Annons:
Etikettkänslor
Läst 2644 ggr
[melonen]
2014-08-04 18:53

Fundersam över dejt, jämförelse

Nu skulle jag verkligen behöva lite åsikter från er.. Jag har dejtat en kille nu i ett par veckor, han är 6 år äldre (har iof ingen betydelse men ändå), trevlig, ärlig och har liknande intressen. Nackdelarna är för det första att han har ett jobb som gör att vi knappt ses, det kan gå veckor eller till och med en månad -alltså väldigt upptagen. Han verkar heller inte kunna riktigt prioritera mig framför hans vänner, någon gång. Han tjatar på sina vänner att han vill hitta på någonting eller att dom ska spela dator eller åka och bada, men han frågar aldrig mig vad jag vill och han verkar inte ens kunna offra sig någon timme för att gå på bio med mig utan då skulle han göra andra saker. Jag lider själv av psykisk ohälsa och jag minns för några veckor sedan så ville jag åka hem från honom, han skjutsade hem mig och följde med in. Efter ett tag åkte han -under tiden som jag hade utvecklat ett självskadebeteende som jag även hade i bilen som han påpekade -men har jag hamnat där har jag svårt att sluta. När jag väl ''vaknade till'' tänkte jag direkt, vart är han!? Nej han hade åkt hem och tagit en öl med sina vänner, som han sedan EFTER kom på kanske inte var så smart gjort eftersom han var orolig för mig. Han är _grym_ när det kommer till sex, trots att han har den minsta jag någonsin sett och är överviktig, men nackdelen där är att det ibland känns som om att han bara har mig för att ha sex med och ibland gosa lite med + att han ofta är dålig att höra av sig, även på helgerna. Han säger att han gillar mig och så vilket jag tror på.

Om jag jämför med en kille jag träffade för bara 3 dagar sedan, 22 år så verkar han faktiskt redan kunna prioritera mig någon gång och visar verkligen att han vill ses och hitta på någonting. Som idag gick vi bara en sväng i skogen och jag var bokstavligen tvungen att sätta mig på marken för att jag nästintill höll på att garva ihjäl mig. Han har också liknande intressen och hittills känns det som att vi är väldigt lika, vi kan verkligen prata om allt trots att vi inte känt varandra så länge. 
Observera att jag inte känner någonting för den här killen  men jag jämför bara. 

Jag gillar verkligen killen jag dejtar men bara för att man gillar någon väldigt mycket, betyder det då att man ''ska'' bli tillsammans sen? Jag har haft alldeles för många förhållanden och det är förrän nu jag börjat kunna tänka lite mer på mig själv, ställa mer krav och bara inte ta första bästa. Allt känns så fruktansvärt jobbigt nu, just nu orkar jag inte dejta känns det som men jag skulle sakna honom jag dejtar så otroligt mycket + att jag skulle såra honom om jag bara ''sa upp allt'' nu..  
Nu har jag inte träffat den andra killen så mycket så jag kan säga att jag riktigt känner honom men jag har skrattat mer med honom idag än vad jag har gjort med honom jag dejtar på 2 veckor.. 
Hur uppfattar ni allt det här?

Annons:
[Yllhilda]
2014-08-04 21:15
#1

Jag tror du skulle må bättre av att ha en kille som helt vill samma som du. Han du dejtat längst kommer och går efter behag och utan känslomässigt engagemang, vilket tyder på att han nog skulle passa som KK, men inte som partner.

Den andre däremot verkar däremot mycket bättre. 😎

[melonen]
2014-08-04 21:24
#2

#1 Det kan du nog ha rätt i, vet inte riktigt om jag skulle kunna ha honom som partner med tanke på hur han är och hur mycket han jobbar :/
Jag får se hur det blir, den andre är väldigt intressant dock.

Sarah
2014-08-04 21:55
#3

I slutänden är det viktiga att man har kul ihop, litar på varandra och att man vill få varandra att må bra. Den första verkar ju inte direkt vara en sån kille.

[melonen]
2014-08-04 22:09
#4

#3 Så sant! Nej han känns inte som en sån kille, den andra däremot får mig verkligen att må bra varje sekund vi gör något. Som idag när vi gick i skogen hamnade vi tillslut vid sjön och satte oss på en sten, -jag hade inte tråkigt 1 sekund. Har inte skrattat så här mycket på så otroligt länge.. :)

[Devya]
2014-08-05 10:33
#5

You do not have to settle… Med andra ord så behöver du ju inte nöja dig med det här om det inte känns riktigt bra. Ni dejtar och det är ju till för att avgöra om man ser potential i den här personen eller har jag fel här?

Om det inte känns rätt från första början så tvivlar jag på att det kommer att kännas bättre senare. =/

[melonen]
2014-08-05 13:28
#6

#5 Jo du har helt rätt! Vi har varit vänner sedan innan men jag börjar tveka på om jag skulle kunna ha honom som en partner, främst då för att han nästan aldrig är hemma och verkar inte riktigt kunna offra sig att göra något jag vill. I början kändes det rätt men nu känner jag för första gången i hela mitt liv att jag faktiskt bara vill vara singel, jag orkar inte med ett förhållande just nu. Snart börjar jag en utbildning och med mina koncentrationssvårigheter är det nog bäst om jag endast fokuserar på den och skaffar mig ett riktigt jobb för en gångs skull. 

Men hur förklarar jag att jag inte vill fortsätta dejta, och inte göra honom ledsen.. Jag skrev senast imorse tillbaks till honom att jag gillar honom också. Det gör jag ju så jag har inte ljugit, men det är just att jag orkar inte och det känns ändå inte helt rätt trots att jag gillar honom.. :/

Annons:
[Devya]
2014-08-05 14:35
#7

#6 Säg som det är att det inte känns helt rätt och att du helst vill bara vara singel just nu.  Det går inte riktigt att ta några genvägar. Om han blir ledsen så kan du inte göra något åt saken. Du måste göra det som är bäst för dig.:)

[melonen]
2014-08-05 21:19
#8

#7 Tack! :) Jag pratade med honom tidigare idag och förklarade hur det ligger till, han blev såklart ledsen och med en massa frågor. Känns riktigt jobbigt, avskyr att göra andra ledsna.. :/

[Devya]
2014-08-06 11:31
#9

#8 Ibland måste man bara för om inte så kan det bli ännu värre i slutändan och man kan göra så att personen mår ännu sämre.

Jag tycker inte heller om att göra andra människor ledsna men ibland är det oundvikligt.

[melonen]
2014-08-06 13:04
#10

#9 Jo det har du rätt i.. :/

[Yllhilda]
2014-08-06 16:43
#11

#10 Bättre att det svider lite nu än gör rejält ont sen. 🙂

Upp till toppen
Annons: