Annons:
Etikettförhållande
Läst 1941 ggr
Förtvivladkvinna
8/16/14, 4:23 PM

Hur ska vi sluta bråka?

Jag har skrivit här tidigare då om att min pojkvän har frågat ut mig om vilka jag haft sex med osv. Jag har svarat men samtidigt sagt att det här är inget jag vill prata om. Jag försöker att sätta ner foten och säger "nu räcker det, det här är inget vi pratar om. Du måste sluta att fråga så mycket". Vi bråkar väldigt mycket om framförallt detta. Våra gräl håller på i dagar där jag ena stunden gråter förtvivlat, och nästa ber jag honom att prata med mig. Han för det mesta bara tyst. Ibland pratar (bråkar) vi en stund och han ber mig att lämna honom i fred vilket alltid medför att jag igen gråter. Jag säger att jag vill att han ska visa och säga att han älskar mig. Jag säger att jag älskar honom och vill leva med honom men att vi kan inte hålla på så här. Jag vet inte vad jag ska göra. Vi har haft många sådana här gräl och vi har ju varje gång kommit över det men jag känner att vi aldrig löser problemet. Det kommer tillbaka hela tiden. Vad ska jag göra? Jag älskar honom och när vi inte har dessa gräl så har vi det fantastiskt. Nu är detta bara min sida av saken. Han säger att jag hittar på att han tänker vissa negativa saker om mig, att jag gör mig till offer och att jag tror att jag behandlar honom bra, vilket inte han alltid tycker. Det kanske är sån jag är? Jag vet inte. Vad ska jag göra? Jag vill leva med denna man men jag vill inte ha dessa gräl resten av livet. Tacksam för råd och stöd!

Annons:
Cindy S
8/16/14, 4:33 PM
#1

Parterapi verkar vara det enda sättet. Det är ju svårt att säga annat.

Men om han gör dig mer olycklig än lycklig kanske det är bäst att göra slut? Eller ta en paus?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Praefatio
8/16/14, 4:39 PM
#2

Säger som #1, det låter som att ni är inne i en så kraftfull och negativ spiral att ni inte kan ta er ut själva. Parterapi är troligen den enda möjliga lösningen.

Sjöstjärna
8/16/14, 4:42 PM
#3

Det låter som om din pojkvän har problem med svartsjuka och det är dessvärre ofta en svårbotad sjukdom. Parterapi låter som ett bra förslag, går han inte med på det så ska du nog ställa in dig på att det är så här er relation kommer att se ut och att du måste acceptera det eller gå vidare.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[JenniN]
8/16/14, 7:44 PM
#4

Jag tror faktiskt att det kan vara lättare att var aöppen om vilka man har haft sex med, då kommer inte detta bli som en "hemlighet", och det kommer inte kännas för hans del som om du döljer något för honom. 

Vi kör så i vårat förhållande iallafall. Öppenhet och ärlighet är viktigt i ett förhållande. Sen är det klart att det finns saker som han inte vet om mig men om han skulle fråga så skulle jag självklart svara ärligt, och inte något i stil med att han inte får veta det.

pyromanen
8/16/14, 7:52 PM
#5

#4 fast om det är " svartsjukeutfrågning" så lär följdfrågorna alldrig ta slut och svaren lär bara spä på svarsjukan.

pyromanen
8/16/14, 7:52 PM
#6

#4 fast om det är " svartsjukeutfrågning" så lär följdfrågorna alldrig ta slut och svaren lär bara spä på svarsjukan.

Annons:
[JenniN]
8/16/14, 7:54 PM
#7

6# Jo det är klart att det kan bli så. Men samtidigt, om svartsjukan är så långt gången att han "hittar på eget" inuti sitt huvud så kanske det redan är försent med den saken.  
Men parterapi kanske vore något, dock så tror jag inte på det själv.

Praefatio
8/16/14, 9:26 PM
#8

#4 Vet inte om du läst TS tidigare tråd, men det handlar inte om svartsjuka på någon normal nivå utan om rena korsförhör i timtal med frågor på en nivå som inte är okej, typ vilka hon kommit med och hur många gånger osv. Klart man kan ha en öppen dialog om sitt sexliv om man trivs med det som par, men TS mår skitdåligt över att aldrig någonsin få vara ifred och TS kille lär inte må så himla bra heller, det verkar vara rent tvångsmässigt som han frågar och svaren han får skapar bara ännu mer ångest.

Så öppenhet är det lite för långt gånget för :(

[JenniN]
8/16/14, 11:36 PM
#9

8# Okej! Nej de andra trådarna har jag inte läst, men då kanske det är försent med öppenhet. Men det är inte säkert att det krävs parterapi i detta läge isådanafall. Utan det låter mer som att han borde gå i enskild terapi för sin svartsjuka. men det kan vara svårt att övertala någon sådan att de behöver terapi och då kanske han lättare går med på det om det är båda som ska gå i terapi.

pyromanen
8/17/14, 7:48 AM
#10

Tror parterapi är bäst. Då kan förmodligen terapeuten hjälpa han förstå att hans beteende inte är OK och att han behöver jobba med sin svartsjuka. Eftersom dethär grälandet pågått ett tag är det förmodligen insyltat i hela relationen och det är inte enbart hans problem (även om just svartsjukan kanske är det). Rent "pedagogiskt" tror jag också det är lättare för honom att ha till sig saker om det är "vi" som har ett problem, inte han som är den dåliga dömt i förhand.

Mr tony
8/17/14, 9:59 AM
#11

Exakt samma situation som du är i var min tjej i. Saken är den att så länge det hände innan honom så har du inte gjort något fel mot honom. Han likt mig har problem inom sig… När jag träffade min tjej så visste jag klart som fan att hon inte var oskuld:) och ärligt jag brydde mig inte det minsta om vilka hon vart med tidigare. Varför? För jag var så jävla hög på mig själv. Kroppen fylld av steroider och bäst i världen. Jag slutade och tappade vad som för mig var min stolthet. Jag började tycka att jag inte dög, att hon säkert hade haft det bättre med någon annan som hon säkert tyckte var snyggare, eller vad som. Stackarn fick ta så mkt skit ifrån mig så jag fan började undra vad hennes fel var. Hon vägrade ju släppa mig. Idag mår jag mycket bättre. Jag har någon form av prestationsbaserad självkänsla… Poängen är den att han måste förstå likt jag idag förstår är att om min tjej eller du, tycker att någon annan är bättre. Snyggare, skönare kuk så vad hindrar er från att vara med någon annan istället? Ni fantastiks damer har ju trots att utav EGET VAL bestämt er att vara med oss :) Det sitter i honom. Han måste må bättre inom sig, och öppna ögonen för att det är HAN som njuter av att vakna med dig på morgonen! Om han någonsin vill prata med någon som förstår honom så finns jag här. Dra ett pm om nummer önskas!:) Hoppas eran kärlek räcker för att ni ska ta er igenom det här, det är inte omöjligt.

Praefatio
8/17/14, 12:48 PM
#12

#11 Lite OT men jag minns din förra tråd, vad skönt att höra att det går framför för er och att du äntligen börjat lita lite på dig själv 🙂 Det glädjer mig jättemycket att du börjar förstå, verkligen förstå i hjärtat, att din tjej är med dig för att hon vill och att det är bevis nog.

Hoppas att du fortsätter må bättre och att din självkänsla och trygghet fortsätter att växa!

Sarah
8/18/14, 4:06 PM
#13

Ni måste ju kunna reda ut den här konflikten en gång för alla och sen komma överens om att den är färdigdiskuterad. Låter helt klart som att ni behöver professionell hjälp för att klara det. Han har så mycket han måste jobba med, kanske du med. Är han inte villig att ta tag i det och lösa er stora konflikt en gång för alla så är det nog dags för dig att göra slut, hur tragiskt det än är.

Annons:
Upp till toppen
Annons: