Annons:
Etikettförhållande
Läst 1921 ggr
Thelema
2014-09-15 20:53

Skickar hon ut fel signaler? Hjälp!

Detta är scenariot:

Han och hon har ett förhållande sedan ca ett år. En dag deltar hon i en tävling på Facebook. Vinsten är en resa enbart for tjejer. For att vinna måste hon dela vidare tävlingen på Facebook. 

Han blir upprörd p.g.a av att han anser att detta skickar ut fel signaler angående deras förhållande. Hon anser att han överdriver.

Anser du att hans reaktion är ¨befogad¨ eller ¨överdriven¨?

Annons:
[Yllhilda]
2014-09-15 21:00
#1

Han överdriver. Är den hypotetiske mannen svartsjuk och har dåligt självförtroende av en händelse?

Sjöstjärna
2014-09-15 21:04
#2

Det låter som en man med sjukligt stort kontrollbehov och svartsjukeproblematik.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Rita-S
2014-09-15 21:06
#3

Att man är i ett förhållande är inte ensbetydande att man vackert får avstå att göra bara tjej eller grabbgrejer. Att man tävlar om en resa som enbart är för den ena eller den andra i ett förhållande skickar ingen signaler om förhållandet alls anser jag, och en kraftig reaktion som beskriven i #0 är en uppenbar överdriven reaktion på en såpass banal sak. Jag anser inte den reaktionen är befogat eller att det finns nåt skäl för den reaktionen ut från scenarioet beskriven.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Skogsraah
2014-09-15 21:13
#4

Varför skulle hon inte resonera sunt? Helt galet! Ska man inte få åka iväg på en resa med sina kompisar utan partner?! Många varningsklockor där.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

teddykaniner
2014-09-15 22:01
#5

Ifall hon valde te.x en annan killkompis att ta med på resan istället för dig och du hade sagt att du ville åka med henne, då tycker jag denna kille har rätt att känna såhär. Men eftersom hon skulle ta med några tjejkompisar tycker jag inte den här killen har något att undra över, vem vill inte ur och resa gratis! 😄

Med vänlig hälsning,
Jenny

teddykaniner
2014-09-15 22:04
#6

Ifall den här killen är du, kan jag förstå att du känner dig besviken. Nu vet vi ju inte hur lång den här resan är det, ifall hon skulle vinna, och är den flera veckor lång förstår man ju att du känner dig utanför lämnad. Samtidigt om du känner att du inte har lust att resa med någon annan än henne, kan det komma som en besvikelse att hon inte har liknande värderingar. Man ska komma ihåg att alla beteer sig olika och uttrycker känslor olika 😊

Med vänlig hälsning,
Jenny

Annons:
Ria74
2014-09-15 22:59
#7

Jag tycker det är väldigt överdrivet. Jag har sambo, vi har barn ihop men skulle utan att tveka tävla om en resa för enbart tjejer på facebook. Sambon åkte på en resa när dottern var liten och jag tyckte inte det var något konstigt.

Det skickar väl inte ut några signaler mer än att hon gärna vill vinna en resa och vilken skulle inte vilja det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

citytjejen
2014-09-15 23:12
#8

Han överdriver. Inget konstigt alls om hon åker på en resa med en tjejkompis. Märklig reaktion från hans sida, tycker jag.

/Christina

obstitant
2014-09-16 00:38
#9

Om min partner sökte till Paradise Hotel skulle jag bli upprörd. Åka på en resa med bara tjejer - vad är problemet? Ok, det skulle inte vara min grej att göra, jag skulle hellre åka med mina tjejkompisar än en massa okända tjejer, men det låter ju inte som att det är en "åka till Ibiza och hångla med kreti och pleti på fyllan"-resa.  En gratis resa är ju alltid kul!

Däremot tycker jag det är väldigt irriterande med folk som ska dela en massa reklamskit på Facebook för att de tror de ska vinna saker, men det är en annan historia.

[JenniN]
2014-09-16 08:27
#10

Det beror på, om hon är bisexuell och har haft svårt att hålla fingrarna borta från andra tjejer kan jag förstå oron.

obstitant
2014-09-16 10:31
#11

#10 Fast i så fall är ju problemet att hon har svårt att vara trogen, inte den ev. bisexualiteten i sig.

Om min partner var så dålig på att hålla fingrarna i styr att jag inte vågade låta hen åka på en resa utan mig, så skulle jag antingen göra en kraftansträngning för att få hen att ändra sitt sätt att vara, eller göra slut. Ingen orkar leva i en relation där den ena känner behov av att kontrollera den andra, vare sig den kontrollerade eller den kontrollerande.

Portie
2014-09-16 11:31
#12

Verkligen överdriven reaktion från hans sida. Klart man ska få åka på resa med sina kompisar fast man är i ett förhållande.

[JenniN]
2014-09-16 13:38
#13

11#  Du har rätt.

Annons:
ChristineL
2014-09-16 14:15
#14

Helt klart överdriven! Som par sitter man inte ihop, jag skulle älska en resa bara med tjejerna!

Nelley
2014-09-16 16:18
#15

Tycker ni det är skillnad på könet på kompisen? Är inte det också kontrollerande? o.o

Calcifer
2014-09-16 16:19
#16

Kontrollerande och oroväckande från killens sida i min mening.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

jagga-ewe
2014-09-16 16:34
#17

Lite för lite info för att kunna svara säkert. Vad är det för tävling? Vad innebär den? Den där resan med bara tjejer, vart går den? Vad är det för typ av resa?

Om det hela handlar om en tävling som utsäger sig för att samla de hetaste singelbrudarna och ta med dem till nåt ökänt ragg-ställe (allt från Ålandskryssning till Ibiza) där det givetvis kommer vara värsta köttmarknaden, då är inte hans reaktion speciellt överdriven.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Calcifer
2014-09-16 16:35
#18

#17 Men det spelar väl egentligen noll roll, eller hur? Om hon inte kan hålla sig trogen spelar det noll roll vart hon åker på en resa, det är lika lätt att vara otrogen på en Ålandskryssning som på en fjällvandring om man nu har det som mål. Och det är absolut lika lätt att vara trogen på en charter till Ibiza som en vecka på Irland.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

jagga-ewe
2014-09-16 16:42
#19

#18 - Ja, det klart hon kan.

Men, om hon måste dela en sån sak på fäjsbåck, då kan jag tycka att det sänder ut väldigt konstiga signaler. Eftersom nu fäjsbåck är det enda ställe som folk tar reda på fakta om andra nu för tiden, skulle jag inte vara förvånad om ALLA deras bekanta reagerar på att hon är med i en tävling för "heta singelbrudar". Hon är ju inte singel, alltså borde hon inte va med i den tävlingen från början.

Egentligen tycker jag att alla reaktioner utifrån vad nån skriver på fäjsbåck är totalt överdrivna. Jag menar, vem är nånsin ärlig där? Känns som de borde testa att prata med varandra istf att hänga på nätet.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

teddykaniner
2014-09-16 18:28
#20

Om det är en resa för tjejer att partaja och hitta ragg, då förstår jag hans reaktion mycket bra. Man kan ju fråga sig varför hon känner behovet av att besöka ett sådant ställe när hon har en pojkvän. Detta är ju endast spekulationer, vi vet ju inte vad för typ av resa det är!

Med vänlig hälsning,
Jenny

Annons:
Thelema
2014-09-16 18:42
#21

Lite mera information: Resan ifråga är Mix Megapols "Tjejplan" med Gry Forsell. Man kan nominera en tjej (eller sig själv) som man tycker är värd en semester. Resan går till Barcelona.

jagga-ewe
2014-09-16 18:48
#22

Det jag funderar på är vad det är som gör pojkvännen upprörd? Är det att hon är med i tävlingen eller att hon delar det på FB? Jag tolkar det som att det är delandet som är det kritiska för honom, men det verkar som många andrar tolkar det som att han är upprörd för att hon är med. Om det är det sistnämnda, deltagandet, varför är då infon om FB med i frågeställningen?

Jag har ingen koll på Megapol (mega-smör?) o deras tävlingar, så jag kan inte uttala mig om vad det utstrålar för bild av deras förhållande.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Rita-S
2014-09-16 19:10
#23

Quote från vad jag hittade på nätet om tjejplanet: "Två år i rad arrangerade Mix Megapol Tjejplanet på Playitas. Tjejerna fick prova på cykling, golf, tennis, simning, dykning samt massor av härlig gruppträning."

Då fattar jag värkligen inte reaktionen då det verkar vara en rätt trevlig resa, och inte ett "köttmarknadsragg" som någon här uppe kallade det. Varför skulle det vara fel antigen att dela detta för att vinna en resa, eller deltaga i tävlingen och faktisk åka om man skulle vinna? Jag ser fortfarande inte problemet själv, och tycker fortfarande det är en onödig reaktion.

#22 FB är med i frågeställningen då det verkar ingår i tävlingen att dela en FB-sida om tävlingen om man vill ha chans att vinna  gissar jag.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Miniland
2014-09-16 19:45
#24

Jag fattar inte vilka signaler hon skulle sända ut? Att hon vill åka på en resa?🤔

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

sisela
2014-09-16 20:07
#25

Med "signaler" låter det som om han är mer orolig för vad andra ska tycka om att hon åker utan honom, än vad han själv tänker om det. Han verkar alldeles För osäker på sig själv och förhållandet. det är klart man kan bli avundsjuk och vilja åka med, men att hon skulle sända ut några "signaler" till sina Facebookvänner är bara fånigt. Han borde jobba med sig själv och sin självkänsla.

Thelema
2014-09-17 10:19
#26

Jag vill tacka alla för era inlägg och åsikter. Ibland behövs en utomståendes perspektiv för att få igång nya tankebanor men också för att få bekräftelse på att den egna känslan är välgrundad. Tack alla! :-)

Upp till toppen
Annons: