Annons:
Etikettvänskap
Läst 3312 ggr
[finder]
2014-10-22 02:39

Hur ser din drömkompis ut?

Om du hade fått bestämma helt och hållet; Hur hade din drömkompis varit? Vad för egenskaper ska en riktigt bra vän ha? Vad hade kunnat få dig att välja bort personen i en ny bekantskap? Vilka egenskaper är inte önskvärda? Beskriv helt enkelt hur den "perfekta" vännen skulle vara!

Annons:
Cahira
2014-10-22 02:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lojal. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[finder]
2014-10-22 03:09
#2

Haha, jag håller med om att hundar är de absolut bästa! ;)

Cahira
2014-10-22 03:26
#3

Därför jag har fyra. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

JazzBass
2014-10-22 09:38
#4

Så här ser jag på saken:

I ett optimalt kompisförhållande råder fullständig respekt, ärlighet och tillit mellan personerna. Man kan tala om allt och veta, utan att man behöver påpeka saken, att ingenting, åtminstone ingen känslig information, läcker till nån utomstående part. Man vet också att man inte blir förlöjligad, utskrattad eller mobbad för nåt man berättar, och vice versa. Man känner till den andres svaga sidor men accepterar dem som en naturlig del av personen och låter inte dem påverka förhållandet negativt. Gärna får båda ha liknande intressen och åsikter, men inte heller vara alltför lika i det avseendet.

Inte lätt att hitta många personer som uppfyller alla kraven. Man måste också ha känt varandra en god stund innan den ömsesidiga tilliten och respekten når högsta nivån. Själv har jag väl ingen kompis som uppfyller kraven till 100% men dock en handfull som gör det till 80-90%, och det räcker rätt bra tycker jag. Jag har ju också förhållandet med sambon, och där ligger vi nog väldigt nära 100%. En partner måste ju vara ens allra bästa kompis (och lite mer därtill förstås 😉), för att det ska hålla i längden tror jag.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[Yllhilda]
2014-10-22 13:16
#5

Jag har redan vänner med alla kvalitéer jag kan önska mig. 🙂 Vi har samma humor. Vi accepterar att vi inte tycker samma saker. Även om dem blir leds så lyssnar dem när jag behöver gnälla av mig. Dem är ärliga och säger till när dem inte håller med. När vi brusar upp oss lugnar vi varandra. En har jag bråkat med och gjort slut med flera gånger, men vi har alltid blivit sams.

Den tillit och närhet vi har idag har tagit mer än 10 år att odla fram, och om det vill sig väl kommer det hålla minst 10 till.

Skogsraah
2014-10-22 14:02
#6

Förutom det självklara som respekt, tillit, ärlighet osv vore denna vännen vegan! Svårt att hitta veganer till vänner, särskilt som bor i ens egen stad. Kunna ha vegan-middagar, diskutera, hjälpa varandra på olika sätt och vis, kanske starta igång något roligt projekt.

 Jag har i för sig en riktigt bra vän som delar min syn på djurrätt och veganism, men hon bor lite för långt ifrån ibland 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Lia
2014-10-22 15:41
#7

Någon som faktiskt vill resa lika långt till mig som jag reser till dem. Och någon som inte knarkar ihjäl sig. Japp, idag är jag på mycket bra humör…

Jessicahagstrom94
2014-10-22 20:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Min bästa vän just nu är dels min pojkvän som får mig att må så otroligt bra och alltid finns där för mig. Han är som en solstråle som tar sig genom allt regn med mig.
Även min fina katt är min bästa vän för att han bara finns där, jag blir så glad av att titta på honom så det är inte klokt. Glädjespridare är vad den katten är med sina hyss och tokigheter. Han är ju dessutom så bländande vacker att man kan titta på honom i flera timmar i sträck utan att tröttna.❤️

Jessicahagstrom94
2014-10-22 20:07
#9

Skulle jag ha en vän förutom min pojkvän och min katt skulle hon vara oerhört snäll omtänksam och rolig, och gilla att göra samma saker som jag. Hon ska inte tro att jag är nån sorts chaufför bara för att jag har körkort. Älska djur och fotografering.

Säger hon för att jag föredrar tjejkompisar, har nog aldrig haft en killkompis som det inte blivit problem med så fort jag skaffat pojkvän.

[finder]
2014-10-23 01:45
#10

Tack för alla era svar! :) Fyll gärna på. <3

[LadyK]
2014-10-23 02:33
#11

Efter ett antal "vänner" som i slutändan svikit mig på ett eller annat sätt så är den jag ser i spegeln min bästa vän, och ibland fiende 😃. Mannen, katterna, svärmor och svägerskan är annars de jag pratar med om det skulle vara något. Har en nära kollega också men vill inte kalla henne vän i den bemärkelsen.

pyromanen
2014-10-23 20:12
#12

Hen har Humor och kan även skratta åt sig själv. Är intelligent och har rätt mycket livserfarenhet, knappast yngre än 40 i alla fall. Livets motgångar har gjort hen vis, inte bitter. Vi kan båda berätta precis sanningen till varandra om vi behöver det, och vi kan båda hantera att få höra alla sanningar.  Hen är förmodligen en han, för oftast trivs jag bäst med män, och förmodligen är hen bög, för då behöver vi inte oroa oss för om det nu är några mer vibbar bara för att vi gillar varandra skitmycket.

Och jo, han finns i verkligheten 😎❤️

Hallonregn
2014-10-30 14:50
#13

Oj… aldrig tänkt på det eftersom jag aldrig haft några vänner att umgås med där jag bor. (har internet vänner men inga att umgås med)

Lojal, respekt, peppande, glad och omtänksam person
som är öppen för nya intressen :P  eller kanske t.om har samma intressen som mig….. vara fascinerad av det övernaturliga, intresserad att veta mer om naturväsen, tycka om Japan/Anime/Manga och kanske Korea/K-pop/K-drama

Låter säkert krävande, men det hade varit en dröm för mig. Speciellt
om det är någon sådan person här där jag bor. i Borås.
Jag är så ensam..

Det är svårt att skaffa kompisar för mig när dem inte delar samma intresse alls.
Det klickar helt enkelt inte och blir bara awkward.

Annons:
Maria
2014-10-31 18:27
#14

Jag har haft många vänner genom åren men min allra bästa vän är min man.

 Det är honom jag alltid har kunnat prata om allt. Han är ärlig och framförallt så är han rolig. Det är två väldigt viktiga saker hos en vän tycker jag.

En annan viktig sak är också att vänner ska kunna lita på varandra och känna varandra såpass bra att man ger varandra full tillit.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Everlyn
2014-11-03 17:11
#15

Jag vill ha en vän som kommer hit oanmäld mitt i natten i sina pyjamasbyxor och undrar om vi ska äta våfflor! Någon som tycker om att klä ut sig, åka karuseller, berätta spökhistorier, dansa till Cindy Lauper.. någon som är spontan och som inte alltid säger "Nej det är för sent, nej det går inte, nej så kan man väl inte göra.."
Någon som är ärlig och sådär NÄRA, som tycker om mig precis som jag är..  någon som förstår och tröstar men inte alltid bara säger det jag vill höra.

Jag önskar att någon bara.. kastade en sten på min ruta och ropade "Du, jag vill lära känna dig, kom ut nu så sticker vi till Sydamerika och klappar alpackor!" 🤤



Henrique
2014-11-06 00:56
#16

En vän i nöden är nog den bästa vän jag kan föreställa mig.

hulahulla
2014-11-08 17:14
#17

Någon jag kan känna mig avslappnad med, inte känna att jag måste hålla igång en konversation. Jag går bäst ihop med dem som är mer utåtriktade än mig, vi kompletterar varandra bra då. Alltså en ganska social person vore det bästa! Jag älskar närhet också, så en vän som tycker om närhet, kramar o tom. kan skeda i soffan till en film vore mysigt :) Spontanitet uppskattas, så förslag på olika upptåg välkomnas o även att den andra gärna hakar på när jag får roliga idéer. Humor är också ganska viktigt :)

[Ellabella347]
2014-11-08 21:43
#18

Jag är kompis med min drömkompis. En lång tjej , som inte ser ner på mig och tillochmed när vi ska ta bilder tsm böjer hon sig ner så vi kommer i samma höjd. En tjej som skrattar när hon fått mig att skratta och vi kan prata om vad som helst. Hon sminkar sig. Men inte så mycket det det ser slavsligt ut, typ mascara och babylips. Hon väntar alltid in mig och vi kan prata utan att prata. Hon är den jag vinkar åt på lektionerna, och hon vinkar tillbaka. En som alltid , som kommit lite före , letar upp en och tränger ihop sig vid bordet så jag kan sätta mig ner. En som letar upp en i kapprummet , följer en ut , ibland blir det tyst, men då förstår vi varandras tankebanor. Men våra konversationer börjar alltid med att nån skrattar åt nått som inte nes är roligt. Det är min kompis , Lisa det!

Upp till toppen
Annons: