Annons:
Etikettförhållande
Läst 2583 ggr
akarolinamf
9/30/14, 9:58 PM

Hur ska jag tolka honom?

Hej! Jag behöver lite rådgivning ang. hur jag ska tolka eller hur ni hade tolkat min pojkväns beteende eller actions. Lite bakgrundsinformation: Vi träffades på en (ganska oseriös) dejtingsida i mars, men klickade direkt när vi träffades irl och sågs varje helg eller varannan efter det. Vi sa aldrig direkt att "nu är vi tillsammans-tillsammans" men det var väl underförstått runt juni kanske. 

Han håller mig i handen på stan och jag har träffat hans vänner och familj osv. så känner inte att han vill dölja vårt förhållande så, men på ex. fb har det stått att han är "singel" tills jag nämnde det för någon vecka sedan (inte som  "du måste ändra blabla" men bara hintade lite genom att hans vän hade ändrat sin relationsstatus). Han sa då att han inte tycker att facebook har nån korrelation till riktiga livet osv, vilket jag kan acceptera (nu har han dock ändrat till ingen information istället). 

Det här har inte varit nån big deal så, MEN sen nu i helgen så låg vi i soffan och han var inne och sökte på appar. Då kom dejtingappen som vi träffades på upp som förslag eller sökhistorik när han skrev och det kändes som att han försökte vända bort skärmen så att jag inte skulle hinna se det. Men jag är ganska rakt på om sånt, så jag frågade rätt ut varför det där kom upp. Då gick han in i försvars-mode och sa att han inte har dejtingappen installerad och inte är aktiv där och att han inte visste varför det kom upp. Sen blev han halvt sur för att jag inte verkade lita på honom och tydligen "sårad". Så jag bestämde mig för att lita på det och bad om ursäkt, sedan var allt normalt igen.

Hur som, idag fick jag ryck och sökte på hans namn på den där dejtingsidan som då kom upp. Där står det att han har aktiverat telefonappen osv och att han fått "priser" som typ "trevligast" i juni och "mest aktiv" i augusti. ….Jaha. Inte aktiv? + att informationen är uppdaterad, som ex. arbetsplats osv. Det står också precis som när vi träffades i mars att han är singel och letar efter flickvän. Vi har dessutom tidigare skämtat om den där sidan och sagt att vi inte är medlemmar där/aktiva där längre.  

Vet inte men känner mig liksom lurad på nåt vis. Eftersom han blånekade att han är medlem/aktiv på sidan och blev sur för att jag trodde det. Det jobbiga är att jag får så mixade signaler. Det är ju inte så att han inte visar intresse för mig osv. Det är oftast hans initiativ att vi träffas på helgerna, eller det är nästan underförstått att vi gör det. Vi bor dessutom några mil från varandra så det blir en hel del tågresor som kostar en del om man slår ihop alla. I helgen åkte han liksom hit på fredag och stannade lördag, åkte hem söndag för att spela fotbollsmatch, och åkte sedan tillbaka igen för att sova över tills måndag. Under veckan kom han till och med under tisdag/onsdag för att han var ledig på onsdagen, trots att jag skulle gå upp vid 6 den dagen. Då anstränger han sig ju ändå för att kunna ses. AH blir så förvirrad. Det är så svårt när det är halvdistansförhållande också. Jag är verkligen inte en sådan som har avundsjuksproblem eller brukar oroa mig så mycket, utan brukar ha ganska lätt för att lita på folk om jag väl släppt in dem.

Nu märkte jag att det blev en ganska rörig, lång text, men hoppas nån orkade läsa och kan ge nån slags input om jag överreagerar eller vad som helst. Skulle verkligen uppskattas!

Annons:
Majken!
9/30/14, 10:02 PM
#1

Du behöver inte tolka honom, du behöver prata med honom. Ni behöver komma överens om era spelregler för att er relation ska fungera, vad det nu är för slags relation ni har/vill ha. Berätta om dina krav och önskemål, låt honom berätta om sina. Prata, prata, prata.

[JenniN]
9/30/14, 10:27 PM
#2

Ja alltså för mig låter det som att han ljuger för dig. Han ljög dig rakt i ansiktet när han sa att han inte var aktiv. Och sådant är aldrig bra att bygga en relation på. Ni måste prata om detta, och om han fortfarande nekar tycker jag att du ska visa honom beviset, hans sida på dejtingsidan. 

I övrigt så kan han vara en sån som ser spänning i kontakter på internet, vilket inte behöver betyda att han skulle vara otrogen IRL

.

[SophD]
10/1/14, 8:56 AM
#3

Ställ honom mot väggen. Han har ju ljugit för dig vilket inte är okej… Prata med honom

kattöga
10/8/14, 2:25 PM
#4

#0 "Då gick han in i försvars-mode och sa att han inte har dejtingappen installerad och inte är aktiv där och att han inte visste varför det kom upp. Sen blev han halvt sur för att jag inte verkade lita på honom och tydligen "sårad"

Han vänder bort "skuldfrågan" från sig själv och får dig att känna dig skyldig och få dåligt samvete, så att det ska verka som att det är DU som har varit "dum"…… Ett typiskt beteende för att själv "slippa undan från skulden" och skyffla över den på den andra parten istället.  För att försöka "dölja" sina lögner och handlingar. Kan han vända det till att du är "dum" så "försvinner" hans lögner ut i luften……….

Hade han inte varit feg, för det är ett fegt beteende, så hade han tagit tag i situationen, stått för sina ord och handlingar och diskuterat med dig i vuxen ton.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: