Annons:
Etikettförhållande
Läst 1835 ggr
Mops1
8/20/14, 4:46 PM

Troende man..hur "stöter" jag?

Jag har gått tillbaka till kyrkan.

Min fråga lyder:

Hur bär man sig åt inom kyrkan om man blir attraherad av någon där?hur går ni tillväga? efter 30 år är jag alltså tillbaka.

Har faktiskt SETT honom…men vågar nog aldrig avslöja det.

Annons:
Honestyisdead
8/20/14, 4:48 PM
#1

Är det specialregler på hur man raggar för att man är med i kyrkan?

[Bananpudding]
8/20/14, 4:51 PM
#2

Prata med honom är väl ett ganska bra förslag.

Gronstedt
8/20/14, 4:53 PM
#3

På samma sätt som på alla andra karlar, tänker jag? Det borde väl vara enklare om ni är med i samma kyrka? Det borde ju minska risken för pinsamma åsiktskollisioner. Jag förutsätter att ni har gemensamma värderingar kring många saker -  så du inte bjuder in honom på ett provligg om ni tillhör en församling med sträng syn på sex utanför äktenskapet, till exempel.

Mops1
8/20/14, 8:46 PM
#4

Han är för fin för mig…

Det visar sig i framtiden…

Jag kommer träffar honom minst 1 gång per vecka i framtiden..

Jag skulle vilja ha svar från den som är troende själv…

ChristineL
8/20/14, 8:53 PM
#5

Har dom inte typ "singelkvällar" eller andra allmänna aktiviteter?

Gronstedt
8/20/14, 8:55 PM
#6

#4: Ingen kan vara för fin för dig. Han är bara en människa, och det är du med 🙂.

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
8/20/14, 9:04 PM
#7

#4 Kanske någon på Jesus iFokus har något bra tips?

Mops1
8/20/14, 9:07 PM
#8

Singelkvälar… vet inte…. Sedan finns det nog de  som kanske inte vill ha en partner också…….

Ja på fredagar träffas vi(ca 10 pers) och  bl a fikar..men jag vet inte..Han har varit inom kyrkan så mkt mer..Jag har kommit tillbaka nyss..Jag är dessutom en person som är..vad ska man säga….Jag går ju inte i finkläder som han gör…Jag är som jag är..med nagellack  och allt.. slitna jeans i t shirt  det är min melodi.Han är en så fin människa.Det är faktiskt 1a gången jag känner så för en troende man.Det gjorde jag aldrig som ung.Då skulle allt va så häftigt o coolt..Jag uppskattar hans andlighet,hans sätt..o de värderingar han besitter.Han ser mkt bra ut och jag har fallit.Det kommer inte att vli vi,Jag är glad att ändå få lära känna honom.

Calcifer
8/20/14, 10:41 PM
#9

Min flickvän är troende och det är inte jag - det har aldrig varit på något speciellt vis pga det. Det är bara att hantera honom som du skulle hantera en annan människa, med respekt och vänlighet. Klart du kan försöka bjuda ut honom eller så också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mops1
8/21/14, 8:05 AM
#10

Bjuda ut…:)  *S*   Skulle jag inte våga som läget är just nu….:p Ja,så klart det handlar om respekt och vänlighet.Undrar om han kommer att märka det på mig i morgon…Det kanske kommer att synas på mig……För jag tror nog att jag kanske kommer att le(lite extra kanske) och förmodligen se lite hemlighetsfull ut…och så klart byta några meningar..Jag har åkt med honom i bil för några mån sedan,men då visste jag inte att han var troende,och själv hade jag inte några tankar på det då,men minns honom.Yrkeschaufför.

[Forest]
8/21/14, 10:33 AM
#11

Först anser jag det är bra att vara den man är jag anser finkläder är till för vara fin och vardagskläder är till för allt där i mellan ;) Varför inte se om han vill ta en fika på tu man hand :)

Calcifer
8/21/14, 10:43 AM
#12

Poängen är att det inte gör någon skillnad att han är kristen. Du kan ju låta bli att skrika "jävlar vad kär jag är i dig, prisa jesus", men utöver det går det att behandla honom som vilken människa som helst.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Joppo
8/21/14, 11:43 AM
#13

#0 Om du vill ha ett kristet perspektiv så kan du ju alltid fråga på Jesus.Ifokus. De borde ha koll på hur man raggar freshgubbar på kyrkomöten eftersom det till stor del bara är Kvinnor som hänger där. Dock verkar många därinne ha en väldigt bokstavstroende inriktning på er religion, så svaren blir antagligen färgade av det med en massa bibelcitat och dylikt. 

Håller ni förresten på med några slags projekt i er kyrka? Nu är jag inte så insatt eftersom jag är en hedning, men jag har fått för mig att ni göra en del välgörenhetsgrejer? Kan du inte försöka få med freshgubben i samma grupp som dig själv, så att du liksom kan charma honom i en otvungen situation?

#12

"jävlar vad kär jag är i dig, prisa jesus"

Haha :) Det är nog ett gott råd att undvika att skrika detta 😃

Annons:
Mops1
8/21/14, 11:49 AM
#14

Om jag hittar Jesus iFokus så ska jag ställa om frågan där..Hittade inte igår.

Självklart är det skillnad med en troende människa.

Då jag är ny(även om jag är född inom kyrkan som barn)så vet jag inte vad de har för projekt.Secon Hand finns.Jag kan ännu inte uttala mig om det,men säkert är det så.

Mops1
8/21/14, 11:55 AM
#15

Jag är redan med i samma grupp som ska träffas i morgon.Det är där jag har träffat honom.

Honestyisdead
8/21/14, 11:58 AM
Calcifer
8/21/14, 12:00 PM
#17

#14 Varför är det skillnad med en troende människa? De är väl människor precis som alla andra, oavsett religion…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: