Annons:
Etikettkänslor
Läst 1672 ggr
florre
2014-09-06 22:23

Råd och hjälp. Inget verkar funka :(

Hejsan vet inte riktigt om den hamnade i rätt nu men admin får säga till eller byta om de behövs. 

Nu är de så att jag och min tjej bot ihop några månader och allt har varit frid och fröjd, fram tills några veckor sedan. Började jobba, samt studier vid sidan av. Vi båda har väl och göra om dagarna. Dock nu dom närmaste veckorna har sexlivet i en princip gott till noll verkligen, jag får inte röra henne och hon rör knappt mig. Ger henne utrymme och går inte rakt på sak utan låter de flyta med som tiden går men även de hjälper inte. 

Nu så verkar de blivit värre då på helger när jag duckat mat och fixa godis m.m frågar vilken film vi ska se eller göra nåt är de sängen direkt för henne efter hon ätit. Hon gör de varje helg nu och när de finns tid för umgås om kvällarna. Förstår enstaka gånger men blir ändå fundersam över vad jag ska göra.  Försöker prata med henne om de men får bara till svar att jag inte är förstående för hennes trötthet m.m.  Vill även påpeka har endast ca 3kvällar i veckan som jag kan vara uppe och prata mysa m.m

Jag vet inte ärligt talat vad jag ska göra känner självförtroende sjunka mer och mer. Känner mig inte ett dugg fin längre som de är mig de är fel på :( 

Om nån varit med om liknade skulle jag jätte gärna bli glad över tips. 

PS: kan förstå om de är en period men detta pågått nu månader och verkar inte bli bättre.

Tack för alla svar

Annons:
[JenniN]
2014-09-08 10:14
#1

Du ska inte känna att ditt självförtroende sjunker på grund av detta. Är hon trött så är hon. även om det pågår i månader. 
Det låter som att både du och hon har mycket att göra och ibland går man igenom såna perioder i livet, det är bara att vänta ut.

Maria
2014-09-08 10:50
#2

Visst ska du respektera henne och hur hon mår och känner men även hon har ett ansvar i er relation tycker jag och borde kommunicera mer med dig om vad som är fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

trollslända
2014-09-08 11:22
#3

och mitt i allt detta så pratar hon om att ni ska gifta er?

pyromanen
2014-09-08 11:38
#4

Prata! Finns det möjlighet att arbeta mindre? Minska på aktiviteter som innebär trötthet? Hur är det med era behov av egentid? I perioder med mycket jobb mm har mitt behov av att få vara själv ökat.

Rita-S
2014-09-08 11:52
#5

Det är inget fel på dig. Åtminstonen jag och fler andra tjejer jag känner behöver känna oss utvilad och avslappnad för att orka med intimitet, medan många grabbar jag vet om använder intimitet som ett vis att få slappna av. Blir lite krock mentalt när vi funkar olika. Om ni har nyss börjat ett "nytt liv" med mycket jobb, plugg och annat är det ofta mentalt utmattande tills man vänjer sig, och det kan ta olika tid. 

Dock tycker jag hon mycket väl kunde vara mer förstående själv och inte bara snäsa åt dig att du inte visar förståelse för hennes trötthet när du försöker få visshet i att det inte är dig det är fel på och att hon faktisk bara är trött. Visst att du skall visa förståelse för hennes trötthet, men hon måste faktisk även visa förståelse för dig med, det är en dörr som svänger båda vägar faktisk.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Hayabusa]
2014-09-08 14:18
#6

Ja, du…ingen rolig situation. Frågan är om det "bara" är trötthet som din sambo känner, eller om det är något annat som får henne att agera så? Det kan hon enbart själv svara på. Kommunikation är oerhört viktigt, men "It takes two to tango". Att läsa av signaler och tecken i skyn är inte enkelt, vare sig för Kvinnor eller män, och vi människor är faktiskt begåvade med tal.

Jag har varit i samma situation så jag  det hur svårt det kan vara. Har tyvärr ingen trollformel för att lösa problemet, men min känsla är att din sambo måste öppna upp sig lite och börja kommunicera.

Lycka till!

/Stefan

Annons:
florre
2014-09-10 21:46
#7

Ja de är inte lätt verkade lugnt en dag sen krascha de igen. Sen är de att hon gör i en princip inget om dagarna utan är hemma till två tre tiden om dagarna. Jag däremot är hemma till tre tiden sen är så lär jag va på jobbet vid fem tiden, jobbar inte alla dar i veckan och har gjort så de ska finnas tid för oss. Nu blir de så att hon låter otrevlig och verkar inte ens vilja fråga om min dag på jobbet när jag kommer hem. Förstår att hon är trött med skola och ger henne utrymme, jag pushar definitivt inte henne utan jag respekterar henne till 100% . Men de är ändå självklart självförtroende sjunker när de är jag som måste komma och kramas, pussas eller bara hålla om henne. Börjar kännas konstigt om dagarna vi bor ihop, känns bara som man är två personer i samma lägenhet som har sina saker om dagarna :(

Upp till toppen
Annons: