Annons:
Etikettförhållande
Läst 1945 ggr
Flygandebanan
2014-08-27 23:51

Jag vet inte.

Hej.. 

Har väl alltid haft ett problem kring att jag söker mig till människor när jag mår dåligt. Går att tolkas som ett problem, för mig är det väl min enda utväg ifrån smärtan.

Snart glider vi in på dag 4. Dagarna är nog de segaste i mitt liv. Jag vet inte riktigt när det började, vill inte tänka på de. Egentligen vill jag väl bara finna en lösning.

Fick veta det i söndags, hade precis kommit hem efter 1 vecka fiske i fjällen.

Jag hade lovat mig själv att det skulle bli bättre nu, jag skulle kontrollera mig själv. Min svartsjuka och mitt kraftiga kontroll behov. Förstår inte riktigt själv varför jag beter mig som jag gör ibland. Dessutom har jag väl ett smått aggressions problem.

Hennes känslor hade helt enkelt svalnat. Hon hade inte riktigt saknat mig lika mycket och på samma sätt under veckan jag var bortrest. Tunga besked kan man säga, panikångesten slog in direkt. Jag började hyperventilera, hela kroppen skakade och tårarna… Svårt och säga att jag gråtit mer i livet någon gång innan.

Hela dagen som gick var ständigt fylld med tårar för min del. Jag visste verken in eller ut.. Trots hennes hård besked fortsatte hon kalla mig för älskling, vi pratade om resan till Åre som vi funderat över. Men min klump i magen ville inte försvinna…och så slog det till igen…fick en till panikångest attack, rusade in i sovrummet och slängde mig ner på golvet. Tårarna bara rann och jag fick ingen luft, chippade efter varje andetag och klumpen, klumpen i magen sitter fortfarande kvar. 

Jag tog mitt täcke, satte mig i soffan och försökte kontrollera min andning.  Hennes anledningar var oförståeliga, från det ena till det andra. Från att ha blivit kallad älskling timmarna innan till att inte veta. Hon visste inte hur hon kände, hon visste inte hur mycket hon älskade mig, hon visste inte om hon var kär.

Jag vet inte. De var de orden som hon yttrade mest. Jag vet inte.

Hon gick ner en sväng för att röka. Jag fick tänka efter att om det var såhär hon kände. Att *Jag vet inte *, vad finns det då att bygga upp något på? Vilka känslor ska vi fortsätta förhållandet på.

Jag tog ett par djupa andetag och samlade mod. Gick ner för att möta henne, jag yttrande hur jag kände. Att det inte finns något att bygga upp det på om hon känner som hon gör. Såg i hennes ögon hur hon ville börja gråta. Jag förklarade för henne att om det verkligen är såhär hon känner, så kan vi lika gärna göra slut.

Men slut ville hon inte göra. *Tänk om jag ångrar mig* fick jag höra… Vi kom upp till lägenheten igen. Resten av perioden i soffan var väldigt stel och jobbig. Vill helst inte tänka och förklara mer. Hon frågade väldigt tydligt *Ska vi inte gå och lägga oss?*.

-Vi? Vi gå och lägga oss? svarade jag.

Varför skulle vi gå och lägga oss? Vi hade endast börjat kramas och så hade allt varit som ingenting dagen efter. En stunds tystnad överläts.

-Okej, men ska du åka hem till dina föräldrar då? frågade hon.

-Ja, det ska jag. Svarade jag.

-Okej, då går jag ner och röker. Svarade hon.

Jag gick och packade min väska med allt tänkbart… Väl klar hörde jag ytterdörren öppnas så gick ut med väskan för att möta henne. I blicken möter jag henne, ögonen är tårfylld och hon gråter. Gråter som jag aldrig upplevt det förr.
Jag krama om henne, säger att jag alltid finns där för henne. Pussar henne i pannan och säger hejdå.

- Hör av dig imorgon. Sa hon då.

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

Annons:
Honestyisdead
2014-08-27 23:59
#1

Låter väldigt jobbigt, speciellt när det är helt oväntat!

Flygandebanan
2014-08-28 00:15
#2

Det känns i hjärtat. Det gör det verkligen.

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

[VampireGirlElvira]1
2014-08-28 07:36
#3

Tycker synd om dig.

[VampireGirlElvira]1
2014-08-28 07:37
#4

Hoppas att du känner dig bättre nu när det finns människor som kan prata med dig nu när du har det jobbigt.

Flygandebanan
2014-09-02 22:40
#5

Idag träffades vi, första gången sen förra söndagen.

Och så gjorde vi slut 😕

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

[VampireGirlElvira]1
2014-09-03 19:40
#6

:(

Annons:
Upp till toppen
Annons: