Annons:
Etikettsvärföräldrar
Läst 1773 ggr
Sevgi
8/10/14, 12:26 AM

Osäker/litar inte på hans familj

I slutet av november träffade jag världens bästa kille, och i januari blev vi ett par. Hans föräldrar har alltid varit jätterara mot mig och mamman vill jämnt att jag hälsar på att stannar kvar längre. Min familj vet dock ingenting eftersom de är djupt religiösa och jag inte får ha ett förhållande med en oreligiös man. För någon månad sen fick jag veta att hans mamma i början alltid sa att hon inte litade på mig. Så fort jag kom på tal sa hon "jag litar inte på henne". När han frågade varför var det var det bara " Nej jag gör inte det." I början trodde jag det var ett missförstånd, för min kille frågade vad min pappa sysslade med och då jag att han äger företag X. När hans mamma frågade vad mina föräldrar arbetade mild hade blandat ihop namnen och sa att min pappa jobbar och äger företag Y , och de ägarna känner mamman så då trodde hon jag ljög. Men sen fick hon ju veta att det var X ändå. (Skriver X och Y för vill inte bli igenkänd ). För ca 2 dagar sen visade det sig att det inte var bara därför. Hon litade bara inte på mig. Sen har hon också sagt till honom att det aldrig kommer hålla mellan oss. Min kille sa att Hon, hans moster och hans mormor hade till och med slagit ett vad och sagt att vårt förhållande är dömt, men mormorn tyckte ändå vi skulle ge det en chans. Hans mormor har inte jag träffat, men hon är tydligen jätteivrig om att få träffa mig. Hon var hemma hos dem en dag då jag också skulle dit, jag kom sent och hon hade tydligen väntat jättelänge tills jag skulle komma men tills slut var hon tvungen att gå. Här om veckan åkte jag och köpte blommor till trädgården med hans mamma, min kille följde inte md. I bilen dit sa hon att hon var lite orolig för mig pga mina föräldrar, men jag lugnade henne. Efter det åkte vi till stallet där hon tar hand om en häst. Jag rider också och även min kille har gjort det, och jag sa något i stil med " Åh jag vill också bo på ett sånt här ställe och ha hästar och massa djur på gården" varpå hon svarade "Ja ni får hålla ihop så kan ni ta över mormor och morfars hus i framtiden". Det har var ju innan jag fick reda på allt hon/dem har sagt. Hon säger fortfarande att det inte kommer hålla, men har slutat till viss del då min kille blir arg när hon säger så. Jag förstår inte varför hon säger så, samtidigt som hon är så otroligt gullig mot mig. Jag tyckte alltid det var jättekul att åka dit, men inte längre. Det känns så falskt. Min pojkvän säger att hon faktiskt tycker jag är jättegullig, att hon litar på mig nu och att det bara är sån hon är. Men hon tror fortfarande det ska ta slut. Att det är dömt. Samtidigt som hon säger att hon vill att jag och hennes son ska ta över deras föräldrars hus? Det är så förvirrande. Jag ville mest bara skriva av mig. Tror inte det direkt finns några räd som kan lösa det här. Men man blir så sårad och ledsen.

Annons:
[peter54]
8/10/14, 12:42 AM
#1

Knepig situation, men rent spontant skulle jag råda dig till att inte undvika att åka dit eftersom det faktiskt i förlängningen skulle kunna leda till att hon får rätt i att det inte kommer att hålla. Sedan tänker jag också på det gamla ordstävet "alla problem i världen är kommunikationsproblem" och att det verkligen passar in i din beskrivning.

Jag menar att din killes mamma måste få veta att du vet vad hon har sagt, antingen direkt från dig eller från din kille. Det går inte att undvika delar av varandras verklighet om man ska ha ett förhållande.

Cindy S
8/10/14, 12:51 AM
#2

Låter knäppt, men det kan ju vara att hon är velig. Kanske hon vet att hon inte har en anledning att inte lita på dig, med undermedvetet påminner du henne om någon som hon inte litar på. Eller så är det så att första intrycket fastnat, fast hon vet bättre nu.

Så ifall du är kär så är det nog bara att acceptera och hoppas det blir bättre, kanske prata ut om det. Ta det inte personligt, för mamman verkar ju inte seriös i sin åsikt. Taskig är hon mot din partner.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Honestyisdead
8/10/14, 2:05 AM
#3

Jag undrar mest varför din partner talat om detta för dig när ni ttdlugen ändå hade en bra svärrelarion. Nu är det förstört från ditt sett att se de.

[silkesnosen]
8/10/14, 10:35 AM
#4

Jag kan ju förstå henne till viss del, för hur tänker du att det ska fungera om du måste ljuga för dina föräldrar om att du har en relation? Sedan är det ju märkligt att de slår vad och har sig och jag förstår inte varför han berättar det och jag hoppas innerligt att han stampat ner foten, då ni har rätt till ert eget förhållande.

Sevgi
8/10/14, 12:50 PM
#5

#1 Jo jag kommer ju få åka dit förr eller senare, kan ju inte undvika deras hus pga det här. Jag skulle också vilja att hon vet om att jag vet vad hon sagt, men hur lägger man fram sånt liksom? #2 Jag älskar min pojkvän och det första jag sa till honom när han berättade att hon sa att det inte kommer att hålla, var " Då motbevisar vi bara henne!" Men sen när även mormorn och mostern hade sagt så känner man sig ganska… Jag vet inte, kan inte sätta ordet på det. Jag är jättedålig på att uttrycka mig i text också. Haha #3 När han talade om att hans mamma inte litade på mig var det om det där missförståndet om var min pappa arbetade. Så då tyckte jag att det var ganska naturligt. Att det inte kommer hålla mellan oss minns jag inte varför han berättade, men det var iaf inte out of the blue som han sa det. Att mamman, mostern och mormorn slagit vad fick jag reda på när han berättade hur deras släktträffar brukar se ut. De äldre brukar slå vad om (på skämt) hur länge deras tonåringars nya förhållanden kommer hålla och då frågade jag bara på skoj om de slagit vad om oss. Han ville inte säga först, så jag gissade på två månader och då sa han " De sa att det var dömt, men mormor tycker vi ändå ska ge det en chans. Men vi motbevisar de också!" #4 Men alltså hon fick inte veta det om mina föräldrar förren ca 2-3 månader efteråt. Och hon sa att hon inte litade på mig innan. Vi håller det i smyg just nu, så länge vi känner det är behövligt. Om vi skulle komma in på seriösare tankar, som tex giftermål, kommer jag berätta för dem. Båda två är 20, så det behöver inte vara lång tid kvar kanske. De kommer ju såklart göra allt för att hindra mig men jag bestämmer själv vem jag vill älska.

Upp till toppen
Annons: