Annons:
Etikettjobbet
Läst 5149 ggr
_Fisken
9/3/14, 10:41 PM

Gnissel på jobbet. Nu är det nog!

Har arbetat i ett projekt sedan två år tillbaks. Jag är insatt i projektet för jag har mångårig erfarenhet av mätteknik samt av elektronik/data.  Jag har haft sedan start vissa problem med projektledaren (PL). Han har varit ignorant. Besserwisser. Det jag har lagt som förslag har direkt lagts ner av honom. Det hör till saken att han inte alls är insatt i vare sig mätteknik eller elektronik. Han blottar sig gång på gång där han visar att erfarenheten och kunskapen inom dessa ämnen är nära noll.
Eftersom han är PL så är det mer eller mindre bara att lyda eller göra saker i lönndom på mitt sätt utan att han vet det - för att rädda projektet. Jag har talat med cheferna och det blir några "krama-möten" och sen har den krisen varit över - tror dom. Icke. Problemen har fortsatt. 
Idag har vi en hetsig diskussion om en mätteknisk detalj och jag sade att "Kom ihåg att du talar med en mätnisse nu.." (eftersom jag jobbat med mätteknik på företaget i 12 år).  Hans svar var "Det är väl en Nisse jag talar med?" och så snörpte han på munnen. Dessutom har han ignorerat för fjärde gången en begäran om att beställa en mätgrej som är nödvändig för fortsatt jobb. Då uttalar jag mig som "expert" inom ämnen i projektet. 

Det gjorde att jag skrev ett ganska vasst brev till MIN chef om att nu hoppar jag av projektet då jag o PL inte tänker på samma sätt och hans sätt är så udda och så svårt att förstå att jag inte kan längre arbeta med honom. 
Detta kommer att ramla ner som en bomb på avdelningen men jag måste få stopp på detta då jag inte kan sova och bara tänker på detta - hela tiden. Men lite skakad är jag för jag är inte van att behöver göra så här. Jag har aldrig haft problem med arb.kamrater förut. Men nu sket det sig rejält och nu är jag bestämd. Inte en dag till.  Vi får se vad som sker imorgon….spännande. 

Vilken jävla skitstövel han är! Kalla mig för "Nisse"! Jag heter f-f inte Nisse!

Annons:
Tarotstollan
9/3/14, 10:55 PM
#1

Naturligtvis är det jobbigt och nervöst men så här får det ju inte vara på en arbetsplats. Har folk inte rätt utbildning skall de inte ha ett arbete som de inte klarar av.  Det borde ju ligga i chefers intresse att de har "underhuggare" som vet vad de sysslar med!
Bra gjort och stå på dig!🤗

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

_Fisken
9/3/14, 11:12 PM
#2

Tack! Jag behöver verkligen stöttning. Jag är så ovan detta sätt att kommunicera men någon gång måste man säga ifrån. Sätta ner foten. 
Han borde hålla sig till att vara PL och inte lägga sig i detaljerna. De tar ju in experter på olika områden till ett projekt. Men han lägger sig i allt. I alla detaljer - utan att ha erfarenhet. Det är inte hans sak. Suck och suck igen.

Tjeja
9/4/14, 6:01 AM
#3

Det låter som en person som troligtvis inte är utbildad o kunnig nog till att vara en PL heller egentligen, eftersom han uppenbarligen inte förstår vad hans roll går ut på egentligen. Låter mer som att han gillar känna att det är han som bestämmer. Han förstör ju och skapar merkostnader för företaget/arbetsgivaren. De andra inköpta experterna borde vara frustrerande de med!?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
9/4/14, 6:10 AM
#4

Jag tror det. Han styr dem också på våra daglig möten. Ifrågasätter och ger order om hur saker ska utföras. Normalt sett bordea han ha delat ut en arbetsuppgift och sen bara frågat varje dag hur det och när det blir klart. Inte lagt sig i detaljerna. Men han delar inte ut ansvarsområden. Han skaffar sig springshasar och såna som blir ansvariga sen. De blir förvirrade. Eftersom han är in i detaljerna blir man osäker på vilka befogenheter man har. Prata med karln går inte då han helt enkelt inte fattar elektronik. Så det är en otroligt jobbig situation Men idag blir det munsköjlning för den herren. Idag blir det reäkenskapens dag. Inatt 01.30 var jag så arg så jag satte på musik att fokusera på och sen tog en sömntablett. :-(

Tjeja
9/4/14, 6:37 AM
#5

Usch vad jobbigt det låter för dig! Hoppas det händer saker nu.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Hayabusa]
9/4/14, 7:16 AM
#6

Världen av full av dåliga ledare, det är bara en tidsfråga innan man springer på någon.  Ett tips är att ha koll på "befälsordningen" så att du inte trampar snett i minfältet. Det är nämligen lätt hänt att man själv blir utsedd till syndabock annars. Ett annat tips är att hålla din kritik saklig, var alltid lugn när du pratar (även om du kokar inombords). Lägg känslorna åt sidan och säg aldrig mer än precis det som behövs. Jo, jag vet - lättare sagt än gjort. Att ta en debatt när man är upprörd brukar sällan bli så bra som man tänkt sig.

Lycka till !

/Stefan

Annons:
_Fisken
9/4/14, 11:41 AM
#7

Jag noterar vad du säger. Jag var dit idag och min chef kom och sade att han skulle prata med mig. Men sen stack han på nåt möte. Jag väntade till 5 min före ett möte jag skulle ha med PL och då stämplade jag ut mig o åkte hem. Jag sjukskrev mig. Jag var så förbannad så jag visste att jag måste hem o lugna ner mig.

På vägen hem ringde chefen och jag hade ett samtal med honom och det var med lite förhöjd röst jag diskuterade med honom och jag försökte vara saklig. När det är känslor inblandade så är det svårt att vara saklig - att hitta ett spår till en speciell händelse som är början till denna dåliga känsla. Det är en serie av händelser som sätter sina spår i en och dessa reagerar man på efter ett tag. Jag exploderade! Skönt som fan o bli arg faktiskt.

Halvdansken
9/4/14, 1:38 PM
#8

Försök att gå på jobb även om det är kämpigt. Annars blir det du som blir syndabock och "inte klarar trycket" osv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

_Fisken
9/4/14, 1:57 PM
#9

Ja. Jag känner nog till det där men jag hade ett uppriktigt samtal med chefen om vad problemet egentligen handlar om. Roller. Om det finns otydliga (eller inga) roller mellan arb.kamrater och i projekt skapar det osäkerhet. Vem bestämmer inom detta område? Genom att säga ifrån som jag gjort nu så tar jag ett ansvar och vill ha till en förändring.

Halvdansken
9/4/14, 2:25 PM
#10

Ja för tusan, du har gjort helt rätt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Torahzen]
9/4/14, 3:07 PM
#11

Du har gjort helt rätt så stå på dig! 👍

Skriv gärna ner, dokumentera saker som har hänt, effekter av PL:s beslut eller av att han inte har tagit beslut. bra att du verkar ha fått gehör hos chefen.

Ilska är bra, det signalerar att något är fel. Ta bara ut det på "rätt" sätt, typ motion.

_Fisken
9/4/14, 3:14 PM
#12

Tack

lizaohman
9/4/14, 4:57 PM
#13

"Nisse"? Syftar han på att du är en tomtenisse, gammal och förlegad, en töntig geek? Eller va?

Annons:
_Fisken
9/4/14, 5:20 PM
#14

Du har rätt där.  En "Nisse" i detta sammanhang är menat som en lite fånig "tomte-Nisse".  Jag är 52 år. Fyrbarnsfar och har jobbat där 16 år. Han har jobbat där i 2 år.  Han kallar mig fan inte "Nisse" på mitt kontor. Den skitstöveln till PL får nog faktiskt backa undan från mig. Kommer han med nåt jädra smicker på mötet imorgon så ser jag rött. 

Ursäkta svordomarna men jag är fortfarande upprörd. Tur jag sjukskrev mig idag.

Tarotstollan
9/4/14, 11:20 PM
#15

Vad kommer att hända? Lyssnade chefen  på dig? Är det därför det blir möte i morgon?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

_Fisken
9/4/14, 11:52 PM
#16

Chefen ringde ju mig och han lyssnade - men jag tror inte han fattar allvaret. Ska på möte imorgon med PL och honom och jag nästan skakar när jag tänker på det. Vill INTE dit och träffa PL. Kan det finnas risk för utbrändhet?  Usch va jobbigt. Värsta är att jag inte ser nån lösning på det. Det är PL eller jag och då går jag gärna. Typ byter avdelning. Det har gått för långt detta. Grejen är att jag larmade för ett år sedan. Men det hjälpte inte. Sen hade avdelningen sån där "hur-vi-trivs-på-jobbet". Jag gav lägsta betyg. Chefen skulle absolut ta det på allvar. Inget hände. Inget hände för ett år sedan heller. Suck. Som jag känner nu ställer jag in mötet imorgon och tar det på måndag. Då kanske de fattar att det inte  går längre med ett kaffe-möte där vi sitter o småmyser tillsammans.

(Nu kallade jag min chef och högsta chefen (som är PL:s chef) till ett möte imorgon)

Maria
9/4/14, 11:58 PM
#17

Jag tycker inte du ska ställa in imorgon. Du har dessutom sjukskrivit dig idag. Det skulle kunna tolkas som du smiter undan.

Det bästa du kan göra är att försöka hålla dig lugn och saklig. Att brusa upp är aldrig lyckat. Bjud på dig själv och berätta hur du känner men försök att inte få det att låta som ett nederlag utan bara att du står för dina åsikter och klargör att du inte accepterar läget som det är.

Jag är övertygad om att man vinner mest om man är saklig, behärskad och bestämd.

Lycka till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
9/4/14, 11:59 PM
#18

Skriv ner allt du vill ha sagt, ta kopia och lämna till chefen. Sen får han ta det precis hur han vill, gör han inget är han en dålig chef också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

_Fisken
9/5/14, 12:11 AM
#19

Ja, jag måste vara saklig. Har lugnat ner mig nu. Det svåra är att få 2 års problem att bli begripligt i en följd. För allt hänger ihop. Första gången han nekade till förslaget till det sista "Nisse". 

Tarotstollan. Jag har faktiskt skrivit ett två A4 långt brev till dem men jag väljer att åka in till mötet och ha det med mig som minneslista.

Tarotstollan
9/5/14, 12:17 AM
#20

Lycka till!🤗

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Torahzen]
9/5/14, 9:31 AM
#21

Lycka till idag!

_Fisken
9/5/14, 12:59 PM
#22

Hade ett mycket givande möte med chefen idag. Jag hade i natt tänkt ut hur jag skulle säga så han förstår min situation. Mitt arbete är elektronik.  Det skiljer sig från DERAS teknikområde - mekaniken. Chefen och PL  är mekanikingenjör. Jag lyckades nå fram med vad som gör att jag blir så hemskt stressad och att det går dåligt.  Resultatet blev att han förstod och att vi skulle ha ett till möte med PL och högsta chefen där jag förklarar hur jag tänker från min sida sett vad gäller två specifika elektroniska problem. Sen får min lösning jämföras men hur PL tänker - som har sina fötter i mekanikvärlden. Mötet är för att skapa förståelse mellan de två lägren - elektronik och mekanik. 

Jag sade att det enda som fungerar är funktionsupphandling mellan PL och mig. PL begär ATT det ska lösas. Inte HUR. Det avgör jag. Det höll chefen med om.

Så nu ska jag skriva ihop nåt pedagogiskt tills måndag….

[Hayabusa]
9/5/14, 1:20 PM
#23

#22 Låter positivt. Det är viktigt att du för fram budskapet om att du är angelägen om att projektet blir lyckat. Så att det inte framstår som en personlig tvist. Det enda som betyder något i ett projekt är resultatet. Vägen dit är kuriosa, enligt min mening.

_Fisken
9/5/14, 1:30 PM
#24

Sant.  Sen kan man fråga sig vad "Resultatet" är? Är det vinst? Glada Medarbetare? Antal sjukskrivningar? Utbrända Medarbetare? Detta måste vägas in.

[Hayabusa]
9/5/14, 1:47 PM
#25

#24 Nej, det är klart. Nu är jag ju inte insatt i projektet som sådant, men uppnått resultat/mål får naturligtvis inte ske till vilket pris som helst. "At the end of the day", så är det givetvis den totala bilden som avgör om ett projekt varit lyckat eller ej.

_Fisken
9/7/14, 11:53 AM
#26

Jag börjar mer och mer inse vad jag varit i för "state of mind". Jag har varit så nertryckt och varit så överbelastad av arbete så jag totalt tappat greppet över vem jag är och har varit och vilken roll jag borde ha KRÄVT. Jag trodde nåt helt annat när jag skrev på för projektet och det blev helt annat. Jag har gått med gapande mun i två år. (I och för sig sade jag till chefen för ett år sedan men inget hände.)

Det behövdes en tändande gnista och en hel del ilska för att få mig och inse mitt värde och att ingen har rätten att ta av mig min roll i gruppen. 

Nu inser jag att jag kommer att gå in på mötet på måndag med helt annan syn på mig själv, sprätten till PL och hela situationen. Jag kan givetvis inte fortsätta utan att de går med på stora  justeringar i protokollet. 
Lustigt hur man reagerar. Intressant att studera sig själv. Det får jag notera och ta med mig.

[Torahzen]
9/7/14, 6:19 PM
#27

Härligt att du kommit till insikt! Som jag skrev så är ilska en bra känsla, en varningssignal som också ger kraft till att agera.

Lycka till imorgon!

Annons:
Tjeja
9/7/14, 7:13 PM
#28

Låter som både bra, nyttig och sunda insikter du kommit fram till! Förhoppningsvis kan dessa känslor hjälpa dig att inte känna sådan frustration och ilska längre på måndag. Utan du kan istället tala och tänka klart och sakligt istället för ur kaotisk frustration. :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
9/8/14, 7:14 PM
#29

Hej! Jag ska avsluta detta med att säga att mötet gick bra på så sätt att våra chefer (min och PL:s) såg vår skillnad i att se på problem och lösningar inom just mitt gebit - elektroniken och mättekniken. I debatten så blottade han sin okunskap och sin tjurskallighet inför cheferna. Jag kunde inte låta bli att flina faktiskt. Han sköt sig själv i foten. Sen laddade han om och sköt sig i andra foten. 

Mötet avslutades med att PL:s chef sade att det måste bli ordning på torpet och att jag får en roll som gör att PL inte kan in och fingra i det som är mitt område. När PL:s chef säger det då blir det så för han är en av företaget högsta bossar. Så nu ska vi skissa på ett utkast av en rollbeskrivning som förhoppningsvis håller PL i schack.

Praefatio
9/8/14, 7:20 PM
#30

#29 Låter som att du fick rätt till slut. Skönt när du har kämpat, att bli sedd ordentligt! Det kommer ge nya krafter.

[Torahzen]
9/8/14, 8:31 PM
#31

Härligt att han föll på eget grepp och att du stod på dig. Det verkar ha gjort resultat.

_Fisken
9/8/14, 8:35 PM
#32

Att han inte begriper?? Han är ju ganska klipsk annars men kan inte lyssna på andra personer och sen toppstyr projektmedlemmarna. Det är ju så uppenbart !  Ja, jag är då nöjd. Nu ska jag lobba lite hos min chef hur han ska skriva rollbeskrivningen…

[Torahzen]
9/8/14, 8:37 PM
#33

Det kan bli lite komiskt när man ser något så tydligt, men det är inte lika lätt att uppfatta det själv. Släpp PL i dina tankar och lägg krutet på hur du vill att din roll ska se ut.

Tjeja
9/8/14, 9:07 PM
#34

Hej Fisken! #29 Tänkte på dig i morse och höll tummarna för dig och mötet!

Skönt att det gick så bra! Håller tummarna för att rollbeskrivningen blir lika bra också så du får jobba ifred med din del och projektet blir gjort! 👍 

Du får gärna fortsätta hålla oss uppdaterade hur de går! Om rollbeskrivningen och om det nu blir bra förändring i praktiken för dig också och du blir nöjd med tiden! 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
_Fisken
9/8/14, 9:45 PM
#35

Jag tackar så mycket Tjej A.   Jag fick lite extra styrka när jag klev in i mötesrummet. Jag kan se stor o stark ut men inuti kan jag var osäker. Tro mig. Men inte denna gång. Även om PL var sur och tvär…det sket jag i. Tjalle Tvärvigg.

För övrigt. Jag måste säga att jag blir väl mottagen på LoA. Ni har en öppen attityd och positiv inställning. Det är uppfriskande! 

Nåt roligt. Jag skrattar än åt det jag skrev till en Medarbetare på LoA (Shiawase).  Jag berättade för henne att jag trodde att Law Of Attraction var Lagen om Attraktion på motsatta könet. Eftersom det var mkt Kvinnor här (verkade det som) så trodde jag LoA handlade om val av nagellack, bästa fönen etc.  Givetvis läste jag inget inlägg. Tänk så fel jag hade!! Skrattar än idag åt toket. 

Jag återkommer när jag har nåt intressant att berätta. Tack för uppmärksamheten. 🌺

[Torahzen]
9/8/14, 9:49 PM
#36

👍

Tarotstollan
9/8/14, 10:40 PM
#37

#35. 😂. Härligt att det gick vägen på mötet!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

_Fisken
9/9/14, 6:21 PM
#38

Idag fick jag ett mail för mycket från PL. Han gick in och tog över en arb.uppgift som var min medan jag var hos tandläkaren. Han skickade runt resultatet till samtliga chefer. Det var precis detta vi diskuterade på mötet. Att han INTE skulle in och ta över mitt jobb för det skapar osäkerhet senare. Denna metod han använder är dessutom ingen metod jag skulle valt så jag kan inte stå bakom hans resultat eller metodik. Nu är jag så less på detta och oavsett roller och fina dokument kommer jag INTE att arbeta mer för honom. Jag ska begära förflyttning Tråkigt men så ser det ut.

[Torahzen]
9/9/14, 6:26 PM
#39

Bra med ett avslut. PL har uppenbarligen inte förstått, eller så utmanar han genom att göra det igen fast han vet att det är fel. Vad säger era chefer?

Tjeja
9/9/14, 7:21 PM
#40

Tja den där PL kände sig säkerligen hotad och kränkt i sin roll så som han föreställer sig att den innebär låter det som, eller så som #39 säger har han verkligen inte förstått…? (inte så troligt att han skulle vara så korkad dock tänker jag)

Men har han skickat till alla cheferna också så har han ju i alla fall hängt ut sig själv i sin egen dumhet!

Låter som om företaget skulle behöva byta ut honom alldeles istället. Mot någon som är bättre på att vara just en PL och inte bara en "bra arbetare i sitt eget område" Bara för att man kanske är duktig i sitt eget yrkesarbete betyder ju inte det per automatik att man är någon bra teamledare!

Ja vad säger era chefer? De som var med på mötet?

Sedan tänker jag också att ju fler i din arbetsgrupp borde uppskatta att någon reagerar mot en PL som lägger sig i fel saker? Kanske cheferna skulle prata med fler i gruppen för att skapa sig en bättre bild av hur PL egentligen styr gruppen?

För den uppfattningen jag får när du berättar så låter det ju snarare som att det är PL som borde bytas ut istället för dig och teamets övriga medarbetare…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
9/9/14, 8:51 PM
#41

Hej. Jag har inte skickat mailet där jag begär förflyttning. Jag vilar lite på det och jag vill inte skriva/skicka när jag är upprörd. 

Ja, jag har arbetskamrater som inte pratar med PL utan det är deras chef som får prata med PL. Så han har satt sina spår på andra ställen. Jag har 2-3 st som tycker synd om mig på jobbet som måste jobba med PL. 

PL har haft eget enmansföretag och är van att göra allt själv och tycker väl att han kan grejerna bättre själv.  Nu är ju läget annorlunda då han är projektledare. Då ska man delegera och ha överblick. Inte toppstyra. Men nu har jag bestämt mig. Jag tror jag att jag ska skicka mailet till min chef imorgonbitti då jag ser klarare på detta. "Man ska inte skicka mail på kvällarna då man är arg".

Det är för jäkligt….

Nu önskar jag att jag kunde meditera eller sitta och justera mina vibbar till nåt positivt. Musik brukar hjälpa bra. När jag inte kan somna på natten för jag är så förbannad brukar jag sätta på musik på låg volym.

Annons:
[Hayabusa]
9/9/14, 9:16 PM
#42

Min uppfattning: Helt uppenbart var det en "hämndaktion" efter det möte som ni hade tidigare. PL kände sig säkert förnedrad och valde att ta revansch på detta sätt. Tyvärr är jag inte särskilt förvånad. Har själv upplevt det många gånger, man har ett möte där det bestäms vissa saker - efteråt går parterna ut och gör som de vill ändå.  Absolut inget har förändrats.

Dags för personer i chefsposition att agera, sätta ner foten och peka med hela handen. Personliga vendetta & intriger riskerar hela projektet, enligt min mening.

_Fisken
11/26/14, 1:06 PM
#43

Epiolog
Jag tänkte bara skriva och berätta vad som hänt. Jag vaknade redan vid 01.00 inatt och kunde inte somna om - pga jobbet (som tråden handlar om) så jag sjukskrev mig. Har tid o sitta lite här då.
Vad har skett på mitt jobb? Jag kan kallt konstatera att cheferna hör inte, förstår inte eller inte har tid.  Jag frågar mig: vill jag vara kvar i detta nu och framöver? Ska jag stå ut en vecka till?
Det blir tveklöst nej. Jag ska inte bli kvar på det jobbet trots 16 år där och trots att jobbet kunde varit riktigt roligt om inte det var sånt USELT ledarskap.  Jag kan förstå att de (cheferna) missar nån enstaka gång att jag flaggar för att jag mår dåligt i projektet, men när jag på flera olika sätt under en längre tid påtalat problemen och inget händer ialla fall - då är det dags att lämna skutan. Att inte PL har sagt ett knyst förvånar mig inte då hans ledarstil är under all kritik. Jag kan inte förvänta mig nåt från honom. Men när jag inte får förståelse och agerande från mina chefer - då är ju allt hopp ute.  Det är bara tomma ord de far med.  Ändå vet jag att de (cheferna) vill att det ska bli bra - men inget händer. Där är problemet. Och jag orkar inte driva detta mer. Orkar inte bråka. Inga mer krismöten som ändå slutar i ingenting.

När jag sjukskrev mig sist så skrev jag ett mail till min chef:  "Nu är det nog med prata-ut-möten. Nu vill jag se att nåt sker. Om inget händer så kommer jag själv att agera".

Chefen kom - han pratade - inget hände.  Som vanligt. Det gjorde att jag gjorde slag i saken och  började söka jobb. Har nu tre olika jobb på G. Hoppas nån av dem nappar.

[Hayabusa]
11/26/14, 1:44 PM
#44

#43 Handling säger mer än ord. Väldigt sant, anser jag. Lycka till!

Tjeja
11/26/14, 5:12 PM
#45

Hejja dig! Håller tummarna för bästa nya jobbet!👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
11/26/14, 5:22 PM
#46

Tack!! En VD ringer mig imorgon!

[Torpedtass]
11/28/14, 9:52 PM
#47

Åh herre min skapare vad du får gå igenom. Jag förstår att du vill ha ett nytt jobb.
Suttit i liknande sist som dig utom att där var jag arbetsledare och mina Medarbetare körde över mig och vägra lyssna. Som tur är rapportera jag detta till cheferna och med tiden fick en Medarbetare efter en annan förflyttning till att jobba ensamma och inte i grupp.

Håller tummar nu att allt går vägen för dig.

_Fisken
11/28/14, 10:17 PM
#48

Tack. Jag hoppas det också. Det måste gå vägen. Jag kniper käft o gör det jag ska nu. Förr kämpade jag men möter kompakt ignorans. Så upplever jag det.
Det jävliga är att jag gått i detta i 2.5 år. Första åren gick jag som i chock. Skulle verkligen ett projekt ledas så här - uselt? Det har slitit ut mig totalt. Är otroligt besviken på mina chefer som inte gjort nåt åt det när jag flaggade.

Annons:
[Torpedtass]
11/28/14, 10:57 PM
#49

#48 Ska absolut inte gå till så.
Har du kollektivavtal och är med i facket kan du ta upp detta med dem, får absolut inte gå till på detta vis på en arbetsplats.

Cindy S
11/30/14, 8:22 AM
#50

Jag hoppas du får nytt jobb snart och slipper dem. Ta upp problemet med facket, rådfråga dem om hur du gör med referens från det här jobbet nu. Du ska ju få bra referens också.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

_Fisken
12/18/14, 5:27 PM
#51

Nu är det klart! Skrev på anställningskontraktet i morse hon en firma i samma stad som jag bor i. Sen åkte jag in, skrev en "egen uppsägning" och bad  chefen signera. Han frågade mig 3 ggr om jag verkligen ville detta. Jag sade att "jag har redan skrivit på"…..det blev lite jobbig situation där. Sen åkte jag hem kl 14 och tog en whiskey.  Få se imorgon nu då….sista dagen före ledigheten. Men fan va skönt. Jag fattar inte att det är sant.  Projektledaren, som har drivit mig till detta, skrev ett mail "Hoppas det inte beror på mig utan att du hittat ett bättre jobb". Suck. 

Case closed.  😉

Tjeja
12/18/14, 5:38 PM
#52

HURRA!!! Braaa jobbat HEJA DIG! hoppas av hela mitt hjärta att det nya jobbet nu blir TOPPEN för dig!!! 🏆❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
12/18/14, 5:45 PM
#53

Tack!! Det är ett superjobb Tjeja eftersom det är en kompis till mig som äger firman och de har varit konsulter på företaget jag jobbat på och jag har haft nästan daglig kontakt med dem. Har länge velat jobba där eftersom det är just exakt det jag velat syssla med. 🍸

Tant Grön
12/18/14, 6:13 PM
#54

Grattis till nya jobbet🌺

Tjeja
12/18/14, 7:11 PM
#55

ÅÅÅh vad KUL! ännu mer grattis då! Sweeet!!! 🌺🥳☀️

IN your FACE old job buds!!!! Ha ha.. 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
obstitant
12/18/14, 7:36 PM
#56

#51 Vad svarade du?

"Jo, självklart beror det på dig, OCH jag har fått ett bättre jobb, så tack för att du fick mig att söka det"? 😈

[Torahzen]
12/18/14, 7:42 PM
#57

Stort grattis till nya jobbet!!!

_Fisken
12/18/14, 7:50 PM
#58

Obstinat. Gissa om jag velat säga det! Men jag måste hålla en lite "behärskad" stil. MEN min chef vet hela storyn om den där stollen.  Har sagt rubbet till honom MEN har är själv en fegis. PL och han är kompisar sedan tidigare och de "förstår" varann eftersom de är från samma yrkeskategori och har samma historia. Jag ser ju hur trevligt de har det på chefens kontor. Själv kommer jag bara med "gnissel"…suck.

[Thiah]
12/18/14, 8:54 PM
#59

Grattis! Nu kan det bara bli bättre :)

_Fisken
12/18/14, 9:06 PM
#60

Ja, är man i botten o lider av sömnbrist, stress, bekymmer, maktlöshet, frustration, ilska, nedstämdhet och ändå måste ha ett påklistrat glatt leende på jobbet då måste man göra nåt.  Minsta ändring gör att det bara kan bli bättre som du säger.
När man är nere där gäller det att besluta sig för en förändring och lägga ner all sin återstående kraft på det.

_Fisken
3/12/19, 9:32 PM
#61

Denna tråd hör till historien. Gissa om jag lärt mig…

Tarotstollan
3/12/19, 9:39 PM
#62

Har du bytt jobb?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
_Fisken
3/12/19, 9:43 PM
#63

Ja. Jag sade upp mig och fick jobb på hemmaplan. Roliga arbetsuppgifter och ingen galen PL….

Tarotstollan
3/12/19, 9:49 PM
#64

Härligt!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: