Annons:
Etikettsvartsjuka
Läst 5464 ggr
skotty
10/7/14, 7:54 PM

Svartsjuk :/

Min pojkvän är hos en tjejkompis ikväll. Det är första gången dom träffas efter att ha snackat på internet i drygt ett år. Hon vet såklart om mig osv, och han frågade mig innan och det var lugnt. Jag är lite svartsjuk av mig och han vet om det, så även om jag inte sa det så vet han att det är lite jobbigt för mig. Han frågade mig hur länge han fick vara där och jag sa 2 timmar, ganska lagom tycker jag. Han kom dit vid 4 och lovade att han skulle åka vid 6. Strax innan 6 sa han att dom var på affären och köpte kyckling för dom skulle laga mat och kolla på film, så han åker hem vid 8 ungefär.

Dom har velat träffats förut men det har inte gått, mest för att hon inte haft körkort och inte får ta hem killar. Nu är hennes föräldrar bortresta så han åkte till henne. Jag ska till honom i helgen och frågade om vi inte kunde åka dit tillsammans då istället men han sa att han hellre träffar henne ensam.

Men angående det där dom gjort ikväll så tycker jag det är något man gör på en dejt och inte när man träffar en kompis första gången. Kan tillägga att dom träffades på en dejtningssajt och att han var intresserad av henne först (innan vi träffades i november förra året) ..

Överdriver jag eller inte? Håller på att bli galen här hemma… (Vi har distansförhållande)

Annons:
Lilolizeit
10/7/14, 8:09 PM
#1

Jag tycker som du att det låter som en date. Tycker inte du överdriver, man kan ju fråga sig vad han tyckt om rollerna var omvända?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lia
10/7/14, 8:11 PM
#2

Jag hade inte tyckt om det där för fem öre! Skulle själv se det som en dejt.

pyromanen
10/7/14, 8:19 PM
#3

Om det var en kompis och inget mer varför skulle han då fråga dig "om det är ok" är det inte alltid ok att träffa kompisar?

[Devya]
10/7/14, 8:20 PM
#4

Det där låter ju inte alls rätt. Jag skulle aldrig i livet ha accepterat något sådant där.

skotty
10/7/14, 8:23 PM
#5

Det är exakt det vi gjorde första gången vi träffades. Enda skillnaden är att han sov hos mig pga avståndet, och nu är han påväg hem från henne. Jag vet inte hur jag ska ta upp det med honom, har hindrat honom från att träffa tjejer förut (som varit intresserade av honom) och enligt många har det varit dumt gjort av mig. Vill inte vara den som förbjuder sånt. Jag är hans första tjej och det är uppenbart att han inte har någon aning om var gränsen går då det inte är första gången han gör nått som inte är "okej", varken i mina eller andras ögon. Annars har han absolut inte gjort någonting för att förtjäna svartsjukan, då han vart trogen och visar hur mycket han älskar mig. Om han har haft trevligt ikväll så vill jag inte förstöra det, samtidigt som jag är arg och besviken på honom. Samt lite ledsen. Men vet inte hur jag ska ta upp det med honom…

Nelley
10/7/14, 8:27 PM
#6

Men vad? Får han inte titta på filmer med sina killkompisar heller? Bara för att det är en tjej så finns det attraktion eller? Om han hade varit bisexuell (eller ja, vet inte om han är det) hade han inte fått gå på bio, åka skridskor, kolla film, alla aktiviteter som man kan göra på dejter liksom med någon… 🥵Eller ursäkta han får ju göra dem, och du rår väl inte för att du är svartsjuk men jag tycker du (+alla som kommenterat haha) överdriver.😉

Annons:
skotty
10/7/14, 8:31 PM
#7

#6 Han är en ensamvarg, har bara en killkompis samt sina två bröder. Jag försöker uppmuntra honom till att umgås mer med dem men han vill inte. Jag sa att det var lugnt för mig att han träffade henne i 2 timmar, och han gick med på det. Lovade att han skulle åka vid 6-tiden. Men det gjorde han inte. Sen är det annorlunda om dom hade vart kompis länge, men det här är första gången dom träffas. Då blir det helt enkelt en helt annan sak, tycker jag iallafall.

Nelley
10/7/14, 8:35 PM
#8

#7 Men det hade varit ok om han hade träffat en kille? Och sovit över tillochmed? Eller hur tänker du?🙂

Aristarcos
10/7/14, 8:36 PM
#9

Tycker det låter märkligt varför han ens ska träffa honom, då de träffades på dejting sajt, innan ni träffats och att de inte har träffats förr, det är skillnad om det är en gammal kompis.  Det är ju inte för att han vill vara vän med henne som han åkt dit. utan för att testa om det är/kan bli något emellan dem som jag ser det.

skotty
10/7/14, 8:45 PM
#10

#8 Jag tror inte jag hade vart okej med att han sov över hos någon jag inte träffat, om det inte är släkt då. Så nej, det hade inte varit okej. Och nu fick han ju faktiskt träffa tjejkompisen, han frågade och jag sa ja.

#9 Det vore väldigt, väldigt jobbigt om det är som du skriver..

Portie
10/7/14, 8:46 PM
#11

Jag hade nog inte tyckt det var okej just eftersom han inte vill att du ska med till henne utan vill träffa henne själv. Känns lite misstänksamt. Så nej jag tycker inte du överdriver direkt.

Sen är det självklart okej för mig om min pojkvän har tjejkompisar, jag har ju mina killkompisar och vi litar ju självklart på att ingen av oss gör något (finns väl en anledning till att man är just kompisar?).

Nelley
10/7/14, 8:49 PM
#12

#10 Jag tror du kan vara lugn.🙂😉

Sweelin
10/7/14, 9:00 PM
#13

Nej jag hade tyckt att det vore oerhört jobbigt faktiskt 😕

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
Honestyisdead
10/7/14, 9:46 PM
#14

Nej det där hade absolut inte varit ok i vårt förhållande!

skotty
10/7/14, 10:21 PM
#15

Nu har vi snackat.. Jag frågade honom hur dejten var och han skrattade, "Dejt? Det var ingen dejt!" Men så sa jag att det dom gjorde är något man gör på en typisk dejt. Sen tog jag upp det där med tiden, att han va där långt mer än 2 timmar och han bara "Vadådå?", "Du frågade mig hur länge och jag sa 2 timmar". Vad fick jag till svar? Jo det värsta tänkbara, "Oj, gjorde du? Det har jag glömt! *Skrattar* Förlåt!" Hade varit bättre om han hade kommit ihåg det och bara struntat i det. Sen medgav han att det var precis det vi gjorde på våran första dejt och att det var en dejt då, men att detta inte var det. Sen la vi på för han skulle ta in sin mammas hästar och efter det har inte han velat prata. Han är trött och sur, som han alltid blir när jag berättar att han gått över gränsen. Jag får skuldkänslor för jag hatar när han mår dåligt. För honom känns det som att jag "klagar" på allt han gör när han integrerar med andra tjejer, allt han gör är fel. Men grejen är den att han är väldigt flörtig och har svårt att hålla händerna i styr. Han tafsar inte, men liksom, han rör dom. På armen, rör deras hår. Mina systrars kompis lyfte han upp och snurrade runt med, på ett sånt där kärleksfullt sätt. En annan gång, senare, skrev han att han saknar henne och ville att hon skulle åka med när vi skulle nånstans för det är roligare när hon är med för jag och mina syrror är tråkiga.. Det är sådana grejer han gjort tidigare som är att gå över gränsen för mig.

Lia
10/7/14, 10:29 PM
#16

#15 Det sistnämnda där angående dig och dina systrar klingar väldigt illa i mina öron. Håller med #9 i denna fråga.

Portie
10/7/14, 11:05 PM
#17

Det bekräftar ju mina misstankar ännu mer iaf eftersom han inte vill prata om det.. Nej jag hade inte accepterat det.

[sanna70]
10/8/14, 8:40 AM
#18

Känns fel att göra så. .   Men om vi vänder på det hela. Vad hade han tyckt om du går hem till en "ny" kil kompis och tillbringar några timmar ensam med honom?

[[Rosmarmelad]]
10/8/14, 8:48 AM
#19

Han var på dejt. Han är inget att fortsätta ett förhållande med, han verkar inte bry sig om dig ett dugg.

teddykaniner
10/8/14, 10:02 AM
#20

Ni som använder argumentationen om du hade känt lika om det varit en killkompis: visst man kan ha kompisar av båda könen, men jag förstår inte hur ni inte kan se någon skillnad. Om man är hetero, finns det ju ingen chans att man sku raka falla för en av samma kön. Så som jag ser det så finns ju chansen att bli utbytt om kompisen är av motsatt kön, man kan ju tyvärr inte rå över känslor och vänner har man ofta starka band med. Menar såklart inte att alla byter ut sin partner men som svartsjuk är det det man är rädd för. Dessutom jämför man sig inte på samma sätt med sin killes killkompisar som med tjejkompisarna. Det är ju det som svartsjuka handlar om, att man är rädd för att bli övergiven och att inte vara tillräckligt bra. Så jag tycker verkligen inte att det är detsamma som att ha vänner av samma kön. Dessutom vill man känna sig speciell och högst prioriterad av sin partner och känna att man är den enda. Ett förhållande där min pojkvän skulle ha många nära tjejkompisar som han åker runt till och vill så gärna träffa, inte låter mig komma med, kollar filmer och gör mat med skulle jag vantrivas i. I grund och botten handlar det ju om att man har olika syner på förhållanden och hur stort engagemang man lägger ner på förhållandet samt ens personlighet. Man får acceptera att det är rätt att tycka olika och att hitta en partner med samma synsätt och värderingar.

Med vänlig hälsning,
Jenny

Annons:
[sanna70]
10/8/14, 10:33 AM
#21

Jag tycker att det hela handlar om respekt för varandra. Så som TS beskriver situationen så känns det mera som att han går på date. (Bara min tolkning) Naturligtvis kan man ha vänner av bägge kön men om man pratar med någon via internet i ett år och sedan träffas IRL och dessutom ringer han och skjuter på tiden hem så känns det mera som en dålig ursäkt i det stora hela. .

[Devya]
10/8/14, 10:39 AM
#22

Om den här killen har varit intresserad av den här tjejen tidigare så kan jag inte förstå hur vissa tycker att det här är helt ok.  De träffades ju på en dejtingsajt och det hela verkar vara ganska konstigt.

Jag får helt klart vibbarna av att den här killen är nyfiken och inte bara på att endast vara kompis med den här tjejen.

Om jag vore i ett förhållande skulle jag nog inte hålla kontakten med typer jag har träffat via en dejtingsajt, åtminstone inte börja träffa sådana som jag har chattat med där. Det är annorlunda om man har träffats tidigare och konstaterat att inget finns där utan endast vänskapskänslor. Här fanns det dock en större risk eftersom de hade ju inte träffats tidigare och de visste inte om det skulle finnas en bra kemi mellan dem eller ej.  Det är INTE ok att börja göra på det där sättet eftersom det kanske skulle ha funnits en bra kemi mellan dem och då är det inte att uppmuntra att umgås på tumanhand, även om man säkert kan hålla fingrarna för sig själva.  I allmänhet borde man väl undvika att försätta sig i situationer som kan bli krångliga. I det här fallet skulle det ha varit mest lämpligt att träffas på allmän plats eftersom det är ju ändå  första gången de ses. Sidenote: Vart har den försiktigheten försvunnit ens? När började man se vilt främmande människor direkt hemma hos någon? Man vet ju aldrig vad det kan vara för typ man träffar via nätet.

[Yllhilda]
10/8/14, 1:32 PM
#23

Det har hänt mig otaliga gånger att en kompis överalat mig att äta där, sova över eller gå på bio, oavsett dennes kön. Om man klickar som polare så verkar det i vart fall inte som något märkligt att man blir där lite längre, särskilt som man är mitt uppe i en diskussion och har jätteroligt. Nu har han ju dessutom berättat för dig om det han gör när han lika gärna ha kunnat ljuga om hela saken. 

Men! Det finns ju alltid en risk att han blir kär senare, och det kanske är det som plågar dig mest. Att han en dag hittar något "bättre". Om inte idag, så kanske imorgon, eller nästa vecka.

Rita-S
10/8/14, 1:38 PM
#24

#23 nu måse jag bara säga i mot dig lite :) I god vilja alltså, misuppfatta mig rätt! Men jag ogillar "att han en dag hittar något bättre". Jag vill inte se det så. Jag vill heller se det som "hittar något annat". Man är inte en sämre kvinna bara för att den man älskar hittar en annan kvinna, eller hur? :D Jag gissar du inte alls menade det så alltså, så jag pekar inget finger, men ville bara säga hur jag själv tänker runt detta.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

kattöga
10/8/14, 1:49 PM
#25

Klart att det var en slags dejt även om dom själva inte sagt det ordet. Om han till och med säger att han vill träffa henne utan dig, så handlar det inte om någon kompisträff! Då är det andra känslor som styr, än bara kompis-känslor!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Yllhilda]
10/8/14, 1:52 PM
#26

#24 Du har alldeles rätt. Jag har korrigerat. 🙂 Dock valde jag det ordet eftersom det handlar om hur man ibland resonerar när man har svackande självförtoende och svartsjuka. Jag hoppas jag inte förolämpat Ts med mitt ordval.

Rita-S
10/8/14, 1:58 PM
#27

#26 det får jag väl tro du inte gjorde, jag trode inte heller du förolämpade TS, men jag ville bara inflika lite tankar bara :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
skotty
10/8/14, 3:17 PM
#28

Jag har träffat kompisar på den där dejtningsajten. En har jag fortfarande kontakt med, och när vi har träffats (en gång under mitt förhållande) så var det på en parkering vid McDonalds och min pojkvän var med. Sen en annan kompis, jag och min pojkvän var hemma hos honom en kväll. Men nu har jag inte längre kontakt med honom för att han tjatade på att jag skulle komma hem till honom SJÄLV så vi kunde käka nått, kolla film och att jag eventuellt skulle sova över. Eftersom det är NEJ till det för min pojkvän, så sa jag nej och jag sa även upp kontakten då han aldrig gav sig. Så att min pojkvän är kompis med henne är helt okej, oavsett hur dom började prata. Det värsta är att det helt enkelt blev som en dejt, även om de båda anser något annat. Till hans försvar säger han att det hade varit okej för honom, så den gränsen finns inte för honom även om den finns för mig. Men jag sa till honom att i det här fallet så gäller mina gränser och inte hans.

Jag hade en bästa vän vars flickvän tvingade honom säga upp kontakten med mig. 5 års vänskap gick i kras, bara för att hon har dålig självkänsla och inte litar på honom. Jag har lovat mig själv att inte bli sån och jag tycker inte att jag är det, jag tycker att mina gränser är rimliga och min pojkvän håller med mig men ändå korsar han dom. Men han visste inte att det var fel, så han har bett mig skriva en lista på ALLT som är över gränsen för mig, som inte är självklara grejer såsom t.ex kyssas, ha sex osv. Han frågade om han skulle få gå på bio med henne, ensam. Nej, sa jag. Absolut inte! Men med en kompis eller så, visst. Hade väl känts sådär men jag hade accepterat det. Hon får inte heller komma hem till honom, kanske om hans syster är hemma men dom får inte vara i hans rum t.ex. Jag har dessutom sagt till honom nu att nästa gång han träffar henne så vill jag vara med, för jag vill se hur vem hon är, hur dom är tillsammans och känna efter om jag tycker att det finns någonting mellan dom. Vilket jag tycker är rättvist då han varit med och träffat mina killkompisar. Men han säger att han inte vill träffa henne när han är med mig för när han är med mig så vill han bara vara med mig🤪

Han älskar mig, det visar han mig varje dag. Han fungerar skitbra ihop med min familj/släkt och alla älskar honom. Han är helt enkelt ny i det här med förhållande och han har en flörtig personlighet. När han träffade henne sa han till mig att han skulle vara sig själv bara, och då sa jag "det är precis vad jag hoppas att du inte ska vara, du är för flörtig" och han bara "okej då, jag ska vara mig själv fast oflörtig och tråkig" .. Man behöver inte "flörta" för att vara kul😡

Nelley
10/8/14, 3:50 PM
#29

#28 Jag tycker fortfarande du överdriver…

[Try_To]
10/8/14, 5:29 PM
#30

Men herre Gud ! Jag blir mål lös !

[Thiah]
10/8/14, 6:05 PM
#31

jag hade aldrig tillåtit det från början. Men scenariot är så främmande för mig då min make aldrig ens skulle fråga något liknande. Mer respekt än så har han.

youandyou
10/8/14, 6:44 PM
#32

Jag blev sur på mitt ex. För han sa han skulle träffa en kompis(tjej) på ett shopingcenter och handla skor med henne. Hur lång tid kan de ta lixom? 
Min familj och jag skulle ochså dit. De var där när vi kom, de var där när vi gick. Och min familj och jag var där i 2h. De hade inte känt varann alls länge. Och han hade haft känslor för henne tidigare. Plus så märkte jag att hon ragga på honom. Och hon ville aldrig träffa honom när jag var med.

jag hade en killkompis som jag vart bästa vän med i 6 år. Han är typ min extrabror. jag fick inte lov att åka dit och äta och kolla på film. Med hans mormor. Alltså de fick jag inte av min dåvarande kille. Även fast han träffat honom. Och jag och min bästa kompis har aldrig haft sånna känslor för varann..

Men ja. Jag har inte accepterat de. Absolut inte.

[Yllhilda]
10/8/14, 7:03 PM
#33

#28 Klurigt scenario. 

Men jag tycker det är lite underligt att han inte vill att du och tjejen ses. Det skulle iofs kunna vara att han tror det skulle bli skum stämning om dem har den typen av vänskap där man hela tiden flörtas utan att mena något. Min syster, till exmpel, har en sån relation med flera av sina killkompisar.

[Tuulikki]
10/8/14, 7:45 PM
#34

Nepp, hade blivit jätteledsen.😕

Annons:
[Devya]
10/9/14, 6:33 AM
#35

#29 Är det att överdriva om killen inte vill att hans tjej träffar hans kompis?

Jag är av den erfarenheten att den kille man är ihop med vill att man ska träffa hans kompisar, oberoende om det är nya kompisar eller de som man har känt i evigheter. Om killen inte vill, då skulle jag verkligen börja bli fundersam.

skotty
10/9/14, 3:40 PM
#36

Idag är han helt off.. Han missa sina antidepp i 2 dagar och nu är han helt sne.. Jag skulle åkt dit idag egentligen men han säger att han vill vara ifred. Det här har hänt tidigare och det blir bättre så fort han fått ordning på tabletterna, men det är jobbigt och ännu jobbigare pga det som varit. Jag saknar honom :(

eirwen
10/9/14, 5:00 PM
#37

Men vänta lite. Du skrev att du hade en killpolare som tjatade på dig att träffas, att han ville att ni skulle äta, se på film och sova över. Din kille tyckte inte det kändes okej så du sa nej.

Men din kille har ju i stort sätt gjort precis det. Var hos den här tjejen, kollade på film och åt mat. Så han tycker att det är okej att han gör sådant men inte du? Snacka dubbelmoral.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

skotty
10/9/14, 5:15 PM
#38

#37 Du missuppfattade. Eller så var jag otydlig. Han sa till mig att jag fick, men eftersom jag inte skulle tillåta det så gjorde jag inte det. Inte för att jag ville, men ändå. Iallafall, han har inte sagt att jag inte får det :)

eirwen
10/9/14, 9:49 PM
#39

#38 Okej, då missuppfattade jag. Men det känns fortfarande som att ni kanske har lite olika värderingar när det gäller vad man får göra med kompisar av annat kön. Jag tycker att ni borde prata ut om det ordentligt, kompromissa och sätta tydliga "regler" på vad som är okej och inte.

Själv så tycker jag det inte är fel att äta middag och kolla på en film med en polare. Det enda jag tyckte var fel av din pojkvän var att säga att han bara skulle vara där i 2 timmar men sen blev det några timmar till. Då tycker jag han kunde ha ringt och förklarat att han gärna vill stanna lite längre och frågat hur du känner inför det.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Skogsraah
10/10/14, 12:46 AM
#40

Jag tycker det hela känns så komplicerat. Jag tycker det låter konstigt att han enligt dig inte verkar ha några gränser alls och att du måste skriva listor på vad som är okej och inte? Jag förstår inte riktigt hur man hamnar i ett förhållande där det verkar vara så stora skillnader som råder? Det känns mycket som att du förskönar hans avsikter då du skriver saker som att det är hans första förhållande, har en flörtig personlighet och inte direkt har några gränser. Är det något du måste köpa för att det ska fungera mellan er? Att han är en sån som flörtar och ibland går över gränsen? Känns som att du nästan tar på dig en mamma eller boss-roll, för att det ska fungera mellan er och bli rätt. Det med listor, tydliga riktlinjer om vad som är okej och inte, osv. Känns som att det är ett jäkla jobb du måste göra - åt er båda, för att det ska bli rätt. Som att han inte går att lämna utan uppsikt? Annars kan du lika gärna ta på dig att det blev fel för att du inte hade varit nog tydlig? Hur tydlig ska man behöva vara? Kanske är vanligare än vad jag tror att man måste repetera sådant här för sin partner "för att den inte vet bättre" i ett förhållande, men jag tycker det ska vara självklart. Du träffar inte någon du träffat på en dejtingsida på tu man hand då du älskar(?) någon annan, du flörtat inte med partners kompisar, och sedan kommer undan med "en flörtig personlighet"? Känns självklart. Ursäkta tusen frågor. Jag anser bara att det BÖR vara enklare :)

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

skotty
10/10/14, 12:13 PM
#41

Han gjorde slut idag.

Annons:
Skogsraah
10/10/14, 1:42 PM
#42

#41 Åhnej 😕 Vad hände? Var det som befarat? Jättetråkigt att höra.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Honestyisdead
10/10/14, 1:47 PM
#43

#41 😕

Madde
10/10/14, 3:49 PM
#44

Oj då, vad hände? Har följt tråden men har inte skrivit något i den tidigare.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

skotty
10/10/14, 5:15 PM
#45

Han säger att det inte har nått med henne att göra, men jag vet inte. Känns ju bra skumt. Han säger att hans känslor har försvunnit den senaste månaden och att han har väntat på att det ska vända. Men det har det inte gjort och när jag blev som jag blev häromdagen så bestämde han sig för att göra slut. Jag är skit ledsen och vet inte alls vad jag ska ta mig till. Är mest arg på honom ändå. Har kraftig urinvägsinfektion som kan ha spridits till njurarna. Fick åka in akut igår och få antibiotika direkt osv. Sen är mensen 43 dagar sen och ja.. Han lämnar mig när jag behöver honom som mest. Men egentligen är det hans förlust..

Honestyisdead
10/10/14, 5:18 PM
#46

#45 Förstår att det är riktigt jobbigt nu. Men efter vad jag läst så är det faktiskt hans förlust!

skotty
10/10/14, 5:24 PM
#47

#46 Ja det är hans förlust. Blir svårt för honom att hitta någon annan som står ut med hans berg-o-dalbana. Han har varit en underbar pojkvän, det är inte det. Men han är respektlös på några sätt, han är inget stöd, osv osv. Jag har gjort det jag kunnat och vill han inte så fine. Det värsta är att han vill vara vänner å umgås osv som vanligt, om ett tag. Det är ju fan inte rättvist?!

Lia
10/10/14, 5:26 PM
#48

#45 Lite OT kanske, men tänkte på ditt inlägg där. Har du tagit ett grav-test?

Annons:
skotty
10/10/14, 5:36 PM
#49

#48 Ja det har jag. Det är negativt. Men jag har lite graviditetsymtom. Men har varit till VC t.o.m och dom vägrar kolla mer än gtest. Då dom är såpass tillförlitliga. Men min mamma va gravid med tvillingar i 29 veckor utan att märka nått..

Lia
10/10/14, 5:39 PM
#50

#49 Konstigt att de inte vill kolla mer! Fast sen är det klart att mensen kan vara sen. När testade du dig senast? Hade jag varit du hade jag ändå testat en gång till

skotty
10/10/14, 5:46 PM
#51

#50 Jag testade för 3 veckor sen. Jag har blött 2 gånger under denna tiden men det har bara varit vid ett toabesök och sen inget mer. Inte en droppe efter 3 timmar och det var 16 dagar mellan dessa blödningar. Aldrig hänt förut. Men ja, jag blev förbannad på dom men doktorn sa att om gtestet är negativt så är det negativt. Jag hoppas verkligen att det är så men är orolig då vi haft oskyddat sex runt ägglossningen. Det är 83 dagar sen jag hade mens sist, har runt 40 dagar mellan så har en lång menscykel. Jag har ett test här hemma. Tänkte testa imorse men orkade inte när han ringde och väckte mig å gjorde slut..

Aristarcos
10/10/14, 6:40 PM
#52

Testa igen, det är bättre att veta…Men som sagt, det är hans förlust att inte inse vad han tappar, ta hand om dig. Men det finns någon som är menad för dig, och som respekterar dig på rätt sätt 🤗

kattöga
10/10/14, 8:49 PM
#53

Jag säger också, testa igen, eller ännu hellre, tjata på dom att testa på sjukhuset! Jag har varit gravid flera gånger med "negativt" resultat.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Portie
10/10/14, 10:19 PM
#54

Att han gjorde slut såhär "bra" tajmat (stavning?) är ju lite skumt. Men det kanske egentligen är skönt för dig ändå för nu slipper du vara orolig för att han ska stiga över gränser och du kan fokusera på dig själv, att bli frisk bla.

Aristarcos
10/11/14, 6:28 PM
#55

Hur har det gått ts med test och allt ?

Annons:
[Murvel]
10/11/14, 7:03 PM
#56

Om det är hans vän så skulle du absolut kunna följa med och träffa henne utan att det skulle vara särskilt konstigt. Man träffar sina pojkvänner/flickvänners vänner och släkt ibland - andra gånger kan de träffas för sig själva. Men om han tyckte att de skulle träffas ensamma hade jag tyckt att det förtjänade en förklaring.

skotty
10/11/14, 9:56 PM
#57

#55 Jag har inte testat än då jag fick åka in till jouren imorse igen. Jag blöder riktigt mycket, men det är inte mens utan det är från urinvägarna. Min penicillin har inte hjälpt alls, snabbsänkan har höjts en massa och har fortfarande massa bakterier i urinen.. Så jag har fått en ny antibiotikakur, och håller tummarna för att det ska hjälpa. Om det inte gör det kan jag behöva få nytt blod, och behöva göra en undersökning av urinröret och blåsan, och även röntgas. Jag är super nervös..

Tycker det är så jäkla fult utav honom att göra slut såhär. Han har känt i 1-2 månader att hans känslor har svalnat för mig, MEN han har inte sagt ett ord till mig. Han har varit precis som vanligt, så liksom allt detta kom ju som en chock. Och med allt det där andra, så har jag knappt ens tid att tänka på honom och det som hänt. Allting är kaos…

Det där med urinvägsinfektionen är extra jobbig för mig då det är såhär min mormor dog. Jag har haft 3 uvi under en väldigt kort period, och min mormor hade upprepande uvi. Sen upptäckte man cancer i livmodern, men kollade aldrig blåsan förrän flera år senare då det redan var försent. Min mormor blödde på samma sätt som jag gör nu, fast hon åt blodförtunnande men iallafall.. Det dödade henne. Jag vet att mitt fall inte är lika allvarligt men jag är ändå rädd. Jag behöver honom som mest NU och han finns inte där. Han är inte ledsen eller något, han är precis som vanligt och vill att vi ska vara vänner och umgås. Han säger att det är det enda sättet jag kan göra för att få tillbaka honom också, att umgås med honom och vara mig själv osv så hans känslor kanske kommer tillbaka. Han älskar mig fortfarande, men är inte kär. Man lämnar inte någon man älskar i sticket. Är så arg, ledsen och besviken…

skotty
10/12/14, 3:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Vi har bråkat. Fyfan, va vi har bråkat. Eller inte vi egentligen, utan jag. Jag har vräkt ur mig de mest hemska saker.. Sen när jag fått ur all ilska och jag lugnade ner mig frågade han mig om jag verkligen menade att jag ångrade allting, och så sa han att han inte gjorde det. Resten får ni se på bilden som jag bifogar. Hjärtat tog ett skutt i bröstet på mig när han skrev det där näst sista.. Blev chockad över att hjärtat ens "fanns kvar" eller vad man nu ska säga…

[[Rosmarmelad]]
10/12/14, 10:44 AM
#59

Fast lägga ut er privata diskussion helt öppet på det här viset visar ju på att du skiter i honom ganska rejält. Oavsett vad han gjort eller inte gjort är det lågt.

citytjejen
10/12/14, 11:19 AM
#60

Inga konstigheter, tycker jag. Enda som jag reagerar lite på är att det bästa vore ju om du och hans kompis hade fått träffats först innan de två börjar umgås. Så vet du vem hon är och kan se om de ev. har något "på gång".  Tycker absolut att man kan käka middag och se film med en vän av motsatt kön!

/Christina

skotty
10/12/14, 11:22 AM
#61

#59 Varför? Jag har censurerat honom och hans namn. Och vi har inte skrivit något elakt där eller så. Du får tycka vad du vill nen jag förstår inte vad som skulle vara så illa med den där bilden.

Honestyisdead
10/12/14, 12:41 PM
#62

#59 Snacka om att överdriva!

Annons:
Jojaton
10/12/14, 2:32 PM
#63

#59 Hade det varit annorlunda om hon inte lagt upp bilden utan citerat det istället, som hon antagligen gjort annars?

Johanna - Instagram

[[Rosmarmelad]]
10/12/14, 2:39 PM
#64

Jag anser inte att man lägger ut en sådan privat diskussion alls till allmänhetens beskådande, oavsett om man lägger ut som ts gjort eller citerat den.

[Devya]
10/12/14, 2:45 PM
#65

#64 Men du har inget emot att läsa om det eftersom du befinner dig på ett forum där det är just sådant som förssigår här?

[[Rosmarmelad]]
10/12/14, 2:51 PM
#66

#65 Så forumet går ut på att man ska ta privata konversationer och dela dem med resten av folket? Okej, jag trodde det var ett forum om relationer, men visst.

skotty
10/12/14, 3:02 PM
#67

Rosmarmelad, han vet om den här tråden. Det är inte bakom hans rygg. Och liksom, det där han skrev i den där bilden är ju inget elakt utan snällt. Jag smutskastar honom inte precis. Finns mängder med trådar där man citerar eller berättar vad som sagts om situationen mellan en själv och partner t.ex. Då borde det vara lika fel. Hade varit en annan sak om jag skärmdumpat hela våran 3 timmar långa konversation och delat den här. Men det här är ett litet litet utdrag där varken han eller jag skriver något illa utan vi är ledsna över våran situation. Du överdriver.

[Try_To]
10/12/14, 3:09 PM
#68

Alltså jag blir alldeles yr av eran relation ! Han vet inga gränser , han gör slut för att han inte är kär i dig ! Och du är arg på honom för det ? Asså helt allvarligt jag hade ALDRIG någonsin velat vara tillsammans med någon som inte är kär i mig ! Du verkar dessutom vara arg för att han inte nämt något ! Jag skulle vara glad om killen höll tyst och funderade ut vad han verkligen kände ! Jag hade ett förhållande där killen kom var och varannan dag och sa att han inte visste hur han kände i 3 månader mådde jag dåligt ! Hade varit tusen ggr bättre om han väntade och tänkt igenom detta och sedan gjort slut ! Det verkar vara så otroligt komplicerat så jag tycker faktiskt att du ska släppa allt ,lära dig att ta hand om dig själv i första han innan du kastar dig in i något

[Yllhilda]
10/12/14, 3:15 PM
#69

#66 Om skotty bryter mot forumets regler kommer sajtvärden säga till, och nu håller hon sitt ex identitet hemlig, vilket jag ser som ett tecken på att hon respekterar hans rätt till privatliv.

Annons:
skotty
10/12/14, 3:18 PM
#70

#68 Var har jag skrivit att jag vill vara tillsammans med honom? Så jäkla dum är jag inte att jag vill vara med någon som bara älskar mig som kompis och inte mer. Men det betyder väl inte att jag inte kan vara ledsen för det och hoppas att han vaknar en dag och inser att han gjort ett stort misstag. Han vet inga gränser nej, men det var ju inte varje dag han gick över dom precis utan 2-3 gånger på ett år. Jag är sur för att han inte pratade med mig. Vi hade det lite jobbigt för 2 månader sen men den senaste tiden har jag känt att allt blivit bättre igen. Mina känslor har blivit starkare och starkare varje dag och jag har sagt det till honom. Tycker det är oschysst mot mig att låta det fortgå, då han kände raka motsatsen.

Honestyisdead
10/12/14, 4:19 PM
#71

#64-66 Precis, sajten handlar om relationer vilket alla ts inlägg handlar om. Jag är Sajtvärd och tillåter hennes inlägg eftersom hon på intet vis hänger ut någon.

Så nog pratat om det nu. Vi har förstått att du inte gillar det.  Nu handlar det dock inte om dig.

skotty
10/12/14, 4:25 PM
#72

#71 Tack Hera :)

skotty
10/13/14, 11:34 PM
#73

Jag behöver hjälp… Jag MÅSTE säga upp kontakten med honom men vet inte hur. Han hör av sig genom att både skriva och ringa, och vi pratar ungefär likadant som vi gjorde när vi var tillsammans. Han frågar samma saker, han säger att han saknar mig och älskar mig men när jag frågar säger han att det inte ändrats, känslorna är borta. När jag säger att jag tror att han kommer tillbaka så håller han med om att det är mycket möjligt för om det var slut på riktigt så fortsätter man inte prata som om inget hänt. Men sen säger han igen att inget ändrats. Det är sååå jobbigt. När jag är arg blockar jag honom men sen när ilskan gått över blockar jag upp honom. Jag är alldeles för snäll.. Han har ju gjort sitt val och borde få leva med det. Nästa helg blir det förhoppningsvis lättare då jag fått mina saker och han fått sina. Halva min garderob är full av hans kläder typ.. Gör så förbannat ont allting. Sen säger alla att eftersom han gjorde slut direkt efter att han träffa tjejkompisen så var han med störst sannolikhet otrogen. Han nekar till det men kan jag verkligen lita på det?

FjantYoda
10/13/14, 11:56 PM
#74

hämta grejerna och så säger du helt enkelt att du vill bryta kontakten, och så blockar du på de ställen ni har kontakt, vid jobbiga uppbrott så kan  man behöva göra så för att själv få chans att läka och gå vidare, att han hör av sig gör det ju inte lättare.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[Yllhilda]
10/14/14, 12:02 AM
#75

#73 Oavsett om han var otrogen innan han gjorde slut eller ej så förändrar det inte faktum att han just nu håller på att skicka blandade signaler som förvirrar dig, vilket är orättvist mot dig. 

 Det går att spekulera hur mycket som helst om vad han har eller inte har gjort, varför han stannar, varför han alls gjorde slut, hade han sex med någon annan eller fick han bara panik över er relation. Men frågan är ju om hur du skulle vilja göra. Skulle du vilja ta tillbaka honom om han också ville? Skulle du kunna lita på honom igen?

[Devya]
10/14/14, 10:22 AM
#76

I mina öron låter det ju som om han vill försöka med den här tjejen men han är inte säker på att det kommer att gå bra med henne så han låter dig hållas kvar där - en back up plan så att säga.

En sådan uppfattning fick jag om den situationen. Jag tror också att han var otrogen med tanke på hur svinaktigt han har betett sig och beter sig mot dig just nu.  Det borde dock inte spela någon roll, han säger ju att han inte har de rätta känslorna för dig och det borde vara nog för dig att gå vidare. Man kan inte tvinga fram känslor.

Annons:
obstitant
10/14/14, 10:36 AM
#77

Om du bryter kontakten nu (när ni har gett tillbaka varandras saker) kommer det att göra jätteont ett litet tag. Sen kommer du att gå vidare och det kommer att kännas bättre.

Om du fortsätter ha kontakt med honom och fortsätter hoppas på att han ska komma tillbaka och bara vilja vara med dig och att han då ska bete sig annorlunda än han gjort hittills - så kommer det att göra ont under väldigt lång tid, och risken är stor att det sen tar slut i alla fall så att du får ta en lång smärtsam period OCH den stora smärtan när det tar slut.

skotty
10/16/14, 5:59 AM
#78

Han har brutit all kontakt med sin tjejkompis, han skickade skärmdump på när han sa hejdå till henne och förklarade, sen en massa skärmdumpar där han tar bort och blockar henne från alla ställen som finns. Allt för min skull, för att jag ska tro honom att han inte gjorde någonting med henne, att hon inte betyder mer än vad jag gör. Jag uppskattar det verkligen, men det är ingenting jag hade bett honom att göra. Absolut inte.

Jag vet inte om jag skulle kunna lita på honom om han någonsin väljer att komma tillbaka, faktiskt. Jag skulle antagligen inte låta honom ha några tjejkompisar till att börja med och han skulle få kämpa riktigt mycket för att få min kärlek tillbaka, även om den finns där.

På fredag tar jag bussen/tåget (byte) till honom en sista gång. Direkt när jag kommer dit så kommer vi att hämta ett släp och sen åka 20 mil till våran lägenhet i Lysekil. Vi ska vara där till på lördag. Då ska vi hinna packa allt (är inte så mycket egentligen då det var ett tillfälligt boende), bära ut allt och städa lägenheten. Med alla känslor runt situationen så vet jag att det kommer bli väldigt jobbigt. Vet inte hur jag kommer reagera på att sova bredvid honom en sista gång.. För att inte tala om den sista kramen. Hur släpper man taget om den man älskar när man vet att man aldrig får se honom igen? Kommer bli en massa tårar, men jag vill inte att han ska åka dit med sin mamma.. Vi flyttade dit tillsammans, vi bodde där tillsammans och vi ska flytta därifrån tillsammans.

Jag ska köpa honom en försenad 25årspresent, har hittat en sak som han verkligen skulle tycka om. Han fick ingenting när han fyllde år eftersom jag var pank, världens sämsta flickvän, haha. Nej men han fick sånt som inte kostar pengar, liksom. Men nu när jag hittat en sak så vill jag ge honom det. Jag ska skriva ett brev också, och lägga i handskfacket på hans bil, utan att nämna någonting.

Hoppas det går bra och att jag inte gråter ihjäl mig.. =/

Linnea
10/16/14, 11:47 AM
#79

Strunta i honom helt och hållet. Hämta grejerna, åk hem och hör inte av honom mer. Låter helskumt att han tvunget måste bevisa för dig att han inte gjort nåt med den andra tjejen och att han har blockat henne och sagt hej då men han har ändå inga känslor för dig? Varför skulle han då lägga sån tid på att övertyga dig om att han inte vill ha den andra tjejen??

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Myrra
10/16/14, 12:10 PM
#80

Men varför kasta ut pengar på en försenad födelsedagspresent till honom?

Det är ju slut mellan er.

Nej vore jag du, så skulle jag lägga pengarna på mig själv och unna mig något som JAG är värd efter att ha blivit behandlad som skit av honom.

[Yllhilda]
10/16/14, 2:01 PM
#81

#78 Varför känner du att du måste köpa honom en present?

skotty
10/16/14, 7:21 PM
#82

Jag vill köpa honom det där för det är något han behöver men som han inte vet att han behöver och det kostar inte mycket. Jag fick födelsedagspresenter för flera tusen.. Jag vet inte varför han vill bevisa det för mig. Jag vet inte varför han vill prata med mig. Jag vet inte varför, han ger mig dubbla signaler hela tiden. Pratade om hur vi ska göra imorgon och jag sa att jag ska sova på soffan men han bara skratta och fråga varför jag inte kan sova i sängen med honom. "Du har ju gjort det hur många gånger som helst" .. Jag känner oss. Han kommer somna innan mig, jag kommer börja gråta och närma mig honom och hålla om honom. Han kommer inte vakna. När han vaknar kommer han titta på mig och le. Och jag kommer gråta igen. Så nej, jag tänker inte sova bredvid honom. Ska bli skönt att få detta gjort så jag kan släppa taget och gå vidare.

Aleya
10/16/14, 7:42 PM
#83

#82 det låter snarare som att du plågar dig. Jag gjorde samma misstag med ett ex. Vi åkte t o m på en längre resa. Men det enda jag blev på den resan var irriterad på han. Så ge upp han. Han har gjort slut och leker med dina känslor. Sov i soffan och lyssna inte på hans tjat. Det är mitt råd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Hallonregn
10/30/14, 1:55 PM
#84

"Jag ska till honom i helgen och frågade om vi inte kunde åka dit tillsammans då istället men han sa att han hellre träffar henne ensam."

Min första tanke när jag läste början av din text, "Åk tillsammans med honom och ha kul med den den här tjejen!"  sen ser jag "han vill hellre träffa henne ensam" ……. uhm…… 

……..lämna honom…. nu..
du har all rätt att vara svartsjuk om han håller på sådär mot dig.

Hallonregn
10/30/14, 2:37 PM
#85

NU har jag läst igenom hela tråden… :(
Känner tyvärr igen mig i dig……
jag var sån där med mitt ex, vi var tillsammans i 5 år
vi hade gått fram o tillbaka minst 7 gånger
och hände sååå många gånger då båda sa "Mina känslor har slocknat"
men senare så känner man att det inte alls hade slocknat, att det fanns kvar något…för att man var van vid honom/han vid mig. Men, efter det tog slut, på riktigt mellan oss, så vid ett senare tillfälle så höll jag om mitt hjärta och nickade med huvudet. Det var inte kärlek som pojkvän, det var kärlek till honom som person, som en väldigt bra vän. Vi passade mer som vänner, och vi är fortfarande vänner idag. Och jag har en annan nu som lyser upp mina dagar.

Jag är bergsäker på att du kommer hitta någon som respekterar dig för den du är, för att du låter som en mega snäll och ödmjuk person, och du är inte ensam… jag är också för snäll. När jag blockat någon håller det bara i någon timma, sen börjar jag fälla tårar och blockar av personen och skriver till den "Förlåt, jag kunde inte blocka dig…"  jag är extremt känslig, kan inte ta kritik och jag är jätte rädd för att bli lämnad ensam. Men det som jag skrev förut, när man är tillsammans med någon och du eller din partner vill umgås med andra, så är det ett faktum att man själv ska vara med och ha kul! Det är en annan sak om man kanske inte känner att man klickar med den kompisen kanske, men… jag själv är inte mega svartsjuk, men jag känner knip i magen ens tanken om min pojkvän skulle vara ensam med en tjej.

Jag skulle inte klara av det… jag skulle bli super ledsen och fråga honom "Varför får inte jag följa med?" och skulle han säga "Jag vill vara ensam med min kompis?"
….näe. Det låter inte logiskt alls för mig att man säger så! Inte om det är en tjej och förhållandet ingår ju lojalitet och att man respekterar varandra. I en sån situation finns inte respekten alls. 

Och blev lite galen på medlemmen Nelley som skrev att alla bara överdrev
nej! Det är fullt logiskt. Hur hade du känt dig om din kille gjorde så, bi eller inte?
Du hade säkert blivit lika ledsen och besviken du med. Det blir vem som helst.
Om man inte blir det, så …ja då antar jag att man inte bryr sig om vad ens partner gör.

Skotty, hur är det med din hälsa nu?
Om du känner att du skulle behöva prata med någon så kan du bara meddela mig så svarar jag så fort jag kan. ^^

skotty
12/30/14, 2:28 PM
#86

Jag hade all rätt att vara svartsjuk. Dom är ett par idag. FML.

Aristarcos
12/30/14, 2:38 PM
#87

#86 din intuition var helt korrekt ! Ta hand om dig, du är värd något mycket bättre än honom !

skotty
12/30/14, 2:47 PM
#88

Vet att jag är värd bättre men det känns ändå jobbigt. Jag litade ändå på honom. Hade varit lättare om det varit nån annan..

Upp till toppen
Annons: