Annons:
Etikettartiklar
Läst 2290 ggr
Honestyisdead
2014-08-22 12:05

Hösten på intåg

Nu är hösten påväg. Ärligt talat känns det som den redan är här. Dagarna blir snabbt kortare, det är svalare och det blåser mer.

Ser du fram emot hösten? Eller är du en av dom som sörjer?

Vad är positivt med årstiden?

Annons:
fruktgumman
2014-08-22 12:48
#1

Nej jag tycker det är trist med höst. Gillar inte mörker och kyla.  Positivt är att det går mot jul.

Tant Grön
2014-08-22 12:54
#2

Jag längtade efter hösten då när det var så varmt. Men nu ångrar jag mej. 🥶

Honestyisdead
2014-08-22 12:55
#3

Jag välkomnar hösten.  Gillar när man kan klä sig lite mer, träden ändrar färg och man går mot juletider :) Och nu kan man tända massor av ljus utan att det blir för varmt!

[JenniN]
2014-08-22 13:15
#4

Jag välkomnar alla årstider, jag ser det positiva med alla. På våren när det börjar bli varmare, blomdoft och alla knoppar. På sommaren för att det är varmt och skönt och bringar tid för semester. Hösten för att det är otroligt vacker med löven som ändrar färg, och vintern för att det är underbart med snö, och fruktansvärt mysigt med tända ljus och varm choklad när det är frostkallt ute. 

Det enda som kan förstöra för mig är blåst. och det gäller i alla årstider, blåser det för mycket så trivs jag inte. Oavsett hur varmt eller kallt det är. 

Men ja, det ska bli fint med ändring av färg på träden och så, perfekt för att ta frma kameran och ge sig ut i diverse lövskogar. =)

kalyptuss
2014-08-22 13:47
#5

Jag ser det fina i alla årstider, hösten är mysig i sig.

[Thiah]
2014-08-22 14:15
#6

Jag gillar den för man kan mysa, tända ljus och så småningon ha på sig lite stickade myskläder utan att frysa arslet av sig när man går utanför dörren.

Maken däremot… han lider av höstdepp och jag är lite rädd för det i år då vi har en liten nu 4 månaders pojke hemma. Men jag tror att det går bra.

Annons:
KitoBonito
2014-08-22 14:42
#7

Jag tycker om det mesta med hösten, men min kropp gör det desto mindre. Jag fryser trots att jag klär på mig ordentligt och mår väldigt dåligt i mörkret. Inte i mörkret i sig egentligen, utan att vakna i det och att möta det så fort igen efter jobb. Det gäller att ta vara på helgerna och få se allt det vackra i dagsljuset :) Det finns ju inget bättre än en färgsprakande höst-skog!

ChristineL
2014-08-22 14:47
#8

Jag är kluven i år. Det har varit en alldeles för varm sommar och temperaturen sjönk för fort. Hoppas på en fin och lite varmare september än vad augusti har varit.

Sen är jag lite stressad just nu då vi står mitt uppe i husförsäljning/köp/flytt och allt vad det innebär.

Wide Awake Dreamer
2014-08-22 15:00
#9

Jag gillar hösten. Tycker om färgerna, ljuset, och det faktum att det blir mörkt på kvällarna. Sedan tycker jag att det är hur mysigt som helst med höststormar och regn. Åtminstone så länge man kan hålla sig inomhus.

[Thiah]
2014-08-22 15:27
#10

#8 där har du ju rätt. Det gick från medelhavet väder till regn, regn och ja, lite regn…

ChristineL
2014-08-22 15:40
#11

#10 - Och blåst! Igår trodde vi att vi skulle blåsa bort på promenaden…

[rumelle]
2014-08-22 16:07
#12

Jag har alltid älskat hösten. Luften, dofterna, mörkret, regnet och blåsten. Man kan sitta inne och mysa på kvällarna med ljus tända, läsa en bok medan regnet slår mot rutan. Man kan vara ute och njuta av den höga klara luften under soliga dagar. Jag känner mig alltid som mest levande på hösten.

pyromanen
2014-08-22 17:30
#13

Hösten är min favoritårstid. Sommaren är så krövande och hektisk. Det finns sbsolut fint med sommar också, inte minst att bada… Men nu lugnar det ner sig till nåt som är ett tempo och stämning som passar mig mycket bättre. Skönt!

Annons:
Angelfish
2014-08-22 17:36
#14

Det enda jag egentligen inte gillar med hösten är att det blir mörkare, vilket gör att min höstdeppression sätter in.

Jetaime
2014-08-22 19:46
#15

Min depression blir altid värre mot hösten och under vintern, så jag brukar aldrig se fram emot det så mycket… Dock vet jag med mig och kan försöka jobba på detta.

Positivt: Man kan ha mössa! Underbart när håret inte vill som jag vill.

[Tuulikki]
2014-08-22 20:13
#16

Gillar ofta tanken av hösten och romantiserar det mycket i huvudet. Läsa böcker, tända ljus, varm choklad, kolla film under en filt osv. 

När hösten väl är här är jag inte lika positiv. Då ser jag mest regn, blåst, blöt hund, depressionen blir värre och jag är en riktig frysmyra!

Miniland
2014-08-22 20:18
#17

Tycker hösten är underbar på alla sätt o vis.  Brukar inte längta efter hösten, men den är välkommen :)

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Praefatio
2014-08-23 11:55
#18

Jag älskar tidig höst! När luften blir sådär klar och löven byter färg och man kan börja klä på sig lite mer. Senhösten är lite jobbigare, när det börjar bli kallt på riktigt och naturen dör.

Mörkret är dock absolut värst med vinterhalvåret tycker jag. Jag tycker att det är helt okej att det blir mörkt vid åtta-nio, men nu är det inte så jättelångt kvar innan det är kolmörkt redan vid fyra och det är fullkomligt vidrigt… Värst tycker jag dock att tiden efter jul är, då den eviga väntan efter våren börjar. Januari-april går fruktansvärt segt. Då har jag hellre oktober alla gånger faktiskt.

[rosetten]
2014-08-23 12:41
#19

Jag tycker om hösten numera, gjorde jag aldrig förr.

[WickedAlly]
2014-08-23 13:21
#20

Efter att ha brottats med en svettig bebis hela sommaren så välkomnar jag verkligen hösten. Har visserligen alltid gillat hösten men lite extra i år tror jag. 
Längtar efter att få krypa ihop framför kaminen med te och en bok, eller krypa ned under vårt tjocka täcke med min man utan att rinna bort.

Annons:
Allt oviktigt
2014-08-23 15:41
#21

Hösten är trevlig med alla färger ute i naturen. Nu skulle det dock vara trevligt med några regnfria dagar

Fridaaaa
2014-08-23 17:24
#22

Nej ser inte framemot hösten:
* längre till sommaren
* Kallare
* Skolan börjar
* Närmare till vintern
* Blir mörkt snabbare

bland annat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lillan-65
2014-08-23 17:28
#23

Jag älskar hösten. ❤️

Scorpio97
2014-08-23 20:10
#24

Vet inte riktigt. Jag tycker om kylan, men inte att det blir mörkare. Föredrar ljusa sommarnätter.


//Jessie

Jojaton
2014-08-23 21:12
#25

Jag är en extrem vädermänniska, lever för värme och solljus 😉 Blir alltid deppig, trött och osocial under höst- och vinterhalvåret - men i år känns lite bättre än förra året iaf! På måndag börjar jag läsa en kurs som jag sett fram emot länge - och förhoppningsvis kommer den leda till en massa nya spännande erfarenheter, möjligheter och äventyr! Så det ska bli väldigt roligt. 

I och med kursstarten har jag gått ner på timmar på jobbet också, vilket är så otroligt skönt och en väldig lättnad (drömde mardrömmar om jobbet hela förra vintern, även under en 4 veckors utomlandsresa) samtidigt som det är lite sorgligt att inte träffa jobbarkompisarna lika ofta.

Johanna - Instagram

[Emma--]
2014-08-23 22:07
#26

Jag blir lite nere när hösten närmar sig. Älskar våren och sommaren och gillar inte när det blir mörkare och mörkare. När dagarna känns kortare, och det värsta av allt att veta att vintern närmar sig 😛

JodineFritzl
2014-08-24 09:59
#27

Sörjer sommaren som jag inte riktigt hann med. Hösten är ofta för kall för jag ska må helt bra och vädret gör att jag får ont och blir sängliggande (fibromyalgi). Gillar inte att det blir mörkt så tidigt heller. Positivt är det däremot att jag fyller år och alltid brukar få extra pengar i oktober, och det är otroligt vackert på förhösten innan det går utför helt.

Annons:
Carrosh
2014-08-24 12:49
#28

Ser väldigt mycket fram emot hösten, av många olika anledningar; myspys hemma med tända ljus, man orkar mysa med katterna utan att svettas ihjäl, alla fina höstbilder man får tillfälle till, skogspromenaderna med både lingon och svamp, växter på balkongen får flytta in igen osv. osv. Men mest ser jag fram emot att kunna gosa in mig under en filt, med en kopp hett kaffe och en bra bok.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

citytjejen
2014-08-24 12:51
#29

Jag älskar hösten och är laddad för dess ankomst! Känns ju ibland som att den redan kommit i och för sig. Vi har storstädat lägenheten och jag har köpt lite kuddar och lyktor och annat mysigt inför den "nya" årstiden. 

Tycker att det är enklare och framför allt roligare att klä sig när det inte är supervarmt, det är lättare att känna sig välklädd.

/Christina

Carrosh
2014-08-24 12:57
#30

#29 Håller verkligen med om det här med kläderna. Det är lättare att hitta det man vill ha på sig, när man inte behöver tänka på att inte svettas ihjäl! :-)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fridaaaa
2014-08-24 12:59
#31

Tycker det är jobbigare med kläderna då jag är så lättfrösen xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lkmf
2014-08-24 21:00
#32

Jag älskar hösten och älskar när sommaren lider mot sitt slut :)

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Vyer
2014-08-24 21:12
#33

Jag gillar hösten. Naturen blir vacker, det finns inge pollen i luften och jag kan ha en massa mysiga stickade tröjor på mig. 

Jag kopplar hösten till mysiga saker, typ dricka te och läsa böcker.


[Hayabusa]
2014-08-25 15:07
#34

Känns alltid lite vemodigt när sommaren övergår i höst, tycker jag. Som att något tynar bort. Det bästa med hösten är att det fortfarande är varmt i vattnet + höststormar ger schyssta vågor = bra surf🌊

Sedan har man alltid hockey att glädjas åt, förhoppningsvis. Det kan ju bli en jobbig säsong också…nä, hösten är OK. Januari-mars är bra mycket värre, vintern kunde gott varit lite kortare i vårt land.

Annons:
_Fisken
2014-08-25 16:49
#35

Det positiva med hösten är den höga luften OCH att det bara(!) är 16 veckor till att det vänder igen!!! För våren - det är grejer det!

[Hayabusa]
2014-08-25 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Bilder från idag.

[Hayabusa]
2014-08-25 21:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

*

Honestyisdead
2014-08-25 22:25
#38

#36 Väldigt fint foto

[Hayabusa]
2014-08-26 07:51
#39

#38 Tack, kul att du gillar det.

IceTee
2014-08-26 14:08
#40

Jag läääääängtar! Men det kan kanske ha något att göra med att jag fyller åri oktober…

Medarbetare på Skor iFokus

Spöket
2014-08-26 19:28
#41

Jag älskar hösten, äntligen orkar jag vara med vänner, pyssla med mina hobbies, jag lever liksom upp igen. På sommaren svettas jag i mängder, blir asocial , blir deprimerad. Men nu jäklar har jag piggnat till :D Vår, höst, vinter : Yes Sommar: Nope :)

Multi vad?

Annons:
klampan
2014-08-31 10:13
#42

Riktigt deprimerande att det är höst nu. Jag  fryser jämt om det inte är minst 20+ även om jag klär mig. Hatar att ha iskalla händer och fötter så fort jag måste vara ute. Vill kunna gå promenader och njuta och inte gå och huttra och bli helt avdomnad om fingrarna och tårna.

Kadoor
2014-09-01 16:38
#43

Jag älskar alla årstider förutom vintern hahah! Eller tja… Vintern är väl okej, men det är så himla kallt. ;)
Det jag tycker om med hösten är att man kan ha på sig mer kläder och att man kan tända ljus, dricka massa te och sitta inne & mysa. Utan att man blir för varm. Sedan trivs jag inte jättebra i shorts eller kjol, som man i vanliga fall går med på sommaren/våren. Utan jag älskar att gå i klänning, fast långbyxor är det jag föredrar mest haha. Dessutom börjar skolan igen, jag började ju på en ny skola vilket var som en nystart för mig, känns väldigt skönt att komma tillbaka till rutinerna osv. På sommaren är man bara så slö och gör ingenting hahah… Gillar att ha mycket att göra!
Sedan är det ju inte helt fel med alla fina färger på löven och frosten på morgonen. Himla mysigt är det :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

drika
2014-09-14 19:54
#44

Jag älskar verkligen hösten. Tränar mycket med hundarna utan att de ska bli helt slut av värmen och går att gå låååånga promenader i skogen igen utan att behöva ha med sig 400 liter vatten:)

Hälsningar

Fredrika

felle-j
2014-09-16 20:30
#45

Hösten är fin men avskyr allt mörker. Det är redan tillräckligt mörkt tycker jag.

Upp till toppen
Annons: