Annons:
Etikettkänslor
Läst 1094 ggr
[Mitzu]
9/7/14, 3:32 PM

Intresserad av invandrare, kan religionen stoppa!?

- Rasister kan genast läsa något annat -
LÅNGT INLÄGG
Skrev förut tråden ''KK med sin bästa vän, hur hade du reagerat?''
Nu helt plötsligt har jag blivit intresserad utav någon så jag och min bästa vän kommer inte ha mer sex. Men däremot är jag lite orolig eller vad man ska säga.. 

Personen jag blivit intresserad av går på en utbildning där jag går, alltså vuxenutbildning men däremot inte i samma klass. Dock ser vi varandra varje dag och brukar heja, -men inget mer.
Hur som. Igår träffade jag en person jag träffat genom en gammal vän, allt gick hur bra som helst och vi pratade på en massa. Sen frågade han en massa om förhållanden och jag berättade att jag inte är intresserad då jag är lite intresserad av någon annan, -han frågade vem det var, men jag svarade inte då. 
Tillslut berättade jag och det visade sig att det var hans bästa vän. -Precis innan hade den här killen frågat ''vill du kanske mysa lite'', -jag blev helt paff och sa direkt nej. Så för honom kändes det mer obekvämt när han fick reda på att det är hans bästa vän jag är intresserad av. 
Sen efter ett tag så frågade han om jag ville träffa hans kompis, jag tvekade lite i början då jag blev lite nervös men tillslut blev det ja. 
Så vi hämtade honom och han kände genast igen mig när vi blev presenterade för varandra. 
Saken är den att jag har aldrig blivit intresserad av en mörkhyad person förut som ofta har någon form av religion att följa, så det här känns helt nytt för mig.
Det enda jag vet är att han är singel, dricker, jobbar mycket, har aldrig haft ett förhållande och hans pappa är ganska så sträng (bor ej i Sverige).. 
Tänk om han själv inte får välja partner eller om det absolut inte går med en helsvensk!? Jag vet inte om han är ens lite intresserad men han  har tittat på mig där på utbildningen lite mer än vad man kanske gör + att han pratade en massa med mig när vi träffades  osvosv. Visst folk pratar med varandra, men jag vet inte.. 

Visst ska jag gå fram och prata med honom men det här är inte det första jag kommer att dra upp, ''Hej! Har du en religion att följa när det kommer till förhållanden?'' haha.. 

Nu tänker jag bara långsiktigt, men jag vet inte hur min pappa skulle reagera, jag vet inte vad han är men han skämtar alltid om folk och även skämt som anses som rasistiskt även fast jag inte tror att han är det. Mamma är inte rasist utan hon anser att alla människor har lika värde.. 

Tycker han verkar så intressant, snygg är han också.. Men de skulle kännas så surt om vi träffas och sen visar det sig att han måste typ gifta sig med en från samma land eller att hans föräldrar väljer någon åt honom!? :s

Annons:
Wellcraft
9/7/14, 3:41 PM
#1

Jag har nog inte riktigt svar på dina frågor.
Men jag vet av egen erfarenhet att förhållanden med folk som är starkt troende kan sluta med att man blir kontrollerad, se till att du inte blir det (om det blir något).

Jag tycker du ska testa lite, lär känna honom! Prata mycket med honom, ställ frågor! Är du intresserad så sopa inte det under mattan, det skadar inte att prova :) Du behöver ju inte gå på religionsfrågorna på direkten, låt det komma successivt :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Maria
9/7/14, 3:55 PM
#2

Du låter ju helt desperat😉

Låt saker och ting ta sin tid. Just nu vet du ju inte ens om han är intresserad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[silkesnosen]
9/7/14, 3:58 PM
#3

Bara lär känna honom lite avslappnat som vem som helst..låt inte fördomar stå i vägen. Vissa saker får man ju reda på efterhand.

[Nyfiken22]
9/7/14, 4:04 PM
#4

Som alltid när det handlar om religion kan starkt troende bli väldigt fanatiska. Särskilt från mannens sida. Kräva att partner byter religion, uppfostran om man skaffar barn m.m.

Maria
9/7/14, 4:18 PM
#5

Men herregud, måste det vara en religiös person överhuvudtaget bara för att han har mörk hudfärg????

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Mitzu]
9/7/14, 4:29 PM
#6

#1 Tack! Ska gå fram och prata med honom lite imorgon :) #2 Nej desperat är jag inte även om kanske inlägget tolkas så. Och nej man behöver inte vara religiös för att man är mörkhyad. Men jag vet att han har någon form av religion då hans vän berättade det, men att han inte vet hur de är för hans del med förhållanden då de kommer från helt olika land. Så lugn. #4 Jo vet om ett par som de blev så för, men självklart inte för alla. Jag känner honom inte så jag kan inget säga :)

Annons:
Honestyisdead
9/7/14, 6:14 PM
#7

Tycker detta är en märklig tråd.

Du lägger för stor vikt vid hudfärg och religion som du inte ens vet om den existerar eller inte.

Gur4m1
9/7/14, 6:21 PM
#8

Låter mest som att du utgår från att "han har en religion att följa". De tär väl snarare att han är från en annan kultur som är problemet.

Jag var tillsammans med en kille född i Iran men inte hade han någon annan religion, han var inte över huvud taget religiös- precis som mig alltså! Däremot var våra kulturella skillnader alldeles för stor- då allra främst mellan hans föräldrar och mig.

Prata med honom så kommer svaren p alla frågorna du ställt här att uppdagas- tyvärr frågor som ingen av oss kan svara på. Men spontant, för min egen del- jag skulle aldrig kunna vara med en person som är religiösa till dne grad att hen styrs av sin religion och det skulle påverka mig. T.ex att hen inte kan ha sex före äktenskapet. Eller kräver att jag måste ha samma tro.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[JenniN]
9/8/14, 9:17 AM
#9

Det är inte säkert att han har en religion, eller att han är intresserad. 
Lär känna honom, så kommer dessa frågor få svar av sig självt. 
Hur det sen fungerar mellan religionsfri person och troende är något man får klura ut i ett senare skede. =)

[Mitzu]
9/10/14, 11:19 PM
#10

Har fått svar/tecken på mina frågor. Han har ingen religion han följer, samt att han är intresserad :D

Gur4m1
9/11/14, 7:11 AM
#11

Grattis #10 :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[VampireGirlElvira]1
9/12/14, 8:25 AM
#12

Grattis Mitzu! ^_^ Jag har varit i nästan samma situation som dig gällande mitt ex. Han är från Sri Lanka, och många i min familj blev inte så förtjusta i honom först, men sen efter ett tag så släppte det. :)

Upp till toppen
Annons: