sen så hörde jag knappt mer från honom förutom nån gång ibland. han svarade inte på mina sms alltid, kunde ta låång tid om han svarade. Nu skulle vi ses som vi bestämt en vecka innan. Jag hör inget, och hör av mig angående träffen dagen innan. inget svar över huvudtaget…. Jag kan bara inte förstå vad som hänt. Allt var så bra. Visst det är bara två dejter, jag var skeptisk till honom i början, men när jag märkte att han var en bra kille fick jag förtroende för honom och började gilla honom. Jag är kräsen, men när jag hittar nån jag gillar så är det inget tvivel. Jag har inte varit överdrivet på. jag har knappt hört av mig. 

Varför blir det såhär?? Känns som att det är mig det är fel på, jag känner mig totaldissad. Jag vet att det bara en två dejter, men det känns hårt att bli dissad av någon som man trodde hade intresse för mig.

Annons:
[Yllhilda]
7/26/14, 8:10 PM
#1

Efter två dejter brukar man inte veta om någon är bra eller dålig. Vissa kan få vänta i flera månader tills masken faller då själviskhet, dissar och allmänt svineri visar sig. 

Sen är det många som behöver ett par dejter för att bestämma sig om man vill fortsätta till nästa plan. Ibland är båda på, ibland inte. Lite tråkigt eftersom du ville satsa på er två, men det finns nog en bra anledning till att det inte gick vidare.

Sarah
7/27/14, 9:43 PM
#2

Att dejta är i mina ögon absolut inte att spela spel. Vill du vara framåt, var det, är killen en tönt och tycker att det är fel, ja då är han ändå inget att ha. 

Man klickar inte åt båda hållen med alla. Visar det sig att den ena inte vill ha en, eller ngt sånt, så går man vidare till nästa. Att dejta är ju att hänga och ha kul ihop medan man lär känna varandra. Nu har du lärt känna en otrevlig sida av den här killen, då är det bara att släppa det och inte älta :) 

En regel jag har för mig själv är att vill ngn vara med en så kommer de anstränga sig för att det ska hända. Hör de inte av sig så vill de helt enkelt inte ha mig. Jag gör samma sak, anstränger mig för att träffa ngn jag vill ha. 

Men spel, nej absolut inte! Hur kan man hitta en person som verkligen passar en om man inte kan vara sig själv???

[Saz]
7/31/14, 4:20 PM
#3

Det där kunde varit jag som skrev det inlägget. Har precis varit med om samma grej.

Vi träffades i början på mars första gången. Han var väldigt intresserad och raderade till och med sitt konto på dejtingsidan för han sa att vi skulle hänga och se vad det blev.

Jag föll ganska direkt för den här mannen också efter första dejten. Vi hade samma värderingar, ville samma och jag liksom du är mycket kräsen och sällan jag faller för någon just för att vi är så "lika".
Han reste mycket i jobbet vilket gjorde att vi inte kunde ses så ofta, men han ringde några gånger och vi pratade i telefon osv. Bokade sedan upp nästa dejt. Han skulle komma hem till mig. Vi smsade bara tre timmar innan och bokade tiden. Hand ök aldrig upp och svarade inte när jag smsade eller ringde. Sen hörde jag ingenting från honom. Det gick 1.5 månad och jag hade nästan glömt honom och gått vidare. Då hör han av sig som om ingenting hade hänt. Ville ses igen. Jag skällde ut honom för att han betedde sig grisigt sist osv. han bad om ursäkt och var väldigt förlåtande.
Vi bokade upp en ny dejt. Han skulle flyga iväg tidigt en onsdag morgon och skulle sova hos mig kvällen innan eftersom han bor några timmar från flygplatsen. När tisdag närmade sig så hade jag ff inte hört ett ljud och fick ju då sms:a och kolla läget. Många timmar senare svarade han att det blivit ändring i schemat och var tvungen att åka tidigare än tänkt. Det blev alltså inställt.

Under midsommar helgen befann jag mig i hans kvarter och spontant skickade jag ett meddelande och frågade om han var hemma. Då hade vi inte hörts på ett tag igen.
Han svarade direkt och jag kom hem till honom i två timmar. Det var trevligt.
Hörde inte ett ljud efter det och jag smsade någon vecka senare som han inte svarade på.

Jag har lagt ner den här mannen men han springer fortfarande i mina tankar. Förstår liksom inte vad han ville . Givetvis sex och närhet men man kan ju ialf bete sig på ett normalt sätt och ialf höra av sig.
Och som du skriver det känns som att det är en själv det är fel på och jag tror att man inte kan hantera dissen när man fallit och fått förtroende för någon. Det slår hårdare än vad man tror.

fick känslan av att det kunde vara samma person… haha vet inte varför men det stämde så himla bra med min historia ;)
Fast det finns väl fler idioter än honom såklart.

Jag har också kommit på att dejting inte är min grej. Så lade ner detta idag. Raderade alla mina konton. Hoppas på att ödet för mig till kärleken istället.

Humbugg
8/2/14, 4:21 PM
#4

Det ni råkar ut för är killar som hittat andra tjejer (troligtvis via dejtingsidan/sidorna). Det har så att säga flera "relationer" på gång och varvar mellan dem. Ni blir då som "reservtjejer" som då är intressanta om "huvudrelationerna" inte blir av eller att killarna känner sig ensamma. Det kan också vara så att killarna är så pass desperata att de skiftar snabbt mellan de olika tjejerna för att få till en stadig relation så snabbt som möjligt. Dessa killar är dessutom så pass fega att de inte vågar berätta för er att de har funnit någon annan. Sorgligt men sant.

Detta är tyvärr en baksida med internetdejtingen, finns en drös killar som dessutom sätter detta i system bara för att "ligga" runt.  Däremot får man inte låta det förstöra för er utan jag tycker ni ska fortsätta sökandet och ha detta i åtanke att det existerar för att kunna skydda er mot det. Varningstecken är exempelvis att personen börjar sega med att ge svar utan några anledningar, glömmer bort vad ni pratat om, inte dyker upp på träffar, blir plötsligt ointresserad m.m.

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

[luneri]
8/3/14, 6:56 PM
#5

Man blir så trött när de beter sig såhär… Och tydligen verkar det inte vara så ovanligt då Saz också varit med liknande. Förmodligen är vi för godtrogna. Jag tycker det är en självklarhet att man ska  lita på vad personen man dejtar säger. Men sedan när man märker att det han säger inte stämmer överens med verkligheten blir man ganska besviken. Det är den där killen man fick lära känna i början som man hoppas finns någonstans där inne. Tror det kan vara därför det kan vara svårt att bara gå vidare. 

Det låter ganska troligt att jag kan ha blivit en reservtjej… Han hörde av sig och vi ska ses. Jag skickade ett sms dagen efter den konversationen. Det var ingen fråga direkt men tycker ändå att man borde få något svar under dessa dagar som gått, men nej. Jag hade frågat dagen innan hur hans intresse var, och han var intresserad, men jag känner mig inte riktigt övertygad när han inte hör av sig. Om killen är intresserad borde han vara intresserad att vilja ha kontakt med mig. Det dummaste är bara att jag försökt släppa honom och rätt som det var hörde han av sig, och jag får upp intresset trots att han inte verkar vara en bra kille med tanke på hur han varit mot mig det senaste.

[Yllhilda]
8/4/14, 11:28 AM
#6

#5 Att du "tagit tillbaka" honom kan ju helt enkelt bero på att du inte vill stänga dörren för en eventuell möjlighet. Att du förblir öppen för möjligheten att han inte är en dålig kille trots allt. Helt naturligt. 🙂

Innan jag träffade min kille pratade jag med flera killar samtidigt, dem i sin tur pratade med andra tjejer. Det var underförstått. Ibland valde jag bort dem för att dem var just för ointresserade eller så valde dem bort mig. Vändpunkten kom när jag fann en som var lika intresserad av mig som jag av honom. 🙂

Annons:
Humbugg
8/4/14, 12:42 PM
#7

#5: Det är ofta så i internetdejtingens värld, att även om ni dejtar får ni bara en halv historia eller att ni inte får reda på sådant som har med personen i fråga att göra. Det är ett slags skydd som en del människor har för att förhindra att man ska lära känna dem bättre. Detta blir ofta tydligare om personen dejtar fler människor, ju mindre information man ger om sig desto mindre behöver man sedan stå till svars för.

Du kanske skulle kunna fråga varför han inte hör av sig? för som du säger: är man intresserad, då hör man i regel av sig. Att bara svara "jo men jag är intresserad" är som sagt inget riktigt svar på varför personen beter sig som han beter sig.

Du skulle kunna göra så att du "behåller" honom som din egna reserv och testar att också leta vidare, på så sätt har du en slags win-win-situation :)

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

[klösbrädan]
8/4/14, 5:37 PM
#8

Nu är jag förvisso kille om det har betydelse, men jag har varit med om samma sak… själv bestämmer jag mig rätt fort för om en person är rätt för mig, men jag har lärt mig nu i alla fall att om någon drar ut på att svara på sms, är kortfattade, men likt förbannat kanske återkommer när man själv försöker lägga locket på så är det bara att ge upp.. hade det så i något år… jisses… nu har jag slutat leta och varit singel i över 2 år. Tror det är som Humbugg säger att du nog hamnat i reservfacket och killen är uppenbarligen för omogen för att ge dig klara besked.

[luneri]
8/4/14, 9:10 PM
#9

Det är precis så, jag vill inte stänga dörren. Jag tänker hela tiden, tänk om det är något som gör att han inte kan svara, eller, tänk om han inte är sådan om han blir intresserad senare osv. Och jag vill inte missa den möjligheten. Jag fick en bra bild av honom i början och allt verkade lovande, och det gör att jag inte vill släppa honom ifall det kanske blir bra i slutändan ändå. 

Just nu får jag inte veta någonting, hur hans dag varit, vad han gör eller något alls. I början var han väldigt frikostig med smsen och nu skickar han ingenting nästan. Han säger att han har det stressigt. Det har han kanske, men ett sms tar inte lång tid att skicka om man nu är intresserad av någon. Jag försöker att inte hänga upp mig på honom, men när jag gillar någon är det bara den personen jag tänker på. Nu ska jag visserligen på andra dejter i veckan. Jag brukar inte dejta fler samtidigt, men tänkte att det kunde vara bra att göra ändå. Det bästa är kanske att glömma den här killen och gå vidare… 

Jag tycker det är intressant att höra vad både killar och tjejer tänker och är bara roligt att du skrev, Klösbrädan. Jo jag verkar tyvärr hamnat i reservfacket… Kanske jag tar för seriöst i själva dejtingen. Kanske jag också borde dejta fler tills det blir seriöst med någon. Så kanske man slipper känna den där känslan av att ha blivit reserv.

Humbugg
8/5/14, 6:46 PM
#10

Way to go luneri :) Kul att höra att du inte lagt ner hela dejtinggrejen :)

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

Zepp
8/5/14, 8:41 PM
#11

Altså det här med att dejta helt främmande personer är egentligen ingen naturlig grej.. det blir rätt krysstat hur man än beter sig!

Den mest naturliga formen är när man dejtar någon som man redan känner.. genom bekanta, jobb eller liknande!

Om man redan vet vem den andra är så har man redan där sorterat ut 90%.. av goda eller mindre goda skäl.. det gäller inte när man dejtar okända personer!

Såå.. man kan lika gärna dejta 10 personer på en gång.. för att där kanske hitta någon som överenstämmer med ens egna liv och förutsättningar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

obstitant
8/6/14, 12:32 AM
#12

He's just not that into you.

[Saz]
8/6/14, 11:57 AM
#13

luneri Alltså det låter precis som den killen som jag träffade, helt sjukt att det finns fler av den sorten. Inte konstigt att man tappar hoppet om att det finns BRA killar.

obstitant Uppenbarligen så är dom inte intresserade alls egentligen mer än närhet när den inte kommer från annat "bättre" håll. Det är bara så jädrans svårt att inse att man inte är en intressant person för någon som betyder hela världen för en annan. 🥵

Annons:
[luneri]
8/6/14, 6:52 PM
#14

Ja! det är folk i min omgivning som inte tyckte att jag skulle gräva ner mig i den här killen, men det är ju så svårt att strunta i någon man fattat tyckte för bara sådär… Men det har vart bra sätt att lära känna andra och se vad det finns för killar.  Jag är 28 år, och det är inte som när jag var yngre när man träffade nytt folk genom kompisar ofta. Nu har de flesta en seriös partner och familj till och med. Det blir mest att man träffar samma människor hela tiden av den anledningen. Jag håller med. Känns inte naturligt med nätdejting, men jag ger det ett försök. 

Saz: Ja! Alltså man önskar ju att den sorten av killar var utrotningshotade eller något så att man slapp att träffa på dem, men nej… Verkar vara ett vanligt beteende hos vissa killar. Åtminstone de som inte är särskilt seriösa, men då tycker jag att det är oschyst att visa en bild av att man är intresserad.  Det jag är mest förvirrad och besviken på är att allt verkade så bra, vi hade mycket gemensamt vilket han påpekade många gånger om, kanske det var en varningssignal? 

Nu har jag träffat en annan kille som verkar vara en bra person, och jag får ett bra intryck av honom. Problemet är bara att jag inte kan släppa han som jag blev så intresserad av. Allt tyder på att han inte är något att ha när han knappt hör av sig, eller svarar på mina sms. Han har även kommit med bortförklaringar, men jag vet inte om det är sant eller lögn och jag vill ju egentligen inte gå och misstänka att han ljuger om han nu inte gör det. Jag tänker på honom och hoppas på honom trots detta… Kär och blind är det väl vad det kallas för av en anledning antar jag :(

Jag ska iaf träffa den här andra killen som verkar bra så får vi se vad som händer! Hoppas att jag kan släppa den första killen och ägna mitt intresse helt åt någon som faktiskt verkar uppskatta att träffa mig.

Zepp
8/6/14, 7:16 PM
#15

Jag svarar inte på SMS överhuvudtaget.. och jag har bara mobilen på när jag själv ringer!

Om det funnits mobiler som inte tog emot SMS så hade jag köpt en sådan direkt!

O då köpte jag min första i första hand för att jag skulle dejta.. dvs det gick knappt att få till en träff, om man inte kunde nås via mobil vid träffen!

Grejen egentligen vid dejt med okända.. är att man kan ta det på olika sätt.. dels som en trevlig grej, man träffar nya människor av motsatt kön om man har den läggningen.. oså får man se det för vad det är.. två okända som egentligen vill träffa en partner.. men det är inte säkert att det blir just vi två.

Oså kan man passa på att ha lite trevligt tillsammans.. utbyta erfarenheter, få nya perspektiv.. nya vänner!

När man är vuxen vill man oftast träffa den rätta, för familjebildning o liknande, på så sätt är man mer het på gröten och vill att det skall klaffa helst direkt.. men det är mest en egen fantasi om hur det familjelivet skall gestallta sig!

Problemet är att vi redan sitter fast i olika förbindelser, bostad, jobb, vänner, kultur, religion, politisk åskådning, sexuella preferenser, vanor och familj.

Det skall mycket till innan vi bryter med något av dessa.. de är en stor del av ens personlighet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[luneri]
8/10/14, 11:59 AM
#16

Zepp: Det är sant det du säger. Det är mycket som ska stämma överens men nån gång kommer den turen hoppas jag :) 

Vi skulle ha vår träff igår. Jag hörde av mig dagen innan och frågade om vi skulle ses eftersom jag inte hört något, och vi bestämde tid. samma dag 1,5 timme innan vi skulle ses hörde han av sig och sa att han fått förhinder. Jag blev så arg, och ledsen och skrev att jag inte vill träffa honom mer på grund av hans beteende. En kille som behandlar en tjej på det viset som han gjort nu tycker inte jag är respektfullt. När han knappt hör av sig. svarar inte alltid tillbaka på det jag skrivit till honom och ställer in våra träffar. Han kommer ständigt med bortförklaringar, och jag tror inte någon av dessa är sanna. Jag undrar om han ens talat sanning en enda gång för mig. Under fredagen svarade jag inte med en gång på hans sms och han frågade mig därför om jag tyckte att han hörde av sig för lite. Jag sa att han hörde av sig mycket i början och sen hörde han knappt av sig överhuvudtaget så man undrar. som svar fick jag, "haha, puss" Det går inte att prata med människan…. 

Jag känner mig nedstämd och ledsen för han har tagit så mycket energi. Jag trodde på honom, och sen betedde han sig så illa att jag känner mig dum som föll för honom och väntat så länge på honom. Men nu är det slut med honom, han får inga fler chanser av mig. Om något har jag lärt mig att respektera mig själv efter den här erfarenheten. Man kan inte hela tiden ställa upp och aldrig få något tillbaka.

[Saz]
8/11/14, 2:20 PM
#17

luneri Gud va det låter som samma kille  som jag var med om 🤔

Såg att du bor i Göteborg, precis som jag. Gör han också det? 🤫
min magkänsla säger det

[luneri]
8/15/14, 12:54 PM
#18

Ja han bor också i Göteborg! :o 

Men oj, jag tror han träffar en hel del tjejer…

[Saz]
8/15/14, 2:15 PM
#19

Det behöver ju givetvis inte vara samma kille såklart… många killar är idioter har jag av erfarenhet lärt mig. Men känslan jag fick blev så stark 🤔

"Min" kille flyttade från Göteborg i våras, så han bor ca 1,5 timma härifrån nu. 😐

[luneri]
8/15/14, 10:30 PM
#20

Jo det är nog så… Synd bara. De förstör inte bara för andra, men sig själv också. Vad kan de få ut av att vara sådan egentligen… 

Skönt ändå att han bor en bit ifrån nu.

Annons:
Sk007
8/18/14, 6:13 PM
#21

Jag förstår inte riktigt vartför ni lägger så mycket energi på skitstövlar. Både killar och tjejer i dejtingvärlden som vill få bekräftelse och/eller ligga runt kör med den där metoden. En del verkar också vara rädda för att någon annan ska va bättre än den dom dejtar för tillfället, därför har dom alltid alla dörrar öppna. Givetvis är sånna ingenting att lägga energi på, har man ändå gjort det så är det bara att inse att man gjorde det helt i onödan. Får man inte svar på konkreta frågor man ställer, eller inte får svar alls när man smsar, eller om dejter blir inställda på knepiga grunder, GE UPP ! Sånna människor kommer bara stjäla energi. Hör dom av sig ändå är det bara att radera och låta bli att svara. Tycker du det känns taskigt att inte svara? Va taskig då, det var ju precis den behandlingen du fick när du inte fick svar på ditt sms. Inse att det finns skitstövlar, ge dom inte den bekräftelse dom söker, gå vidare. Det finns fantastiska människor man kan lägga tid på istället. Dejtande går ju faktiskt ut på att på olika vis umgås med en person för att se om man passar för varandra. Dejtar man ett par ggr och tycker att det funkar toppen men inte hör nått från den andra då tyckte den uppenbarligen inte samma sak. Då måste man respektera det och gå vidare.

[luneri]
8/19/14, 11:24 AM
#22

#väldigt bra sagt! :o Jag håller med dig helt. 

Ändå har jag svårt för det för att jag känner mig taskig, men som du säger, de är ju precis lika taskiga som behandlar än så från början! Nu har han börjat höra av sig igen, och jag är dum nog att jag svarat på hans sms…. Tror han är sån som vill få tjejers uppmärksamhet och sen när han fått det så skiter han i dem totalt, kan inte hitta någon annan förklaring på det beteendet. Jag känner mig inte intresserad längre, men jag måste jobba på att sätta gränser har jag insett.

[Saz]
8/28/14, 11:29 AM
#23

Hahaha! 😂
I söndags ringde min dejt igen… jag blev så chockad (eftersom jag helt glömt honom och inte alls tänkt på honom) så jag svarade inte.

Förmodligen så fungerade det väl inte med den andra tjejen som han valde framför mig 😐

Jag blir så arg för eftersom han "vet" att jag är svag för honom så kontaktar han mig när han har lust.
Jag vet också att jag är svag för honom och trots att jag faktiskt glömt och gått vidare så är det ju självklart att tankarna automatiskt faller på honom nu när han tog kontakt igen.
Jag svarade inte, han hörde inte av sig igen efter det… så jag vet egentligen inte varför han ringde. Men eftersom han var stenkall känslomässigt sätt sist vi sågs så var jag garanterat säker på att han lämnat mig för gott.
Och jag GJORDE det med honom…. 🤦‍♂️

[luneri]
8/29/14, 12:18 PM
#24

Det är så typiskt att killar gör så! Förmodligen gick det inte så bra med den andra tjejen och då blev du intressant igen… Bra att du inte svarade! Han låter som en player och hör av sig när det passar honom…. Man bör inte lägga ner någon energi på såna killar, men det är lättare sagt än gjort när man fallit för dem. Det kanske var så att han ville ha ett ligg då han ringde eftersom  han inte hörde av sig igen, eller om han förstod vinken helt enkelt. 

Han den där killen hörde av sig idag till mig igen, vi hade bestämts att ses för några dagar sen, men jag hörde inte av mig och det gjorde inte han heller vilket jag inte är förvånad över, men då skriver han några dagar senare och frågar varför jag inte hörde av mig i tisdags och att jag ska höra av mig mer. Alltså man blir ju trött på killen. När jag försökt få en vettig konversation på mobilchatten så är han totalt ointresserad om det inte har med snusk att göra, då svarar han med en gång, och sen hör man inte från honom på flera dagar, igen… Om han nu är intresserad får han försöka lite mer tycker man ju när jag visar mindre intresse, om han nu vill träffa mig. Jag förstår bara inte grejen med att vi bestämmer att ses och så blir det inte av. Tycker inte han kan skylla på att jag inte hörde av mig. Det är lika mycket hans ansvar som mitt att höra av mig, och sen hörde jag visserligen inte av mig, men det är ju inte så konstigt när det blivit inställt samma dag två gånger i rad. Jag borde sluta svara på hans sms eller säga direkt att jag inte är intresserad, men tycker det är så svårt bara.

[Saz]
8/29/14, 1:35 PM
#25

OM det är svårt ja… shit.

Jag svarade ju inte när han ringde men en halvtimma senare så skickade jag ett sms "du ringde?"
Men han svarade varken på smset eller har ringt igen så antagligen ville han väl bara ha nån slags bekräftelse av mig igen att jag fortfarande finns "tillgänglig".

Inte en dag har gått utan att jag tänkt på honom såklart sen dess, trots att jag egentligen har "gått vidare." Jag undrar ju fortfarande va det va han hade tänkt säga när han ringde. Jag är en grymt nyfiken person så kan tyvärr inte bara släppa det.
Men jag har ialf ingen som helst tanke på att höra av mig igen till honom utan vill han nåt så får han höra av sig.

Din dejt kan ju absolut inte skylla på att du inte hörde av dig, för som du säger har det hänt förut att han avbokat så ingen idé att lägga tanken på att ens höra av sig  (jag vet att det är svårt dock).
Och egentligen borde du ju inte svara heller nej, men jag vet hur lätt det är…🤐

[luneri]
8/30/14, 11:13 AM
#26

Jag tror han kommer höra av sig igen etersom han ringde nu, men när det passar honom. Verkar vara ett typiskt beteende hos vissa killar, jag förstår bara inte varför. Jag undrar om de här killarna vi träffat har något slags bekräftelsebehov eftersom de aldrig riktigt släpper taget. Kan förstå att du är nyfiken! Man vill ju veta anledningen till att han ringde. 

Jag sa upp kontakten igår med honom. Jag sa att det leder ingentstans och att jag är trött att bestämma träffar som aldrig blir av och att jag träffar andra. Han skrev att han aldrig skulle höra av sig igen och att han skulle ta bort mitt nr. Kort efter det skrev han att han tycker vi ska ses igen. Jag fick dåligt samvete när jag sa upp kontakten och han skriver att han aldrig mer ska höra av sig igen, och på något sätt verkar det som att han är medveten om det . Kommer jag någonsin bli av med honom? Har aldrig träffat en kille som betett sig såhär! Fattar inte riktigt varför han inte kan släppa taget. Det var två månader sedan vi träffades sist.

[Saz]
8/30/14, 1:04 PM
#27

Helt klart har dom ett bekräftelsebehov.! Jag tror också att min dejt dels vill ha bekräftelsebehov och dels inte är eller var redo när vi träffades första gångerna mer än sexuell relation. Han hade ju nyligen separerat från sitt ex och av egen erfarenhet så behöver man lite extra bekräftelse när man är ute på marknaden igen. Jag tror också att killar är mer öppna för att träffa flera medans ialf jag bara träffar en i taget som det känns bra med. Antagligen blir balansen där emellan lite vrängd eftersom jag lägger all fokus på honom och han har dörren öppen för flera vilket blir lättare för honom att bara skita i att svara, dyka upp och höra av sig när det är fokus på någon annan trots att vi kanske hade bestämt tidigare. Riktigt respektlöst och jag hatar sådant be teende, därför vill jag bara lägga ner honom (vilket jag gjort) men som sagt han stör mitt tankesystem genom att höra av sig helt apropå såklart. Men det är precis som han inte vill låta mig gå helt och hållet. Han är rädd att stå ensam helt å hållet. Därför har han heller inte varit helt ärlig hur han vill ha det förmodligen. Skitkillar! Rent ut sagt!

Annons:
Sk007
8/31/14, 9:56 AM
#28

Ni måste stå på er bättre. Ser ni inte vad ni ställer till för er själva? Ni vet att killarna dejtar flera samtidigt, ni vet att dom bara vill ha sex, ni vet att ni kommer bli besvikna om ni bestämmer något med dom igen, och ni vet att dom för er att må dåligt. Ändå kan ni inte släppa dom? Jag förstår verkligen inte.

[Yllhilda]
9/2/14, 9:57 PM
#29

#28 Kan ha att göra med att man lever på hoppet, som bevisligen är svårt att ta död på, hur missriktat det än kan vara.

[Saz]
9/3/14, 11:15 AM
#30

Sen har det med känslor att göra… Känslor som är svåra att släppa och även en attraktion som är svår att dra sig ifrån… hur mycket och gärna man än vill och hur mycket man än intalar sig att dom är idioter som själva bara är ute efter bekräftelse och sex.

[luneri]
9/4/14, 10:36 PM
#31

Jag tycker det är så jobbigt att säga upp kontakten, dels för att jag känner mig så otroligt elak. Jag vet att det inte är det, men just den här  killen spelar på mitt samvete, samtidigt som jag har svårt för att säga upp relationer rent generellt. Jag vet att han inte kommer tillföra något i mitt liv ändå så det är bara att vara bestämd och ändå försöka antar jag.

Zyperior
9/4/14, 11:27 PM
#32

*räcker upp en hand* Jag är en bra kille! =)

För att nyansera detta ämne lite så märker jag mycket liknande attityd från tjejer. EXTREM utseendefixering och fördomsfullhet. Jag är inte ful, jag har aldrig haft större problem med att hitta tjejer som vill träffa mig. Men jag är inte intresserad av kvantitet, jag är intresserad av kvalitet, i hövvet främst. Sist jag träffade rätt höll det i 5 år och resulterade i det bästa i världen, min dotter. Jag och hennes mamma har fortfarande bra kontakt och funkar, i förhållande till vad man brukar se, väldigt bra i vårt samarbete som föräldrar. Så känner att jag kan kalla mig själv en bra kille med gott samvete.

Jag va medlem på Badoo ett tag, ökänt för folk som söker temporära sexträffar. (Visste inte det när jag blev medlem) När jag klickar runt där så ser jag nästan på varenda tjejsida att de skrivit att de inte vill ha engångsligg eller sånt utan seriösa killar. Så bra tänkte jag, skickade meddelanden till ganska många. Väldigt få svarar.

Jag kan bara anta 2 anledningar till att de inte svarar;
1. Jag har ingen bild där jag står framför spegeln, håller upp tishan och spänner magen så jag nästan skiter ner mig. Om det är det som krävs så, nej tack. Lite mer vett i hövvet på de tjejerna jag träffar tack.
2. De skriver så på sin sida för att undvika de "äckel" som tror att det är fritt fram annars, så att de i lugn och ro kan leta engångsligg som passar dem.

Nu vet jag att alla tjejer inte är likadana och vet att det finns gott om tjejer som är seriösa. Tack o lov!

Ett tips till dejting, som jag lärt mig själv, är att man ska inte ha några förväntningar på sig själv eller personen man träffar så länge det är dejting. Då slipper man bli besviken. Innan man dejtar ska man vara klar med sina intentioner. Jag gjorde misstaget att efter det tog slut med mitt ex så trodde jag att jag kände mig ensam för att jag inte längre hade någon. Jag hittade ganska snart en tjej att dejta och det va nära på att bli väldigt seriöst när jag plötsligt kände mig totalt kvävd. Så jag fick avbryta och kände mig jävligt elak och försvarade inte alls mig själv. Men vi höll kontakten och efter ett tag så förlät hon mig. Detta va ett halvår sedan. Vi ska ses nu på tisdag och hitta på nått, som vänner. =) Så som sagt, va klara i era intentioner. Både för er och den ni dejtars skull. Eller rättare sagt, håll det på en nivå som funkar med det ni känner. 

Är inte känslorna besvarade som man önskar, fortsätt på samma nivå. Pusha inte och försök ta det till nästa steg. Antingen så blir känslorna besvarade tillslut eller så blir det inget och då är det inte så smärtsamt att avbryta. Det kan ju också bli ett tredje alternativ. Ni kanske blir bra vänner istället.

Självklart är killen du drar upp i din OP inte något att ha, han är precis som de tjejerna som jag beskriver här ovan. Bara ute efter en sak.

Ursäkta det långa inlägget.
Ha en asbra helg! ;)

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Åsa S
9/5/14, 6:38 AM
#33

Internetdejting är speciellt och ibland träffar man många på kort tid. Träffade min man på HP men det var nära det inte blev något. Vi skickade ett par brev och sedan meddelade han att han skulle börja dejta nån och sa tack och hejdå och stängde ner sitt konto. Sedan återkom han efter ca 2v och sa att hon inte var som han trodde så han skulle testa igen och undrade om vi skulle ses. Var lite skeptisk eftersom han ju valt bort mig tidigare men sa vi kunde börja ses som vänner och sedan se vad som hände så vi tog det rätt lugnt i början, gick ut och åt, gick på parkteater etc.ingen närmare kroppskontakt och vi sågs bara på allmänna platser men sedan gick det snabbt och vi flyttade ihop och gifte oss. Så bara för att man säger tack och hej och provar en tjej och sedan återkommer behöver det ju inte vara fel det tar tid lära känna nån för att se om man kan passa ihop i längden.

[Saz]
9/5/14, 9:44 AM
#34

Precis som Åsa säger så bara för man tackar för sig och träffar en annan så behöver det inte betyda att det är slut för alltid.

Jag själv har ju uppenbarligen varit med om detta. Min magkänsla har hela tiden sagt att den killen jag träffar kommer höra av sig igen… och magkänslan har ju också haft rätt. Sen att det betyder att det blir vi för alltid får tiden utvisa.
Jag lägger ialf inte ner mycket mer energi på den här mannen mer. Vill han något får han höra av sig och anstränga sig ytterligare.
Men det är just det med tankarna… dom går liksom inte att släppa hur gärna jag än vill.Försöker dock ta mig vidare genom att vara öppen och träffa andra… tyvärr har det än sålänge inte gett något resultat 😕

Annons:
[luneri]
9/5/14, 10:57 AM
#35

Zyperior, vad roligt att du ville dela med dig av dina erfarenheter. Jag kan tänka mig att det finns många tjejer som bara bryr sig om utseende, men som tjej har man inte riktigt den inblicken och svårt att veta vad det är för konkurrens man har på dejtingmarknaden. Tråkigt att det är så, men samtidigt vet man direkt att de inte är något och ha och det är lika bra att få reda på det med en gång. Jag blev också medlem på badoo och fick höra senare att det inte var en seriös sida…. Du skrev att du träffade en tjej som du kände dig kvävd. Just nu träffar jag en kille som verkar bra på många sätt, men jag känner mig lite kvävd och vet inte riktigt hur jag ska göra. Kan ju vara så att det bara är så nu. vi ses kanske en gång i veckan men han skriver många långa sms varje dag och jag känner bara inte alltid för att skriva ner hela min dag på sms. Jag vet inte om jag är annorlunda, men jag vill inte skriva exakt allt jag gör hela tiden. Jag vet inte om jag tycker det går för fort fram eller om jag helt enkelt inte har de känslorna.

Åsa S, jag trodde killar bortprioriterade en på grund av att någon annan verkade mer intressant, men när jag tänker efter så skulle jag kanske själv göra så. Att han tog bort sig från dejtingsidan när han träffade den tjejen visar bara att han är seriös med den personen egentligen och det är en ganska bra grej. Sen att det inte håller kan man inte riktigt styra. Ska tänka på det om jag hamnar i den situationen :) Den här killen jag beskrivit här vet jag dock inte om det stämmer in på honom eftersom han gärna pratar om snusk, och tror det är därför han vill ses…

[Saz]
9/5/14, 12:12 PM
#36

Jag glömde givetvis att också tacka Zyperior för ditt inlägg. Alltid intressant att höra från en killes synsätt. Men sen är vi alla olika och tokar på olika sätt, agerar på olika sätt osv.

Jag kan verkligen hålla med dig om att det är väldigt utseendefixerat på dejtingsidorna. Jag själv avskyr killar som står med bar överkropp framför badrumsspegeln och tar en selfie… finns inget mer oattraktivt än det.
Jag ska inte hålla inne med om att jag är kräsen och jag faller för en viss sorts utseende absolut. Men det är också mycket annat som ska stämma; personligheten, intressen, hur social han är, yrke osv.
I det stora hela är det självklart kemin, attraktionen och känslan som styr och den kan man aldrig uppleva förrän man har träffats i verkligheten.

Men jag tar till mig tipsen om att inte ha förstora förväntningar och även kanske ligga lite lågt. visa intresse men inte FÖR mycket, inte pusha och gå för seriöst in på direkt utan chilla, lär känna varandra och se vad som händer.
Det är dock lättare sagt än gjort för killen som jag föll för hade stark attraktionskraft hos mig och då försvinner alla regler och tips i världen… tyvärr 🤔

[luneri]
9/5/14, 12:45 PM
#37

Jag håller med, jag upplever samma sak som du Saz när jag blir alldeles för intresserad av någon. Allt de där man intalat sig om att ta det lugnare går helt plötsligt inte att hålla längre. Den här killen som jag dejtar just nu tar jag det betydligt lugnare, men som sagt så är det ju enklare när känslorna inte riktigt utvecklats helt och hållet och ska jag vara helt ärligt vet jag inte vad jag känner för honom. Tror det viktigaste även om man är kär och galen att man tänker på sig själv i första hand och inte offrar sig för killen hela tiden, även om man hemskt gärna vill ses.

[Saz]
9/5/14, 1:16 PM
#38

Precis, det felet gör jag alltid när jag faller pladask för någon.

Och jag kan förstå dig i känslan om att du hittat en bra kille men att känslorna inte är med dig. Ta det som det kommer och känner du dig kvävd av honom så är han nog inte helt rätt. Men man vet ju aldrig… det kanske utvecklar sig åt andra hållet också:
Mitt råd är att inte tänka så mycket. Flyt med, håll dörren öppen för andra (med det menar jag inte att du ska dejta runt och härja… utan dyker det fram en intressant person så är dörren öppen)
Vet att det inte är alldeles enkelt men men…

[luneri]
9/6/14, 2:33 PM
#39

Tack för tipset! Jag försöker att inte tänka så mycket utan bara ta det som det kommer. Jag funderar bara om det är helt schyst mot honom om jag dejtar fler då han verkar vara säker på vad han tycker. Känner mig lite taskig nu när jag tror att jag upplevs som lite tråkig i hans omgivning. Jag vill inte släppa ut hela min personlighet när jag inte är säker på om han är rätt eller inte. Sedan hade jag sagt att jag var upptagen under lördagen, och det var det enda jag sagt till honom om den dagen så det är kanske inte så konstigt om han undrar vad jag har för mig, men han frågade nästan direkt vad jag hade för planer när han kom till mig nu senast. Jag vet inte om han bara var nyfiken eller ville veta om jag träffar andra. Jag vet inte hur jag ska kunna träffa andra utan att han märker det då vi har daglig kontakt och han brukar fråga om min dag osv. Vad svårt med dejting! Jag vet varken in eller ut längre. Han är jättesnäll, omtänksam, kramgo, bra livsstil vad gäller hälsa och sådant, men jag tycker jag saknar den där gnistan mellan oss som gör relationen speciell.

[Saz]
9/6/14, 3:51 PM
#40

Du behöver inte säga att du dejtar. Se det som att du träffar vänner, nya vänner, lite det jag menar med att hålla dörren öppen. Kärlek börjar alltid nånstans och det är ju som vänskap.. Ibland kan det gnistra till ordentligt direkt och ibland växer det fram. Jag känner igen mig i din känsla och förstår att det känns känslomässigt jobbigt att träffa flera och kanske lite lösaktigt. Men det blir ju vad man gör det till. Jag skulle nog försöka att se dejtandet mer som att träffa en ny vän istället. Man behöver ju inte sätta etikett på det bara för att man råkat träffats på en dejtingsida typ. Jag har dejtat många killar där jag genast känt vänskaps känsla och sett vår dejt som en trevlig fikastund/promenad/middag med någon jag lärt känna under den tiden. Sen behöver man inte höras mer om det inte klickade eftersom jag inte är ute efter nya vänner på det sättet. Nu lät det som att jag skrev mot mig själv i det jag tidigare skrev men du förstår nog vad jag menar. Mot killen kan du se det som att du bara träffar en vän, han behöver väl inte veta om det är en "dejt" eller inte. Jag kallar det dessutom dejt med mina riktiga och vanliga vänner ibland om vi tar en fika el promenad på stan. ;)

[luneri]
9/6/14, 11:09 PM
#41

Det är förstås mycket bättre att träffa killar som en vän. Blir så mycket mer avslappnat. okej, men vad bra. Det blir ju mer Naturligt att träffa andra killar om man börjar på en vänskaplig nivå :) 

En annan sak jag borde sluta med är att jag inte ska tänka och analysera så mycket kring killar och känslor osv. Det blir en utmaning men ska ge det ett försök!

Annons:
[Saz]
9/7/14, 11:04 AM
#42

Samma här. Funderar och analysera och bygger upp luftslott alldeles för mycket …. Vilket stör känslor och tankar alldeles för mycket. Jobbigt son sjutton. Det är något jag bör lära mig att förändra också.

[luneri]
9/10/14, 11:24 PM
#43

Det är jättesvårt att bara sluta tänka… 

Nu när han undrade om jag vill ses mer sa jag att jag känner mig kvävd och att  vi kanske kan vara vänner. Det är jättesvårt att avgöra om man ska gå vidare eller inte för han har jättebra sidor förutom det där sista, att han verkar vilja ha koll på vad jag gör hela tiden och det känns inte bra. Nu sa jag som jag tyckte.  I de stunderna funderar jag om jag gjorde rätt val. Det är därför jag tänker så mycket också för att det inte ska bli fel :/

Upp till toppen
Annons: