Annons:
Etikettsex
Läst 2066 ggr
Onslow
2014-10-02 07:06

Dejta en mer erfaren?

Okej, så såhär är det. 

Jag är en tjej på 16 år som träffat en kille via en dejtingapp som jag hängde på för att driva lite. De flesta vill ju bara ha sex, så jag hade inga stora förväntningar, typ, men så träffade jag den här killen - redan från första början klickade vi bra och sådär och pratade dagligen via sms och telefon i en vecka innan vi bestämde oss för att träffas. 

Träffen var igår. Vi tog en liten promenad och gick sen till hans lägenhet för att dricka en kopp te, tanken var att jag skulle gå sen - dock blev det inte riktigt så.

Jag förlorade oskulden igårkväll. Oops?

Det bara hände, jag ångrar det inte som grej, liksom, men klart att jag inte vill vara billiga tjejen som ligger på första dejten. 

Vi har bestämt träff igen i helgen, så jag är rätt säker på att det inte bara var ligga han ville - vi typ gosade och småpratade i timmar efteråt, och duschade tillsammans, så det var ju inte så att vi typ hoppade i säng direkt. 

Nu kommer mitt lilla problem.

Jag var som sagt oskuld, och han visste om det. Han är 19 och alltså betydligt mer erfaren än mig.

Jag vet ingenting om sex, egentligen. Klart jag har typ "experimenterat" lite för att se vad som känns bra, men jag har aldrig gjort mer än hånglat innan. Jag vill inte att han ska typ tröttna på mig, för jag gillar verkligen honom, men hur dejtar man en mer erfaren person egentligen? Jag vet att man lär sig och så, men tänk om jag är typ sämst och han inte vill ha mig längre?

Jag är bekväm i mig själv och sådär, och jag vet att det låter töntigt, jag är bara lite orolig.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
CaptainBunchie
2014-10-02 07:33
#1

Jag är 16 år och min pojkvän är 24 (dock är vi betydligt närmare varandra i mental ålder så man tror verkligen inte att det är sådan "stor" åldersskillnad på oss), och jag var oskuld när jag träffade honom i våras, medans han har varit mer eller mindre sexuellt aktiv sen 14-15-årsåldern. Jag var dessutom helt oerfaren av förhållande och dylikt.

Vi träffades genom internet, visserligen tog det någon månad innan jag vågade träffas (snackade bl.a. på skype och spelade ihop då det var ett delat intresse), trots att vi bodde 5-10 minuter buss ifrån varandra.
Det klickade för oss ganska direkt, och jag (på något sätt) var redan liksom nere på honom andra gången vi sågs. Och efter det hade sex x antal gånger innan vi "confirmade" vårt förhållande med varandra. Jag var alltid trygg med honom helt enkelt så det kändes bara naturligt, vilket är konstigt då jag vanligtvis är väldigt blyg och folkskygg.

Så om det ändå "kändes rätt" så är det ju inget att tänka på. Sex är (enligt mig) ganska överskattat, speciellt när det kommer till oskulden.
Och om han tycker om dig som person och vet att du är oerfaren kommer han absolut inte ha några problem med dig.

Och fråga! Fråga vad han vill att du ska göra, och hur du ska göra! Det är jätteviktigt. :) Och be honom säga när du gör fel, respektive rätt. Då lär man sig snabbt. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Lejonhund
2014-10-02 08:04
#2

"Det bara hände, jag ångrar det inte som grej, liksom, men klart att jag inte vill vara billiga tjejen som ligger på första dejten"

Sluta tänk så om dig själv! Vill du ha sex och det känns bra - ha det då!

Det är någon annan, "samhället" även om det väl är ett lite vagt begrepp, som försöker lura oss att tjejer på något vis är mindre värda om de tycker om sex. Att vi ska vara pryda och blyga och inte vilja ha sex utan snarare tycka det är lite äckligt.

Det är FEL. Du är INTE billig, och om någon säger det kan den dra åt helvete. Så det så!

Omorika
2014-10-02 08:32
#3

Tänkte bara påpeka att man behöver inte vara en billig tjej för att man ligger första kvällen. Huvudsaken är att du själv bestämmer och tycker det är en bra ide och inte ångrar nått.

Jag var i den omvända situationen när jag träffade min nuvarande sambo. Han var oskuld och det är var inte jag. Det har aldrig varit ett problem för sex blir bättre ju mer man lär känna en person och har egentligen inte så mycket med erfarenhet att göra. Eftersom alla är individuell måste man ändå anpassa sig och ta reda på vad den andra tycker om. Så var frågvis och ha en öppen kommunikation så har ni snart ett samspelt sexliv som är vad NI gör det till. 

Hoppas ni får en fantastisk tid tillsammans.

ChristineL
2014-10-02 08:36
#4

Bara för att han är äldre än dig betyder det inte att han är mycket mer erfaren ;) Han kanske bara haft en partner innan, eller ingen alls men vill inte säga det.

men som övriga säger, håll en öppen kommunikation med varandra! Alla har varit nybörjare i början och det går bra ändå :)

Och skydda er!

[Worain]
2014-10-02 09:42
#5

För gud skull skydda er, som #4 sa. Vore hemskt om din första sexpartner gav dig herpes eller klamydia.

Om han skulle "tröttna" på dig så är han inte rätt bara, ni behöver inte bara ha sex. nästa dejt kan ni gå ut och inte ligga på, t.ex. Så han inte får för sig att ni ska knulla varje gång.

Lejonhund
2014-10-02 09:51
#6

En annan grej, hur man dejtar en erfaren person - var dig själv.

Är han inte intresserad av dig för den du är så är det inte menat att det ska vara ni två ändå. Skulle han tycka att du måste vara på något annat vis är han inte värd dig!

Annons:
Upp till toppen
Annons: