Annons:
Etikettförhållande
Läst 1650 ggr
Moalundgren
2014-10-21 19:22

Han åker bort

Min pojkvän sen en-två månader tillbaka kommer att åka till Sydamerika på obestämd tid, ca 6månader. Jag tycker verkligen om honom, han är den första killen jag varit med som inte varit en skitstövel och känner verkligen att jag vill vara med honom. Men jag vet bara inte vad jag ska göra angående detta. Någon som har några liknande erfarenheter?

Annons:
ChristineL
2014-10-21 19:50
#1

Inte mycket du kan göra åt att han åker iväg. Men prata med honom om hur ni ska ha det under tiden, ska ni försöka hålla ihop, kommer ni kunna hålla kontakten osv…

Moalundgren
2014-10-21 19:55
#2

Vill absolut inte hindra honom. Vet bara inte om vi kommer klara 6månader ifrån varandra, eller ja, om jag kommer klara det. Vi har inte ens känt varandra så länge och mycket händer på en sån lång tid. Behöver verkligen tips, kan inte sluta tänka på hur detta kommer gå

ChristineL
2014-10-21 20:04
#3

Som sagt så måste du prata med honom om detta, hur du känner. Kanske han känner likadant och det gör ju det hela lättare, att ni är två om att dela en oro.

Miniland
2014-10-21 21:58
#4

Som ChristineL säger är det viktigt att du pratar med honom. Så ni båda är överens om vad som gäller. Det är inge kul om den  ena väntar på andra och den inte gör detsamma tillbaka.  Jag tror att så länge båda vill och är villiga att vänta så är det möjligt att ni är så lång tid ifrån varandra. 🙂 Har själv varit ifrån min partner längre tid.  Var också i början av förhållandet. Det är inte alltid lätt. Men det gäller att ha kontakt med varandra samtidigt som man får dagarna att gå.  Om du verkligen gillar den här killen låt dig inte skrämmas av att ni kommer vara ifrån varandra ett tag. Tiden går fort!

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

hugoochip
2014-10-22 13:19
#5

Jag har varit i en liknande situation, dock åkte min pojkvän iväg i 6v och inte månader. Detta var också i början av vår relation, typ 2 månader in, och vi såg väll den händelsen lite som ett test typ. Det var sjukt jobbigt för mig, speciellt början då han var så exalterad över att resa, och för mig var det typ jordens undergång. Men ja, det gick, och nu ett år senare ska han snart resa igen. 

Denna gången i 7 veckor.. längtar inte dit kan man lugnt säga, men samtidigt känns det lättare nu när vi vet var vi har varandra och att vi älskar varandra. 

Detta kommer dock vara sista resan han gör utan mig när han är borta så länge, så känns ändå bra :)

Jojaton
2014-10-22 13:34
#6

Ca två månader efter att mina föräldrar blev tillsammans åkte min pappa till London för att plugga. Det är klart de tyckte det var oerhört jobbigt, men de är väldigt glada över den tiden. De skrev brev tillvarandra VARJE dag, berättade om allt som hänt under dagen osv. På så sätt lärde de känna varandra väldigt väl. Nu över 25 år senare är de fortfarande gifta :)

Johanna - Instagram

Annons:
[JenniN]
2014-10-22 16:23
#7

Det finns många sätt som ni kan hålla kontakten medans han är borta och tro det eller ej, men sex månader är en väldigt kort tid.  Det går snabbare än vad man tror och du ska se att det kommer att göra det för er också.

Upp till toppen
Annons: