Annons:
Etikettförhållande
Läst 3941 ggr
punkmusic
9/30/14, 12:26 PM

När förlovade ni er?

Hur länge hade ni känt er partner och hur länge hade ni varit tillsammans, bodde ni tillsammans i sådana fall hur länge innan?

Annons:
Fridaaaa
9/30/14, 12:28 PM
#1

Hade varit tillsammans i 8 månader. 
Bodde inte ihop. 
Känt varandra runt 1,5-2 år (gick samma gymnasium)
Ska inte gifta oss

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

punkmusic
9/30/14, 12:29 PM
#2

Jag har känt min sambo i 5 år ca, mestadels över nätet, ca 1 och 1/2 år irl. 15 oktober har v i varit tillsammans i 8 månader och bott ihop i 4 och 1/2 månad. Jag vill förlova mig! 

Ursäkta för rörigt inlägg

Fridaaaa
9/30/14, 12:30 PM
#3

#2 Man förlovar sig när det känns rätt anser jag 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fruktgumman
9/30/14, 12:43 PM
#4

Tillsammans över 16 år, inte förlovat oss ännu

Sarah
9/30/14, 1:00 PM
#5

Vi förlovade oss när vi hade varit tillsammans 5 år.

ChristineL
9/30/14, 1:09 PM
#6

Vi hade varit tillsammans i 3, 5 år och bott ihop 2, 5 år när vi förlovade oss. Året efter förlovningen gifte vi oss.

Varför har du så bråttom med förlovning? Vad betyder det för DIG?

Annons:
Honestyisdead
9/30/14, 1:43 PM
#7

Vi förlovade oss efter nästan 2 och 1/2 år. Då hade vi bott ihop ca 10 mån.

När vi gifter oss har vi varit tillsammans 3år och 5 månader.

Maria
9/30/14, 1:50 PM
#8

Vi träffades strax innan han skulle rycka in i lumpen i 12 månader. När han muckade förlovade vi oss och flyttade ihop direkt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

punkmusic
9/30/14, 3:02 PM
#9

Vad intressant att höra! 

#6 Oj! Kärleksförklaring, jag är väldigt mycket för att vara övertydlig med vad man tycker och jag är också väldigt osäker på mig själv, antar att jag har någon sagoförställning över att det ska bli mycket lättare för mig i min vardag allmänt… Även fast att förlovning mest är en symbol, symbol för kärlek och trohet dock. 

Jag vill även gifta mig och bilda en familj med min sambo i framtiden!

[xMondSy]
9/30/14, 3:41 PM
#10

Vi har känt varandra i 8 år, varit tillsammans i 6 och även bott tillsammans sen 6 år tillbaka. Vi förlovade oss när vi firade 4 år

[rumelle]
9/30/14, 3:41 PM
#11

Vi förlovade oss när vi varit tillsammans i fem år. Då hade vi bara träffats "på riktigt" två gånger innan, ena gången hälsade jag på honom under tre veckor och andra gången två månader. Det var fem år sedan och nu är vi gifta och har bott ihop i 4 år.

[jenny-]1
9/30/14, 3:46 PM
#12

#9
Vi förlovade oss på vår 1,5 årsdag. Då hade vi bott ihop i 1 år och 4 månader. Allt gick väldigt snabbt som du märker, men det känns inte fel idag heller (nu har vi vart ihop i tre år).
Älskar man varandra och vardagen fungerar (så att man inte förlovar sig för att "rädda" förhållandet) ser jag inget fel i att förlova sig tidigt. Men det kan vara bra att ha sett de flesta sidorna hos varandra först.
Men.. förlova dig inte för att blir mer säker! Det kommer inte hjälpa mer än ett par dagar.. sen blir man osäker igen. Har två kompisar som gått i den fällan. I det ena så illa att förhållandet tog slut. Hon var tvungen att dagligen försäkra sig om att hennes kille inte ångrade förlovningen och ville ha någon annan, och till slut tröttnade han på att hon inte litade på vare sig honom eller sig själv.
Mitt tips är att stärka upp självkänslan först! :)

[Outlawly]
9/30/14, 3:48 PM
#13

Kännt: 24 mån Ihop: 20 mån Bott ihop: 17 mån Innan vi förlovade oss

Annons:
youandyou
9/30/14, 9:10 PM
#14

Började prata i november förra året, blev tillsammans 11 dagar efter. Sen förlovade vi oss när vi varit tillsammans två och en halv månad. Bodde inte ihop. Men jag sov där 6av7 dagar/veckan.

Åsa S
10/1/14, 8:39 AM
#15

Förlovade oss ca 3mån efter att vi träffades. Vi flyttade ihop rätt omgående och bodde varannan vecka i varje lägenhet till vi tröttnade efter 4-5mån och flyttade helt till min lägenhet. ca 6 mån efter att vi förlovat oss så gifte vi oss.

citytjejen
10/1/14, 12:04 PM
#16

Vi skippade förlovning och gifte oss efter åtta månader tillsammans. Vi hade känt varandra i över tre år och varit sambo i ca tre månader.

/Christina

Mona22
10/2/14, 11:37 AM
#17

lite över ett år tog det innan vi förlovade oss. sedan tog det 2 år innan giftemål och vi flyttade ihop.

[WickedAlly]
10/2/14, 12:29 PM
#18

Vi hade känt varandra i tolv år innan vi blev tillsammans, men vi hade inte träffats på flera år. Vi började prata på facebook och sen hände allt i raketfart. Åkte och besökte honom en torsdag, på måndagen blev vi tillsammans, på tisdagen flyttade jag in och ett par veckor senare friade han. Sen gifte vi oss ytterligare tre månader senare :)

Cordata
10/2/14, 3:21 PM
#19

Vi hade varit tillsammans i ett halvår, men varit bekanta i ett par år när vi förlovade oss :). Det viktiga är inte hur länge man har känt varandra, utan hur stabil relation man har och vilka gemensamma planer man har på livet. Jag vet inte när vi ska gifta oss, men om ett par år tror jag, om jag känner mig redo då. Vi är inte sambo, men jag är hos honom på kvällar och helger.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Upp till toppen
Annons: