Annons:
Etikettvänskap
Läst 2074 ggr
Jojaton
10/21/14, 9:55 PM

Ex som hör av sig

För ungefär 5 år sen (jag var 15-16 då, är 21 nu) hade jag en pojkvän som det tog slut rätt illa med. Inga direkt sårade känslor men med mycket bråk. För ungefär ett år sen tog han kontakt med mig och frågade om jag fortfarande var arg, vilket jag inte är. Vi pratade om hela grejen och kom fram till att vi var unga och dumma, men nu kunde vi släppa det och gå vidare - vi är båda på så mycket bättre ställen i våra liv nu. Han sa även att det hade vart kul att hålla kontakten. Jag tog inte så allvarligt på det, vi hade inte så mycket gemensamt då och inte mycket mer idag. Han slutar dock inte ringa, smsa, skicka meddelande på fb osv. Har pågått i ungefär ett år som sagt, han kom även hem till mig, oinbjuden, för att träffas. Han är inte våldsam eller så - bara väldigt påträngande. Han har flickvän så det är inte för att han är intresserad, utan bara för att han vill att vi ska vara vänner. Jag känner verkligen noll intresse över att ha honom som nära vän, vi har inget gemensamt, och för mig är det ett helt avslutat kapitel. Men hur säger man det till honom? Börjar bli vääldigt irriterande med flera samtal och meddelanden i veckan, som jag vanligtvis inte svarar på för att jag inte orkar med traggandet (han slutar aldrig prata), och upp på det sura miner för att man aldrig är tillgänglig. Hur ber man honom sluta på ett värdigt sätt?

Johanna - Instagram

Annons:
Forgetful
10/22/14, 9:48 AM
#1

Förklara för honom hur du känner och tycker precis som du gjorde här :) en sån person kanske behöver höra att sitt beteende är jobbigt?

//Forgetful

[rumelle]
10/22/14, 10:33 AM
#2

Ja, det bästa är nog att bara säga som du känner och be honom sluta höra av sig. Ibland måste man vara "brutal" och ärlig för att det ska gå in. Vissa har en förmåga att tolka minsta vänlighet som en inbjudan.

[JenniN]
10/22/14, 4:21 PM
#3

Det lättaste är kanske att säga till honom om det är, att du inte känner att ni kan vara vänner eller att du inte vill att ni ska vara vänner. 
Funkar inte det så är det bara att fortsätta ignorera, han kommer att tröttna till slut.

Upp till toppen
Annons: