Annons:
Etikettkänslor
Läst 4761 ggr
[melonen]
2014-08-26 23:18

Jag älskar honom fortfarande efter 3 år

Känner verkligen att jag behöver skriva av mig nu. Jag sitter med en gråtklump i halsen och är helt förstörd, så taskiga kommentarer undanbedes. 

För ungefär 3 år sedan eller mer träffade jag en kille, allt var så bra det bara kunde bli. Han var 11 år äldre än mig vilket som mina föräldrar verkade ha ett väldigt stort problem med, och då speciellt min pappa. Han kallade honom för pedofil och även något liknande som att jag var billig. 
Jag älskade verkligen den här killen, men tillslut fick jag nog av alla elaka kommentarer så jag gjorde slut. Redan bara någon vecka efter hade jag ett nytt förhållande, -jag ville bara glömma mina känslor, jag klarade verkligen inte av att vara själv. Så enda sedan dess har jag haft en massa förhållanden och det är inte förrän nyligen jag kommit på varför. 
Jag har alltid försökt förtränga mina känslor då jag fortfarande älskade honom innerligt när jag kände mig så tvungen att göra slut. 

Nu är jag singel och har varit det en längre tid. Jag kontaktade honom och berättade hur jag kände och hur mycket jag ångrar mig, men nackdelen är att han har tjej, och han är lycklig med henne så som han en gång var med mig. 
Jag struntar totalt i henne, men så länge han är lycklig så är det bra. Men i det här fallet är jag såklart väldigt egoistisk, jag önskar att det händer något drastiskt och dom gör slut, typ har ett allvarligt gräl eller någonting så jag kan få en liten, liten chans igen. 
Han är lika snäll och underbar som vanligt och vi skriver sms till varandra och ska eventuellt ses om hans flickvän går med på det. Varför jag vill träffa honom vet jag inte riktigt, jag vet att han älskar henne och är kär men en liten del av mig har väl fortfarande små förhoppningar om att det kan bli vi två igen. 

Jag känner mig så otroligt förstörd, har aldrig mått så här dåligt över en person, jag älskar honom verkligen och saknar honom varje dag. I varje förhållande har jag alltid tänkt på honom, jämfört andra med honom och att ingen är så fin och perfekt som vad han är. Gråter hela tiden, han kommer alltid vara den jag älskar men aldrig kan få tillbaka…. :'(

Inga svar som ''acceptera läget och gå vidare''.. Och ja, jag pratar med en terapeut.

Annons:
Honestyisdead
2014-08-26 23:33
#1

Vet inte riktigt vad du vill ha för svar. Men jag ser inte meningen i att träffa honom när han redan klargjort att han älskar sin nuvarande.  Du kommer ju inte må bättre av det.

Denna kommentar har tagits bort.
[peter54]
2014-08-26 23:42
#3

#2 Ingen annan människa är värd ditt liv, bortsett från dina egna barn, men jag utgår ifrån att du inte har några.

Jag funderar också över varför du plågar dig med att upprätthålla kontakten med den här killen och nästan ännu mer varför han uppmuntrar till det om du förklarat hur du känner.

[melonen]
2014-08-26 23:46
#4

#3 Jag mår dåligt psykiskt också, äter antidepp. Funderar på att ta sömnpillerna och bara avsluta allt elände

Honestyisdead
2014-08-26 23:46
#5

Inlägget togs bort av respekt för de barn vi har på sajten.

Honestyisdead
2014-08-26 23:52
#6

#4 Snälla. Skriv inte så.

Du är ung. Du har alla chanser att bli frisk och må bra. Ring psykakuten nu.

Och läs ditt pm.

Annons:
Tanjis
2014-08-27 09:03
#7

Jag har med ett ex som jag alltid tänker på, han var något alldeles extra men jag klantade till det totalt, det var nämnligen så att jag hade en killkompis som då var as snygg, men ful i dag, och han var kristen och jag är uppväxt i en kristen familj och ville hitta tillbaka till kristendommen jag hade lämnat. Den killen jag var ihop med var inte kristen så när min kompis erkände sina känslor för mig dumpade jag min pojkvän med förklaringen att jag trodde att det var guds vilja och att den här killen skulle hjälpa mig att hitta tillbaka…. så flummigt och dumt, för det visade sig att min kompis inte alls var den rätta. Jag tänker på mitt ex än i dag, jag träffade honom några gånger efter att det hade tagit slut med han som kommit imellan, och han den som var så speciell hade fortfarande starka känslor för mig men ville inte bli sårad igen för jag var på gränsen till otrogen. I dag är jag i ett bra förhållande och jag har varit ihop med min nuvarande kille i snart 5 år, han är inte mitt ex och kommer aldrig bli det och han kommer nog aldrig bli min största kärlek heller, men mim nuvarande kille är min livs kärlek som jag mycket väl kan leva resten av mitt liv med. Min poäng är att allt är inte slut, du kommer hitta någon annan att älska även om ditt ex var din största kärlek, men man glömmer aldrig en sån kärlek och man tänker ofta tillbaks på hur det var. Ps: min nuvarande kille är inte kristen och jag är kristen på mitt sätt utan någon önskan att längre bli franatiskt kristen :) . Hoppas jag har skänkt dig lite hopp

[JenniN]
2014-08-27 09:16
#8

TS han är lycklig i sitt förhållande, så du borde försöka hitta een annan kille som du kan vara lika lycklig med. 
Men hur gammal är du? :)

Sarah
2014-08-27 13:35
#9

Vissa är skitsvåra att komma över, de etsar sig fast, eller snarare fantasin om den etsar sig fast. Trots att man tror att det inte går att gå vidare så kommer det en dag då man inser att man inte tänkt på den personen på ett tag. Sen går det längre och längre mellan gångerna. 

Jag hoppas verkligen att du ringde psykakuten och att du är där och får hjälp nu!!! Ingen människa är värd att ta sitt liv för.

[melonen]
2014-08-28 10:06
#10

Tack för era svar. En av mina bästa vänner märkte fort att jag var på botten så han ringde upp och lyckades övertala mig om att fortsätta, hade inte han funnits så vet jag helt ärligt inte vad som hänt, men det var otroligt nära. 

Jag tror ändå på något sätt att det är bäst om jag fortsätter ha kontakt med honom och kanske med tiden kommer jag tappa känslorna då vi ändå kan fortsätta som vänner även fast det inte känns som så nu. 
Jag tar varje sms han skriver som ett hopp även fast han säger att han vill ha kvar mig som vän, men jag vill verkligen ha honom.. Jag frågade om han sagt till henne att vi pratar, men han svarar att de har annat att prata om nu så det skulle han ta sen. 
Kär som jag är så tolkar jag det som att dom bråkar och har en känsla av att dom kommer göra slut. Jag vill verkligen ha honom men jag vill bara att han ska vara lycklig! Han kommer alltid vara min största kärlek, jag älskar honom så otroligt mycket så jag skulle kunna dö för hans skull!

Och tro mig, jag har haft förhållanden efter honom, men det går verkligen inte. Det är verkligen honom jag vill ha och även om jag vill att han ska vara lycklig så kan jag inte sluta tänka egoistiskt, känslorna är för starka för att ändå vara riktigt glad. Han vet precis hur jag känner och har själv sagt att han inte alls tycker att jag är jobbig + att jag får fråga vad jag vill om det är något. 
Så underbar.. <3 :'(

JonnaCecilia
2014-08-28 10:59
#11

Vi är nog många som har "the one that got away" och det kan ta låång tid att komma över. För din del har du ju inte bearbetat det förrän nu, så nu kan du börja komma över honom. Bryt kontakten, säg att så länge han har flickvän kan du inte prata med honom. Att du tänkt på honom i dina förhållanden betyder inte att han är den enda för dig, det betyder bara att du inte varit med rätt person. Jag blev dumpad av min "the one that got away" pga hans osäkerheter och rädsla och kommer säkert alltid undra vad som hade hänt om vi hade spelat ut vår romans så att säga. Varit ihop några år osv. Men nu vet jag att hade jag varit ihop med honom hade jag inte gjort massa fantastiska saker som lett till det liv jag lever nu. Jag tänkte på honom i varje förhållande, jämförde alla med honom som du beskriver. Sen träffade jag min nuvarande sambo och alla tankar på exet är som bortblåsta. Jag föll pladask, och har nu varit lycklig med min min pojkvän i 4 år och vi är fortfarande som nykära. Får fjärilar i magen bara av att skriva om honom och hör att han är ute i köket och grejar. Är så himla kär och är glad att det blev som det blev med exet annars hade jag inte hittat mitt livs kärlek. Trodde exet var det, men man kanske kan ha flera… ta hand om dig.

Mops1
2014-08-28 11:46
#12

Jag har sett en man som jag är så intresserad av,men oddsen är nog inte på min sida.Får väl se..men annars är det bara att glömma o gå vidare🌺

Snakebiite
2014-08-29 19:43
#13

Hej TS jag har varit i en liknande situation som dig, eller är på sätt och vis. När jag var 16 år träffade jag en 10 år äldre man som jag än idag har kontakt med. Vi valde att aldrig bli ett par då det inte ansågs moraliskt korrekt att inleda ett förhållande i det skedet. 

Problemet är att vi fortsatt hålla kontakten med varandra och vi båda gillar varandra känslomässigt, vilket gett oss lite smått problem i våra nuvarande relationer ca 7 år senare.  När man inte får ett ordentligt avslut på en relation kan man ibland bli fast i en "fantasi" om hur de var eller hur det skulle varit eller "tänk om"…

Lösningen vi fann på detta var att vi sågs och talade med varandra för att komma fram till om vi verkligen gillade varandra så mycket som vi trodde eller om det bara var något vi fantiserade om då våran relation egentligen aldrig avslutades på ett sätt vi båda ville. Därifrån skulle vi sedan avgöra hur våran framtid skulle bli. 

I vårat fall behövde vi bara träffas och prata med varandra för att finna ut att kemin vi trodde fanns där inte var där på riktigt utan bara ett minne sedan förr. 

Ibland krävs det att man tar ett par steg tillbaka i livet och rensar upp sitt bagage innan man kan gå vidare i livet och känna att det är rätt. 

Vad du än väljer att göra för att lösa din situation så önskar jag dig lycka till på vägen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: