Annons:
Etikettkänslor
Läst 1819 ggr
Tintin82
8/17/14, 11:55 AM

Att få kontakt med en kille!

Jobbar inom restaurang branschen och är intresserad av en kille i mitt område och på något sätt känns det som om det finns intresse från hans sida också. Vi hejar alltid när vi ser varandra och han tar ögonkontakt och jag tror att ska det blir mer få det nog komma från mig….men han är så gudomligt snygg så jag blir nervös och han är lite blyg han är fastighetsskötare på mitt jobb så han har alltid att göra och jag vill prata med honom face to face men det blir alltid något annat att göra när jag ska försöka oftast får jag en kund och då blir det inget. Jag har hittat en mail till honom på ett ställe men vet inte om han fortfarande använder den men jag funderar på att jag ska våga maila till honom? Om jag bestämmer mig för att göra det vad ska jag skriva då?? Jag vet att han har haft semester hörde honom säga det till någon men ska jag fråga om han har haft en skön semester trots att han varit tillbaka i två veckor ?? Jag vill helst prata med honom irl men vill inte vänta hur länge som helst och om jag väljer att maila vad skriver jag då?? Ge mig gärna lite råd varit singel i 7 år…

Annons:
ChristineL
8/17/14, 12:21 PM
#1

Jag skulle absolut inte maila! Skulle kännas skitläskigt om någon jag egentligen inte känner hade snokat reda på min mail. Nej, face2face är att föredra. Börja kallprata lite bara, jobbet, vädret, vad görs i helgen osv. har han inga planer så fråga om han vill ses.

Tintin82
8/17/14, 12:44 PM
#2

Han var med på en dejting sida för längesedan men jag var inte medlem så jag hittade hans mail där så jag har inte snokat

Praefatio
8/17/14, 12:53 PM
#3

Nej, skriv absolut inte ett mejl. Även OM du inte snokat så kommer han KÄNNA det som att du snokat. Ta kontakt med honom IRL istället.

Tintin82
8/17/14, 2:14 PM
#4

Okej

Tintin82
8/17/14, 3:08 PM
#5

Men på dejting sidan så lade han ju ut mailen för att man skulle kunna kontakta honom annars hade han ju inte gjort det…tänkte att det skulle vara lättare att få mera kontakt än den lilla kontakt vi har

ChristineL
8/17/14, 3:12 PM
#6

Då skulle jag hellre kontakta honom via dejtingsidan.

Annons:
dejtbar
8/17/14, 3:13 PM
#7

Eftersom ni ser varandra IRL nu och då så ta kontakt då istället. Det verkar lite konstigt att maila i det fallet tycker jag

Magnuzk
8/17/14, 7:29 PM
#8

Jag är inom samma bransch som du är, Tintin82, i serveringen på ett hotell. Tänkte skriva lite kort om en väg du kan gå för att få kontakt med honom. Det gör inget att han varit tillbaka några veckor från semestern. Du kan kanske säga att du inte haft något bra tillfälle att fråga honom om hur det varit, men att du är nyfiken på att höra hur han haft det. Föreslå att ni fikar tillsammans på en rast, om ni kan få tillfällle samtidigt, eller sitt ner efter jobbet och ta en fika innan ni går hem. Är du nervös för att sitta ner lite längre så kanske du kan säga att du bara har en halvtimme innan du behöver åka och ställ frågor, kom på några i förväg och låt honom prata och svara på dina frågor. 

Du kan ju även fråga hur dagen är för honom om ni har mycket folk, eller om han har långtråkigt om det är en lugn dag, och har han långtråkigt så skämta lite om att du gärna skulle ta en fika med honom istället för att göra det du gör just vid tillfället.

Bara några tankar från mig.

: )

Tintin82
8/18/14, 8:47 AM
#9

Om vi inte hade jobbat på samma ställe hade det varit okej att maila då??

ChristineL
8/18/14, 9:31 AM
#10

#9 - Nej, det är ingen skillnad.

Magnuzk
8/18/14, 10:57 AM
#11

Tintin, det är flera här som avråder dig att skriva ett email till honom. Om du känner att det är bekvämare för dig att försöka få kontakt med honom på det sättet så skriv ett email. Om han verkar blyg så kanske det är lättare för honom också att inleda en vänskap på det sättet. Har ni interna email-utskick? Då kan du säkert finna hans email där, men undrar han hur du har fått tag på hans emailadress så kan det bli en liten intressant historia att berätta och varför du har den.

Det gör inget alls att du skriver, det tycker inte jag iallafall, sen om det inte är så lämpligt eller inte, det vet man inte förrän det är gjort. Det kan gå bra, det kan gå lite sämre. Just nu går du runt i en ovisshet och vill ha svar. Gör du inget alls så kommer du att gå i den här ovissheten ett tag till och då kanske någon annan tjej finner honom istället. Om du skriver eller inleder en liten konversation på jobbet så får du svar, så skriv ett email om det känns bekvämare och lättare för dig.

Vad ska du skriva, undrar du. Ett förslag jag har är att fråga om semestern, kanske på samma sätt som jag föreslog här ovanför. Fråga om semestern och varför inte om ni kan ta en fika tillsammans någon dag så han kan berätta om den?

Sarah
8/18/14, 3:51 PM
#12

Jag har förstått att du har det lite jobbigt då det kommer till att ha kontakt med killar efter en lång singelperiod. Men, vilket är egentligen jobbigast? Att gå runt och oroa sig och fundera och älta, eller att bara stövla fram till personer och säga hej? Ditt oroande måste ju ta enormt mycket energi av dig, mycket mer än att bara ta tag i ett samtal och genomföra det. 

Du borde verkligen se till att komma ur din bekvämlighetszon, börja prata med folk!!! På riktigt, inte via mail. Mail och dejtingsidor är jättebra för att hitta folk, men så fort man kan så ses man eller pratar irl. 

I min värld är det enda vettiga att göra i din situation att gå fram till honom på jobbet och säga "Hej, hur är det, hur har sommaren varit" och sen fortsätta ett samtal därifrån, avsluta samtalet med att fråga om ni ska ses på en fika.

[klösbrädan]
8/18/14, 6:43 PM
#13

Skriv inget mail… gör som Sarah skriver i #12, det ger en mer "naturlig" övergång till att be om exempelvis mobilnummer. Om du behöver bli mer van vid hans närvaro så be om hjälp med något på jobbet eller fråga honom något enkelt relaterat till hans vardag när ni ändå hälsar. Ta chansen och gör ingen stor grej av det så ska du se att det går bra att ta bättre kontakt!

Annons:
Upp till toppen
Annons: